Subject Areas : Strategic Management Researches
fatemeh akhoondi 1 , Hamid reza Arasteh 2 * , nader gholi ghorchian 3 , Parivash Jaafari 4
1 -
2 -
3 -
4 -
Keywords:
Abstract :
آرونتن، محمود؛ دیناروند، حسن؛ رحمانی، جهانبخش (1399). مبانی ارزششناسی تربیت شهروندی در آموزشوپرورش ایران، فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد واحد بجنورد، سال پانزدهم، شماره 62: 1-32.
اتابکی، مژگان (1392). آموزش خودکنترلی لازمه پرورش شهروندان حرفهای، دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین: گرگان.
جعفری، سکینه (1398). شناسایی و رواسنجی مؤلفههای تربیت شهروند جهانی از نظر صاحبنظران: یک پژوهش آمیخته، مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره یازدهم، شماره 2: 153-174.
رشیدی، زهرا (1396). مفهومپردازی شهروند جهانی از منظر صاحبنظران آموزش عالی: مطالعهای زمینهای، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره بیست و سوم، شماره 2: 93-114.
روزبه، فهیمه؛ نادری، عزت اله؛ سیف نراقی، مریم (1399). الگوی برنامه درسی «اخلاق کاربردی» بر مبنای مؤلفههای شهروند جهانی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال چهارم، شماره 15: 48-53.
شاهحسینی، محمدعلی؛ پورعزت، علیاصغر (1391). شناسایی شایستگیهای مطلوب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت، با تمرکز بر رویکرد اسلامی- ایرانی، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، سال هشتم، شماره 3: 395-412.
ساعد موچشی، لطف اله؛ سلیمی، جمال؛ عزیزی، نعمت اله (1399). مطالعه مفهوم و ابعاد شهروندی دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران؛ دلالتهایی در برنامهریزی آموزشی، مطالعات برنامهریزی آموزشی، دوره هشتم، شماره 16: 203-239.
شریفی، اصغر؛ اسلامیه، فاطمه (1391). جایگاه دانشـگاه قـرن بیستویک در تربیـت شـهروند جهـانی، مجموعه مقالات همایش بینالمللی آموزش و جهانی شدن، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
کشاورز، یوسف؛ امین بیدختی، علیاکبر (1399). تدوین و آزمون الگوی آموزش شهروندی جهانی در نظام آموزشوپرورش ایران، اندیشههای نوین تربیتی، دوره هفدهم، شماره 1: 113-136.
مزینی، مینا؛ اولادیان، معصومه؛ ایمانی، محمدنقی (1397). شناسایی عوامل اثرگذار بر تربیت شهروند حرفهای در عصر دانایی محوری در نظام آموزشوپرورش ایران، تحقیقات مدیریت آموزشی، دوره دهم، شماره 37: 35-62.
هاشمی، شهناز (1389). تربیت شهروندی در کشور ژاپن، پژوهشهای مدیریت، دوره نهم، شماره 2: 28-38.
Arthur, J., & Bohlin, K. (Eds.). (2005). Citizenship and higher education: The role of universities in communities and society. Routledge.
Ashraf, M. A., Tsegay, S. M., & Ning, J. (2021). Teaching global citizenship in a Muslim-majority country: Perspectives of teachers from the religious, national, and international education sectors in Pakistan. Religions, 12(5), 348.
Bosio, E., & Torres, C. A. (2019). Global citizenship education: An educational theory of the common good? A conversation with Carlos Alberto Torres. Policy Futures in Education, 17(6), 745-760.
Baysal, S., & Tanriseven, I. (2020). Global Citizenship: From the Lens of the Education Faculty Instructors. International Journal of Progressive Education, 16(5), 106-120.
Bozyk, P. (2019). Globalization and the transformation of foreign economic policy. Routledge.
Chu, A. (2003). Higher Education Producing Citizen-Scholars. Available at: http:/WWW.Utexas.edu.
García-Aracil, A., & Van der Velden, R. (2008). Competencies for young European higher education graduates: labor market mismatches and their payoffs. Higher Education, 55, 219-239.
Holden, C. (2006). Concerned citizens: children and the future. Education, Citizenship and Social Justice, 1(3), 231-247.
Hopkins, Gary (2007) Curriculum/training Citizenship`s
Lombardo, T. J. (2015). Making urban citizens: Civility and civic virtue in the modern metropolis.
Horey, D., Fortune, T., Nicolacopoulos, T., Kashima, E., & Mathisen, B. (2018). Global citizenship and higher education: A scoping review of the empirical evidence. Journal of Studies in International Education, 22(5), 472-492.
Mok, M., & Lee, W. O. (2017). Paradigm shifts in assessment for learning: A secondary analysis of the international civic and citizenship study (ICCS) 2009. Life in Schools and Classrooms: Past, Present and Future, 527-552.
Marshall, H. (2005). Developing the global gaze in citizenship education: Exploring the perspectives of global education NGO workers in England. International Journal of Citizenship and Teacher Education, 1(2), 76-92.
Massaro, V. R. (2022). Global citizenship development in higher education institutions: A systematic review of the literature. Journal of Global Education and Research, 6(1), 98-114.
Oxfam. (2015). Education for Global Citizenship: A guide for schools Retrieved from: http://www.oxfam.org.uk/ education/global-citizenship/global citizenship-guides.
Rüland, J. (2019). Good global citizen? ASEAN’s image building in the United Nations. Asia pacific business review, 25(5), 751-771.
Richardson, S. (2015). Cosmopolitan learning for a global era: Higher education in an interconnected world. Routledge.
Soh, K. (2017). Fostering student creativity through teacher behaviors. Thinking Skills and creativity, 23, 58-66.
Sánchez, J. C. (2011). University training for entrepreneurial competencies: Its impact on intention of venture creation. International entrepreneurship and management journal, 7, 239-254.
Sim, J. B. Y., Chua, S., & Krishnasamy, M. (2017). “Riding the citizenship wagon”: Citizenship conceptions of social studies teachers in Singapore. Teaching and Teacher Education, 63, 92-102.
Tarozzi, M., & Inguaggiato, C. (2018). Implementing global citizenship education in EU primary schools: The role of government ministries. International Journal of Development Education and Global Learning, 10(1), 21-38.
Ten Dam, G. T., Geijsel, F. P., Ledoux, E. G., & Meijer, E. J. (2013). Citizenship of students and social desirability: Living apart together?. International Journal of Educational Research, 62, 229-238.
Yemini, M., Goren, H., & Maxwell, C. (2018). Global citizenship education in the era of mobility, conflict and globalisation. British Journal of Educational Studies, 66(4), 423-432.