ا

  • ابدالی.اعظم ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • ابدالی.اعظم ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • اخلاق.مانا تأثیر واج در القای مفاهیم با تأکید بر زبان تعلیمی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • ارباب سلیمانی.صدیقه زنانگی ادب تعلیمی، رهاننده پروین از اضطراب تأثیر [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • اکبری گندمانی.مهرداد بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • الماسی.عطا بازنمایی آموزه‌های تعلیمی کودکان در افسانه‌های لافونتن [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • امیرپور.فرزانه جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]

ب

  • بیگزاده.خلیل بازنمایی آموزه‌های تعلیمی کودکان در افسانه‌های لافونتن [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

ت

  • ترکاشوند.سینا تحلیل محتوای منطق‌الطیر بر اساس ساحت های شش‌گانه تربیتی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

ج

  • جلیلی.رضا تأثیرپذیری تعلیمی روضه‌الانوار خواجوی کرمانی از مخزن‌الاسرار نظامی گنجوی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]

ح

  • حاتمی.حافظ رویکرد اخلاقی منظومه‌های بزمی خواجوی کرمانی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • حاتمی.سعید زمینه‌های اجتماعی و فکری اندیشۀ اغتنام فرصت در رباعی‌های فارسی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

خ

  • خواجه ایم.احمد بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]

د

  • دادخواه.فرشته بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • دهرامی.مهدی بررسی خوشه‌ای تقویت‌کننده‌های احکام تحذیری و ترغیبی در خسرو و شیرین نظامی (با تأکید بر خوشه مرگ) [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

ر

  • رجبی.مسلم بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • رمضانی پارسا.داوود اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • روضاتیان.سیده مریم جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]

ش

  • شانظری.علیرضا اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • شریفی.شهلا مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

ص

  • صادقی.اسماعیل بررسی رابطه اخلاق و قضاوت در ادبیات کلاسیک فارسی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • صدرایی.رقیه تحلیل آموزه‌های تعلیمی در بررسی بینامتنی دو اثر (پروین اعتصامی و انوری) [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • صدیقی مورنانی.سمیرا بررسی و تحلیل موعظه در شعر انوری [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]

ط

  • طغیانی.اسحاق بررسی ساختاری- معنایی ژانر تعلیمی و نمونه‌های آن با تکیه بر مثنوی مولوی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]

ظ

  • ظاهری.ابراهیم بررسی رابطه اخلاق و قضاوت در ادبیات کلاسیک فارسی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]

ف

  • فرهود.فرنگیس تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]

ک

  • کزازی.میرجلال الدین دنیامداری در داستان‌های مثنوی مولوی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • کمالی بانیانی.مهدی رضا بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]

م

  • محرمی.رامین مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • محمدی پویا.فرامرز تحلیل محتوای منطق‌الطیر بر اساس ساحت های شش‌گانه تربیتی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • محمدیان.عباس بینامتنیت قرآن و حدیث در اشعار تعلیمی حافظ شیرازی بر اساس نظریه های ناقدان ادبی [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • مدرس زاده.عبدالرضا زنانگی ادب تعلیمی، رهاننده پروین از اضطراب تأثیر [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • مستعلی زاد.تهمینه بررسی اخلاق مدیریتی در کلیله و دمنه [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • مسلمی‌زاده.محبوبه پندگریزی، خلاف‌آمد عادت سعدی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • مشتاق‌مهر.رحمان آنچه امروز نیز می توان از شمس تبریزی آموخت؟ [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • مشهور.پروین دخت تأثیرپذیری تعلیمی روضه‌الانوار خواجوی کرمانی از مخزن‌الاسرار نظامی گنجوی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]

ن

  • نبی لو.علیرضا بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • نوروز.مهدی تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • نوروزی داودخانی.ثوراله بررسی و تحلیل رویکرد سعدی در رهایی انسان از درد و رنج (با تکیه بر قصاید و بوستان) [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • نیکداراصل.محمّدحسین اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]

و

  • وفایی.عباسعلی بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • وفایی.عباسعلی تأثیر واج در القای مفاهیم با تأکید بر زبان تعلیمی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]

ی

  • یلمه ها.احمدرضا بررسی خاستگاه ادبیات تعلیمی منظوم و سیر تطور و تحول آن در ایران [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]