Evaluation of First Friends English Children’s Books: Task Types in Focus
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
فهیمه طالبیان
1
(
گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران
)
کلید واژه: Task Type, TBLT, First Friends, Coursebook,
چکیده مقاله :
This study aimed to evaluate First Friends English Children’s books in English language institutions in Iran. This research focused on investigating task types and their frequency as well as examining the existence of any significant difference in the task types’ frequency in the mentioned books. Accordingly, different tasks were extracted and classified in the selected textbooks utilizing Nunan’s framework. The frequency and percentage of each task were also calculated, and the significant differences in the frequency of different task types were discerned in these books. Based on the frequency percentages, It was found that creative tasks were notably insufficient. There was also no significant difference in the occurrence of task types in First Friends English children’s books. Nonetheless, it is discussed in the article that improvements should be made in ELT materials used in such learning contexts.
این مطالعه با هدف ارزیابی کتابهای فرست فرندز در موسسات انگلیسی زبان در ایران انجام شد. این پژوهش بر بررسی انواع تکالیف و فراوانی آنها و نیز بررسی وجود تفاوت معنادار در فراوانی انواع تکالیف در کتب مذکور متمرکز بوده است. بر این اساس، تکالیف مختلفی با استفاده از چارچوب نونان در کتابهای درسی انتخاب شده استخراج و طبقهبندی شد. فراوانی و درصد هر تکلیف نیز محاسبه شد و تفاوت های معنی داری در فراوانی انواع کارها در این کتاب ها مشخص شد. بر اساس درصد فراوانی، مشخص شد که تکالیف خلاقانه به طور مشخص ناکافی است. همچنین تفاوت معنی داری در بروز انواع تکالیف در کتاب های فرست فرندز وجود نداشت. با این وجود، در این مقاله بحث شده است که باید در مواد ELT که در چنین زمینههای یادگیری استفاده میشود، بهبودهایی صورت گیرد.