فهرس المقالات الهام فریدچهر


  • المقاله

    1 - بررسی اثرات محرکهای محیطی فروشگاه بر پاس خهای و رفتاری مشتریان (PAD) غیرکلامی
    مطالعات کمی در مدیریت , العدد 2 , السنة 8 , تابستان 1396
    امروزه، محیط فروشگاه به عنوان یک عامل مهم در جذب مشتری بوده که می تواند خرید را به یکتجربه خوشایند برای مشتریان تبدیل کند. در این تحقیق فرآیندی را که به وسیله آن محرکهایشامل احساس خوشایندی، برانگیختگی و تسلط و چیرگی (PAD) محیطی بر پاسخ های غیرکلامیتاثیر گذاشته و در نهای أکثر
    امروزه، محیط فروشگاه به عنوان یک عامل مهم در جذب مشتری بوده که می تواند خرید را به یکتجربه خوشایند برای مشتریان تبدیل کند. در این تحقیق فرآیندی را که به وسیله آن محرکهایشامل احساس خوشایندی، برانگیختگی و تسلط و چیرگی (PAD) محیطی بر پاسخ های غیرکلامیتاثیر گذاشته و در نهایت منجر به انجام /عدم انجام رفتار خرید م یشود بررسی شده است. پژوهشحاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی می باشد. جامعه آماری دراین تحقیق کلیه مشتریان هایپرمارکت های سطح شهر تهران می باشد، نمونه آماری این مطالعه شامل 3840 بوده و روایی / نفر است. پایایی پرسشنامه حاضر به روش محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به میزان 768ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تائیدی مورد تائید قرار گرفته است. داده های این پژوهشبا استفاده از مدل معادلات ساختاری داده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله بیانگر اینواقعیت است که حس خوشایندی و برانگیختگی و تسلط و چیرگی برای انجام رفتار خرید لازم بوده ولیکن کافی نمی باشد. در این میان می بایست متغیرهای میانی و عواملی مانند جنسیت، تحصیلات، سنو ... به نحوی مورد بررسی قرار گیرند که تاثیر مستقیم آنها احراز شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی اثرات شخصیت و ادراکات مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی (مطالعه موردی: بانک تجارت)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 6 , پاییز 1393
    با گسترش روزافزون فن آوری ارتباطات و شبکه جهانی اینترنت، تجارت به عنوان رکن اساسی زندگی اجتماعی، دستخوش تحولی شگرف شده است. تجارت الکترونیک باعث شده است که با صرف هزینه اندک در کمترین زمان ممکن، عملیات خرید و فروش انجام شود و رفاه و آسایش بیشتری نصیب مشتریان و مصرف کنند أکثر
    با گسترش روزافزون فن آوری ارتباطات و شبکه جهانی اینترنت، تجارت به عنوان رکن اساسی زندگی اجتماعی، دستخوش تحولی شگرف شده است. تجارت الکترونیک باعث شده است که با صرف هزینه اندک در کمترین زمان ممکن، عملیات خرید و فروش انجام شود و رفاه و آسایش بیشتری نصیب مشتریان و مصرف کنندگان شود. از این رو، تحقیق حاضر به بررسی موضوع اینترنت بانک می پردازد. هدف این تحقیق، بررسی اثرات شخصیت و ادراکات مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی، با استفاده از مدل‌های پذیرش و قصد استفاده از بانکداری اینترنتی است. فرضیه های این تحقیق به بررسی تأثیر معنادار متغیرهای سهولت ادراک شده، سودمندی ادراک شده، امنیت ادارک شده و بعد شخصیت بر متغیر نگرش مشتریان و همچنین تاثیر متغیر نگرش، حمایت دولت، حمایت فن آوری، خود کارآمدی بر نیّت رفتار و در نهایت تاثیر نیّت رفتار بر استفاده از بانکداری اینترنتی می پردازد. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان بانک تجارت شهر تهران هستند. بدین منظور، 384 پرسشنامه که اعتبار آن مورد آزمون قرار گرفته است، میان مشتریان بانک تجارت شهر تهران برای تهیه اطلاعات به روش نمونه گیری تصادفی و به صورت تصادفی توزیع و جمع آوری شده است. برای بررسی و تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی تائیدی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق، تاثیر معنادار متغیرهای سهولت ادراک شده، سودمندی ادراک شده، امنیت ادراک شده، بعد شخصیت، خودکارآمدی، حمایت دولت، حمایت فن آوری را بر نگرش، نیبت رفتار و استفاده از اینترنت بانک نشان می دهد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی مشکلات اقتصادی و جهان بینی بر ستیزه جویی و قصد خرید مصرف کننده (مورد مطالعه: محصولات شرکت پارس خزر)
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , العدد 2 , السنة 1 , تابستان 1401
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر مشکلات اقتصادی و جهانبینی بر ستیزه جویی و قصد خرید مصرف کننده در شرکت پارس خزر در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت پارس أکثر
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر مشکلات اقتصادی و جهانبینی بر ستیزه جویی و قصد خرید مصرف کننده در شرکت پارس خزر در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت پارس خزر می باشند که بر اساس فرمول کوکران برای جامعه آماری نامعین تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و 384 پرسشنامه به روش تصادفی ساده توزیع گردیده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 803/0 بوده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از آن است که مشکلات اقتصادی و جهان بینی بر ستیزه جویی، ستیزه جویی بر ارزیابی کیفیت و قصد خرید مصرف کننده، و ارزیابی کیفیت بر قصد خرید مصرف کننده تاثیرگذار است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ارزیابی تاثیر تعهد اخلاقی، کنترل های دریافت شده و تعلق به مالکیت مادی بر رفتار مصرف پایدار
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , العدد 2 , السنة 2 , تابستان 1402
    تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف پس از رشد جمعیت و شهرنشینی، همچنین تغییرات ایجاد شده در شرایط آب وهوایی و منابع کره زمین، لزوم بازنگری در برنامه‌های تولید و مصرف را نمایان ساخته است؛ در این میان، تولید و مصرف محصولات سبز به جای محصولات معمولی، یکی از راه‌های حفظ منابع و مح أکثر
    تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف پس از رشد جمعیت و شهرنشینی، همچنین تغییرات ایجاد شده در شرایط آب وهوایی و منابع کره زمین، لزوم بازنگری در برنامه‌های تولید و مصرف را نمایان ساخته است؛ در این میان، تولید و مصرف محصولات سبز به جای محصولات معمولی، یکی از راه‌های حفظ منابع و محیط‌زیست برای نسل آینده به شمار می‌رود. هدف از انجام پژوهش، ارزیابی تاثیر تعهد اخلاقی، کنترل های دریافت شده و تعلق به مالکیت مادی بر رفتار مصرف پایدار در شرکت چرم درسا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت چرم درسا میباشد. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسشنامه توزیع و تعداد 391 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. نمونه گیری این پژوهش به صورت غیراحتمالی و از نوع در دسترس می باشد. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 787/0 بوده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از آن است که تعلق به مالکیت مادی، کنترل های دریافت شده مصرف پایدار و تعهد اخلاقی مصرف پایدار بر رفتار مصرف پایدار نقش ایفا می کند. همچنین نقش نیاز به استقلال، نیاز به صمیمیت و نیاز به کنترل بر تعلق به مالکیت مادی نشان داده شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - طراحی مدل ارزیابی رفتارهای نوستالژیک بر روی میراث برند،نگرش برند ، اصالت محصول ، تمایل به محصول نوستالژیک (مطالعه موردی:بازارهای نوستالژیک شهرتهران)
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , العدد 2 , السنة 1 , تابستان 1401
    ازآنجایی که شناخت رفتارهای نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناسایی ودرک صحیح رفتارمصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود لذا دراین پژوهش ابتدا تاثیر رفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک، احساسات نوستالژیک و شدت نوستالژیک برروی أکثر
    ازآنجایی که شناخت رفتارهای نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناسایی ودرک صحیح رفتارمصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود لذا دراین پژوهش ابتدا تاثیر رفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک، احساسات نوستالژیک و شدت نوستالژیک برروی میراث برند و نگرش برند بررسی می‌شود و سپس تاثیر متغیرهای اصالت محصول و تمایل به محصول نوستالژیک برروی رفتارهای نوستالژیک بررسی سنجیده می شود.در مرحله بعد تاثیر رفتارهای نوستالژیک، میراث برند و نگرش برند بر روی نیت خرید بررسی می‌شود و در نهایت تأثیر نیت خرید بر روی رفتارخرید واقعی سنجیده می شود.روش ‌شناسی این تحقیق در دو مرحله انجام شده است :در مرحله اول با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی تجزیه و تحلیل انجام شده و در مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری ،مدل‌یابی شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگراین است که رفتارهای نوستالژیک برروی میراث برند و نگرش برند و اصالت محصول و تمایل به محصول نوستالژیک برروی رفتارهای نوستالژیک تاثیر معناداری دارد. همچنین رفتارهای نوستالژیک و نگرش برند بر روی نیت خرید تاثیرمعناداری دارند ولی میراث برند بر روی نیت خرید تاثیری ندارد و درنهایت نیت خرید بر خرید واقعی تاثیر معناداری دارد تفاصيل المقالة