• Home
  • محمود رضا مستقیمی

    List of Articles محمود رضا مستقیمی


  • Article

    1 - ارائه الگوی عوامل تاثیر گذار بانکداری کارآفرینانه بر اساس نظام خط مشی گذاری
    Public Policy In Administration , Issue 4 , Year , Autumn 2020
    زمینه: در سالیان اخیر، کارآفرینی به یکی از جریان های اصلی در حوزه اقتصاد تبدیل شده است، به شکلی که ضرورت نظام خط مشی گذاری در زمینه کارآفرینی و اجرای آن در بانکداری به یکی پیچیده ترین مسایل مدیران تبدیل شده است. هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بانکداری کارآفرینانه مبت More
    زمینه: در سالیان اخیر، کارآفرینی به یکی از جریان های اصلی در حوزه اقتصاد تبدیل شده است، به شکلی که ضرورت نظام خط مشی گذاری در زمینه کارآفرینی و اجرای آن در بانکداری به یکی پیچیده ترین مسایل مدیران تبدیل شده است. هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بانکداری کارآفرینانه مبتنی بر نظام خط مشی گذاری در بانک سپه و با استفاده از روش آمیخته اجرا شده است. روش ها: جامعه آماری تحقیق شامل 105 مدیر شعبات بانک سپه بود که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی و بر اساس فرمول کوکران،83 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود که روایی آن توسط اعضای هیئت علمی و پایایی آن با روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تایید شد. بر این اساس پس از بررسی ادبیات پژوهش و احصای نظرات خبرگان حوزه خط‌مشی‌گذاری، عوامل مؤثر شناسایی شد. نتایج: تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Smart PLS انجام گرفت. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار مؤلفه‌های نظام خط‌مشی گذاری در بانک از منظر کارآفرینی با ضریب57/0 است. Manuscript profile

  • Article

    2 - اراِئه الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی
    Journal of Iranian Social Development Studies , Issue 62 , Year , Spring 2024
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی-توسعه ای و از حیث روش اجرا تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی قرار می گیرد و از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. در راستای آن به منظور طراحی الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی More
    تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی-توسعه ای و از حیث روش اجرا تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی قرار می گیرد و از روش آمیخته اکتشافی استفاده شده است. در راستای آن به منظور طراحی الگوی نوآوری اجتماعی با رویکرد توسعه کارآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی استان های شمالی از تکنیک دلفی فازی در مراحل مختلف تحقیق استفاده شده است.در مرحله کیفی از تیم تصمیم که شامل خبرگان (اساتید دانشگاهی و مدیران عالی ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی) به تعداد 50 نفر بودند که به عنوان تیم تصمیم در شناسایی شاخص ها و ابعاد متغیرها در این تحقیق حضور داشتند که جهت انتخاب آنها از روش غیرتصادفی(هدفمند) و روش گلوله برفی استفاده شده است.در مرحله کمی جهت گردآوری داده ها از جامعه آماری کارشناسان ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی تشکیل می دهند که تعداد آنان1000 است. برای تعیین حجم نمونه کارشناسان ادارات راه و شهرسازی استان های شمالی از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد لذا تعداد حجم نمونه 278 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری ،تصادفی طبقه ای بود.با توجه به نتایج تحقیقات انجام گرفته و ادبیات نظری موجود در زمینه نوآوری اجتماعی در هفت دسته کلی(اهداف اجتماعی-تحول اجتماعی-ظرفیت سازی-مدیریت سازمانی-کارآفرینی اجتماعی-تحول نهادی وخدمات عمومی) دسته بندی گردید.شاخص عوامل ساختاری ، عوامل مهارتی ، عوامل محیطی و عوامل رفتاری دارای اولویت می‌باشند.شاخص کارآفرینی اجتماعی ، ظرفیت سازی ، تحول اجتماعی ، مدیریت سازمانی، تحول نهادی ، اهداف اجتماعی و خدمات عمومی دارای اولویت می-باشند. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی مدل مدیریت استعداد در صنعت برق کشور با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری تفسیری مدیریت استعداد در صنعت برق کشور بوده است. بنابراین، این تحقیق بر اساس هدف از نوع توسعه ای – کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- همبستگی است. تحقیق حاضر بر اساس هدف از نوع توسعه ای – کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- همبستگی اس More
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ساختاری تفسیری مدیریت استعداد در صنعت برق کشور بوده است. بنابراین، این تحقیق بر اساس هدف از نوع توسعه ای – کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- همبستگی است. تحقیق حاضر بر اساس هدف از نوع توسعه ای – کاربردی و بر اساس روش، توصیفی- همبستگی است. تیم مشارکت کننده تحقیق 10 نفر از خبرگان نظری و تجربی می باشند که به روش هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب شده اند. برای این منظور در گام اول عناصر تشکیل دهنده مدل مدیریت استعداد از ادبیات نظری (به روش مرور نظامند) و مصاحبه با خبرگان (تحلیل محتوا) شناسایی شد. خروجی این مرحله شناسایی 36 مولفه در قالب شش بعد اصلی بود. در گام بعدی به منظور برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و ارائه مدل ساختاری شان از روش مدلسازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد که در این روش بر اساس مد نظرات خبرگان و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته، مدل مدیریت استعداد احصا گردید. نتایج تحقیق بیانگر آن است که ابعاد جذب استعداد ، توسعه استعداد ،حفظ استعداد ،کشف استعداد و توسعه ظرفیت های درونی افراد در سطح اول و ارزیابی استعداد در سطح دوم قرار گرفتند. Manuscript profile

  • Article

    4 - بررسی الگوی قابلیت‌های بازار سازمانی مبتنی بر کارآفرینی سازمانی در شهرداری‌های استان گلستان
    Educational Administration Research , Issue 1 , Year , Summer 2020
    امروزه سازمانها در پی بهبود عملکرد خود راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند و راهبردهای مختلفی را تدوین و اجرا می‌نمایند، که وابستگی آنها را به محیط پیرامونی و مشتریان سازمان افزایش می دهد. هدف از این تحقیق بررسی الگوی قابلیتهای بازار سازمانی میتنی بر کارآفرینی سازمانی است More
    امروزه سازمانها در پی بهبود عملکرد خود راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند و راهبردهای مختلفی را تدوین و اجرا می‌نمایند، که وابستگی آنها را به محیط پیرامونی و مشتریان سازمان افزایش می دهد. هدف از این تحقیق بررسی الگوی قابلیتهای بازار سازمانی میتنی بر کارآفرینی سازمانی است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و آمیخته بود و بر اساس معادلات ساختاری میتنی بر واریانس طراحی و اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق شهرداری های استان گلستان بوند که برای نمونه گیری از روش تصادفی استفاده شد. تعداد نمونه 113 نفر بود برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد. داده‌ها با نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج و خروجیهای نرم افزار نشان دهنده تایید مدل هستند. به عبارت دیگر متغیرهای تحقیق شامل فروش، محصول و خدمات و مشتریان که با تکیه بر کارآفرینی سازمانی تعیین شده بودند، تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی سازمانی در شهرداری‌های مورد مطالعه داشته است. انتظار می‌رود که نتایج این تحقیق بتواند راه را برای مدیران سازمانهایی که برای آینده بهتر می اندیشند، هموار نماید. Manuscript profile