Jounal of Marketing Management
,
Issue30,Year,
Spring
2016
هدف: هدف این مطالعه بررسی عوامل اثرگذار بر قصد خرید محصولات سبز است. برای این هدف 450 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای این مطالعه انتخاب شدند.
روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی از شاخه پیمایشی میباشد که ابزار گردآوری پرسشنامه و نمونهگیری ا More
هدف: هدف این مطالعه بررسی عوامل اثرگذار بر قصد خرید محصولات سبز است. برای این هدف 450 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای این مطالعه انتخاب شدند.
روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش علی از شاخه پیمایشی میباشد که ابزار گردآوری پرسشنامه و نمونهگیری از نوع تصادفی ساده و برای تعیین حجم نمونه از رابطه کوکران استفاده شد. این تحقیق از نرم افزار SPSS برای تحلیل آمار توصیفی (عوامل دموگرافی) و از نرم افزار PLS و با استفاده از معادلات ساختاری به بررسی ارتباط میان متغیرها پرداخته است.
نتایج: باورهای محیطی بر نگرانی محیطی تأثیرگذار است. در نتیجه ارتباط مثبتی بین آنها برقرار است. با افزایش نگرانی محیطی گرایش به سمت محصولات سبز افزایش مییابد که این باعث افزایش قصد خرید مصرفکنندگان میشود. همچنین با افزایش نگرانی محیطی هیجانات مثبت افزایش مییابد که این به نوبه خود باعث افزایش در قصد خرید مصرفکنندگان میشود. درآخر با افزایش نگرانی محیطی، هیجانات منفی افزایش مییابد. اما اثر هیجانات منفی بر قصد خرید معکوس میباشد.
محدودیتها: مدل تست شده حاضر قصد خرید را به عنوان یک متغیر پی آمد به جای خرید واقعی استفاده میکند و در عمل سخت خواهد بود که یک چارچوب پژوهشی را در یک رفتار واقعی کنترل شده توسعه دهیم.
نوآوری و کاربردهای مدیریتی: بررسی نقش هیجانات مثبت و منفی در قصد خرید محصولات سبز به مدیران بازاریابی کمک میکند تا با شناسایی درست هیجانات مصرفکنندگان استراتژیهای مناسبی برای ترغیب آنها به استفاده از محصولات سبز طرحریزی نمایند.
Manuscript profile
Jounal of Marketing Management
,
Issue31,Year,
Summer
2016
امروزه با گسترش روز افزون صنایع خدماتی، موضوع اقدامات بازاریابی برای حفظ و جذب مشتریان و برآورد نیازها و خواستههای آنها به مسئله مهمی برای سازمانها و از جمله بانکها تبدیل شده است. برای بررسی این ادعا در تحقیق حاضر تلاش شده است تا تأثیر اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابط More
امروزه با گسترش روز افزون صنایع خدماتی، موضوع اقدامات بازاریابی برای حفظ و جذب مشتریان و برآورد نیازها و خواستههای آنها به مسئله مهمی برای سازمانها و از جمله بانکها تبدیل شده است. برای بررسی این ادعا در تحقیق حاضر تلاش شده است تا تأثیر اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند سازمانی در بانکهای خصوصی شهر یزد مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. برای این منظور تعداد 512 نفر از مشتریان بانکهای خصوصی هر سه منطقه شهر یزد را به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. با توجه به این که تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی است از ابزار پرسشنامه برای گردآوری دادهها استفاده شده است. نهایتا با استفاده از نرمافزارهای PLS و SPSS فرضیات تحقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این مطالعه سعی شد تا با بررسی مبانی نظری در خصوص محرکهای کیفیت رابطه برند، ابعاد و مؤلفهها، مدل مفهومی پژوهش ارائه شود و در مرحله بعد تاثیر ابعادهای اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت که براساس نتایج بدست آمده، مؤلفههایی نظیر ارائه اطلاعات،کیفیت رابطه، انعطافپذیری، شهرت و همدلی بر کیفیت رابطه برند، رابطه مثبت و معنادار دارند و متغیرهایی نظیر مشتری مداری، رابطه مداری کیفیت ارائه خدمات، بر کیفیت رابطه برند، رابطهی معنادار مشاهده نشد.
