تحلیل ANP-MULTIMOORA بر مبنای SWOT جهت تدوین استراتژی
Subject Areas : Strategic Management
سهیلا
مظلوم واجاری
1
(Department of Health Services Administration, Science and Research Branch, Islamic Azad University , Tehran, Iran)
ایروان
مسعودی اصل
2
(PH.d in health service management, Associate professor, Departmant of Health Services Managment, School of Health Management and Information Sciences, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran)
کامران
حاجی نبی
3
(Department of Health Services Administration , Science and Research Branch , Islamic Azad University , Tehran , Iran)
لیلا
ریاحی
4
(Department of Health Services Management, Science and Research Branch,Islamic Azad University,Tehran,Iran)
Keywords: SWOT, مدیریت استراتژیک, ANP, MULTIMOORA, مدیریت تجهیزات پزشکی, جایگزینی تجهیزات پزشکی,
Abstract :
از آنجا که هیچ سازمانی نمیتواند منابع نامحدود داشته باشد، استراتژیستها باید در این مورد که کدام یک از استراتژیهای مختلف میتوانند بیشترین منفعت را به سازمان برسانند، تصمیمگیری نمایند. تصمیماتی که در زمینهی تدوین استراتژییها گرفته میشود سازمان را متعهد میسازد که برای یک دوره نسبتاً بلندمدت محصولاتی خاص تولید کند، در بازارهای مشخصی به فعالیت بپردازد و سرانجام از منابع و فناوریهای شناخته شدهای استفاده نماید. استراتژیها مزایای رقابتی سازمان را در دورههای بلندمدت تعیین مینمایند. چه خوب چه بد، تصمیمات استراتژیک نتایج چندوجهی وآثار دیرپا بر سازمان میگذارند. لذا نیاز است تا با اتخاذ استراتژی هایی بهینه، سازمان در مسیر مطلوب قرار گرفته و از اعمال خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری گردد. به منظور برنامه ریزی چنین تدارکاتی، نیاز است تا مدلی بهینه جهت تدوین استراتژی بکار گرفته شود تا استراتژیست های سازمانی به راحتی و با دقت زیاد بتوانند به تدوین استراتژی برای سازمان خود مبادرت ورزند. این پژوهش در تلاش است تا با ارائه ی رویکرد ترکیبی پیشنهادی خود، مسیر تدوین استراتژی برای سازمان ها را هموار سازد.