• Home
  • parviz saeidi

    List of Articles parviz saeidi


  • Article

    1 - اراِئه الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 62 , Year , Spring 2024
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی-توسعه ای و از حیث روش اجرا تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی قرار می گیرد و از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. در راستای آن به منظور طراحی الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی More
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی-توسعه ای و از حیث روش اجرا تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی قرار می گیرد و از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. در راستای آن به منظور طراحی الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی از تکنیک دلفی فازی در مراحل مختلف تحقیق استفاده شده است.در مرحله کیفی از تیم تصمیم که شامل خبرگان (اساتید دانشگاهی و مدیران عالی ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی) به تعداد 50 نفر بودند که به عنوان تیم تصمیم در شناسایی شاخص ها و ابعاد متغیرها در این تحقیق حضور داشتند که جهت انتخاب آنها از روش غیرتصادفی(هدفمند) و روش گلوله برفی استفاده شده است.در مرحله کمی جهت گردآوری داده ها از جامعه آماری کارشناسان ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی تشکیل می دهند که تعداد آنان1000 است. برای تعیین حجم نمونه کارشناسان ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد لذا تعداد حجم نمونه 278 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری ،تصادفی طبقه ای بود.با توجه به نتایج تحقیقات انجام گرفته و ادبیات نظری موجود در زمینه نوآوری اجتماعی در هفت دسته کلی(اهداف اجتماعی-تحول اجتماعی-ظرفیت سازی-مدیریت سازمانی-کارآفرینی اجتماعی-تحول نهادی وخدمات عمومی) دسته بندی گردید.شاخص عوامل ساختاری ، عوامل مهارتی ، عوامل محیطی و عوامل رفتاری دارای اولویت می‌باشند.شاخص کارآفرینی اجتماعی ، ظرفیت سازی ، تحول اجتماعی ، مدیریت سازمانی، تحول نهادی ، اهداف اجتماعی و خدمات عمومی دارای اولویت می-باشند. Manuscript profile

  • Article

    2 - تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 5 , Year , Winter 2008
    هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی بوده است که از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت‌کنند More
    هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی بوده است که از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت‌کننده تحقیق 39 نفر از اساتید دانشگاهی و مدیران عالی سازمان تامین اجتماعی استان‌های شمالی می‌باشند که به روش هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده‌اند. همچنین در مرحله کمی جامعه آماری را کارشناسان سازمان تامین اجتماعی استان‌های شمالی تشکیل می‌دهند که تعداد آنان 1000 نفر می‌باشد که برای تعیین حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 278 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های کارآفرینی اجتماعی با تاکید هوش اجتماعی از روش دلفی فازی استفاده شده است. ابزار گردآوری داده‌ها عبارتند از: مصاحبه، اسناد و مدارک و پرسشنامه که نتایج تحقیق نشان داد چهار بعد اصلی: مهارت‌های اجتماعی- پردازش اطلاعات اجتماعی- مطلوبیت اجتماعی و آگاهی اجتماعی و 17 مؤلفه، به عنوان مهمترین مؤلفه‌های کارآفرینی اجتماعی مبتنی بر هوش اجتماعی شناسایی شده است، همچنین برای برازش الگو از روش تحلیل عاملی اکتشافی و برای رتبه‌بندی از روش تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده که به ترتیب شاخص مهارت‌های اجتماعی با امتیاز 472/0، آگاهی اجتماعی با امتیاز 256/0، پردازش اطلاعات اجتماعی با امتیاز 164/0 و مطلوبیت اجتماعی با امتیاز 108/0 دارای اولویت می‌باشند. Manuscript profile

  • Article

    3 - تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 4 , Year , Winter 2022
    هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی بوده است که از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت‌کنند More
    هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی اجتماعی با تاکید بر هوش اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی بوده است که از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت‌کننده تحقیق 39 نفر از اساتید دانشگاهی و مدیران عالی سازمان تامین اجتماعی استان‌های شمالی می‌باشند که به روش هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده‌اند. همچنین در مرحله کمی جامعه آماری را کارشناسان سازمان تامین اجتماعی استان‌های شمالی تشکیل می‌دهند که تعداد آنان 1000 نفر می‌باشد که برای تعیین حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 278 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های کارآفرینی اجتماعی با تاکید هوش اجتماعی از روش دلفی فازی استفاده شده است. ابزار گردآوری داده‌ها عبارتند از: مصاحبه، اسناد و مدارک و پرسشنامه که نتایج تحقیق نشان داد چهار بعد اصلی: مهارت‌های اجتماعی- پردازش اطلاعات اجتماعی- مطلوبیت اجتماعی و آگاهی اجتماعی و 17 مؤلفه، به عنوان مهمترین مؤلفه‌های کارآفرینی اجتماعی مبتنی بر هوش اجتماعی شناسایی شده است، همچنین برای برازش الگو از روش تحلیل عاملی اکتشافی و برای رتبه‌بندی از روش تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده که به ترتیب شاخص مهارت‌های اجتماعی با امتیاز 472/0، آگاهی اجتماعی با امتیاز 256/0، پردازش اطلاعات اجتماعی با امتیاز 164/0 و مطلوبیت اجتماعی با امتیاز 108/0 دارای اولویت می‌باشند. Manuscript profile

  • Article

    4 - شناسایی و تبیین عوامل موثر بر زنجیره تامین در صنعت گردشگری مذهبی ایران
    Territory , Issue 1 , Year , Spring 2024
    گردشگری مذهبی به عنوان یکی از پررونق ترین و متنوع ترین گونه های گردشگری در سطح جهان است . و با توجه به موقعیت های فرهنگی مذهبی قابلیت دسترسی به این گونه گردشگری در ایران ، زمینه رشد و بالندگی را در بین کشورهای اسلامی و دنیا رقم می زند هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین عوا More
    گردشگری مذهبی به عنوان یکی از پررونق ترین و متنوع ترین گونه های گردشگری در سطح جهان است . و با توجه به موقعیت های فرهنگی مذهبی قابلیت دسترسی به این گونه گردشگری در ایران ، زمینه رشد و بالندگی را در بین کشورهای اسلامی و دنیا رقم می زند هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین عوامل موثر بر زنجیره تامین درصنعت گردشگری مذهبی ایران بوده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش اجرا توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد، که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت کننده تحقیق 30 نفر از خبرگان و اساتید دانشگاهی می‌باشند که به روش هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده‌اند. همچنین در مرحله کمی جامعه آماری را کارشناسان گردشگری تشکیل می‌دهند که تعداد آنان 2948 نفر می‌باشد که برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 341 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده‌ها عبارتند از: مصاحبه، اسناد و مدارک و پرسشنامه بوده است و برای شناسایی و رتبه بندی ابعاد و مؤلفه‌ها نیز از روش دلفی فازی استفاده گردید.همچنین برای برازش الگو از روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. که بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، یافته‌های تحقیق نشان داد. ده بُعد اصلی: اقامتی، حمل‌ونقل، مراکز بازدید، مراکز پذیرایی، فروشگاه‌ها، زیست‌محیطی و انرژی، آژانس‌های مسافرتی و تورها، امنیت وایمنی، مدیریتی واقتصادی، اطلاعات و‌ ارتباطات، به عنوان مهمترین عوامل موثر بر زنجیره تامین در صنعت گردشگری مذهبی ایران هستند. Manuscript profile

