ا

  • احمدی حاجی.ام البنین شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • احمدی.پروین شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • احمدی.خدیجه تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • ادیب.یوسف تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ادیب.یوسف تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • ادیبان.محبوبه واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • اسدیان.سیروس تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • اوتادی.محمود تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ایزدی.صمد مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ایمانی نائینی.محسن رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]

آ

  • آشپز.فاطمه بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • آقایی ابرندآبادی.سیده الهام رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]

ب

  • بازدار قمچی قیه.مرتضی خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • باقری.مینا اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • براتعلی.مریم تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • بناهان قمی.مریم بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • بهرامی.سوسن بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • بیطرفان.فاطمه سادات بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

پ

  • پرسته قمبوانی.فاطمه کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • پیروز.غلامرضا مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • پیری.موسی تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

ت

  • ترکاشوند.علی نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ج

  • جاودانی.محمد طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • جعفری هرندی.رضا بررسی روایی و پایایی پرسشنامۀ ارزشیابی تدریس در بین دانش‌آموزان دبیرستانی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • جمالی.اختر شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • جهانی.جعفر واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]

ح

  • حبیب زاده.عباس تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • حبیبی کلیبر.رامین اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • حجازی.الهه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • حسن پور رودبارکی.مریم کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • حسینی خواه.علی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • حسینی خواه.علی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • حضرتی.عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

خ

  • خالقی نژاد.سید علی نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • خسروی بابادی.علی اکبر تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • خسروی.محبوبه دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • خسروی.محبوبه مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • خلقی فرد.حمیده ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]

د

  • داورپناه.محمد علی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دریابگی.سیده نرجس تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دلفان آذری.آزیتا شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دلیران فیروز.زهرا تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • دهقان.فرزانه تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دهقانی.مرضیه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • دهقانی.مرضیه بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ر

  • رحیمی پردنجانی.یعقوب واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • رستگاری.زهرا بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • رشیدی.زهرا دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • رشیدی.زهرا طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • رنجدوست.شهرام تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

س

  • ساکی.رضا شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • سجادی.سیدمهدی واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • سجودی.مرجان بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • سراجی.فرهاد نقش سواد فناورانه در تمایل به کارآفرینی دانشجویان مهندسی: یافته‌های مطالعه ترکیبی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • سربلند.خیراله طراحی الگوی اثربخش کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمال غرب ایران (با روش ترکیبی) [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • سعادت فر.رحمت تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • سلطانی بابوکانی.شهین رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • سلطانی.اصغر بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • سلیمانی.فرزانه شناسایی موانع توسعۀ مدارس طبیعت [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • سهرابی.فاطمه تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

ش

ص

  • صالحی.کیوان طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • صباحی زاده.محمود شناسایی چالش‌ها و راهکارهای بهبود طرح سوادآموزی خواندن با خانواده: مطالعۀ موردی استان هرمزگان [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • صلواتی.پرستو تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • صمدی.پروین بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • صمدی.پروین شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ط

  • طلایی.ابراهیم واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ع

  • عارفی.محبوبه خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • عبداللهی.مژگان کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • عبدالملکی.صابر مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • عراقیه.علیرضا کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • عریضی.حمیدرضا بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • عزیزی محمودآباد.مهران بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • عصاره.علیرضا طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • عطاران.محمد مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • عظیمی آقبلاغ.احد مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • عظیمی.محمد تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • علی عسگری.مجید مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • علی عسگری.مجید شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • علی عسگری.مجید شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]

غ

  • غلامی.احمد طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی آموزش کاهش خطرپذیری از بلایای طبیعی برای دورة ابتدایی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

ف

  • فتحی آذر.اسنکندر تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • فتحی آذر.اسنکندر تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فتحی واجارگاه.کوروش خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فتحی واجارگاه.کوروش تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • فراستخواه.مقصود خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فرج زاده.منوچهر تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ق

  • قادری.مصطفی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • قادری.مصطفی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • قادری.مصطفی مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قلاوند.زهره شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قلتاش.عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قناعت.حسین تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ک

  • کرمی.شهناز تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • کشتی آرای.نرگس رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • کشتی آرای.نرگس شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • کیان.مرجان شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • کیان.مرجان واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

ل

  • لیاقت دار.محمدجواد بررسی اثربخشی آموزش بازنمایی‌‌های طرح‌واره‌ای بر توانایی حل مسائل غیرمعمولی ریاضی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]

م

  • ماشینجی.علی اصغر واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • ماهروزاده.طیبه رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • ماهروزاده.طیبه بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • مجلل چوبقلو.محمد علی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • مجیبی.تورج تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمدی.علی تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمدی.مهدی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • محمدی.مهدی واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمودی.فیروز تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمودی.فیروز مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • محمودی.فیروز تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • مدنی.احمد نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • مدنی.سیدهادی مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • مرزوقی.رحمت اله ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • معروفی.یحیی تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • معصومی نژاد.رضا تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • معصومی نژاد.رضا تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • معمر.جمال طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ملکی.حسن تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • ملکی.حسن مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • میرسپاسی.ناصر تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • میرلوحی.هاجر سادات طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]

ن

  • نادی.محمد علی طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • نجفی.سهراب تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • نصرتی.شادی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • نوروززاده.رضا طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]

ه

  • هادی زاده.مریم طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش عالی مهارتی (مطالعه موردی: دانشگاه جامع علمی کاربردی) [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • هاشمی.سهیلا شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • هاشمی.سیداحمد واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • هدایتی.اکبر نگاهی به تجربیات آموزشی در پیوستاری چندوجهی: چگونه برنامه درسی کسب‌شده را ارزشیابی کنیم؟ [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]

ی

  • یارمحمدزاده.پیمان اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • یافتیان.نرگس تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • یعقوبی.سلام واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]