Public Policy In Administration
,
Issue25,Year,
Summer
2017
زمینه: نیازفزایندهبهمدیریت آگاه،باتوجهبهشرایطاقتصادیحاضردردستگاهها،توسعه پویاییحرفهحسابرسیراایجابمیکندتا این فرآیند ازحالت سنتی خارج شده و مبتنی بر پیشرفت های فناوری موجود، بهینه سازی شود.
هدف: هدف مقاله حاضر شناسایی موانع حسابرسی کامپیوتری در سازمان های دولتی ایران More
زمینه: نیازفزایندهبهمدیریت آگاه،باتوجهبهشرایطاقتصادیحاضردردستگاهها،توسعه پویاییحرفهحسابرسیراایجابمیکندتا این فرآیند ازحالت سنتی خارج شده و مبتنی بر پیشرفت های فناوری موجود، بهینه سازی شود.
هدف: هدف مقاله حاضر شناسایی موانع حسابرسی کامپیوتری در سازمان های دولتی ایران می باشد.
روشها: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی،به لحاظ ماهیت توصیفی و به لحاظ روش پیمایشی می باشد. نمونه آماری شامل 240 پرسش شونده است که به روش تصادفی ساده از میان مدیران و حسابرسان سازمان حسابرسی در سطح شهرتهران انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و تی تک نمونهای با کاربرد نرم افزار spss انجام گرفت.
یافتهها: نتایج نشان داد که چهار فرضیه به لحاظ آماری دارای اهمیت معناداری بودند و در مورد یکی از فرضیهها نتایج معنادار نبود.
نتیجهگیری: براساس یافتههای تحقیق عوامل عدم شناخت موسسات حسابرسی از فرآیند حسابرسی کامپیوتری، تردید در خصوص مزایا، عدم وجود نرم افزار قوی و عدم تناسب بین سیستم های اطلاعاتی، بعنوان موانع اجرای حسابرسی کامپیوتری درسازمانهای دولتی ایران از دیدگاه حسابرسان سازمان حسابرسی پذیرفته شدند. لیکن در مورد متغیر نبود تقاضا، این عامل، نقشی در اجرای حسابرسی کامپیوتری در ایران نداشته است.
Manuscript profile
Journal of healthcare management
,
Issue26,Year,
Winter
2018
مقدمه: همراستایی عاملی کلیدی در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، خلق ارزش و تحقق اهداف سازمان و مساله همیشگی مدیران است. در حوزه نظام سلامت علاوه بر پویایی محیط، تعدد حوزههای کاری (آموزش، درمان، بهداشت و ...)، تحقق همراستایی را با چالش مضاعفی مواجه میکند. ارتقاء همراستایی More
مقدمه: همراستایی عاملی کلیدی در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی، خلق ارزش و تحقق اهداف سازمان و مساله همیشگی مدیران است. در حوزه نظام سلامت علاوه بر پویایی محیط، تعدد حوزههای کاری (آموزش، درمان، بهداشت و ...)، تحقق همراستایی را با چالش مضاعفی مواجه میکند. ارتقاء همراستایی نیازمند نگرش استراتژیک و مشارکت تمام مدیران و نقطه آغاز این فرایند، درک موقعیت سازمان است. هدف این پژوهش ارزیابی بلوغ همراستایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران و ارائه راهکاری برای ارتقاء آن بود. روش پژوهش: این پژوهش کاربردی، به روش توصیفی - پیمایشی و در تابستان 1396 انجام شد. جامعه پژوهش، مدیران ستاد دانشگاه ایران بود که به سه حوزه اجرایی، آموزشی و فناوری اطلاعات تفکیک شدند. روش نمونهگیری تصادفی - طبقهای و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 122 نفر بود. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه لوفتمن (2015) ترجمه و پس از تایید روایی و پایایی، استفاده شد. تحلیل دادهها با SPSS و آزمون فریدمن انجام شد. یافتهها: میانگین همراستایی، 2/55 بود. ابعاد زیرساخت، مشارکت، مهارتها، ارتباطات، شایستگی و حاکمیت با میانگین 2/78، 2/67، 2/64، 2/63، 2/49، 2/17 در رتبه اول تا ششم قرار گرفت. همچنین الگوهای امتیازی ابعاد همراستایی در کسب و کارهای مختلف سازمان متفاوت بود. نتیجهگیری: سازمان در سطح دوم بلوغ همراستایی قرار داشت و هدف باید رسیدن به سطح سوم باشد. در ابعاد زیرساخت و مشارکت وضعیت مناسب بود اما ابعاد حاکمیت و شایستگی و ارزش وضعیت مطلوبی نداشتند و سازمان نیازمند بازنگری و ارتقاء حاکمیت فناوریاطلاعات است. همچنین یکپارچگی نگرش مدیران حوزههای کاری مختلف (بر اساس الگوی امتیازی) در حوزه همراستایی ضروری است.
