A

  • Abbasian.Gholam-Reza روان پویایی پیشرفت مهارت های نوشتاری زبان آموزان: آیا روشهای ارزیابی پویا اهمیت دارد؟ [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Abkhoo.Fereshteh تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Afraz.Shahram طراحی معیارهای ارزیابی کیفیت زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی: تکیه بر دیدگاه و نگرش معلمان [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Afraz.Shahram آموزش بازتابی و مهارت های تمرینی: همبستگی بین بازتاب معلمان زبان انگلیسی و تمرین دانش آموزان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Afraz.Shahram ارزیابی تعمیم پذیری اشتیاق معلمان زبان انگلیسی برای حرفه: شواهدی از ادراک معلمان و مدل MSA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Afraz.Shahram آموزش بازتابی و مهارت های تمرینی: همبستگی بین بازتاب معلمان زبان انگلیسی و تمرین دانش آموزان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Afsharpour.Reza بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • aghagolzade.ferdos ترجمه خبر: شکلی منحصر به فرد از ایجاد ارتباط [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Ahangari.Saeideh تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کلاس های فعال در مقابل کلاسهای واکنش [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ahangari.Saeideh امکان سنجی آموزش راهبردهای ارتباطی از دیدگاه معلمان و دانشجویان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Ahangari.Saeideh نقش استراتژیهای اجتماعی عاطفی مدرسین زبان انگلیسی در تمایل به ارتباط زبان آموزان: دیدگاه زبان آموزان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ahour.Touran ارزیابی شروع گفتمان معلمان زبان انگلیسی در پرتو تجربه تدریس و سطح مهارت فراگیران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Akhgar.Farzad ترجمه زبان درکلاس های درس هوانوردی : دیدگاه معلمان ESP [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Alipour.Mohammad استفاده ازآموزش چند رسانه ای در دوره های زبان انگلیسی: انگیزه فراگیران و عملکرد تحصیلی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Ameri.Alireza تاثیر مصونیت معلمین آیلتس بر تدریس لغت به سبک شخصی سازی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Ameri.Alireza معرفی رده‌بندیِ پژوهش‌بنیاد از انواع و روش‌های ترجمه شفاهی در برنامه آموزشی تربیت مترجم شفاهی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Amini Farsani.Mohammad طراحی یک الگوی زبان تخصصی کثرت گرا برای زبان تخصصی درایران [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Asgharimoghaddam.Mehdi امکان سنجی آموزش راهبردهای ارتباطی از دیدگاه معلمان و دانشجویان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Askari.Mohammad Iman تغییر تحول آفرین از طریق ترازبانگی: آموزش زبان انگلیسی و محتوای دروس [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Assadollahfam.Hasssan تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Assadollahfam.Hasssan تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Azizifar.Akbar رابطه بین هوش زبانی - کلامی یادگیرندگان زبان انگلیسی و عملکرد دستور زبان آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Azizifar.Akbar اثربخشی آموزش مداخله  شناختی بر عملکرد خواندن  دانش آموزان دبستانی نارساخوان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • azizmohammadi.fatemeh مقاومت و پخش قدرت در دیوید ممت " اولئانا " و "نژاد" [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • azizmohammadi.fatemeh وجود و زمان در سری رمان های ترانه آتش و یخ از جرج آر آر مارتین بر اساس فلسفه هایدیگر [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]

B

  • bagheri.mohammad sadegh تأثیر تجربه و اثربخشی معلمان زبان انگلیسی بر پیشرفت دانش‌آموزان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Baharlouie.Roya تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • bahremand.alireza تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • bahremand.alireza ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • baradaran.abdollah روان پویایی پیشرفت مهارت های نوشتاری زبان آموزان: آیا روشهای ارزیابی پویا اهمیت دارد؟ [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Barani.Ghasem درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Barani.Ghasem بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Bayat.Abbas ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Behboudi.Sakineh طراحی یک الگوی زبان تخصصی کثرت گرا برای زبان تخصصی درایران [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Behin.Bahram تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Behnam.Biook اعمال استراتژی های نیومارک در ترجمه انگلیسی اشعار پروین اعتصامی با دیدگاه فرهنگی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Behroozian.Raziyeh تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کلاس های فعال در مقابل کلاسهای واکنش [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Behrouzi.Parviz تاثیر مصونیت معلمین آیلتس بر تدریس لغت به سبک شخصی سازی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]

