A Comparison of EFL Learners’ Level of Satisfaction in Online Language Classes with Face-to-Face Classes: Challenges and Obstacles
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
مهدی رستمی راوری
1
(
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
ندا فاتحی راد
2
(
استادیار آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
)
کلید واژه: EFL Context, E-Learning, online learning, Learner' s Satisfaction,
چکیده مقاله :
AbstractThe present study explored EFL learners’ satisfaction with different aspects of the online learning context. Moreover, it tried to investigate learners’ attitude towards the challenges and obstacles of online learning. Also, the possible differences between male and female learners' attitudes towards online learning contexts were assessed. To achieve this end, the researchers adopted survey research as a quantitative method with a sample of 75 intermediate students of both genders. It is worthy to mention that the participants of the study experienced online learning through Google Meet during a term. By the end of the term, the selected EFL learners were provided with two related questionnaires and they were asked to answer the items carefully. The first questionnaire explored EFL learners' satisfaction with online learning environment, and the second one investigated the participants' views on challenges and obstacles of such a context. The data were collected and moved to SPSS software and the outputs were discussed and represented. Based on the findings, the students indicated a high level of satisfaction with online learning. Additionally, the students' negative attitude was observed towards the challenges and obstacles of online contexts. Also, no difference was seen in the males’ and females' attitudes towards online learning contexts.
پژوهش حاضر رضایت زبان آموزان را نسبت به یادگیری آنلاین بررسی کرده است. علاوه بر این، سعی شده که نگرش شرکت کنندگان در مورد چالش ها و موانع یادگیری آنلاین بررسی شود. همچنین، تفاوت احتمالی در نگرش زبان آموزان دختر و پسر نسبت به یادگیری آنلاین مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به این اهداف ، محقق تحقیق پیمایشی را به عنوان روشی کمی با نمونه ای از 75 دانش آموز سطح متوسط از هر دو جنس، اتخاذ کرد. شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این پژوهش یادگیری آنلاین را از طریق نرم افزار Google Meet در طول یک ترم تجربه کردند. در پایان دوره، به زبان آموزان دو پرسشنامه مرتبط ارائه شد و از آنها خواسته شد تا به موارد با دقت پاسخ دهند. پرسشنامه اول رضایت فراگیران از یادگیری آنلاین را بررسی کرد و دومی دیدگاه شرکت کنندگان در مورد چالش ها و موانع این یادگیری را مورد بررسی قرار داد. داده ها جمع آوری و به نرم افزار اس پی اس اس منتقل شدند و خروجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس یافته ها ، نگرش کلی مثبت زبان آموزان به کلاسهای آنلاین نسبت به کلاسهای حضوری حاصل شد. به این معنا که آنها میزان بالایی از رضایت یادگیری آنلاین را نشان دادند. علاوه بر این ، نگرش منفی دانش آموزان نسبت به چالش ها و موانع یادگیری آنلاین مشاهده شد. به عبارت دیگر نتایج، عدم موافقت دانش آموزان با چالش ها و موانع یادگیری آنلاین را نشان داد. همچنین، هیچ تفاوتی در نگرش شرکت کنندگان پسر و دختر نسبت به یادگیری آنلاین مشاهده نشد.