Manuscript profile
Journal of Cultural Management
,
Issue4,Year,
Winter
2021
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر توسعه مدیریت دانش در جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان پژوهش محور میباشد.
روش پژوهش: ماهیت این تحقیق از نوع تحقیقات کمّی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نحوهی گردآوری دادهها، توصیفی - More
مقدمه و هدف پژوهش: هدف این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر توسعه مدیریت دانش در جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان پژوهش محور میباشد.
روش پژوهش: ماهیت این تحقیق از نوع تحقیقات کمّی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نحوهی گردآوری دادهها، توصیفی - همبستگی میباشد. جامعة آماری این تحقیق را روسای واحدهای سازمانی، مدیران میانی و پایه جهاددانشگاهی تشکیل دادهاند که براساس جدول مورگان، نمونهای 210 نفری از آنان با روش نمونهگیری غیر تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود. تجزیه و تحلیل دادهها از روش چند متغیرة مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار (AMOS) انجام شده است.
یافتهها: بارعاملی یا ضرایب همبستگی تحقیق، مقدار مثبتی میباشد، بنابرین بین فرهنگ سازمانی و توسعه مدیریت دانش رابطهی مستقیم، معنادار و مثبتی وجود دارد. همچنین، بین چهار بعد فرهنگ سازمانی (درگیر شدن در کار، سازگاری، انطباقپذیری و مأموریت) و توسعه مدیریت دانش رابطه مستقیم، معنادار و مثبتی وجود دارد، ولی رابطه و تأثیر ویژگی سازگاری با توسعه مدیریت دانش قویتر است.
نتیجهگیری: فرهنگ سازمانی عاملی موثر در استقرار سیستم مدیریت دانش بوده و تقویت ابعاد فرهنگ سازمانی به توسعه مدیریت دانش در سازمان جهاد دانشگاهی کمک میکند.
Manuscript profile
Journal of System Management
,
Issue1,Year,
Winter
2022
This research aims to design an integrated model for digital marketing based on marketing intelligence and validate the model in the ISACO Company. The research uses a mixed-methods descriptive survey design. In the qualitative phase, the model and nine theoretical hypo More
This research aims to design an integrated model for digital marketing based on marketing intelligence and validate the model in the ISACO Company. The research uses a mixed-methods descriptive survey design. In the qualitative phase, the model and nine theoretical hypotheses were proposed using grounded theory and a semi-structured questionnaire. Fourteen academic experts and managers in the area of marketing and sales were interviewed until theoretical saturation was achieved. Then, the model and proposed hypotheses were validated using the quantitative method of structural equation modeling. A questionnaire rated by the Likert scale was distributed among 340 active employees in the relevant areas to the research topic with at least a Bachelor’s degree chosen by the convenience sampling method in the ISACO Company and affiliated companies. The structural model and hypotheses related to causal factors, core category, contextual factors, strategies, and consequences (except the moderating role of environmental factors) were validated by the research findings.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue4,Year,
Winter
2024
هدف این پژوهش توسعه استراتژیهای کسبوکارهای کوچک و متوسط(SMEs) از طریق بازطراحی شبکه خلق ارزش(مدل بوم کسبوکار) با رویکرد مدلسازی تجاری پویا، است. جامعه پژوهش حاضر را اساتید و خبرگان حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسطِ فعال در صنایع غذایی شهر تهران، تشکیل دادند. در این تح More
هدف این پژوهش توسعه استراتژیهای کسبوکارهای کوچک و متوسط(SMEs) از طریق بازطراحی شبکه خلق ارزش(مدل بوم کسبوکار) با رویکرد مدلسازی تجاری پویا، است. جامعه پژوهش حاضر را اساتید و خبرگان حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسطِ فعال در صنایع غذایی شهر تهران، تشکیل دادند. در این تحقیق با استفاده از روش غیر تصادفی قضاوتی، از نظرات 15 نفر خبره استفاده شد. فرایند تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله انجام شد. شناسایی مولفههای مدل کسب و کار از طریق مصاحبه و با استفاده از روش تحلیلتم؛ تعیین وزن عوامل و روابط علی-معلولی مولفههای مدل، از طریق ابزار پرسشنامه؛ نمایش فرآیند بازخورد رفتار سیستم بر اساس شبکه به هم پیوستهای از حلقههای بازخوردی در قال نمودار حالت جریان با استفاده از الگوسازی به روش پویایی سیستم. بر این اساس در مرحله شناسایی ابعاد و مولفهها با استفاده از تحلیل تم و در طی مرحله آشنایی با دادهها، شواهد گفتاری شناسایی شده(86 مورد) ازمتن مصاحبهها در قالب 22 کد اولیه برچسبزنی شد. سپس، کدهای اولیه در قالب نه تم فرعی و نهایتاً، یک تم اصلی دستهبندی شدند. در نهایت، پس از الگوسازی به روش پویایی سیستم(SD)، شبکه خلق ارزش در قالب نمودار حالت جریان، رسم گردید.