  • Article

    5 - طراحی سیستم معاملاتی هوشمند با هدف کشف پیوت قیمتی با استفاده از الگوهای کندلستیک و تکنیک مربع گن (صنعت بیمه و صندوق بازنشستگی)
    Journal of Investment Knowledge , Issue 36 , Year , Winter 2020
    هدف پژوهش حاضر طراحی یک سیستم معاملاتی هوشمند با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی به منظور کشف و طبقه‌بندی صحیح پیوت‌های قیمتی می باشد. منظور از پیوت قیمتی نقاط برگشت قیمت است که موجب تغییر روند قیمت سهام می‌شود. در این بین نیز از دو تکنیک مربعی گن و الگوهای کندلستیک در More
    هدف پژوهش حاضر طراحی یک سیستم معاملاتی هوشمند با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی به منظور کشف و طبقه‌بندی صحیح پیوت‌های قیمتی می باشد. منظور از پیوت قیمتی نقاط برگشت قیمت است که موجب تغییر روند قیمت سهام می‌شود. در این بین نیز از دو تکنیک مربعی گن و الگوهای کندلستیک در کنار سایر متغیرها استفاده شده است. داده‌های مورد استفاده در این پژوهش مربوط به 12 شرکت فعال در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی طی 5سال شهریور 1391 الی شهریور 1396 می‌باشد. پیوت‌های قیمتی شرکت‌های مورد بررسی با الگوبرداری از اندیکاتور ZigZag و با کدنویسی در SQLServer شناسایی شده‌اند. نتیجه پژوهش نشان از توانمندی بالای سیستم طراحی شده برای کشف و طبقه‌بندی پیوت‌های قیمتی با محوریت دو الگوی کندلستیک و تکنیک مربعی گن دارد. در این بین، سطح اهمیت الگوهای کندلستیک و سطوح مربعی گن در کشف و طبقه‌بندی صحیح پیوت‌های قیمتی بالاتر از سایر متغیرها بوده است . Manuscript profile

  • Article

    6 - ارائه الگوی تأمین مالی کسب و کارهای اجتماعی از طریق صنعت بانکداری
    Journal of Investment Knowledge , Issue 1 , Year , Summer 2022
    امروزه کسب و کارهای اجتماعی به‌عنوان راهکاری اثرگذار و پایدار در توسعۀ اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته می‌شود و هر روزه توجه بخش‌های گسترده‌تری از جامعه را به خود جلب می‌کند. چگونگی تأمین مالی یکی از موضوع‌های راهبردی پیش‌روی کسب و کارهای اجتماعی برای راه‌اندازی و مدیری More
    امروزه کسب و کارهای اجتماعی به‌عنوان راهکاری اثرگذار و پایدار در توسعۀ اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته می‌شود و هر روزه توجه بخش‌های گسترده‌تری از جامعه را به خود جلب می‌کند. چگونگی تأمین مالی یکی از موضوع‌های راهبردی پیش‌روی کسب و کارهای اجتماعی برای راه‌اندازی و مدیریت این کسب‌وکارها است. در این پژوهش با بهره گیری از روش تحقیق کیفی، عوامل موثر بر تأمین مالی کسب و کارهای اجتماعی از طریق صنعت بانکداری شناسایی و دسته بندی شده است. با انجام مصاحبه با خبرگان صنعت بانک در سال 99 در مجموع از 15 مصاحبه با استفاده از نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شده‌اند، انجام شده است، تعداد 24 مقوله اصلی براساس مدل پارادایمی داده بنیاد شناسایی و در قالب شش بُعد ساختاردهی شده است. درآمدزایی، تکالیف قانونی بانکها ونوع آوری مالی، سرمایه گذاری و محیط رقابتی در شبکه بانکی به عنوان شرایط علّی، ویژگی‌های بنگاه، قوانین سیاسی و تحریم ها به عنوان شرایط مداخله گر، نهادهای غیررسمی در شبکه بانکی، جایگاه تامین مالی در سیاستهای بانکی، محدودیت‌های محیطی، آگاهی وتخصص کارکنان بانکها به عنوان شرایط زمینه ای، ساز و کارهای اجتماعی ایجاد ارزش، سیستم اجرایی چابک بانکی پیاده‌سازی نظام یکپارچه کنترل ونظارت بانکی، جذب سرمایه‌گذار، فروش سهام به عنوان بُعد تعاملی، ظرفیت کارآفرینی فردی، بستر سازی کسب و کار، کسب و کارِ پایدارِ اجتماعی، حداکثرسازی منافع به عنوان پدیده محوری و ....بُعد پیامدی شناسایی شده‌اند. در نهایت بر اساس تحلیل داده‌های استخراج‌شده و استنتاج نتایج توسط پژوهشگر، الگوی تأمین مالی کسب و کارهای اجتماعی از طریق صنعت بانکداری استخراج شد Manuscript profile