.
Subject Areas :سید محمد رضا داودی 1 , سمیه نادری یگانه 2
1 - گروه مدیریت، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران
2 - دانشجوی دکتری کارافرینی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی ، دهاقان، ایران.
Keywords:
Abstract :
.
• اسفنجانی, حسین و فروزنده دهکردی, لطف اله. (1393). شناسایی و تبیین عوامل تعیین کننده در تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با استفاده از الگوی سه شاخگی. فصلنامه سیاست علم و فناوری, 7(4), 33-46.
• اصغرپور، محمدجواد . (1392). تصمیمگیری های چند معیاره.تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
• الماسی فرد, محمدرسول, بخشم, میلاد, کریمی, حسین, بهور, شهین. (1399). طراحی الگوی آسیبشناسی توسعه کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش با رویکرد تفسیری ساختاری. فصلنامه علمی-پژوهشی کارافن, 17(ویژه نامه), 83-104.
• الیاسی, علی اصغر, صالحی, محمد, یوسفی, رضا. (1400). تبیین ابعاد دانشگاه کارآفرین در دانشگاه فنی و حرفهای منطقه 8 (مازندران، گلستان و سمنان). فناوری آموزش, 15(2), 351-364.
• انصاری، محمد و روشن دل اربطانی، طاهر و ناصحی فر، و.، و پورحسینی، ص. (1399). مدل تجاری سازی ایده فروش الکترونیک با به کارگیری نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 12(2 ), 335-356.
• بهادری, علی. (1397). پژوهش کیفی داده بنیاد، «کدگذاری» و اهمیت، مراحل و شیوه اجرای آن در کارورزی دانشگاه فرهنگیان. راهبردهای نوین تربیت معلمان, 4(5), 69-88.
• پدرام فر, عاطفه, صفاریان همدانی, سعید و یوسفی سعیدآبادی, رضا. (1399). شناسایی شاخص های رتبه بندی با رویکرد دانشگاههای نسل سوم ( مطالعه موردی: دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک). طب و تزکیه, 29(1), 1-11.
• جعفری رستمی, سیده محبوبه, نیازاذری، کیومرث و عنایتی, ترانه. (1399). تاثیر نظام آموزش عالی پژوهش محور بر کارآفرینی با نقش میانجی تجاری سازی دانش در دانشگاهها جهت ارائه مدل. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 9(17), 229-245.
• علاء, اسرافیل, حاتمی, جواد, احمدی, امینه, آقاجانی, حسنعلی. (1400). ارائه الگوی دانشگاه کارآفرین با رویکرد بلوغ روانشناختی و آمادگی روانی برای تجاریسازی و کارآفرینی (شاهد تجربی: مراکز علمی کاربردی استان مازندران). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, 14(1), 157-184.
• راعی دهقی. مرتضی(1398). شناسایی و رتبه بندی موانع تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان). آینده پژوهی مدیریت, 30(شماره 2 (پیاپی 117)), 69-86.
• سلامتی, طاهره, واعظی, احسان, معمارپور, مهدی, رجب زاده, علی. (1395). طراحی مدل تجاریسازی و ارائه الگوریتم پیشنهادی تجاریسازی دانش برای آموزش عالی. فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی, 3(8), 61-80.
• طیبی ابوالحسنی، س.، حاجی پور، ب.، و مومنی، ع. (1397). تعیین مهمترین ویژگی های شرکت های دانش محور موفق ایرانی. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی, 8(1 ), 113-131.
• عزتی راد جم، سخدری کمال، موسی خانی مرتضی. (1396). مطالعات تجاریسازی دانش با رویکرد اکوسیستم کارآفرینی. آموزش عالی ایران.; ۹ (۲) :۱۳۳-۱۶۵
• قرونه، داوود.(1398). ویژگی های دانشگاه کارآفرین، سومین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف. تهران، ایران.
• قلیمطلق, مجید. (1398). نیازسنجی آموزشی فروشندگان با طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی. مدیریت بازرگانی, 11(1), 163-178.
