مسایل دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه های آزاد استان مازنداران در درس انگلیسی برای اهداف ویژه
Subject Areas : All areas of language and translationMaryam Roodbari 1 , Amir مرزبان 2 , Seyed Hassan Talebi 3 , Ahmad Mohseni 4
1 - Department of English Language and Literature, Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran, Iran
2 - ایران، قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائمشهر، دانشکده زبانهای خارجی
3 - Department of English Language and Literature, University of Mazandaran, Mazandaran, Iran
4 - Department of English Language and Literature, Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran, Iran
Keywords: ارزیابی کلاسهای انگلیسی برای اهداف ویژه, گزارش روایی خلاصه, مشاهده کلاس انگلیسی برای اهداف ویژه,
Abstract :
چکیده: با بهره گیری از تکنیک مشاهده و مصاحبه نیمه ساختارمند، هدف تحقیق حاضر یافتن مشکلات و مسائل دانشجویان رشته مهندسی دردانشگاههای آزاد استان مازندران در مورد درس انگلیسی برای اهداف ویژه از نقطه نظر 64 دانشجو و 32 مدرس این درسها بود. شرکت کنندگان به روش نمونه گیری ساده انتخاب شدند. تکنیک مورد استفاده برای مشاهده، گزارش روایی خلاصه بود که شامل نقطه نظر جامع از رویدادهای موجود در گزارش بود. نتایج بدست آمده حاکی از این است که مسائل گوناگونی در کلاسهای انگلیسی برای اهداف ویژه وجود دارد که بطور اعم با شش مقوله مرتبط است: محیط آکادمیک، مدرسین و دانشجویان درس انگلیسی برای اهداف ویژه، مواد درسی موجود برای تدریس درس انگلیسی برای اهداف ویژه، و روشهای تدریس و همچنین روشهای سنجش و ارزیابی درس انگلیسی برای اهداف ویژه. امید می رود نتایج تحقیق حاضر بینشی روشن در مورد مسائل مربوط به درس انگلیسی برای اهداف ویژه به مدرسین این درس داده و انگیزهای به مولفین کتابهای مرتبط با این درس و همچنین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد بازبینی و رفع این مشکلات برای ارتقای کیفیت درس مذکور در رشتههای مهندسی بدهد.
Alsamadani, H. A. (2017). Needs analysis in ESP context: Saudi engineeringstudents as a case study. Advances in Language and Literary Studies 8(6): 58-68.
Andriani, G. (2014). Problems in teaching English for Specific Purposes (ESP) in higher education. NOBEL: A journal on Literary Studies, Lingustics and Language Teaching 5(01): 30-40.
Ataei, M. (2002). "ESAP curriculum development in Iran: An incoherent educational experience. Journal of the Faculty of Literature and humanites, 9, 33,17-34
Atai, M. R. & Tahririan, M. H. (2004). Assessment of the status of ESP in the Iranian higher education system. Previous Publications: European Symposia on LSP. 269-275
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing, Oxford university press.
Borjian, M. (2013). English in post-revolutionary Iran: From indigenization to internationalization, Multilingual Matters.
Craik, F. I. & Lockhart, R. S. (1972). Levels of processing: A framework for memory research. Journal of verbal learning and verbal behavior , 11(6): 671-684.
Davoudi-Mobarakeh, S., Eslami-Rasekh, A., & Barati, H. (2014).Observation and feedback of content specialists versus general English teachers: Suggestions to make optimal English for Specific Purposes courses. Journal of English Language Teaching and Learning. 6(13): 15-41.
Dudley-Evans, T. &St John, M. J. (1998). Developments in ESP: A multi-disciplinary approach, Cambridge university press.
Eslami, R. (2005). A no man’s land area of activity: Investigating ESP courses administered in Iranian Universities. Proceedings of the First National ESP/EAP Conference.
Eslami, Z. R. (2010). Teachers' Voice vs. Students' Voice: A Needs Analysis Approach to English for Acadmic Purposes (EAP) in Iran. English Language Teaching, 3(1): 3-11.
Farhady, H.& Hedayati, H. (2009). Language assessment policy in Iran. Annual review of applied linguistics, 29: 132.
Ghaemi, F. & Sarlak, H. (2015). A critical appraisal of ESP status in Iran. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 9(1): 262-276.
Hayati, A. M. (2008). Teaching English for special purposes in Iran: Problems and suggestions. Arts and Humanities in Higher Education. 7(2): 149-164.
Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for specific purposes, Cambridge university press.
Ivie, S. D. (1998). Ausubel's learning theory: An approach to teaching higher order thinking skills. The High School Journal, 82(1): 35-42.
Moattarian, A. & Tahririan, M. H. (2014). Language needs of graduate students and ESP courses: The case of tourism management in Iran. Research in Applied Linguistics, 5(2): 4-22.
Mohammad, K. (2014). The ESP Teacher: Issues, Tasks and Challenges. English for Specific Purposes World, 15(42): 1-33.
Mostafaei Alaei, M. & Ershadi, A. R. (2017). ESP Program in Iran: A stakeholder-based evaluation of the program’s goal, methodology, and textbook. Issues in Language Teaching, 5(2): 306-279.
Nafissi, Z., Rezaeipanah, F. & Monsefi, R. (2017). "Pre and Post Test Evaluations of Students in the Needs-Analysis Based EAP Course at Undergraduate Level." Advances in Language and Literary Studies 8(1): 207-214.
Nation, I. S. (2008). Teaching ESL/EFL reading and writing, Routledge.
Nezakatgoo, B. Behzadpoor , F. (2017). Challenges in teaching ESP at medical universities of Iran from ESP stakeholders’ perspectives. Iranian Journal of Applied Language Studies, 9(2): 59-82.
Peirce, B. N. (1995). Social identity, investment, and language learning. TESOL quarterly, 29(1): 9-31.
Petkovska, V. (2015). Teaching creatively in ESP. Journal of Education and Practice, 6(17): 172-175.
Rajabi, P., Kiany, G. R. & Maftoon, P. (2012). ESP in-service teacher training programs: Do they change Iranian teachers' beliefs, classroom practices and students' achievements? Ibérica, Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos, (24): 261-282.
Richards, J. & Farrell, F. (2011). Classroom observation in teaching practice. Practice teaching: A reflective approach, 90-105.
Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching, Cambridge University Press.
Saliu, B. (2013). Challenges for learners/teachers in the esp course for legal studies. SEEU Review, 9(1): 1-8.
Shahini, G. & Riazi, M. (2001). A needs assessment for the English language courses at Shiraz University. Indian Journal of Applied Linguistics, 27(1): 147-155.
Starfield, S. (2012). Historical development of language for specific purposes. The Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley Online Library.