• Home
  • حمیدرضا سعیدنیا

    List of Articles حمیدرضا سعیدنیا


  • Article

    1 - ارائه الگوی کارآفرینی سازمانی در شرکتهای شهر فرودگاهی
    Entrepreneurship Knowledge , Issue 8 , Year , Winter 2023
    فضای رقابتی امروزه به گونه ای شده که دیگر شرکت ها نمی توانند با اجرای چند طرح کارآفرینانه به رقبای بازار که بسیار سریع و فرصت ساز هستند برتری یابندو باید شرایط به گونه ای باشد که همه پرسنل درون یک سازمان از روحیه کارآفرین و بازارساز بهره مند گردد تا بتوانند طرح های کارآ More
    فضای رقابتی امروزه به گونه ای شده که دیگر شرکت ها نمی توانند با اجرای چند طرح کارآفرینانه به رقبای بازار که بسیار سریع و فرصت ساز هستند برتری یابندو باید شرایط به گونه ای باشد که همه پرسنل درون یک سازمان از روحیه کارآفرین و بازارساز بهره مند گردد تا بتوانند طرح های کارآفرینانه فردی و گروهی خود را به اجرا در آورند. از این در این مطالعه هدف محقق ارائه الگوی کارآفرینی سازمانی در شرکتهای شهر فرودگاهی بوده است.جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی شامل مدیران، و استادان و خبرگانی که اثر شایان توجه، علمی و یا عملی در حوزه الگوی کارآفرینی سازمانی داشته‌اند، برگزیده شده است. از این رو در مرحه کیفی هفده نفر از خبرگان در مصاحبه حضور داشته و نمونه آماری این بخش را شکل داده‌اند. ابزار اساسی گردآوری داده‌ها در مرحله کیفی پژوهش، مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از پروتکل بوده و در بخش کمی جامعه آماری مشتمل بر مدیران کار آفرین شهرک های فرودگاهی بوده و محقق ار ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده استفاده کرده است.محقق نتایج پژوهش بخش کیفی و کدگذاری را در شش مقوله شامل شرایط علّی (رهبری کارآفرینانه، قابلیت‌های منابع انسانی، نیاز‌های جدید اجتماعی)، شرایط زمینه‌ای (فرهنگ و ارزش‌های سازمان، مأموریت و رسالت سازمان و ساختار سازمانی)، محوری (نوآوری، مخاطره‌پذیری هوشمندانه)، راهبرد (نوسازی استراتژیک، سیاست‌های توانمند‌ساز و مدیریت استعداد کارآفرین‌محور)، شرایط مداخله‌گر (محیط اقتصادی/اجتماعی)، پیامدها (تعالی سرمایه انسانی، بهبود عملکرد سازمان و ارزش آفرینی اجتماعی) ارائه نموده است. Manuscript profile

