نقش فعالیتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیمعصومه رییسی 1 , ساجد پورحسن 2
1 - کارشناسی ارشد، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران.
2 - استادیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران.
کلید واژه:
چکیده مقاله :
مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز که در شبکه های اجتماعی بوده اند. برای تعیین حجم بخاطر نامحدود بودن جامعه، 384 نفر انتخاب شد. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه بود که روایی و پایایی ابزارها مورد تاییدقرار گرفت. دادههای گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفتند.یافتهها:نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بازاریابی شبکههای اجتماعی و متغیر واسطهای ارزش ادراک شده بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت داشته و همچنین ارزش ادراک شده تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان را واسطه میکند. با ظهور شبکههایاجتماعی،سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمدهاست. نتیجهگیری:براساس مدل بدست آمده و ارتباطات خوب و تایید شده بین مولفه های مدل و ظرفیت های اشاره شده در مدل، میتوان گفت توسعه و فراگیر شدن شبکههای اجتماعی موجب دگرگونی در ارتباطات و کیفیت آن شده و امروزه تنها کسب وکاری اجازه حیات مییابد که بتواند استراتژیهای بازاریابی خود را متناسب با سبک ارتباطی دنیای مدرن تنظیم و به اجرا درآورد.
Objective: The general purpose of this research is to determine the effect of social media marketing activities on customer satisfaction with the mediating role of the perceived value of customers of sports stores in Tabriz. Methodology: This research is applied in terms of purpose and descriptive and correlational in terms of nature and method. The statistical population of this research includes the customers of sports stores in Tabriz who are on social networks and 384 people were selected to determine the volume due to the unlimited population. The data collection tool in this research includes 3 questionnaires. the validity and reliability of the tool was confirmed.Results: The collected data were analyzed at two levels (descriptive statistics and inferential statistics). Research hypotheses were tested using SPSS and smart pls software. The obtained results indicate that social media marketing and the mediating variable of perceived value have a positive effect on customer satisfaction, and perceived value has a positive and significant effect on customer satisfaction.Conclusion: Based on the obtained model and the good and confirmed connections between the components of the model and the capacities mentioned in the model, it can be said that the development and spread of social networks has caused a change in communication and its quality, and today only business is allowed to survive. He finds that he can adjust and implement his marketing strategies according to the communication style of the modern world.
_||_