Jounal of Marketing Management
,
Issue1,Year,
Spring
2017
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی میباشد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است که از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، ضمن اینکه جمعآوری اطلاعات به More
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی میباشد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است که از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، ضمن اینکه جمعآوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط این پژوهش سازمانهای تولیدکننده و فروشنده محصولات ورزشی میباشد. جامعه آماری این تحقیق فروشندگان ورزشی هستند، ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه میباشد، حجم نمونه 144 نفر از فروشندگان ورزشی میباشد. اطلاعات جمعآوری شده بوسیله نرمافزارهای ایموس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که دو متغیر کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی به طور مستقیم و همچنین به طور غیر مستقیم از طریق اثر متغیر میانجی مبادله دانش ضمنی رابطه مثبت دارد. این پژوهش با نشان دادن نقش میانجی مبادله دانش ضمنی در رابطه بین کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی از لحاظ نظری به بدنه دانش اضافه میکند. به طور کلی به مدیران بازاریابی و فروش سازمانها راهبردهایی را در جهت ارتقای اثربخشی بازاریابی از طریق افزایش برنامهریزی و سرمایهگذاری بر روی ارتباطات میان کارکردی و فرصتهای اجتماعی سازی و در نتیجه مبادله دانش ضمنی ارایه میدهد.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue5,Year,
Winter
2020
پژوهش حاضر با هدف تحلیل دستاوردهای نمایشگاههای ورزشی از دید غرفهداران و مشتریان و ارائه راهبردهای موفقیت تجاری محصولات ورزشی انجام شده است. روش این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات، توصیفی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیر More
پژوهش حاضر با هدف تحلیل دستاوردهای نمایشگاههای ورزشی از دید غرفهداران و مشتریان و ارائه راهبردهای موفقیت تجاری محصولات ورزشی انجام شده است. روش این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات، توصیفی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران فروش و بازرگانی و مسئولان غرفههای شرکتهای محصولات ورزشی شرکت کننده در نمایشگاههای ورزشی در شهر اصفهان میباشد. تعداد 320 نفر از این افراد با روش نمونهگیری غیر تصادفی قضاوتی انتخاب شدند. در مجموع تعداد 310 غرفهدار بهطور کامل پرسشنامهها را تکمیل کردند. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه (علیپور و همکاران، 1397) بر اساس آلفای کرونباخ پایایی آن 86/0 بدست آمد. تحلیل دادهها با بهکارگیری مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار SPSS و Smart PLS انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش کارکنان مهمترین پارامتر تأثیرگذار بر فرایندهای نمایشگاهی به شمار میرود. همچنین فرآیندهای حین نمایشگاه بر اهداف غیر فروش و فروش نمایشگاهی، تأثیر مستقیم و معناداری دارد. دستاورد این پژوهش ارائه راهکارهای مناسب در خصوص استفاده مؤثر و بهینه از عوامل مؤثر بر فرآیندها و تأثیر آن در دستیابی به اهداف نمایشگاه محصولات ورزشی در کسبوکار است. با توجه به تأثیر گردآوری اطلاعات بر فرآیندهای بعد از نمایشگاه ورزشی، پیشنهاد میشود که مسئولان شرکتها و سازمانها این اطلاعات را طبقهبندی کنند.
