موضع یابی استراتژیک برند بانک صادرات از دیدگاه مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی خراسان جنوبی
محورهای موضوعی : مدیریت بازاریابیلیلا محمودی 1 , سید علیرضا داودی 2 , تورج صادقی 3 , آذر کفاش پور 4 , فاطمه یوسف زاده 5
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
کلید واژه: جایگاه یابی, ویژگی های تعیین کننده, نقشه ادراکی, گروه کانونی, فرایند تحلیل سلسله مراتبی, فرایند ارائه تسهیلات برای واحد, ارائه تسهیلات برای واحد تولیدی, ارائه ضمانت نامه و ال سی, مذاکره و مشاوره, ارتباط بین مدیران ارشد واحد تو,
چکیده مقاله :
جایگاه یابی برند بانک صادرات نسبت به برند بانک های اقتصاد نوین، پارسیان، تجارت، سپه، ملت و ملی در جذب مشتریان حقوقی- واحدهای تولیدی با تکنیک نقشه ادراکی هدف این مطالعه است. پژوهش حاضر با روش تحقیق آمیخته و بر اساس مدل مفهومی واکر انجام شده است. جامعه آماری، مدیران ارشد و مدیران مالی واحدهای تولیدی می باشد که نظرات آنان با روش سرشماری جمع آوری گردیده است. تکنیک گروه کانون و توزیع پرسشنامه برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گرفته و تحلیل یافته ها، با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی و آزمون اسمیرنوف و کلوموگرو ف، آمارناپارامتریک، آزمون کروسکال والیس و یو من ویتنی انجام شده است. نتایج، نشان می دهد: بانک صادرات و بانک ملت در ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی و فرایند آن، همچنین ارائه ضمانت نامه و ال سی و فرایند آن بهترین جایگاه را دارند و در ویژگی های خدمات مذاکره و مشاوره، ارتباط بین مدیران بانک و مدیران ارشد واحدهای تولیدی بانک صادرات پس از بانک ملت دومین جایگاه را در اذهان مشتریان این بخش از بازار به دست آورده است.
This study aims to study the position of Saderat Bank Brand, Sepah, Mellat, Melli, Parsian, Eghtesad Novin, and Tejarat banks in attracting legal customers – manufacturing units. The study used a mixed/combined methodology. The positioning process and the perceptual map technique were applied. The population included senior managers and financial executives of manufacturing units in Sothern Khorasan Province, for which the data was gathered through surveying their opinions due to their limited number (fewer than 40). The focus group technique and the questionnaires were used at two times to collect the data. Analyses were done by analytic hierarchy process technique and non-parametrical statistics, clomograph and Kruskal-Wallis, and Mann-Whitney tests. The results indicate that Saderat Bank and Mellat Bank have the best position in terms of processes for the provision of manufacturing units with finance, the ease of processes for providing letter of guarantee and LC, and the provision of letter of guarantee and LC. Besides, Saderat Bank enjoyed the second rank – after Mellat Bank – on the minds of customers in this section of the market with regard to the negotiation and consultation services, and interaction between bank's managers and the senior managers of manufacturing units.