• Home
  • علی ایرانمنش

    List of Articles علی ایرانمنش


  • Article

    1 - بررسی اثر تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (SQRQCQ) در رفع خطاهای محاسباتی دانش آموزان پایه سوم در حل مسائل کلامی
    Journal of New Researches in Mathematics , Issue 43 , Year , Summer 2023
    هدف پژوهش مطالعه بررسی اثر تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی در رفع خطاهای محاسباتی دانش آموزان پایه سوم در حل مسائل کلامی می باشد. در این مطالعه روش تحقیق نیمه آزمایشی استفاده شده است. ابزار گردآوری آزمون سوالات کلامی بود. حجم نمونه دو گروه کنترل و آ More
    هدف پژوهش مطالعه بررسی اثر تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی در رفع خطاهای محاسباتی دانش آموزان پایه سوم در حل مسائل کلامی می باشد. در این مطالعه روش تحقیق نیمه آزمایشی استفاده شده است. ابزار گردآوری آزمون سوالات کلامی بود. حجم نمونه دو گروه کنترل و آزمایش 65 نفر از دانش آموزان مدارس غیردولتی دختر پایه سوم در منطقه سه شهر تهران است. جهت بررسی دو گروه از آزمون ناپارامتریک یو من-ویتنی و آزمون ویلکاکسون استفاده شد. یافته های ویلکاکسون نشان داد الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی بر رفع خطاهای محاسباتی دانش آموزان پایه سوم در حل مسائل کلامی اثرگذار است. در نتیجه در نظرگرفتن فعالیت‌ها بر اساس و با روش یادگیری سازگار با مغز، می تواند موفقیت دانش آموزان را ارتقا دهد و به آن ها برای یادگیری ریاضیات انگیزه دهد و موفقیت بیشتری در دروس مختلف حاصل شود . Manuscript profile

  • Article

    2 - مقایسه بین تسلط مغزی و عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه هشتم و نهم دوره متوسطه
    Journal of New Researches in Mathematics , Issue 44 , Year , Autumn 2023
    مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه ی بین ربع های مغزی ندهرمان و عملکرد ریاضی دانش آموزان انجام پذیرفت. حجم نمونه طبق جدول مورگان200 نفر از دانش آموزان دختر پایه هشتم و نهم است که در کلاس درس معلم انجام شد . ابزار گردآوری داده ها ‌پرسشنامه ی سنجش تسلط مغزی و آزمون عملکرد ر More
    مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه ی بین ربع های مغزی ندهرمان و عملکرد ریاضی دانش آموزان انجام پذیرفت. حجم نمونه طبق جدول مورگان200 نفر از دانش آموزان دختر پایه هشتم و نهم است که در کلاس درس معلم انجام شد . ابزار گردآوری داده ها ‌پرسشنامه ی سنجش تسلط مغزی و آزمون عملکرد ریاضی بود. برای تحلیل آزمون فرضیه ها از مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Amos استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین ربع های مغزی ندهرمان و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه هشتم و نهم رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد.و با هم ارتباط مستقیم دارند . در نتیجه ربع های مغزی می توانند عملکرد ریاضی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهند. و رابطه بین تسلط مغزی و عملکرد ریاضی دانش آموزان نهم دوره متوسطه قوی تر از پایه هشتم می باشد. و این نتیجه نتیجه نهایی ای بود که حاصل شد . Manuscript profile