ارزیابی کتاب های انگلیسی کودکان فرست فرندز: تمرکز بر نوع فعالیتها
Subject Areas : Journal of Language, Culture, and Translation
فهیمه طالبیان
1
(
گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران
)
Keywords: کتاب درسی, فرست فرندز, فعالیت محور, تی بی ال تی,
Abstract :
این مطالعه با هدف ارزیابی کتابهای فرست فرندز در موسسات انگلیسی زبان در ایران انجام شد. این پژوهش بر بررسی انواع تکالیف و فراوانی آنها و نیز بررسی وجود تفاوت معنادار در فراوانی انواع تکالیف در کتب مذکور متمرکز بوده است. بر این اساس، تکالیف مختلفی با استفاده از چارچوب نونان در کتابهای درسی انتخاب شده استخراج و طبقهبندی شد. فراوانی و درصد هر تکلیف نیز محاسبه شد و تفاوت های معنی داری در فراوانی انواع کارها در این کتاب ها مشخص شد. بر اساس درصد فراوانی، مشخص شد که تکالیف خلاقانه به طور مشخص ناکافی است. همچنین تفاوت معنی داری در بروز انواع تکالیف در کتاب های فرست فرندز وجود نداشت. با این وجود، در این مقاله بحث شده است که باید در مواد ELT که در چنین زمینههای یادگیری استفاده میشود، بهبودهایی صورت گیرد.