• کاظمی، محمد ،صفری، زهرا، محمدی، لیلا.(1398). اهمیت تجاری سازی دانش در فرآیند توسعه کارآفرینی در دانشگاه، اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری،تهران.
• محمدپور, سمانه, سالارزهی, حبیب الله. (1399). مطالعه اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه های نوآور جهان. فصلنامه زیست بوم نوآوری, 1(3).
• مصطفائی, سیدمحمدرضا, ملکیان, فرامرز, کاویانی, الهام, کرم افروز, محمد جواد. (1398). طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین براساس نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی غرب ایران). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, 12(2), 41-74.
• میره, عباس, باقری, مهدی, هاشمی, سیداحمد. (1398). ارایه مدل تجاری سازی دانش براساس مدیریت دانش در دانشگاه فنی وحرفه ای. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی، در حال چاپ.
• هاشم نیا، ش.، و عمادزاده، م.، و صمدی، س.، و ساکتی، پ. (1388). روش های تجاری سازی در آموزش عالی و چالش های آن. آموزش عالی ایران, 2(2 (پیاپی 6)), 35-57.
• Abbasi Esfanjani, H, Forouzandeh Dehkordi,L (2014). Identify and Explanation the Factors that Affects in Commercialization of University Research Using Triangulation Model. Journal of Science and Technology Policy, 7(4), 33-46. (In Persian).
• Ala, E., Hatami, J., Ahmadi., Aghajani, H. (2021). Presentation of Entrepreneurial University Conceptual Model with Psychological Maturity and Psychological Preparedness for Commercialization and Entrepreneurship (Experimental Control: Applied Science Centers of Mazandaran Province). Journal of Management and Planning In Educational System, 14(1), 157-184. (In Persian).
• Almasifard, M., Bakhsham, M., Karimi, H., Behvar, S. (2021). Designing a pathology model of academic entrepreneurship development and knowledge commercialization with a structural interpretive approach. Karafan Quarterly Scientific Journal, 17(Special Issue), 83-104. (In Persian).
• ansari, M., Roshandel Arbatani, T., Nasehifar, V., Pourhosseini, S. (2020). Commercialization Model of the Electronic Sales Using the Grounded Theory. Journal of Business Management, 12(2), 335-356. (In Persian).
• Asgharpour, Mohammad Javad . (2013). Multi-criteria decisions.Tehran: Tehran University Press. (In Persian).
• Audretsch, D. B., & Belitski, M. (2021). Three-ring entrepreneurial university: in search of a new business model. Studies in Higher Education, 46(5), 977-987.
• Bahadori,A,(2018). Qualitative Research Foundation data, "encoded" and the importance, process and method of its execution interns educators. , 4(5), 69-88. (In Persian).
• Berggren, E. (2017), "Researchers as enablers of commercialization at an entrepreneurial university", Journal of Management Development, Vol. 36 No. 2, pp. 217-232.
• Breznitz, S. M., & Zhang, Q. (2019). Fostering the growth of student start-ups from university accelerators: An entrepreneurial ecosystem perspective. Industrial and Corporate Change, 28(4), 855-873.
• Cooper, R. G. (1983). A process model for industrial new product development. IEEE Transactions on Engineering Management, (1), 2-11.
• elyasi, A., Salehi, M., Uosefi, R. (2021). Explaining the aspects of entrepreneurial university in Technical and Vocational University Area 8. Technology of Education Journal (TEJ), 15(2), 351-364. (In Persian).
• Etzkowitz, H., & Leydesdorff, L. (2000). The dynamics of innovation: from National Systems and “Mode 2” to a Triple Helix of university–industry–government relations. Research policy, 29(2), 109-123.
• Ezzati Rad J, Sakhadri K, Musa Khani M. (2017). Knowledge commercialization studies with the entrepreneurial ecosystem approach. Iran Higher Education.; 9 (2):133-165. (In Persian).
• Fernández, Walter D. (2004), Using the Glaserian Approach in Grounded Studies of Emerging Business Practices. Electronic Journal of Business Research Methods, 2(2).
• Gholimotlagh, M. (2019). Educational Needs Analysis of Sellers Developing an Ethical Assessment Scale. Journal of Business Management, 11(1), 163-178. doi: 10.22059/jibm.2018.252291.2953. (In Persian).