Manuscript profile
Behavioral Studies in Management
,
Issue4,Year,
Winter
2022
نقش رهبری اصیل مدیر بر شفافیت، اصالت و صداقت رفتار در محیط کار تأکید داشته و برایناساس، رهبران اصیل میتوانند روابط قوی و صادقانهای با کارکنان سازمان برقرار نمایند. بنابراین در این تحقیق، به بررسی تاثیر رهبری اصیل و هوش اخلاقی مدیران در مدیریت انتخاب تکنولوژی پرداخته More
نقش رهبری اصیل مدیر بر شفافیت، اصالت و صداقت رفتار در محیط کار تأکید داشته و برایناساس، رهبران اصیل میتوانند روابط قوی و صادقانهای با کارکنان سازمان برقرار نمایند. بنابراین در این تحقیق، به بررسی تاثیر رهبری اصیل و هوش اخلاقی مدیران در مدیریت انتخاب تکنولوژی پرداخته شده است. جهت سنجش متغیر نقش رهبری اصیل مدیر در این پژوهش پرسشنامههای رهبری اصیل والومبا و همکاران (۲۰۰۸) پرسشنامه هوش اخلاقی (لینک و کیل 2005)؛ و پرسشنامه انتخاب تکنولوژی بهکارگرفته شده است. پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامهها در میان 300 نفر از جامعه آماری توزیع و پس از تکمیل گردآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها بااستفاده از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آموس انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که نقش رهبری اصیل مدیر بر انتخاب تکنولوژی، تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، هوش اخلاقی مدیر بر انتخاب تکنولوژی تاثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین هوش اخلاقی مدیران به ظرفیت روانی و درک مدیران در کارگیری درست اصول اخلاقی- انسانی برای دستیابی به اهداف سازمانی اشاره داشته و دارا بودن و تقویت آن موفقیت فردی و سازمانی پایدار و بلندمدتی را به همراه خواهد داشت.
Manuscript profile
چکیدهبانکها به عنوان منابع اصلی تأمینکننده نقدینگی بنگاههای تولیدی و خدماتی، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی یک کشور دارند. علاوه بر این، وجود بازارهای رقابتی نیز اهمیت این موضوع را افزایش میدهد. یکی از راههای بهدست آوردن مزیت رقابتی، بینالمللی شدن میباشد که More
چکیدهبانکها به عنوان منابع اصلی تأمینکننده نقدینگی بنگاههای تولیدی و خدماتی، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی یک کشور دارند. علاوه بر این، وجود بازارهای رقابتی نیز اهمیت این موضوع را افزایش میدهد. یکی از راههای بهدست آوردن مزیت رقابتی، بینالمللی شدن میباشد که بسیاری از بانکها در سطح جهانی در این راه گام برداشتهاند. بینالمللی شدن بانکها، پدیده جدیدی نیست. در طول تاریخ بانکداری، بینالمللی شدن همواره با بانکداری گره خورده است. امروزه، خدمات بانکها چنان متنوع شدهاند که بسیاری از بانکها ترجیح میدهند کلمه قدیمی بانک را از برنامههای تبلیغاتی خود حذف کرده و بر نقش پررنگتر بنگاههای خدمات مالی _بنگاههای خدماتی نوآور، پویا و مشتریمدار_ تأکید کنند. هدف مقاله حاضر، تبیین عوامل مؤثر بر بینالمللیسازی بانکها است. روش انجام این پژوهش، تحلیل مضمون میباشد. در این راستا، از مطالعه ادبیات نظری، بهعنوان منبع پژوهش بهره گرفته شده است. جهت تکمیل و تأیید مضمونهای بهدست آمده و دستیابی کاملتر به مختصات بینالمللیسازی بانکها، به مصاحبه با خبرگان و سپس مطالعه تطبیقی نیز پرداخته شده است. درنهایت، 12 مقوله و 59 مضمون از منابع مورد مطالعه استخراج گردید.
