هدف پژوهش شناسایی راهبردهای نگهداری خیرین ورزشیار با تأکید بر ساخت اماکن ورزشی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای توصیفی تحلیلی و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری بخش کیفی شامل صاحبنظران حوزه جذب و نگهداری خیرین در ورزش بود که نمونهگیری بهصورت هدفمن چکیده کامل
هدف پژوهش شناسایی راهبردهای نگهداری خیرین ورزشیار با تأکید بر ساخت اماکن ورزشی بود. این پژوهش از نوع پژوهشهای توصیفی تحلیلی و بر اساس رویکرد تحقیق، آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری بخش کیفی شامل صاحبنظران حوزه جذب و نگهداری خیرین در ورزش بود که نمونهگیری بهصورت هدفمند و تعداد 16 مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت و در بخش کمّی پژوهش جامعه آماری شامل کلیۀ مدیران و کارکنان ادرات ورزش و جوانان کشور بود که از این بین تعداد 220 نفر بهعنوان نمونه آماری با استفاده از روش خوشهای تصادفی انتخاب شدند. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها در بخش کیفی از روش تحلیل عرفی و در فاز کمّی تحقیق از روش الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شد. براساس یافتههای بخش کیفی در مجموع 52 کد اولیه ایجاد شدکه با استفاده از این کدها پرسش نامه راهبردهای نگهداری خیرین ورزش یار مشتمل بر 25 گویه طراحی و در بخش کمّی مورد آزمون قرار گرفت. پس از تحلیل عاملی اکتشافی و شناسایی مؤلفه های تشکیل دهنده راهبردهای نگهداری خیرین ورزش یار در ساخت اماکن ورزشی، جهت تعیین اثرات گویه ها و عامل های شناسایی شده بر نگهداری خیرین ورزش یار، از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده گردید؛ نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد به ترتیب عوامل آموزش و پژوهش ، عوامل حمایتی ،تشویق و انگیزش ،تبلیغات و رسانه و سازماندهی امور خیریه میتواند بهعنوان راهبرد بر نگهداری خیّرین ورزش یار تأثیر داشته باشد.
پرونده مقاله
مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پ چکیده کامل
مقدمه:هدف پژوهش حاضر تعیین نقش فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان با نقش واسطهای ارزش ادراک شده مشتریان فروشگاههای ورزشی تبریز میباشد. روش کار:پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر تبریز که در شبکه های اجتماعی بوده اند. برای تعیین حجم بخاطر نامحدود بودن جامعه، 384 نفر انتخاب شد. دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در این راستا از نرم افزارهای SPSS و smart PLS استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه بود که روایی و پایایی ابزارها مورد تاییدقرار گرفت. دادههای گردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفتند.یافتهها:نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بازاریابی شبکههای اجتماعی و متغیر واسطهای ارزش ادراک شده بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت داشته و همچنین ارزش ادراک شده تأثیر فعالیتهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بر رضایت مشتریان را واسطه میکند. با ظهور شبکههایاجتماعی،سبکی جدید در تعاملات و نحوه ارتباطات بشر در سراسر دنیا بوجود آمدهاست. نتیجهگیری:براساس مدل بدست آمده و ارتباطات خوب و تایید شده بین مولفه های مدل و ظرفیت های اشاره شده در مدل، میتوان گفت توسعه و فراگیر شدن شبکههای اجتماعی موجب دگرگونی در ارتباطات و کیفیت آن شده و امروزه تنها کسب وکاری اجازه حیات مییابد که بتواند استراتژیهای بازاریابی خود را متناسب با سبک ارتباطی دنیای مدرن تنظیم و به اجرا درآورد.
پرونده مقاله
هدف: هدف این پژوهش تاثیر بازاریابی شبکهای بر وفاداری به برند تکنیک در مصرفکنندگان شهر بوشهر می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی، با توجه به نحوه گردآوری دادهها میدانی و از نوع تحقیقات توصیفی-همسبتگی میباشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه م چکیده کامل
هدف: هدف این پژوهش تاثیر بازاریابی شبکهای بر وفاداری به برند تکنیک در مصرفکنندگان شهر بوشهر می باشد.روش پژوهش: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی، با توجه به نحوه گردآوری دادهها میدانی و از نوع تحقیقات توصیفی-همسبتگی میباشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه مصرفکنندگان ورزشی برند ایرانی تکنیک در شهر بوشهر به تعداد نامشخص بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و با توجه به حجم جامعه آماری به تعداد ٣٨5 نفر انتخاب گردید. روش نمونهگیری به صورت غیرتصادفی در دسترس و ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامههای بازاریابی شبکهای (زرافشان، 1393) و وفاداری برند راندل تیل (2005) بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها در سطح استنباطی، از آزمون همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون و با کمک نرم افزار آماری SPSS26 استفاده گردید.یافتهها: نتایج آزمونها نشان داد که بین متغیرهای بازاریابی شبکهای و وفاداری به برند ایرانی تکنیک در مصرفکنندگان شهر بوشهر رابطه وجود دارد و بازاریابی شبکهای و مولفههای آن در پیشبینی وفاداری به برند ایرانی تکنیک در مصرفکنندگان شهر بوشهر نقش داشته است. نتیجهگیری: برند تکنیک بعنوان تولیدکننده محصولات ورزشی مورد قبول مصرفکنندگان بوده و مولفههای بازاریابی شبکهای در معرفی این محصول عملکرد مناسبی دارند. اما میبایست در نظر داشت که برندها و سازمانهای ورزشی باید پویا باشند و همواره خود را با تغییرات جامعه و نیازهای مردم وفق دهند تا بتوانند از مزیتهای بازاریابی شبکهای بهرهمند گردند.
پرونده مقاله
مشکلات زیادی در ارتباطات ورزشی در سطح بین الملل برای فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران به وجود می آید که دلایل آن را باید در عدم ارتباط مناسب فدراسیون ها با مقامات آسیایی و جهانی در نظر گرفت. در این پژوهش، بررسی دلایل ضعف اخلاق حرفه ای در ارتباطات فدراسیون فوتبال د چکیده کامل
مشکلات زیادی در ارتباطات ورزشی در سطح بین الملل برای فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران به وجود می آید که دلایل آن را باید در عدم ارتباط مناسب فدراسیون ها با مقامات آسیایی و جهانی در نظر گرفت. در این پژوهش، بررسی دلایل ضعف اخلاق حرفه ای در ارتباطات فدراسیون فوتبال در سطح بین الملل، در دستور کار قرار گرفته و به این منظور به تجزیه و تحلیل روابط بین المللی فدراسیون فوتبال پرداخته شده است. به طور قطع ضعف های مدیریتی از مهمترین عوامل نداشتن کرسی فدراسیون فوتبال در سطح بین الملل و به ویژه کنفدراسیون آسیایی فوتبال میباشد. در این پژوهش که به صورت دلفی فازی انجام شد، نظر مسئولان و خبرگان فدراسیون فوتبال در زمینه راهکارهای کسب کرسی تحلیل گردید. در مجموع مشخص شد ارتباطات با اشخاص مطرح در فوتبال بین الملل، روابط مناسب با کنفدراسیون آسیایی و گرفتن میزبانی ملی و باشگاهی، راهکارهای مناسبی برای کسب و حفظ کرسی قدرتمند در کنفدراسیون فوتبال آسیایی میباشد.. . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . .. . . . . . .. . . . . . . . . . .. . .
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران) انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، از نظر روش اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، کمی (میدانی) است. جامعه آماری، م چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی (مورد مطالعه: فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران) انجام شده است. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، از نظر روش اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر روش گردآوری اطلاعات، کمی (میدانی) است. جامعه آماری، مشتریان فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران میباشد، که یک جامعه نامحدود میباشند، نمونه پژوهش با استفاده از جدول مورگان 384 برآورد شد، که طبق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تحلیل روایی مدل پژوهش پس از جمع آوری دادههای پرسشنامه و تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس نرم افزار لیزرل، شاخصهای برازندگی مدل مورد بررسی قرار گرفت. برای بررسی پایایی پرسشنامهها، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده که جهت تعیین همسانی درونی مقیاس اندازه گیری بکار میرود. مقدار ضریب آلفای کرونباخ این پژوهش 855/0 میباشد که نشان دهنده میزان بسیار مطلوب پایایی پرسشنامه است. به منظور تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین مفهوم اشتیاق به فن آوری، مفهوم سهولت، مفهوم سودمندی، عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، و شهرت فروشگاه در تعیین نگرش مشتریان و تمایلات رفتاری نسبت به فن آوری های هوشمند رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین به فروشگاههای لوازم ورزشی شهر تهران پیشنهاد میشود با توجه به عواملی مانند عملکرد برتر، مفهوم سازگاری، مفهوم سهولت در استفاده و مفهوم سوددهی، تمایل مشتریان برای پذیرش فناوریهای هوشمند در صنعت پوشاک ورزشی را افزایش دهند.
پرونده مقاله
هدف تحقیق حاضر ارزیابی طراحی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران براساس روش WEB-QEM بود. روش تحقیق حاضر توصیفی بود. جامعه آماری شامل وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران به تعداد مجموعا 20 وبسایت بود. از سیاهه وارسی مدل وبکیو ایام توسط اولسینا و همکاران (199 چکیده کامل
هدف تحقیق حاضر ارزیابی طراحی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران براساس روش WEB-QEM بود. روش تحقیق حاضر توصیفی بود. جامعه آماری شامل وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران به تعداد مجموعا 20 وبسایت بود. از سیاهه وارسی مدل وبکیو ایام توسط اولسینا و همکاران (1999) به عنوان ابزار تحقیق استفاده گردید. برای پیادهسازی و تحلیل مولفههای این سیاههوارسی از نرمافزارهای آفلاین و آنلاین استفاده گردید. نتایج نشان داد که معیار قابلیتاستفادهپذیری با میانگین (0.2215) نشان میدهد که 45 درصد از وبسایتها در وضعیت متوسط هستند، معیار قابلیت عملکرد با میانگین (0.0656) نشان میدهد که 55 درصد از وبسایتها در وضعیت بسیار نامطلوب قرار دارند. معیار قابلیت اطمینان با میانگین (0.0620) نشان میدهد که 25 درصد از وبسایتها در وضعیت متوسط و 25 درصد هم در وضعیت مطلوب قرار دارند و معیار کارآیی با میانگین (0.1260) نشان میدهد که 50 درصد از وبسایتها در وضعیت مطلوب قرار دارند. در نهایت روش وبکیو ایام در ارزیابی وبسایتهای باشگاههای ورزشی خصوصی ایران با میانگین (0.1188) بطور مشترک 35 درصد در وضعیت نامطلوب و 35 درصد را نیز در وضعیت متوسط نشان داد. کمترین امتیاز را وبسایت باشگاه سینرژی (0.02 امتیاز) و بیشترین امتیاز را دو وبسایت باشگاه آیندهسازان (0.74 امتیاز) در روش وبکیو ایام کسب کردند. با توجه به شناسایی نقاط قوت و ضعف این وبسایتها در طراحی، پیشنهاد میگردد نسبت به بروزرسانی و رفع مشکلات فعلی اقدام نمایند.
پرونده مقاله