Manuscript profile
Sociological Studies in Sport
,
Issue1,Year,
Winter
2022
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین واکنش های رهبری نسبت به رفتار خارج از زمین ورزشکاران با هویت تیمی هواداران تیم های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان بود. روششناسی: روش تحقیق حاضر نیمه تجربی است که طی دو مرحله به صورت پیمایشی انجام شده است . جامعه آماری تحقیق را More
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین واکنش های رهبری نسبت به رفتار خارج از زمین ورزشکاران با هویت تیمی هواداران تیم های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان بود. روششناسی: روش تحقیق حاضر نیمه تجربی است که طی دو مرحله به صورت پیمایشی انجام شده است . جامعه آماری تحقیق را کلیه هواداران تیم های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در سال 1399 تشکیل می دادند. روش نمونه گیری به صورت نمونه در دسترس و حجم نمونه تحقیق 82 نفر بود. در پیش آزمون سطوح اولیه هویت تیمی شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه اندازه گیری و آن ها به دو گروه با هویت تیمی بالا و هویت تیمی پایین تقسیم شدند. سپس هر یک از این گروه ها با استفاده از روش تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. دو هفته بعد شرکت کنندگان با یکی از دو داستان روزنامه که شامل واکنش رهبری قوی و واکنش رهبری ضعیف بود مواجه شدند(دستکاری). فرضیههای پژوهش با استفاده ازآزمون آنوا و مقایسه میانگین های مستقل مورد آزمایش قرار گرفت. یافتهها: نتیجه نشان داد که هویت تیمی بین گروههای دسته بندی شده متفاوت است (, F=58.0105/0>P ). نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد بین واکنش هواداران با هویت تیمی بالا به رهبری قوی و رهبری ضعیف تفاوت وجود دارد.نتیجهگیری: از یافته های این تحقیق می توان نتیجه گرفت که برخورد قاطع مدیران با رفتارهای ناشایست خارج از زمین ورزشکاران به حفظ هویت تیمی هواداران کمک می کند.
Manuscript profile
Sociological Studies in Sport
,
Issue7,Year,
Summer
2024
چکیدههدف: هدف از پژوهش بررسی چالش ها و چشم اندازهای مشارکت ورزشی بانوان است.روششناسی: در این مقاله سعی شده است با استفاده از متون و ادبیات موجود، وضعیت مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی ، علل و چالش های مربوط به آن بررسی و با ارائه راهکارهای مناسب ، افق و چشم اندازی کارآ More
چکیدههدف: هدف از پژوهش بررسی چالش ها و چشم اندازهای مشارکت ورزشی بانوان است.روششناسی: در این مقاله سعی شده است با استفاده از متون و ادبیات موجود، وضعیت مشارکت زنان در فعالیت های ورزشی ، علل و چالش های مربوط به آن بررسی و با ارائه راهکارهای مناسب ، افق و چشم اندازی کارآمد به منظور افزایش هر چه بیشتر مشارکت زنان در ورزش فراهم گردد. روش تحقیق این مطالعه بر اساس ماهیت موضوع از نوع اسنادی است و به تبع آن از فن کتابخانه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است.یافتهها: بررسی متون و ادبیات موجود نشان داد با وجود سیر فزایندة حضور زنان در عرصه های اجتماعی، مشارکت و حضور آنان در فعالیت های ورزشی محدود است. نتیجهگیری: با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به عنوان مادران جامعه و به تبع آن سلامت فرزندان، موضوع مشارکت ورزشی زنان باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. بازاریابی اجتماعی به عنوان رویکردی موثر برای کاهش موانع و افزایش تسهیل کننده ها نسبت به رفتارکم تحرکی زنان و بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی پیشنهاد می شود که پیاده سازی و اجرای آن نیازمند حمایت طلبی و ظرفیت سازی از طرف کلیه نهادهای مسئول می باشد.ترویج فواید چندگانه ورزش، اصلاح نگرش و باور اجتماعی زنان با تمرکز بر اثربخشی فعالیت های ترویجی و آموزشی، توسعه اماکن و فضاهای مناسب ورزش همگانی زنان، هماهنگی بین بخشی و راهبری ورزش همگانی زنان از اقدامات موثر در این زمینه است.