Manuscript profile
بانک های توسعه ای به عنوان بخشی از چرخه تامین مالی در طراحی مدل کسب و کار جامع، در عرصه کارآفرینی بین الملل نقش اساسی ایفاء می نمایند. با عنایت به نو بودن و گسترش کارآفرینی بین المللی در سیستم بانکداری کشور، هدف این پژوهش، استخراج مقوله ها و زیرمقوله های مؤثر تشکیل دهند More
بانک های توسعه ای به عنوان بخشی از چرخه تامین مالی در طراحی مدل کسب و کار جامع، در عرصه کارآفرینی بین الملل نقش اساسی ایفاء می نمایند. با عنایت به نو بودن و گسترش کارآفرینی بین المللی در سیستم بانکداری کشور، هدف این پژوهش، استخراج مقوله ها و زیرمقوله های مؤثر تشکیل دهنده مدل کسب و کار بانک های توسعه ای از منظر کارآفرینی بین المللی است. بر این اساس، داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 17 نفر از خبرگان بانکی آگاه از موضوع استخراج و در بررسی داده ها از روش تحلیل محتوای استقرایی و نرم افزار MAXQDA2018 استفاده شد. الگوی پژوهش در قالب 11 مؤلفه اصلی و زیرمجموعه ای جامع از مزایای سایر الگوها طراحی شد.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue4,Year,
Autumn
2020
هدف اصلی این مقاله بررسی اثر بکارگیری راهبرد اقیانوس آبی بر تجاری سازی تولید ضمن بکارگیری تولید نوآورانه و تولید نوآورانه سیستماتیک در شرکت کاله آمل می باشد. روش تحقیق از نوع همبستگی انتخاب شده است. تعداد 89 نفر از کارکنان خبره شرکت فرآورده های لبنی کاله آمل بر اساس روش More
هدف اصلی این مقاله بررسی اثر بکارگیری راهبرد اقیانوس آبی بر تجاری سازی تولید ضمن بکارگیری تولید نوآورانه و تولید نوآورانه سیستماتیک در شرکت کاله آمل می باشد. روش تحقیق از نوع همبستگی انتخاب شده است. تعداد 89 نفر از کارکنان خبره شرکت فرآورده های لبنی کاله آمل بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها، چهار پرسشنامه استاندارد، شامل: راهبرد اقیانوس آبی کیم و مابورن (با اعتبار 91/0)، پرسشنامه تجاری سازی تولید دیوید و نورث (با اعتبار 89/0)، پرسشنامه تولید نوآورانه یداللهی فارسی و کلاتهایی (با اعتبار 87/0) و پرسشنامه تولید نوآورانه سیستماتیک دیوید و نورث (96/0) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد بکارگیری راهبرد اقیانوس آبی بر تجاری سازی تولید و تولید نوآورانه تاثیر مثبت دارد اما تاثیر بکارگیری راهبرد اقیانوس آبی بر تولید نوآورانه سیستماتیک تائید نشد. همچنین نشان داده شد که تولید نوآورانه بر تولید نوآورانه سیستماتیک و تولید نوآورانه سیستماتیک بر تجاری سازی تولید اثر مثبت دارد. در نهایت نیز تاثیر مستقیم تولید نوآورانه بر تجاری سازی تولید رد شد اما تاثیر غیر مستقیم آن تائید گردید
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue1,Year,
Spring
2022
در سالهای اخیر، رشد رسانههای اجتماعی و افزایش استفاده از آن‎ها توسط مشتریان، باعث شده رسانهها به یک ابزار برای ارتباط شرکت با مصرف‎کنندگان تبدیل شوند. هدف این پژوهش اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو می‎باشد. پژوهش حاضر کمی More
در سالهای اخیر، رشد رسانههای اجتماعی و افزایش استفاده از آن‎ها توسط مشتریان، باعث شده رسانهها به یک ابزار برای ارتباط شرکت با مصرف‎کنندگان تبدیل شوند. هدف این پژوهش اعتبارسنجی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی در شرکت ایساکو می‎باشد. پژوهش حاضر کمی و به روش توصیفی-کاربردی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان شرکت ایساکو و سایر شرکتهای وابسته در حوزه بازاریابی و فروش بود. نمونه آماری بر اساس قواعد موجود در روش معادلات ساختاری به تعداد 340 نفر به روش در دسترس تصادفی انتخاب گردید. بر طبق یافته های پژوهش تمامی همبستگی ها مقادیری کمتر از 8/0 داشتند، بنابراین وجود رابطه خطی مشترک چندگانه بین متغیرها رد می شود. مقدار متوسط واریانس استخراج برای متغیرهای این تحقیق بین 0.7759 و 0.5098 است که از مقدار حداقلی 0.5 بیشتر است. یافته ها نشان داد بازاریابی دیجیتال بر هوش بازاریابی تأثیر معناداری دارد. ضریب مسیر متغیرهای بازاریابی دیجیتال و هوش بازاریابی به مقدار 0.784 و آماره تی به مقدار 12.254 می باشد و لذا مدل بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش بازاریابی از اعتبار لازم برخوردار است. شاخص GOF برای برازش مدل کلی با مقدار 39/0 نشاندهنده برازش قوی مدل و اعتبار میباشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications