طراحی مدل بهینه انتخاب تامین کننده با محوریت برند در شرکت ساپکو ( مطالعه موردی : شرکت دانش بنیان میلان چسب )
محورهای موضوعی : بازاریابیشیوا اسلامی 1 , علیرضا شیخ 2 , احمد مهدی جو 3
1 - گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، علم و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، علم و فناوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت اجرایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: اعتبار برند, انتخاب تامین کننده, شرکت ساپکو, شرکت میلان چسب,
چکیده مقاله :
جهت ارائه و طراحی مدل بهینه در وهله اول معیارهای فعلی انتخاب تامین کننده در شرکت طراحی و مهندسی قطعات ایران خودرو ( ساپکو ) بررسی شد . جامعه آماری تحقیق شامل 14 نفر از خبرگان شرکت ساپکو میباشد ، که مصاحبه تخصصی با آنان به عمل آمد. بعد از اتمام مصاحبه ، ضمن تجزیه و تحلیل داده ها و یافتههای پژوهش ، نتیجهگیری و نهایتا مدل طراحی گردید. با بررسی ضریب رگرسیونی و میزان همبستگی متغیرها مشخص گردید ، تنها مولفه های توان طراحی و تولید ، سیستم های مدیریت کیفیت و توان مالی ارتباط قوی و مستقیم با اعتبار برند داشته اند ( تایید فرضیه های شماره 1، 2، 4 ، 9) . نهایتا ضریب تعیین مدل در این آزمون 42/0 درصد براورد شد. به این معنی که در مدل تایید شده نهایی 42 درصد از تغییرات متغیر انتخاب سازنده از متغیرهای اعتبار برند ، توان طراحی و تولید ، سیستم مدیریت کیفیت ، توان مالی و .... تاثیر می گیرد .لذا شرکتهای تامین کننده قطعات از جمله شرکت دانش بنیان میلان چسب جهت انتخاب توسط ساپکو به عنوان تامین کننده برتر بایستی به عوامل تایید شده مدل اهتمام بیشتری در مقایسه با سایر متغییرهای مقاله داشته باشد.
In order to present and design the optimal model in the first place, the current criteria for selecting a supplier in Iran Khodro Parts Design and Engineering Company (Sapco) were reviewed.The statistical population of the study included 14 SAPCO experts, who were interviewed. At the end of the interview, while analyzing the research data and findings, conclusions and finally a model was designed. By examining the regression coefficient and the degree of correlation of variables, it was determined that only the components of design and production capacity, quality management systems and financial capacity were strongly and directly related to brand credibility (confirmation of Hypotheses 1, 2, 4, 9).Finally, the coefficient of model determination in this test was estimated to be 0.42%. This means that in the final approved model, 42% of the changes in the manufacturer variable are affected by the variables of brand credibility, design and production capacity, quality management system, financial capacity, etc.Therefore, parts suppliers, including Milan Chesb Knowledge-Based Company, in order to be selected by Sapco as the top supplier, should pay more attention to the approved factors of the model compared to other variables in the article.
_||_