Manuscript profile
Sociological Studies in Sport
,
Issue8,Year,
Winter
2024
چکیدههدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر سرمایة روانشناختی بر عملکرد سازمانی با توجه به تأثیرمتغیر میانجی نوآوری در فناوری اطلاعات در سازمانهای ورزشی اصفهان انجام شده است. روش شناسی: روش این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات، توصیفی بود که به صورت پیمایشی More
چکیدههدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر سرمایة روانشناختی بر عملکرد سازمانی با توجه به تأثیرمتغیر میانجی نوآوری در فناوری اطلاعات در سازمانهای ورزشی اصفهان انجام شده است. روش شناسی: روش این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات، توصیفی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعة آماری این پژوهش شامل کارکنان ادارة کل ورزش و جوانان، کارکنان ادارة تربیتبدنی آموزش و پرورش، کارکنان معاونت ورزش شهرداری و کارکنان باشگاههای ورزشی شهر اصفهان میباشد که از این میان، با استفاده از جدول کرجسی مورگان تعداد 386 نفر از این افراد با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامههای استاندارد و تحلیل داده ها با بهکارگیری مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS و SPSS انجام شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان میدهد که نوآوری در فناوری اطلاعات تأثیر سرمایة روانشناختی بر عملکرد سازمانی را میانجیگری میکند و بین سرمایة روانشناختی و نوآوری در فناوری اطلاعات رابطة مثبت و معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: نوآوری در فناوری اطلاعات که همان نوآوری در ارائه خدمات الکترونیکی سازمانهای ورزشی است میتواند عملکرد سازمانی (در چهار بعد مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری) سازمانهای ورزشی را بهبود بخشد و یکی از عوامل مهم اثرگذار بر عملکرد سازمانهای ورزشی محسوب میشود. بنابراین مدیران و مسئولان سازمانهای ورزشی باید نوآوری در فناوری اطلاعات را جدی بگیرند و به عنوان یک مزیت رقابتی مهم در بین رقبا از آن استفاده کنند.واژگان کلیدی: سرمایة روانشناختی، نوآوری در فناوری اطلاعات، عملکرد سازمانی، سازمان ورزشی.
Manuscript profile
Knowledge Management in Sport Journal
,
Issue1,Year,
Summer
2022
امروزه سازمان های ورزشی با بحران های متعددی مواجه هستند به گونه ای که ریشه یابی بحران و شیوه مدیریت آن با استفاده از رویکرد پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین مدل عوامل موثر بر مدیریت بحران با رویکرد پدافند غیرعامل در سازمانهای ورزش More
امروزه سازمان های ورزشی با بحران های متعددی مواجه هستند به گونه ای که ریشه یابی بحران و شیوه مدیریت آن با استفاده از رویکرد پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین مدل عوامل موثر بر مدیریت بحران با رویکرد پدافند غیرعامل در سازمانهای ورزشی اصفهان انجام شده است. روش این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع تحقیقات، توصیفی بود که به صورت پیمایشی انجام شد. جامعة آماری این پژوهش شامل کارکنان سازمان ورزش شهرداری، کارکنان باشگاه های حرفه ای و کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان اصفهان بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 152 نفر به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه و تحلیل دادهها با بهکارگیری مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد. فرهنگ سازمانی (با سه مولفه درگیرشدن در کار، سازگاری، انطباقپذیری و رسالت)، تسهیم دانش به عنوان متغیرهای پیش بین و چابکی در مقابله با حوادث و کنترل شرایط بحرانی با رویکرد پدافند غیرعامل به عنوان متغیر های ملاک تحقیق وارد مدل شدند. نتایج نشان داد فرهنگ سازمانی از طریق تاثیر بر تسهیم دانش( ضریب تاثیر 742/0و معناداری 3/16) بر چابکی در مقابله با سوانح تاثیرگذار است. همچنین تسهیم دانش نیز بر چابکی در مقابله با حوادث ( ضریب تاثیر 344/0و معناداری 85/2) اثرگذار است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که فرهنگ سازمانی و تسهیم دانش تأثیر بسزایی در ایجاد چابکی در مقابله با سوانح با رویکرد پدافند غیرعامل دارند. از این رو تدوین الگوی مستندسازی تجربه ای، بهکارگیری دادهکاوی، افزایش تعلق سازمانی کارکنان و مدیران دانش محور از جمله توصیههای کاربردی به مدیران به منظور چابکسازی سازمان برای مدیریت بحران در سازمانهای ورزشی باشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications