فهرست مقالات محمدرضا آزاده دل


  • مقاله

    1 - تبیین مدل رفتاری سپرده گذاران (مولفه ها، پیشایندها و پیامدها)
    دانش سرمایه‌گذاری , شماره 5 , سال 13 , زمستان 1403
    هدف اصلی مطالعه‌ی حاضر تخمین مدل رفتاری سپرده گذاران با لحاظ مولفه ها، پیشایندها و پیامدها می‌باشد. پژوهش از نوع کاربردی و به صورت آمیخته و با تکنیک گراندد تئوری و معادلات ساختاری اجرا شده است. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه جمع آوری شده است. نمونه چکیده کامل
    هدف اصلی مطالعه‌ی حاضر تخمین مدل رفتاری سپرده گذاران با لحاظ مولفه ها، پیشایندها و پیامدها می‌باشد. پژوهش از نوع کاربردی و به صورت آمیخته و با تکنیک گراندد تئوری و معادلات ساختاری اجرا شده است. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه جمع آوری شده است. نمونه گیری نظری تا رسیدن به اشباع مقوله‌ها ادامه یافت. سپس براساس رویکرد نظام‌مند نظریه‌ای استراوس و کوربین در سه گام اصلی کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی، الگوی پیش‌بینی سپرده گذاری بانکی با تاکید بر حسابداری رفتاری و بازار پول ارائه گردید. نتایج نشان داده است از میان شرایط علی، امنیت سرمایه درصد بیشترین تاثیر را بر رفتار سپرده گذاران دارد. سپس حفظ ارزش پول، تاثیر قابل توجهی بر رفتار سپرده گذاران دارد. پس از آن، خدمات بانک؛ تاثیرات اجتماعی و سهولت دسترسی تاثیر معنی داری بر رفتار سپرده گذاران دارد. هم چنین مشخص گردید، شرایط زمینه ای که شامل جامعه ی اسلامی، نقش دولت و ساختار اقتصادی تاثیر معنی داری بر رقابت و عملکرد بانک دارد. شرایط دخیل که شامل نقش بازارهای موازی و ویژگی های مشتریان می باشد تاثیر معنی داری بر رقابت و عملکرد بانک دارد. در نهایت مشخص شد رقابت پذیری و بهبود عملکرد بانک بر رونق تولید و رشد اقتصادی تاثیر معنی داری دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - The role of social media on the purchase intention of customers with IR-MCI numbers (Case of study: Iranian tea)
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , شماره 1 , سال 7 , زمستان 2023
    The current research has been done with the aim of studying the effect of social media on customers' brand attitude and purchase intention. This article is based on a part of the collected data of the research project. This research is an applied research in which the c چکیده کامل
    The current research has been done with the aim of studying the effect of social media on customers' brand attitude and purchase intention. This article is based on a part of the collected data of the research project. This research is an applied research in which the customers with IR-MCI numbers (Hamrahe Aval) and the users of relevant media services who were interested in using domestic products such as tea brands were selected as the statistical population. In this regard from the data of 227 of the mentioned customers they were selected as the sample of the research with IR-MCI numbers (Hamrahe Aval). The required data were collected through a questionnaire tool, whose content validity and reliability were also confirmed by emphasizing internal consistency through Cronbach's alpha, and were analyzed using SPSS 24 and Smart PLS. The findings indicate the confirmation of the significant effect of marketing through social media on purchase intention of domestic products like Iranian tea. also, it confirms, the effect of brand attitude on the purchase intention. finally, the result affirms the role of Iranian brand attitude in the relationship between marketing through social media on the customers purchase intention. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی اثر مداخله گرانه تعهد حرفه‌ای و سازمانی بر رابطه دلبستگی شغلی و تردید حرفه‌ای حسابرسان
    مطالعات کمی در مدیریت , شماره 2 , سال 14 , تابستان 1402
    معاملات و رویدادهای اقتصادی از راه گردآوری شواهد به وسیله حسابداران مستند و در حساب‎ها ثبت می شود. نتیجه ی معاملات در چارچوب گزارش های مالی در اختیار اشخاص ذینفع قرار می گیرد. این در حالی است که اطلاعات جهت دار، گمراه کننده، نامربوط یا ناقص می‎تواند موجب تصمیم گ چکیده کامل