Manuscript profile
Journal of System Management
,
Issue4,Year,
Summer
2022
In recent decades, lifestyle has been one of the most important concepts in marketing, and management studies. Hence, this study aimed to identify the values and lifestyles of Iranian consumers. According to Cochran’s formula, 1580 people were selected as the stat More
In recent decades, lifestyle has been one of the most important concepts in marketing, and management studies. Hence, this study aimed to identify the values and lifestyles of Iranian consumers. According to Cochran’s formula, 1580 people were selected as the statistical sample. Eighteen values were identified by examining the theoretical foundations and interviewing 77 Iranian citizens. The data collected by Likert-scale questionnaire were evaluated using R software, clustering method. Considering the importance of Iranian values, three clusters were identified: “normal lifestyle,” “phlegmatic lifestyle,” and “ideal lifestyle.” This study is one of the first attempts to create a general typology of Iranian consumers based on values and lifestyle and focusing on cultural, ideological and belief differences of Iranian consumers. Researchers are suggested to take advantage of the lifestyles identified in this research in order to identify and deeply understand the consumption behaviors specific to each style in different markets.
Manuscript profile
Journal of System Management
,
Issue2,Year,
Winter
2020
Nowadays, the service industries play an essential role in the economic development of countries, and among the various fields of insurance, life insurance is of particular importance because it covers its cover directly to humans. Increased competition in the insurance More
Nowadays, the service industries play an essential role in the economic development of countries, and among the various fields of insurance, life insurance is of particular importance because it covers its cover directly to humans. Increased competition in the insurance industry has led managers to seek marketing strategies that, in addition to increasing insurance sales, reduce costs and gain competitive advantage. Therefore, the purpose of this study was to develop appropriate marketing strategies in the form of scenario-based strategic planning in the life insurance market of Mellat Insurance Company. For this purpose, system dynamics and network data envelopment analysis tools have been used. In order to formulate marketing strategies, the causal-loop diagram and then the flow-stock diagram were simulated for scenario-based strategic planning. Then the operation was performed for different scenarios and the simulated results were put as input to the data envelopment analysis model and based on the obtained results, the best and most efficient scenario was selected. It should be noted that in this study, different scenarios play the role of marketing models and strategies, and their performance has been analyzed.
Manuscript profile
Educational Administration Research
,
Issue4,Year,
Winter
2017
امروزه، هوش هیجانی به یکی از ابزارهای محبوب در سازمانها تبدیل شده است که هنوز هم نیاز به تحقیقات تجربی در مورد آن احساس میشود. سرمایه اجتماعی را میتوان چارچوب زیر ساختی برای بهبود عملکرد سازمانی دانست، همچنین سرمایه اجتماعی بستر مناسبی را برای بهرهوری نیروی انسانی د More
امروزه، هوش هیجانی به یکی از ابزارهای محبوب در سازمانها تبدیل شده است که هنوز هم نیاز به تحقیقات تجربی در مورد آن احساس میشود. سرمایه اجتماعی را میتوان چارچوب زیر ساختی برای بهبود عملکرد سازمانی دانست، همچنین سرمایه اجتماعی بستر مناسبی را برای بهرهوری نیروی انسانی در سازمانهای مختلف فراهم میآورد. هدف از مطالعه حاضر، بررسی رابطه بین هوش هیجانی، سرمایه اجتماعی با عملکرد سازمانی است. روش تحقیق مطالعه از لحاظ نتیجه کاربردی و از نظر هدف توصیفی بوده و به روش پیمایشی انجام پذیرفته است. کلیه کارکنان اداره کل سازمان آموزش و پرورش شهر ارومیه به تعداد 400 نفر جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدهند که ١05 نفر از آنها با استفاده از فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادههای میدانی از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری بر اساس نرمافزار Smart-Plsاستفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین هوش هیجانی و سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین هر چه هوش هیجانی کارکنان افزایش یابد، سرمایه اجتماعی سازمان نیز افزایش خواهد یافت، همچنین سرمایه اجتماعی تأثیر مثبت و مستقیم بر عملکرد سازمانی گذاشته است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications