فهرست مقالات کریم حمدی


  • مقاله

    1 - Prevention of Brand Crisis: The Brand Attachments' Role in the Mitigation of Adverse Consumer Reactions
    International Journal of Finance, Accounting and Economics Studies , شماره 5 , سال 3 , پاییز 2022
    Past research shows that brands' irresponsible, hypocritical, and discriminatory behaviors lead to consumers' adverse reactions. This issue can expand the consumers' orientation to avoid the brand, which can lead to the loss of market share and a brand crisis. However, چکیده کامل
    Past research shows that brands' irresponsible, hypocritical, and discriminatory behaviors lead to consumers' adverse reactions. This issue can expand the consumers' orientation to avoid the brand, which can lead to the loss of market share and a brand crisis. However, extensive research on the brand-consumer relationship has not explained why consumers did not react adversely to such behaviors in some conditions. As a brand crisis preventive measure, this study investigates the commitment of attached consumers when consumers are faced with discriminatory and irresponsible brand behaviors. We conducted a qualitative study using in-depth interviews (Zmet) to show what components contribute to creating brand attachment when a brand behaves irresponsibly. In the second study (SEM), we investigated the willingness of attached consumers to continue their commitment and advocate the brand under the condition.Our findings contribute to the literature by suggesting that brand attachment may reduce adverse reactions to irresponsible brand behaviors. For the first time, this research considered how brand attachment leads to continuance commitment with advocacy intentions under the condition. Our results expand research on brand crisis prevention by demonstrating that attached consumers presumably react less to negative news and are more inclined to continue their commitment and advocate it. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تاثیر حمایت‌های اجتماعی توسعه‌پذیر بر رضایت‌مندی مشتری و رفتار شهروندی
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1397
    ظهور پدیده جهانی‌شدن و انفجار اطلاعات و به‌دنبال آن رشد تجارت جهانی و توسعه فناوری و اینترنت در شرایط کنونی زمینه‌های دسترسی سریع به اطلاعات و افزایش رقابت در فضای کسب و کار را فراهم نموده‌اند. بطوریکه شرکت‌ها مدام مجبور به پایش محیط کسب و کار، اتخاذ تصمیم و اعمال واکنش چکیده کامل
    ظهور پدیده جهانی‌شدن و انفجار اطلاعات و به‌دنبال آن رشد تجارت جهانی و توسعه فناوری و اینترنت در شرایط کنونی زمینه‌های دسترسی سریع به اطلاعات و افزایش رقابت در فضای کسب و کار را فراهم نموده‌اند. بطوریکه شرکت‌ها مدام مجبور به پایش محیط کسب و کار، اتخاذ تصمیم و اعمال واکنش سریع در قبال فرصت‌ها و تهدیدهای پیش آمده می‌باشند. با پیدایش تکنولوژی های نوظهور (اینترنت و رسانه اجتماعی)، برای کسب و کارها و مشتریان الزامی است که راه‎ هایی بیابند تا از مزایای تکنولوژی و جامعه برندی بهره ببرند. یکی از روش های تاثیرگذار در ایجاد شناخت بهتر و دقیق تر از رفتار مشتریان، تحقیق در جوامع برندی است. این پژوهش تاثیر حمایت اجتماعی بر رضایتمندی مشتریان و رفتار شهروندی را در جامعه برندی گروه اقتصادی گلستان مورد بررسی قرار داده است. مطالعه حاضر از منظر گردآوری داده، روشی توصیفی (غیر آزمایشی) و همبستگی و از نوع مدل معادلات ساختاری محسوب می شود. توصیفی از این جهت که محقق تنها در راستای بررسی وضع موجود متغیرهای حوزه ی پژوهش مطالعه و بررسی انجام داده و به این دلیل همبستگی تلقی می شود که محقق به انتظار ارائه مدلی علَی برای تبیین روابط بین متغیرهای پژوهش می باشد که جهت ارزیابی مدل و استخراج میزان تاثیر حمایت اجتماعی بر رضایتمندی مشتری و رفتار شهروندی در جوامع برندی آنلاین مطالعه موردی در صنایع غذایی ایران، از نرم افزار آموس استفاده گردید. نتایج ارزیابی صورت‎گرفته در این پژوهش نشان می‌دهد،‌ در یک جامعه برندی از صنعت مواد غذایی ایران، حمایت اجتماعی شامل حمایت اطلاعاتی و حمایت عاطفی بر رضایتمندی و رفتار شهروندی مشتری با عواملی چون ارائه بازخورد به شرکت، معرفی شرکت به دیگران و کمک به سایر مشتریان تاثیرگذار می باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - توسعه الگوی اجتماعی رفتار خرید مجدد آنلاین با در نظر گرفتن نقش عوامل پیش از خرید و پس از خرید
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 43 , سال 11 , تابستان 1398
    با رشد و توسعه فناوری اطلاعات و فراگیر شدن استفاده از اینترنت و تأثیر آن بر همه جنبه های زندگی، ماهیت کسب و کارها نیز در حال دگرگون شدن هستند. در این میان خرده فروشی اینترنتی نیز به عنوان یک شیوه نوین توزیع کالاها درآمده و فروشگاه های اینترنتی رفته رفته جایگاه خود را در چکیده کامل
    با رشد و توسعه فناوری اطلاعات و فراگیر شدن استفاده از اینترنت و تأثیر آن بر همه جنبه های زندگی، ماهیت کسب و کارها نیز در حال دگرگون شدن هستند. در این میان خرده فروشی اینترنتی نیز به عنوان یک شیوه نوین توزیع کالاها درآمده و فروشگاه های اینترنتی رفته رفته جایگاه خود را در سیستم توزیع پیدا می کنند. لذا بررسی جنبه های مختلف بازاریابی و مدیریت در آن ها مورد توجه محققان و اندیشمندان قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر عوامل پیش از خرید و پس از خرید، بر قصد خرید مجدد از فروشگاه های اینترنتی با در نظر گرفتن چارجوب اس-او-آر است. روش تحقیق حاضر از نوع مدل سازی معادلات ساختاری بود جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشجویان واحد علوم و تحقیقات که سابقه خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا داشتند، بود که تعداد 273 نفر از آنها از طریق غیر احتمالی در دسترس، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. تحلیل داده ها نشان داد که شهرت برند، طراحی وب سایت، حریم خصوصی/امنیت، خدمات مشتری، سفارشی سازی، منافع برند، تحویل کالا، گارانتی از طریق اعتماد برند و قصد خرید مجدد مشتریان تأثیر مثبت دارند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - مدل تجاری‌سازی محصولات و خدمات در کشور‌های در حال توسعه - مطالعه موردی: شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 5 , سال 0 , زمستان 1386
    تا چندی پیش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه، از تجاری‌سازی پژوهش، امتناع می‌کردند و رسالت اصلی خود را صرفاً تولید دانش بدون عطف نظر به کاربرد آن در عرصه تولید، می‌دانستند. اما امروزه دانشگاه‌ها تمایل فراوانی به تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی از خود نشان داده‌اند و مشاهده می‌ چکیده کامل
    تا چندی پیش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه، از تجاری‌سازی پژوهش، امتناع می‌کردند و رسالت اصلی خود را صرفاً تولید دانش بدون عطف نظر به کاربرد آن در عرصه تولید، می‌دانستند. اما امروزه دانشگاه‌ها تمایل فراوانی به تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی از خود نشان داده‌اند و مشاهده می‌شود که تجاری‌سازی دارایی‌های فکری به اهداف نهادی بسیاری از سیستم‌های دانشگاهی تبدیل شده است. تجاری‌سازی نقش مهمی را در معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار به منظور تولید منافع اقتصادی ایفا می‌کند و با وجود رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، رقابت شدید، سرعت بالای تغییرات و روند‌های پیش‌بینی نشده در این حوزه باعث شده تا اهمیت توجه به بازاریابی نسبت به گذشته دوچندان شود. از این رو، تحقیق حاضر به اولویت‌بندی عوامل موثر بر فرآیند تجاری‌سازی محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با استفاده از تکنیک FAHP پرداخته است. در راستای دستیابی به این هدف، ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات ۸۲ نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد عوامل وابسته به فناوری بیشترین میزان اهمیت و عوامل وابسته به فعالیت‌های بازاریابی کمترین میزان اهمیت را در میان شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تجاری‌سازی محصولات را دارا می‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - مدل تجاری‌سازی محصولات و خدمات در کشور‌های در حال توسعه (مطالعه موردی: شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس)
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 4 , سال 9 , پاییز 1396
    تا چندی پیش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه، از تجاری‌سازی پژوهش، امتناع می‌کردند و رسالت اصلی خود را صرفاً تولید دانش بدون عطف نظر به کاربرد آن در عرصه تولید، می‌دانستند. اما امروزه دانشگاه‌ها تمایل فراوانی به تجاری ‌سازی تحقیقات دانشگاهی از خود نشان داده‌اند و مشاهده می چکیده کامل