C

  • Chalak.Azizeh تحلیل نشانگرهای گفتمان اکتشافی-جمعی در کلاس های ترجمه: ترجمه آشکار متون در مقابل ترجمه نهان متون [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]

D

  • Darabi.Zohreh تأثیر مقایسه‌ای مدل‌های مداخله مجازی مقتدرانه و تسهیل‌کننده بر توسعه مولفه‌های مکالمه زبان دوم زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Darakhani.Leili تفحص و کاوش یادگیری اکتشافی هدایت شده و ویژگی های شخصیتی، تمرکز بر اعتماد به نفس گفتاری زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • davatgari asl.haniyeh گروه اسمی ساده زبان ترکی آذری بر پایه چهارچوب دستور نقش و ارجاع [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Dehghanian.Arash درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]

E

  • Ebrahimi.Atousa تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Ebrahimi.Sharareh طراحی مدل معتبری برای هویت فرهنگی زبان آموزان با استفاده از استنباط و عقایدشان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Ebrahimi.Zahra بررسی راهبردهای ترجمه  نام آواها و صدا واژگان در کتاب های مصور انگلیسی به فارسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Esfandiari.Mohammad Reza بررسی راهبردهای ترجمه  نام آواها و صدا واژگان در کتاب های مصور انگلیسی به فارسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Esmaeili.Zeynab درک ویژگیهای کلی منظور شناسی کنش گفتاری کنایه در محیط برخط درمیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی و انگلیسی زبانان بومی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

F

  • Farhadian.Nikoo Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Farnia.Maryam درک ویژگیهای کلی منظور شناسی کنش گفتاری کنایه در محیط برخط درمیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی و انگلیسی زبانان بومی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Farrahi.Sahar تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Fatehi Rad.Neda تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Fatehi Rad.Neda ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Fatemi.Mohammad Ali ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Firouzi.Jafar بررسی کاربرد تةوری رومن یاکبسون در ترجمه انگلیسی اشعار هشت کتاب سهراب سپهری توسط بهیه افنان شهید [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

G

  • Garavand.Nasrin رابطه بین هوش زبانی - کلامی یادگیرندگان زبان انگلیسی و عملکرد دستور زبان آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Garavand.Saadi اثربخشی آموزش مداخله  شناختی بر عملکرد خواندن  دانش آموزان دبستانی نارساخوان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ghafouri.Naser تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کلاس های فعال در مقابل کلاسهای واکنش [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • ghiasvand.fatemeh مقاومت و پخش قدرت در دیوید ممت " اولئانا " و "نژاد" [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • ghonsooly.Behzad بررسی رابطه بین کارایی معلمان زبان انگلیسی دانش آموزان نوجوان و بهره وری [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Ghonsooly.Behzad آموزش بازتابی و مهارت های تمرینی: همبستگی بین بازتاب معلمان زبان انگلیسی و تمرین دانش آموزان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Ghonsooly.Behzad آموزش بازتابی و مهارت های تمرینی: همبستگی بین بازتاب معلمان زبان انگلیسی و تمرین دانش آموزان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ghorbanzadeh.Azadeh بررسی رابطه بین کارایی معلمان زبان انگلیسی دانش آموزان نوجوان و بهره وری [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Gorji.Fatemeh طراحی معیارهای ارزیابی کیفیت زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی: تکیه بر دیدگاه و نگرش معلمان [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Gowhary.Habib رابطه بین هوش زبانی - کلامی یادگیرندگان زبان انگلیسی و عملکرد دستور زبان آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]