• Hashem Nia, Sh., And Emadzadeh, M., and Samadi, S., and Sakti, p. (2009). Commercialization methods in higher education and its challenges. Higher Education in Iran, 2( 2 ( Piapi 6) ), 35 -57. (In Persian).
• Hayter, C.S. A trajectory of early-stage spinoff success: the role of knowledge intermediaries within an entrepreneurial university ecosystem. Small Bus Econ 47, 633–656 (2016).
• jafari, M., Niaz Azari,, K., Enayati,, T. (2020). The effect of research-based higher education system on entrepreneurship with the mediating role of knowledge commercialization Universities to provide models. Journal of Educational Planning Studies, 9(17), 229-245. (In Persian).
• Kazemi, M ,Safari, Z, , Mohammadi, L,. (,2018). The Importance of Knowledge Commercialization in the Entrepreneurship Development Process at the University, the First International Conference on New Research in Psychology, Counseling and Behavioral Sciences, Tehran. (In Persian).
• Kristel Miller, James Cunningham, Erik Lehmann. (2021) Extending the university mission and business model: influences and implications. Studies in Higher Education 46:5, pages 915-925
• mir, A., bagheri, M., hashemi, S. (2020). Provide a knowledge management model based on knowledge management at the Technical and Technical University. Journal of Research on Management of Teaching in Marine Sciences, (), -.(In Persian).
• Mohammadpur, S, Salarzeh, H. (2020). Study the entrepreneurial ecosystem of the world's innovative universities. Bio-Boom Innovation Quarterly, 1(3). (In Persian).
• Mostafaei,M., Malekian, F., Kaviani, E., Karamafrooz, M. (2019). Desingning the Entrepreneurial University Model based on Grounded theory (case study: units of Islamic Azad University of West Iran) Journal of Management and Planning In Educational System, 12(2), 41-74. (In Persian).
• Nawzad Sabir1. Mohammed, Najm Rashid2. Wirya and Farhad Al Kake3 and Bestoon Othman,2019,Entrepreneurship Characteristics and Attitude towards Knowledge Commercialization: Evidence from Malaysia
• Pedramfar, A., Saffarian Hamedani, S., usefi saeedabasi, R. (2020). Identifying Ranking Indicators Based on Third Generation Universities Approach (Case Study: Macro-Medical Universities of Region One). Journal of Medicine and Cultivation, 29(1), 1-11. (In Persian).
• Qarunah, D. (2018). Features of the University of Entrepreneurship, the third National Entrepreneurship Conference of Sharif University of Technology. Tehran Iran. (In Persian).
• Raei Dehaghi, M. (2019). Identifying and Prioritizing the Barriers of Academic Research Commercialization. Future study Management, 30(117), 69-86.(In Persian).
• salamati, T., vaezi, E., memarpour, M., rajabzadeh, A. (2016). Commercialization Model Design and Presentation of Proposed Algorithm of Knowledge Commercialization for the Higher Education. Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 3(8), 61-80. (In Persian).
• Shiri M Breznitz, Qiantao Zhang, Fostering the growth of student start-ups from university accelerators: an entrepreneurial ecosystem perspective, Industrial and Corporate Change, Volume 28, Issue 4, August 2019, Pages 855–873
• Tayebi Abolhasani A, Hajipour B, Motameni A.(2018), Determine the most important features of successful knowledge-based companies in Iran. ORMR. 2018; 8 (1) :113-131. (In Persian).
• Todorovic, Z. W., McNaughton, R. B., & Guild, P (2011), ENTRE-U: An entrepreneurial orientation scale for universities, Technovation, 31(2-3), 128-137.
• Yaakub, N. I., Hussain, W. M. H. W., Rahman, M. N. A., Zainol, Z. A., Mujani, W. K., Jamsari, E. A., ... & Jusoff, K. (2011). Challenges for commercialization of university research for agricultural based invention. World Applied Sciences Journal, 12(2), 132-138.
• Young, K. (2009). Internet addiction: Diagnosis and treatment considerations. Journal of Contemporary Psychotherapy, 39(4), 241-246.