    تا چندی پیش دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه، از تجاری‌سازی پژوهش، امتناع می‌کردند و رسالت اصلی خود را صرفاً تولید دانش بدون عطف نظر به کاربرد آن در عرصه تولید، می‌دانستند. اما امروزه دانشگاه‌ها تمایل فراوانی به تجاری ‌سازی تحقیقات دانشگاهی از خود نشان داده‌اند و مشاهده می‌شود که تجاری‌سازی دارایی‌های فکری به اهداف نهادی بسیاری از سیستم‌های دانشگاهی تبدیل شده است. تجاری‌سازی نقش مهمی را در معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار به منظور تولید منافع اقتصادی ایفا می‌کند و با وجود رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، رقابت شدید، سرعت بالای تغییرات و روند‌های پیش‌بینی نشده در این حوزه باعث شده تا اهمیت توجه به بازاریابی نسبت به گذشته دوچندان شود. از این رو، تحقیق حاضر به اولویت‌بندی عوامل موثر بر فرآیند تجاری‌سازی محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با استفاده از تکنیک FAHP پرداخته است. در راستای دستیابی به این هدف، ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات ۸۲ نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد عوامل وابسته به فناوری بیشترین میزان اهمیت و عوامل وابسته به فعالیت‌های بازاریابی کمترین میزان اهمیت را در میان شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تجاری‌سازی محصولات را دارا می‌باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - سنجش ومدیریت کیفیت زندگی در مناطق شهری)مطالعه موردی : مناطق 18گانه شهر زاهدان(
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , شماره 5 , سال 3 , زمستان 1389
    با طرح رویکرد های جدید در حوزه مدیریت توسعه و برنامـه ریـزی شـهری همچـون دیـدگاه نیـاز هـای اساسـی،حکمروایی شهری ، سرمایه اجتماعی ، اقتصاد سیاسی فضا و عدالت در فضا توجه به کیفیت زنـدگی شـهروندان وسنجش آن در کانون توجه محققان قرار گرفت ، امروزه توجـه بـه کیفیـت زنـدگی بـ چکیده کامل
    با طرح رویکرد های جدید در حوزه مدیریت توسعه و برنامـه ریـزی شـهری همچـون دیـدگاه نیـاز هـای اساسـی،حکمروایی شهری ، سرمایه اجتماعی ، اقتصاد سیاسی فضا و عدالت در فضا توجه به کیفیت زنـدگی شـهروندان وسنجش آن در کانون توجه محققان قرار گرفت ، امروزه توجـه بـه کیفیـت زنـدگی بـه ویـژه از نظـر شـهروندان وبرداشتی که از آن دارند برای مدیریت توسعه شهری مهم تلقی می شود زیرا یکی از مبنـا هـا بـرای برنامـه ریـزیشهری محسوب می شود .مقاله حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی بوده که با هدف سنجش شاخص های کیفیت زندگی در مناطق 18گانه شهرزاهدان به بررسی 25شاخص در قالب 3گروه پرداخته است. عمده کار ایـن تحقیـق پیمایشـی بـوده و از طریـقبررسیهای میدانی و پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماری شامل کلیه ساکنان منـاطق 18گانـه شـهر زاهـدانبوده و در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارهای Excel ، Spssو همچنـین از مـدل مـوریس؛ شـاخص لـرد وشاخص هزینه استفاده شد. یافته های تحقیق حکایت از وجود نابرابری های زیاد از نظر شاخص های توسـعه بـینمناطق مختلف شهر زاهدان بوده و راهبرد اصلی مدیریت شهری در قـدم اول اتخـاذ راهکارهـایی بـرای رفـع عـدمتوازنهای موجود بین محلات شهری می باشد چرا که شهر دو قطبی چه برای طبقات مرفه و چه برای طبقات فقیرمحیط مناسبی جهت زندگی نمی باشد پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - مدل متغیرهای مؤثر بر عشق و تعهد به برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن‌های همراه هوشمند
    دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی , شماره 2 , سال 22 , تابستان 1400
    هدف این پژوهش بررسی مدل متغیرهای مؤثر بر عشق و تعهد به برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن‌های همراه هوشمند و طرح پژوهش رابطه‌ای از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش را همۀ کاربران تلفن‌ها چکیده کامل
    هدف این پژوهش بررسی مدل متغیرهای مؤثر بر عشق و تعهد به برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در کاربران تلفن‌های همراه هوشمند و طرح پژوهش رابطه‌ای از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری این پژوهش را همۀ کاربران تلفن‌های همراه هوشمند تشکیل می‌دهند و برای نمونه‌گیری، 180 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران که کاربر تلفن‌های همراه هوشمند با برندهای اپل، سامسونگ و هواوی هستند، با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه‌های عشق به برند (Unal & Aydin, 2013)، تجربۀ برند (Brakus et al, 2009)، اعتماد به برند (Delgado-Ballester et al, 2003)، شناسایی برند (Lam et al, 2010)، تعهد به برند (Fullerton, 2005)، وفاداری به برند (Japutra & Molinillo, 2017) وتمایل به پرداخت بیشتر (Chaudhuri & Ligas, 2009) است و برای تحلیل داده‌ها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متغیرهای تجربۀ برند، تنوع طلبی، تصویر برند، خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با عشق به برند و بین متغیرهای خود اجتماعی برند و اعتماد به برند با تعهد به برند روابط معناداری وجود دارد (05/0>P). همچنین نتایج نشان دادند که بین تنوع‌طلبی، اعتماد به برند، عشق به برند و تعهد به برند با وفاداری به برند، بین عشق و تهعد به برند با تمایل به پرداخت بیشتر و بین عشق به برند با تبلیغات دهان به دهان روابط معناداری وجود دارد (05/0>P). پرونده مقاله

  • مقاله

    8 - Investigating the Effect of Commercial and Operational Factors on Competitiveness Improvement of Shahid Beheshti Port in Chabahar in Attracting Shipping Lines
    Journal of System Management , شماره 4 , سال 5 , تابستان 2019
    The present study was performed to investigate the effect of commercial and operational factors on competitiveness improvement of Shahid Beheshti Port (SBP) in Chabahar in attracting shipping lines. The research method is applied in terms of purpose. Initially, the rese چکیده کامل
    The present study was performed to investigate the effect of commercial and operational factors on competitiveness improvement of Shahid Beheshti Port (SBP) in Chabahar in attracting shipping lines. The research method is applied in terms of purpose. Initially, the researcher conducted the qualitative phase to identify important variables, create a typology, or make new theories. To reach the saturation stage, 15 people were interviewed. Then, after identifying emerging classifications using qualitative data, a questionnaire was developed through the Delphi technique, and thus, the quantitative phase began. To test its items, patterning of the structural equation model was used via Lisrel software. Findings showed that commercial factors affecting SBP competitiveness improvement included financial capital and customer capital, port costs and tax burden, market efficiency and market performance. In addition, technical-developmental infrastructures, technological infrastructures, warehousing activities, loading and unloading operations, customs activities and services, communication and distribution networks, trust and safety in port activities, and port logistics features were the operational factors affecting this competitiveness. It was discovered that existence of abundant capacities and potentials in various transportation departments of SBP, quantitative and qualitative increase of equipment, as well as the development of new capacities in infrastructure and fleet of railways, roads, offshore and port loading/unloading equipment have relatively improved levels of loading/unloading in SBP, which can be attributed to successful execution of measures taken to develop competitiveness in SBP. پرونده مقاله

  • مقاله

    9 - بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی ( مطالعه موردی : شرکت فرد آذربایجان )
    مدیریت بهره‌وری , شماره 19 , سال 5 , زمستان 1390
    این مقاله به بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان شرکت فرد آذربایجان ارومیه می پردازد. رفتار شهروندی سازمانی شامل هفت طبقه کلی: جوانمردی، رفتارهای کمکی (ایثار، صلح، امید و روحیه دادن، احترام)، شرافت شهروندی، وجدان،اطاعت، وفاداری و خودرشدی می چکیده کامل
    این مقاله به بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی میان کارکنان شرکت فرد آذربایجان ارومیه می پردازد. رفتار شهروندی سازمانی شامل هفت طبقه کلی: جوانمردی، رفتارهای کمکی (ایثار، صلح، امید و روحیه دادن، احترام)، شرافت شهروندی، وجدان،اطاعت، وفاداری و خودرشدی می‌باشد. تعهد سازمانی نیز شامل سه بعد عاطفی، هنجاری و مداوم می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیق کاربردی بوده اما به لحاظ روش انجام کار از نوع تحقیق همبستگی است. اطلاعات و داده‌های مورد نیاز تحقیق از طریق پرسشنامه‌های توزیع شده رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی بدست آمده است، در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. عملیات آماری آن با استفاده از نرم افزار آماری SPSS19 انجام شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که بین رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    10 - تبیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری کارکنان با بهره‌وری نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سلماس، خوی و ارومیه
    مدیریت بهره‌وری , شماره 32 , سال 9 , بهار 1394
    آنچه که در دنیای کنونی باعث ایجاد شکاف بین ملتهای غنی و فقیر شده است، چگونگی استفاده بهینه از منابع و افزایش سهم هوش و تدبیر در انجام امور می‌باشد.این مفهوم چیزی جزء تعریف بهره وری نمی‌باشد. در واقع، بهره‌وری یک نوع فرهنگ و یا یک نوع نگرش به کار و زندگی است که هدف آن هو چکیده کامل
    آنچه که در دنیای کنونی باعث ایجاد شکاف بین ملتهای غنی و فقیر شده است، چگونگی استفاده بهینه از منابع و افزایش سهم هوش و تدبیر در انجام امور می‌باشد.این مفهوم چیزی جزء تعریف بهره وری نمی‌باشد. در واقع، بهره‌وری یک نوع فرهنگ و یا یک نوع نگرش به کار و زندگی است که هدف آن هوشمندانه‌تر کردن فعالیتها برای دست‌یابی به زندگی بهتر و فعالتر است و توجه به آن به عنوان یکی ‌از‌‌‌ راههای ‌بهبود‌ و پیشرفت‌ سازمانها در دنیای کنونی و انجام تحقیقات برای شناسایی عوامل افزایش دهنده آن در سازمانها ضروری می‌باشد. در این راستا، تحقیق حاضر با هدف تبیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری کارکنان با بهره‌وری نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سلماس، خوی و ارومیه با روش توصیفی- همبستگی انجام شده است. داده‌ها از طریق دو پرسشنامه جداگانه و محقق ساخته که روایی و پایایی آنها از طریق پیش آزمون مورد تأیید قرار گرفته و در بین 180 نفر از کارکنان جامعه آماری پخش شده بود، به دست آمد و نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که میان امنیت و ایمنی کارکنان، احساس منصفانه بودن حقوق و دستمزد، پرورش مهارتها و آموزش، همکاری و مشارکت داشتن کارکنان در تصمیم گیری سازمانی، تعهد سازمانی و کار تیمی با بهره وری نیروی انسانی ارتباط وجود دارد و در میان عوامل مختلف ارتباط بین همکاری و مشارکت داشتن کارکنان در تصمیم گیری سازمانی با بهره‌وری نیروی انسانی دارای شدت زیادتر می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    11 - تاثیر عشق و تعهد به برند بر وفاداری به برند، تمایل به پرداختبیشتر و تبلیغات دهان به دهان در انتخاب و خرید گوشی هوشمند دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 14 , بهار 1401
    تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژی‌ها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک چکیده کامل
    تعدد نام های تجاری موجب شده است که مردم در معرض استراتژی‌ها، تبلیغات و ترفیعات مربوط برند ها قرار گیرند و سازمان ها به منظور حفظ حیات خود درصدد کشف روابط موثرتر با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود باشند میتوان گفت عشق به برند در برگیرنده نوعی اشتیاق و وابستگی عاطفی است که یک مصرف‌کننده راضی می‌تواند نسبت به برند مورد علاقه‌اش احساس کند. این احساس عشق می‌تواند ‌متغیرهای با اهمیتی چون تبلیغات دهان به دهان، تمایل به پرداخت قیمت بیشتر را تحت تاثیر قرار دهد. در پژوهش حاضر به بررسی این عوامل تاثیرگذار تاثیر عشق و تعهد به برند بر وفاداری به برند، تمایل به پرداخت بیشتر و تبلیغات دهان به دهان در انتخاب و خرید گوشی هوشمند در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته‌ایم و از روش معادلات ساختاری )تجزیه و تحلیل چند متغیره) SEMو نرم‌افزار smart-pls و برای سنجیدن آمار توصیفی از نرم‌افزار Spss استفاده شده است. روایی تحقیق از طریق روایی صوری، محتوایی و ساختاری و پایایی از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (CR) بررسی می شود. حجم نمونه آماری ازجدول هیر مربوط به معادلات ساختاری ب نمونه ای 180 نفری بود. جهت سنجش متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه و طیف لیکرت استفاده شده است پرونده مقاله