H

  • Hadipour.Ehsan آموزش ضمنی و صریح راهبردهای خواندن و کاربرد راهبردهای فراشناختی توسط دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Haji Jalili.Mehrnoosh رابطه خودکارآمدی و هوش هیجانی با ایمنی معلمان: مورد موسسات زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Hedayat.Neda EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Heidari Shahreza.Mohammad Ali ترجمه زبان درکلاس های درس هوانوردی : دیدگاه معلمان ESP [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Heidari Tabrizi.Hossein Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Heidari Tabrizi.Hossein تحلیل نشانگرهای گفتمان اکتشافی-جمعی در کلاس های ترجمه: ترجمه آشکار متون در مقابل ترجمه نهان متون [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Honarjou.Ehsan ترجمه و فرهنگ: مطالعه موردی اقلام خاص فرهنگ در تفاسیر فارسی کتاب کیمیاگر [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]

J

  • Jafarnezhad.Somayyeh کارکرد زبان استعاری در شکل دادن به متون سیاسی بر اساس چارچوب کووسس: دیدگاه CDA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Jalilzadeh.kaveh مقایسه سواد ارزیابی زبان و چالش های معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی: با پیش زمینه آموزش زبان انگلیسی و بدون پیش زمینه آموزش زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Janani.Naser معرفی رده‌بندیِ پژوهش‌بنیاد از انواع و روش‌های ترجمه شفاهی در برنامه آموزشی تربیت مترجم شفاهی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Jannessari Ladani.Zahara بررسی تأثیر در بلای کبوترها اثر لوئیز اردریک [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]

K

  • Karimi.Mohadese تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Karimi.vahdat استفاده ازآموزش چند رسانه ای در دوره های زبان انگلیسی: انگیزه فراگیران و عملکرد تحصیلی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Ketabi.Saeed مقایسه آثار استراتژیهای پشتیبانی مختلف برمهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Khezrab.Tahereh EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • khodabakhshzadeh.hossein ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • khodareza.Mohammad Reza تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • khodareza.Mohammad Reza شکل گیری هویت معلمان زبان انگلیسی در ایراان: مطالعه موردی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Khoshbakht.Tayyebeh اثربخشی آموزش مداخله  شناختی بر عملکرد خواندن  دانش آموزان دبستانی نارساخوان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

M

  • Mahmoudi.Keyvan انگلیسی به عنوان زبان خارجی برداشت معلمان از ساخت دستگاه منحصر به فرد یادگیری زبان در فرآیند فراگیری زبان دوم: نظریه پایه [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Malmir.Ali توانایی‌ کنش‌های گفتاری و چالش‌های زبان‌آموزان پیشرفته ایرانی: مطالعه ای آمیخته درباره تفاوت های جنسیتی در عملکردهای کنش‌های گفتاری متنوع [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Mashhadi Heidar.Davood تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Mazandarani.Omid درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Mizbani.Maryam ارزشیابی کتاب درسی براساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم: کتاب درسی زبان انگلیسی چشم انداز 2 در کانون توجه [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Mohseni.Ahmad تحلیل کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه دوم برای دانش آموزان ایرانی بر اساس طبق بندی بلوم [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Mohseni.Ahmad تأثیر مقایسه‌ای مدل‌های مداخله مجازی مقتدرانه و تسهیل‌کننده بر توسعه مولفه‌های مکالمه زبان دوم زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Mohseni.Ahmad کاربرد تست های قضاوت گرامری در اندازه گیری دانش آشکار در مقابل دانش ضمنی در کلاس درس زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • monshizadeh.mojtaba بررسی بار عاطفی افعال در شاهنامه فردوسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Moradi.Mojtaba اعتقادات معلمان زبان انگلیسی ایرانی در موسسات و دانشگاه های زبان انگلیسی ایران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Motallebzadeh.Khalil ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • motiee.mohammad جدایی از طبیعت: دیدگاه بومی-منتقدانه نسبت به The Heart Goes Last [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Mowlaie.Bahram تأثیر آموزش راهبردی گفتار کنش های درخواست و عذرخواهی بر رشد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی «عملکرد عمل گرایانه و تفکر انتقادی» [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Mowlaie.Bahram بررسی تاثیر آگاهی فراشناختی بر افزایش مهارت ارزیابی نگارش زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

