ا

  • احمدی.فاطمه سخن و شایست و نشایست‌های آن در آیینۀ ضرب‌المثل‌ها [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • اشرف زاده.رضا تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

آ

  • آموزگار.ژاله بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

ب

  • بختیاری نصرآبادی.حسنعلی واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • بیرانوند.یوسف علی بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

ت

  • تاج بخش.پروین تحلیل روایی حکایت تمثیلی نابینا و مفلوج بر اساس نظریۀ ژپ لینت ولت [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

ج

  • جلیلیان.محمدرضا تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]

ح

  • حاجی آقابابایی.محمدرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی در نخستین مطبوعات تخصصی زنان [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • حسن زاده.شهریار بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • حسینی عاشق.سیدمجتبی بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • حسینی مؤخر.سید محسن تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • حمزئیان.عظیم آرامش و بی‌قراری در اندیشۀ مولانا [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • حیدری نیا.هادی بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • حیدری نیا.هادی بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • حیدری.محمدحسین واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

خ

  • خراسانی.محبوبه بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • خوئینی.عصمت پژواک برخی اندرزهای پیشینیان در کتاب قابوس‌نامه [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

د

  • داوری.پریسا پیوند داد و شاهی در شاهنامه و چالش‌های آن [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • دولتدوست.حسین واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • دهقان.علی شیوه‌های تربیت بر پایۀ اصول عرفانی در حدیقة الحقیقه سنایی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

ذ

  • ذبیح نیا عمران.آسیه علل و انگیزه‌های رویکرد تعلیمی در منظومه‌های عاشقانۀ شیرین و خسرو و مجنون و لیلی امیر خسرو دهلوی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • ذبیح نیا عمران.آسیه بررسی مؤلفه‌های «خودشکوفایی» و «کمال‌طلبی» در تذکرۀ عرفانی کلام الملوک باباجان قزوینی و نظریات آبراهام مَزلو [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]

ر

  • ربیعی.حجت الله بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • رحمانیان.زینب بررسی مقایسه‌ای آراء خواجه نصیر و نصرالله منشی دربارۀ تربیت اخلاقی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • رحمتیان.سجاد پژواک برخی اندرزهای پیشینیان در کتاب قابوس‌نامه [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • رزاق پور.مرتضی بررسی قابلیت‌های هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • رسمی.عاتکه تدبیر منزل در بهمن‌نامه [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • رشیدی آشجردی.مرتضی بررسی نمود ادبیات تعلیمی در شعر اخوان ثالث [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • رنجبر.احمد بررسی تطبیقی ویژگی‌های اخلاقی و مهارت‌های رفتاری شاه‌پدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

ز

س

  • سلمانی.یاسمن آرامش و بی‌قراری در اندیشۀ مولانا [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • سلیم زاده.مهدیه آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]

ش

  • شاهگلی.سمیه بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • شکوری.بهناز بررسی تطبیقی ویژگی‌های اخلاقی و مهارت‌های رفتاری شاه‌پدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • شیبانی اقدم.اشرف آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]

ص

  • صادقی شهپر.رضا بررسی قابلیت‌های هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • صالحی.نرگس بررسی آموزه‌های تعلیمی در نخستین مطبوعات تخصصی زنان [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • صحرائی.قاسم بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • صدیقی مورنانی.سمیرا بررسی توصیه‌های عام و خاص (وصیت‌نامه) در ساقی‌نامه‌ها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقی‌نامه‌سرایان آذربایجان و سایر ساقی‌نامه‌ها) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • صفری.جهانگیر فلسفه و آموزه‌های شاد زیستن در اندیشۀ نظامی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]

ظ

  • ظاهری.ابراهیم فلسفه و آموزه‌های شاد زیستن در اندیشۀ نظامی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]

ع

  • عرب یوسف آبادی.فائزه چندصدایی در تعلیمات بهارستان جامی بر مبنای نظریۀ میخائیل باختین [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

غ

  • غلامی.فاطمه سخن و شایست و نشایست‌های آن در آیینۀ ضرب‌المثل‌ها [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]

ف

  • فلاح.محمد حسین بررسی مؤلفه‌های روان‌شناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]

ق

ک

  • کاظم زاده.رسول مناظره، ادب بی‌اضطراب بررسی ژرف‌ساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • کریمیان.مریم تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

گ

  • گذشتی.محمدعلی آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • گلی.احمد تدبیر منزل در بهمن‌نامه [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]

م

  • مجوزی.محمد بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • محمدی فشارکی.محسن واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • محمدی.مژگان تحلیل کارکرد تعلیمی خوشه‌های تصویری در مرصادالعباد [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • مسجدی.حسین اخلاق زیستن از نگاه ناصرخسرو [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • مشتاق‌مهر.رحمان مناظره، ادب بی‌اضطراب بررسی ژرف‌ساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • ملک ثابت.مهدی بررسی توصیه‌های عام و خاص (وصیت‌نامه) در ساقی‌نامه‌ها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقی‌نامه‌سرایان آذربایجان و سایر ساقی‌نامه‌ها) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • موسوی جروکانی.سیدحامد اخلاق زیستن از نگاه ناصرخسرو [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • موسوی.سید کاظم بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • مهربان قزلحصار.جواد تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]

ن

  • ناصری.ناصر بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • نبی زاده اردبیلی.ندا بررسی مقایسه‌ای آراء خواجه نصیر و نصرالله منشی دربارۀ تربیت اخلاقی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • نصر اصفهانی.محمد رضا بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

و

  • وخشوری.کبری بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]

ی

  • یلمه ها.احمدرضا علل و انگیزه‌های رویکرد تعلیمی در منظومه‌های عاشقانۀ شیرین و خسرو و مجنون و لیلی امیر خسرو دهلوی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]