• Home
  • مهسا حمیدپور

    List of Articles مهسا حمیدپور


  • Article

    1 - نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن
    Jounal of Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2018
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خرید اینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دان More
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خرید اینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شامل:دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، واحد تهران مرکز و تهران جنوب نمونه ای به حجم 385 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استاندارد شده که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تصدیق قرار گرفت، مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با بکارگیری نرم افزار SPSS حاکی از تاثیر متغیر های سودمندی، سهولت استفاده و لذت بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی است و همچنین نقش تعدیل کننده متغیر جنسیت بر تأثیر سودمندی و سهولت استفاده بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی مشاهده گردید ولیکن اثر آن بر لذت خرید اینترنتی به اثبات نرسید. Manuscript profile

  • Article

    2 - نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن
    Jounal of Marketing Management , Issue 5 , Year , Winter 2016
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خریداینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار More
    هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خریداینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهرانشامل: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم وتحقیقات، تهران مرکز و تهران جنوب نمونه ای به حجم 385 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استخراج شده از پرسشنامه های لین(2007) ، چایلدرسا و همکاران(2001) مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. روایی پرسشنامه از طریق فرمول cvrبه تایید رسید و برابر 0.78 شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ که برابر 0.88 شد مورد تصدیق قرار گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با به کارگیری نرم افزار SPSS حاکی از تاثیر متغیرهای سودمندی، سهولت استفاده و لذت بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی می باشد و همچنین تاثیر متغیر سهولت استفاده بر سودمندی است. از طرف دیگر اثبات گردید متغیر جنسیت نقش تعدیل کننده در رابطه بین سودمندی و نگرش، همچنین رابطه بین سهولت استفاده و نگرش دارد ولی به عنوان تعدیل کننده در رابطه بین لذت و نگرش عمل نمی کند. Manuscript profile