N

  • najafi karimi.shaaban چالش های پیش روی معلمان زبان انگلیسی در مدارس ایران و آموزش آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Nazari Bagha.Karim طراحی یک الگوی زبان تخصصی کثرت گرا برای زبان تخصصی درایران [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Niknaghsh.Hamid Reza شکل گیری هویت معلمان زبان انگلیسی در ایراان: مطالعه موردی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Nouri.Masoumeh ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]

O

  • ojaq Alizad.Shahin تجزیه و تحلیل پسااستعماری ترجمۀ فارسی به انگلیسی اشعار برگزیده توسط آرتور جی آربری [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Omidi.Milad انگلیسی به عنوان زبان خارجی برداشت معلمان از ساخت دستگاه منحصر به فرد یادگیری زبان در فرآیند فراگیری زبان دوم: نظریه پایه [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]

R

  • Raeisi.Soraya یادگیری خودهدایتی و خودمختار درارتباط با استفاده از فعالیت های مبتنی بر فناوری در آموزش از راه دور [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Rafizade Tafti.Mohammad Reza تأثیر بازخورد اصلاحی کتبی از طریق ارزیابی پویا بر نوشتار زبان آموزان ایرانی: سطوح خرد و کلان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahimi.Fariba تأثیر بازخورد اصلاحی کتبی از طریق ارزیابی پویا بر نوشتار زبان آموزان ایرانی: سطوح خرد و کلان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahimi.Forough بررسی راهبردهای ترجمه  نام آواها و صدا واژگان در کتاب های مصور انگلیسی به فارسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahmanpanah.Hossein تحلیل کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه دوم برای دانش آموزان ایرانی بر اساس طبق بندی بلوم [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahmanpanah.Hossein کاربرد تست های قضاوت گرامری در اندازه گیری دانش آشکار در مقابل دانش ضمنی در کلاس درس زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Rajabi.Peyman ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Ranjbar Mohammadi.Roya تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ranjbar.Mahsa تغییر تحول آفرین از طریق ترازبانگی: آموزش زبان انگلیسی و محتوای دروس [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Rashidi.Naser تجزیه و تحلیل انسجام معنایی جمله واره های زبان انگلیسی در درک و تولید دانشجویان ایرانی کارشناسی ارشد [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Rashtchi.Mojgan بررسی تاثیر آگاهی فراشناختی بر افزایش مهارت ارزیابی نگارش زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah اعتقادات معلمان زبان انگلیسی ایرانی در موسسات و دانشگاه های زبان انگلیسی ایران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Rezaeefar.Masoud تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Rezvani.Ehsan Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Riasati.Mohammad Javad تأثیر تجربه و اثربخشی معلمان زبان انگلیسی بر پیشرفت دانش‌آموزان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]