    معاملات و رویدادهای اقتصادی از راه گردآوری شواهد به وسیله حسابداران مستند و در حساب‎ها ثبت می شود. نتیجه ی معاملات در چارچوب گزارش های مالی در اختیار اشخاص ذینفع قرار می گیرد. این در حالی است که اطلاعات جهت دار، گمراه کننده، نامربوط یا ناقص می‎تواند موجب تصمیم گیری نادرست شود. حسابرسان به عنوان امین سهامداران با نگرش تردید حرفه ای می توانند در این مسیر نقش موثر خود را ایفا نموده و جلوی ارائه نادرست اطلاعات را بگیرند.هدف این پژوهش، بررسی اثرگذاری تعهد حرفه ای وتعهد سازمانی بر رابطه دلبستگی شغلی با تردید حرفه ای درحرفه حسابرسی است. نمونه آماری این پژوهش شامل 392 نفر از حسابرسان شاغل در حرفه حسابرسی در سال 1398 بوده که با روش نمونه‎گیری تصادفی انتخاب گردید. پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی بوده و داده‎های پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع‎آوری شده است. برای بررسی تاثیرگذاری متغیرهای پژوهش بر تردید حرفه‌ایی و همچنین برای برازش الگوی پیشنهادی از روش مدل معادلات ساختاری به کمک نرم افزار pls استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد تعهد حرفه‌ای و تعهد سازمانی اثر مداخله کننده‎ای بر رابطه دلبستگی شغلی و تردید حرفه‌ای دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - شناسایی تنوع نسلی در بازار کنونی کار ایران
    آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی , شماره 14 , سال 14 , بهار 1403
    امروزه شناخت نسلهای مختلف و تنوع آن در محیط‌های کاری یکی از موارد بسیار ارزشمند جهت بهبود عملکرد سازمان‌ها و شرکت-هاست. بر این اساس، مقاله حاضر به منظور مقایسه نسل های مختلف و شناخت آنها انجام شده است و به دسته بندی ویژگی‌های هر نسل و همچنین تحلیل دسته بندی های صورت گرف چکیده کامل
    امروزه شناخت نسلهای مختلف و تنوع آن در محیط‌های کاری یکی از موارد بسیار ارزشمند جهت بهبود عملکرد سازمان‌ها و شرکت-هاست. بر این اساس، مقاله حاضر به منظور مقایسه نسل های مختلف و شناخت آنها انجام شده است و به دسته بندی ویژگی‌های هر نسل و همچنین تحلیل دسته بندی های صورت گرفته شده توسط محققان در ایران پرداخته است. زیرا تنوع و گوناگونی نسلی در برگیرنده طیف گسترده ای از دیدگاه ها، مهارت‌ها و بینش‌های جدیدی است که می‌توانند خلاقیت ایجاد کنند و به دنبال آن عملکرد سازمان‌ها و همچنین خود افراد را تعالی بخشند. این پژوهش به صورت مطالعات کتابخانه ای انجام گردیده است و با استفاده از این مطالعات و مقایسه آنها و شناخت نقاط قوت و ضعف هر کدام از دسته بندی های انجام شده توسط سایر پژوهشگران، یک دسته بندی و الگوی جدید با استفاده از ادبیات موضوع در بازار کار ایران پیشنهاد شده که متناسب با عصر حاضر است. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - Designing a Model of Customers' Purchase Intention with Emphasis on Social Media: Based on Grounded Theory
    International Journal of Agricultural Management and Development , شماره 1 , سال 13 , زمستان 2023
    Abstract: This research aimed to design a model to explore customers' purchase intention in the organic industry among the users of Hmrahe Aval. The qualitative study adopted the grounded theory approach. The statistical population consisted of professors, specialists, چکیده کامل
    Abstract: This research aimed to design a model to explore customers' purchase intention in the organic industry among the users of Hmrahe Aval. The qualitative study adopted the grounded theory approach. The statistical population consisted of professors, specialists, and experts with a minimum of 15 years of experience in the fields of organic products, marketing, and sales. Using purposive sampling, a sample of 15 individuals was selected. Data were collected through semi-structured interviews, and the MAXQDA software was employed at all stages of analysis. Reliability and validity were checked by participant reviews and input from non-participating experts. The data and findings were validated by incorporating corrective comments into the final model. Data analysis was based on the techniques recommended by Strauss and Corbin (grounded theory), involving the identification of causal conditions, contextual conditions, core phenomena, strategies, and consequences. Based on these elements, a comprehensive final model was developed. The results mainly show that traditional and modern media both play an effective role in purchasing intention. However, the role of traditional media is still greater. Gradually, the present project aimed to increase the use of standardized social media platforms among various customer segments, particularly among the younger ones. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - تاثیر رسانه‌ها بر ارتقای نگرش ارباب رجوع و گرایش آنها به خدمات همراه اول
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 5 , سال 6 , زمستان 1402
    هدف اصلی این مطالعه سنجش و تحلیل تاثیر رسانه‌ها بر تقویت و توانمندی نگرش ارباب‌رجوع و تمایل آنها به خدمات و محصولات همراه اول از منظر مصرف‌کننده است. مبنای پژوهش مقاله حاضر آزمون مدل مستخرج به روش تحقیق کیفی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی بوده که به روش توصیفی- همبس چکیده کامل
    هدف اصلی این مطالعه سنجش و تحلیل تاثیر رسانه‌ها بر تقویت و توانمندی نگرش ارباب‌رجوع و تمایل آنها به خدمات و محصولات همراه اول از منظر مصرف‌کننده است. مبنای پژوهش مقاله حاضر آزمون مدل مستخرج به روش تحقیق کیفی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی بوده که به روش توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری مطالعه را مشتریان شرکت همراه اول در استان گیلان تشکیل می‌دهند. از میان مشتریان این شرکت، تعداد 325 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای توصیف متغیرها از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضیه های مدل تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری، از نرم افزار Smart PLS8.5 استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که در رسانه سنتی بین عوامل علّی و پدیده و بین راهبردها و پیامد رابطه وجود دارد. همچنین برای رسانه اجتماعی بین عوامل علّی و پدیده، همه روابط به غیر از رابطه بین مقوله نقش و جایگاه رسانه با ویژگی رسانه تائید شدند. نتایج به صورت کلی بیانگر این است که پیامدهای استفاده از رسانه‌های سنتی و اجتماعی با هم بر نگرش ارباب رجوع در تمایل به مراجعه و استفاده از خدمات همراه اول موثر است. نتیجه مهم در این نوشتار بر اهمیت بیشتر رسانه سنتی در مقابل رسانه های نوین تاکید دارد و اینگونه می توان به مدیران جامعه آماری توصیه نمود که همزمان با انجام تعاملات رابطه مدار با ارباب رجوع در حوزه خدمات مربوطه جایگاه رسانه ها را بین آنان ترویج نموده و نگرش مصرف کننده از خدمات را در شرایط رقابتی سخت هدایت نمود. پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - تبیینی بر پدیده نسل شناسی: نسل کرونا
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 1 , سال 7 , بهار 1403
    با مطالعات صورت گرفته بر روی بیش از 40 مقاله داخلی و خارجی طی سال های 2020-2023 در پایگاه های اطلاعاتی مرتبط که به ابعاد مختلفی از تاثیر ویروس کووید-19 پرداختند، می‌توان ابژه ی نسلی کرونا را در میان نوجوانان و جوانان که شکل گیری نسلی در آن ها اتفاق می افتد، مشاهده نمود چکیده کامل
    با مطالعات صورت گرفته بر روی بیش از 40 مقاله داخلی و خارجی طی سال های 2020-2023 در پایگاه های اطلاعاتی مرتبط که به ابعاد مختلفی از تاثیر ویروس کووید-19 پرداختند، می‌توان ابژه ی نسلی کرونا را در میان نوجوانان و جوانان که شکل گیری نسلی در آن ها اتفاق می افتد، مشاهده نمود زیرا آنان نابرابری بین نسلی عظیمی را تجربه کرده اند و با توجه به تاثیر آن بر شاخص هایی چون آموزش، اقتصاد، روابط اجتماعی و فرهنگی تاثیر این بحران در زندگی نسلی آنها بیش از دیگران مشاهده گردید. بر این اساس می توان الگوی نسل پاندمی را با توجه به شاخصه تاثیر یک بیماری مهلک همه جانبه در جهان، به رسمیت شناخت .در این راستا نظرات اندیشمندان مختلف در حوزه های متفاوت بررسی و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و با استفاده از آن موجودیت نسل جدیدی با عنوان نسل کرونا پیشنهاد گردید. یافته ها نشان داد که با به رسمیت شناختن این نسل می توان چالش های پیش روی آن ها را مورد بررسی قرار داده و برنامه ریزی های بهتری برای آینده ایشان انجام داد. روش پژوهش به شیوه توصیفی_تحلیلی بوده و با ابزار فیش برداری انجام پذیرفته است. پرونده مقاله