  • Article

    2 - نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن
    Jounal of Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2018
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خرید اینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دان More
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خرید اینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شامل:دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، واحد تهران مرکز و تهران جنوب نمونه ای به حجم 385 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استاندارد شده که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تصدیق قرار گرفت، مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با بکارگیری نرم افزار SPSS حاکی از تاثیر متغیر های سودمندی، سهولت استفاده و لذت بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی است و همچنین نقش تعدیل کننده متغیر جنسیت بر تأثیر سودمندی و سهولت استفاده بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی مشاهده گردید ولیکن اثر آن بر لذت خرید اینترنتی به اثبات نرسید. Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی دانش مصرف کننده نسبت به قیمت محصولات از نظر عوامل موثر برآن
    Jounal of Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2010
    آنچه مصرف کنندگان در مورد قیمت آن دسته محصولاتی که خریداری می کنند ،می دانند یا فکر می کنند می دانند ، ا ز هر دو دیدگاه اجتماعی و بازاریابی ، حوزه پژوهشی مهمی تلقی می شود .در این تحقیق دانش عینی و ذهنی قیمت مصرف کننده و تاثیر اهمیت قیمت منصفانه از دیدگاه مصرف کننده ، رف More
    آنچه مصرف کنندگان در مورد قیمت آن دسته محصولاتی که خریداری می کنند ،می دانند یا فکر می کنند می دانند ، ا ز هر دو دیدگاه اجتماعی و بازاریابی ، حوزه پژوهشی مهمی تلقی می شود .در این تحقیق دانش عینی و ذهنی قیمت مصرف کننده و تاثیر اهمیت قیمت منصفانه از دیدگاه مصرف کننده ، رفتار جستجوی قیمت ، تناوب خرید، زمان در دسترس و پراکندگی قیمت درک شده بر دو بعد دانش قیمت م صرف کننده و همچنین رابطه بین دانش عینی و ذهنی قیمت مصرف کننده مورد بررسی قرار گرفته است .برای آزمون این فرضیات از جامعه آماری مصرف کنندگان تهرانی که از فروشگاههای شهروند خرید می کنند نمونه ای به حجم 270 نفر انتخاب و با استفاده از ابزار پرسشنامه داده ها جمع آوری و با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفت و نتایجی به شرح زیر بدست آمد . هر چند جستجوی قیمت و تناوب خرید بر هر دو دانش عینی و ذهنی قیمت تاثیر مثبتی می گذارد، زمان در دسترس مصرف کننده جهت خرید تاثیر معناداری بر این دو بعد دانش به واسطه تاثیر بر جستجوی قیمت نداشته است ، بعلاوه پراکندگی قیمت درک شده تاثیر منفی بر دانش عینی قیمت مصرف کننده می گذارد. Manuscript profile

  • Article

    4 - ارزیابی تاثیر درگیری محصول بر میزان وفاداری به برند تلفن های همراه (مطالعه موردی: دانشجویان )
    Jounal of Marketing Management , Issue 1 , Year , Summer 2010
    امروزه وفاداری به برند مفهومی اساسی در بازاریابی استراتژیک است . شرکت ها استراتژی های بازاریابی را به منظور افزایش وفاداری و در جهت حفظ سهم بازار و سود آوری بیشتر طرح ریزی می کنند . برخورداری از تعداد زیادی مشتری وفادار، سبب کاهش هزینه های بازاریابی و کسب مزیت رقابتی تو More
    امروزه وفاداری به برند مفهومی اساسی در بازاریابی استراتژیک است . شرکت ها استراتژی های بازاریابی را به منظور افزایش وفاداری و در جهت حفظ سهم بازار و سود آوری بیشتر طرح ریزی می کنند . برخورداری از تعداد زیادی مشتری وفادار، سبب کاهش هزینه های بازاریابی و کسب مزیت رقابتی توسط سازمان می گردد، چنین مشتریانی دارایی ه ای یک برند محسوب شده و نقشی تعیین کننده در ارزش ویژه آن ایفا می کنند . اما باید توجه داشت که ایجاد و حفظ وفاداری به سادگی حاصل نمی شود. و تنها از طریق شناخت صحیح عوامل موثر و بررسی نحوه تاثیرگذاری آنهاست که می توان به افزایش سودآوری و برخورداری از دیگر مزایای وفاداری امیدوار بود. هدف از این مطالعه، ارزیابی تاثیر درگیری محصول بر میزان وفاداری به برند است که بنابر نظر بسیاری از محققین رفتار مصرف کننده به عنوان یکی از عوامل مهم و قابل توجه در این زمینه مطرح می باشد . در این بررسی برای دستیابی به نتایج دقیق تر از پروفایل درگیری ذهنی مصرف کننده کاپفرر و لارنت (CIP) که پنج بعد مختلف را در بر می گیرد استفادهشده است . این ابعاد عبارتند از : علاقه مندی به محصول، ارزش مبتنی بر لذت، ارزش علامت، احتمال ریسک و اهمیت ریسک. Manuscript profile