S

  • Sadegh Oghli.Hossein کارکرد زبان استعاری در شکل دادن به متون سیاسی بر اساس چارچوب کووسس: دیدگاه CDA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • sadighi.firooz آموزش ضمنی و صریح راهبردهای خواندن و کاربرد راهبردهای فراشناختی توسط دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Saeidi.Mahnaz نقش استراتژیهای اجتماعی عاطفی مدرسین زبان انگلیسی در تمایل به ارتباط زبان آموزان: دیدگاه زبان آموزان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • sahragard.rahman اعتقادات معلمان زبان انگلیسی ایرانی در موسسات و دانشگاه های زبان انگلیسی ایران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Salehi.Ali Reza حضور زنان در دو داستان پرندهء من از فریبا وفی و من اورا دوست داشتم از آناگاوالدا [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Salehi.Hadi تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Salmani.Bahloul کارکرد زبان استعاری در شکل دادن به متون سیاسی بر اساس چارچوب کووسس: دیدگاه CDA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Samimi. Fazlolah طراحی معیارهای ارزیابی کیفیت زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی: تکیه بر دیدگاه و نگرش معلمان [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Samimi. Fazlolah ارزیابی تعمیم پذیری اشتیاق معلمان زبان انگلیسی برای حرفه: شواهدی از ادراک معلمان و مدل MSA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Seifoori.Zohreh ارزیابی شروع گفتمان معلمان زبان انگلیسی در پرتو تجربه تدریس و سطح مهارت فراگیران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Seyyedrezaei.Seyyed Hassan بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Seyyedrezaei.Seyyed Hassan درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Seyyedrezaei.Zari Sadat بررسی رابطه بین کارایی معلمان زبان انگلیسی دانش آموزان نوجوان و بهره وری [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Seyyedrezaei.Zari Sadat بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • shabani.hanane تحلیل کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه دوم برای دانش آموزان ایرانی بر اساس طبق بندی بلوم [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Shafie.Sajad استفاده ازآموزش چند رسانه ای در دوره های زبان انگلیسی: انگیزه فراگیران و عملکرد تحصیلی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Shafiee.Sajad تأثیر بازخورد اصلاحی کتبی از طریق ارزیابی پویا بر نوشتار زبان آموزان ایرانی: سطوح خرد و کلان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Shafiee.Sajad رابطه خودکارآمدی و هوش هیجانی با ایمنی معلمان: مورد موسسات زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Shahrokhi.Mohsen درک ویژگیهای کلی منظور شناسی کنش گفتاری کنایه در محیط برخط درمیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی و انگلیسی زبانان بومی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Shangarffam.Nasim تأثیر مقایسه‌ای مدل‌های مداخله مجازی مقتدرانه و تسهیل‌کننده بر توسعه مولفه‌های مکالمه زبان دوم زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Sharif.Negar بررسی تأثیر در بلای کبوترها اثر لوئیز اردریک [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Shekaramiz.Mansoore آسیب گزینشی تصریف فعل در بیماران دستورپریش فارسی زبان در چارچوب فرضیه مشخصه‌های تفسیر‌ شدنی آسیب‌دیده [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Sisiyan.Zohreh ارزیابی تعمیم پذیری اشتیاق معلمان زبان انگلیسی برای حرفه: شواهدی از ادراک معلمان و مدل MSA [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Siyyari.Masood مقایسه سواد ارزیابی زبان و چالش های معلمان ایرانی زبان خارجی انگلیسی: با پیش زمینه آموزش زبان انگلیسی و بدون پیش زمینه آموزش زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

T

  • tabatabaei.omid تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Tabatabaei.Omid ارزشیابی کتاب درسی براساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم: کتاب درسی زبان انگلیسی چشم انداز 2 در کانون توجه [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Talebinejad.Reza ارزشیابی کتاب درسی براساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم: کتاب درسی زبان انگلیسی چشم انداز 2 در کانون توجه [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Talebinejad.Reza مقایسه آثار استراتژیهای پشتیبانی مختلف برمهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Talebinezhad.Reza ترجمه زبان درکلاس های درس هوانوردی : دیدگاه معلمان ESP [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]

U

  • University.Islamic ارزشیابی کتاب درسی براساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم: کتاب درسی زبان انگلیسی چشم انداز 2 در کانون توجه [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]

V

  • Valipour.Valeh اثرمفهوم سازی و تحلیل متن به عنوان راهکارهای تفکر انتقادی بر درک مطلب فراگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی سطح متوسط با لحاظ جنسیت: الگوی تفکر انتقادی الدر و پل [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]

W

  • Welidi.Shahram رابطه بین هوش زبانی - کلامی یادگیرندگان زبان انگلیسی و عملکرد دستور زبان آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Welidi.Shahram اثربخشی آموزش مداخله  شناختی بر عملکرد خواندن  دانش آموزان دبستانی نارساخوان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

Y

  • Yaghoubi.رویا جدایی از طبیعت: دیدگاه بومی-منتقدانه نسبت به The Heart Goes Last [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Yazdani Moghaddam.Massood تأثیر آموزش راهبردی گفتار کنش های درخواست و عذرخواهی بر رشد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی «عملکرد عمل گرایانه و تفکر انتقادی» [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Yazdani.Samaneh تحلیل نشانگرهای گفتمان اکتشافی-جمعی در کلاس های ترجمه: ترجمه آشکار متون در مقابل ترجمه نهان متون [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Yousefi.Mohammad Hossein تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]

Z

  • Zainodiny Mofrad.Esmail تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Zohrabi.Khatereh تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]