فهرست مقالات مریم اوشک سرایی


  • مقاله

    1 - تاثیر رسانه‌ها بر ارتقای نگرش ارباب رجوع و گرایش آنها به خدمات همراه اول
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , شماره 5 , سال 6 , زمستان 1402
    هدف اصلی این مطالعه سنجش و تحلیل تاثیر رسانه‌ها بر تقویت و توانمندی نگرش ارباب‌رجوع و تمایل آنها به خدمات و محصولات همراه اول از منظر مصرف‌کننده است. مبنای پژوهش مقاله حاضر آزمون مدل مستخرج به روش تحقیق کیفی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی بوده که به روش توصیفی- همبس چکیده کامل
    هدف اصلی این مطالعه سنجش و تحلیل تاثیر رسانه‌ها بر تقویت و توانمندی نگرش ارباب‌رجوع و تمایل آنها به خدمات و محصولات همراه اول از منظر مصرف‌کننده است. مبنای پژوهش مقاله حاضر آزمون مدل مستخرج به روش تحقیق کیفی است. این مطالعه از نظر هدف کاربردی بوده که به روش توصیفی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری مطالعه را مشتریان شرکت همراه اول در استان گیلان تشکیل می‌دهند. از میان مشتریان این شرکت، تعداد 325 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای توصیف متغیرها از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضیه های مدل تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری، از نرم افزار Smart PLS8.5 استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که در رسانه سنتی بین عوامل علّی و پدیده و بین راهبردها و پیامد رابطه وجود دارد. همچنین برای رسانه اجتماعی بین عوامل علّی و پدیده، همه روابط به غیر از رابطه بین مقوله نقش و جایگاه رسانه با ویژگی رسانه تائید شدند. نتایج به صورت کلی بیانگر این است که پیامدهای استفاده از رسانه‌های سنتی و اجتماعی با هم بر نگرش ارباب رجوع در تمایل به مراجعه و استفاده از خدمات همراه اول موثر است. نتیجه مهم در این نوشتار بر اهمیت بیشتر رسانه سنتی در مقابل رسانه های نوین تاکید دارد و اینگونه می توان به مدیران جامعه آماری توصیه نمود که همزمان با انجام تعاملات رابطه مدار با ارباب رجوع در حوزه خدمات مربوطه جایگاه رسانه ها را بین آنان ترویج نموده و نگرش مصرف کننده از خدمات را در شرایط رقابتی سخت هدایت نمود. پرونده مقاله