فهرس المقالات حسین بوداقی


  • المقاله

    1 - عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 5 , زمستان 1392
    در سال های اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، موجب تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بی سیم و ارائه بانکداری موبایل، انعطاف‌پذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از این‌رو، هدف أکثر
    در سال های اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، موجب تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بی سیم و ارائه بانکداری موبایل، انعطاف‌پذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از این‌رو، هدف از این تحقیق، شناسایی و تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل در سیستم بانکداری با استفاده از معادلات ساختاری می باشد. برای شناسایی عوامل کیفی موثر از300 نفر مشتری در بین یک بانک دولتی (ملی) و سه بانک خصوصی (پارسیان، اقتصاد نوین و سینا)، در شهر تبریز بهره گرفته شد. در این تحقیق، ابتدا از تحلیل عامل اکتشافی برای تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل استفاده شد که چهار عامل کارکردگرایی، خدمات مشتری، محتوا، طراحی واسط انتخاب شد که سپس از بسته نرم افزاری لیزرل برای تعیین میزان تاثیر هریک از عوامل تعیین شده استفاده شد که یافته های پژوهش حاکی از آن است که خدمات مشتری را به عنوان عامل مهم تاثیرگذار بر اثربخشی بانکداری مویابل تعیین شد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تحلیل اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر بازده کل بازار اوراق بهادار ایران با استفاده از روش فضا حالت
    اقتصاد توسعه و برنامه ریزی , العدد 1 , السنة 4 , بهار 1394
    در این تحقیق نیز تاثیر سه متغیر مهم اقتصادی، از قبیل تورم، نقدینگی، نرخ ارز بر بازده شاخص کلبازار بررسی شده است. دادهای دورهی زمانی تحقیق بین 4916 4931 و با استفاده از روش فضا حالت، - -مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند.مدل فضا - حالت یک ابزار مفید برای سیستم پویا میباشد أکثر
    در این تحقیق نیز تاثیر سه متغیر مهم اقتصادی، از قبیل تورم، نقدینگی، نرخ ارز بر بازده شاخص کلبازار بررسی شده است. دادهای دورهی زمانی تحقیق بین 4916 4931 و با استفاده از روش فضا حالت، - -مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند.مدل فضا - حالت یک ابزار مفید برای سیستم پویا میباشد که شاملمتغیرهای وضعیت مشاهده نشده میباشد. نتایج حاصل از به کار گیری مدل اقتصاد سنجی فضا حالت - نشان میدهد، که ارتباط معنا دار و مثبتی بین نرخ تورم و نقدینگی و بازدهی شاخص بورس اوراقبهادار، وجود ندارد. همچنین ارتباط از نظر آماری معناداری و منفی بین نرخ و بازدهی شاخص بورساوراق بهادار وجود دارد تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی تأثیر استراتژی‌های بازاریابی رابطه‌مند بر رضایت‌مندی مشتریان و وفاداری مشتریان بانک انصار
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 4 , السنة 23 , پاییز 1396
    امروزه شرکت‌هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها هستند، زیرا دریافته اند جذب یک مشتری جدید بسیار پرهزینه است و برای حفظ جایگاه خود در فضای به شدت رقابتی امروزه نیازمند مشتریان وفادار می باشند. پس شناسایی عوامل اثرگذار بر أکثر
    امروزه شرکت‌هایی با عملکرد برتر در صنایع مختلف در حال حرکت به سمت حفظ مشتریان و جلب وفاداری آن ها هستند، زیرا دریافته اند جذب یک مشتری جدید بسیار پرهزینه است و برای حفظ جایگاه خود در فضای به شدت رقابتی امروزه نیازمند مشتریان وفادار می باشند. پس شناسایی عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان بسیار مهم است. بنابراین پژوهش حاضر به بررسی تأثیر استراتژی‌های بازاریابی رابطه مند بر رضایت مندی مشتریان و وفاداری مشتریان بانک انصار می پردازد. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی‌- همبستگی انجام شد. بدین منظور مشتریان بانک انصار در کلان شهر تبریز به عنوان جامعه آماری محسوب شده و با استفاده از پرسشنامه برای گردآوری دیدگاه های مشتریان استفاده شد. پایایی همه متغیر در دامنه قابل قبول قرار دارند. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم افزار اسمارت پی. ال. اس استفاده شد. نتایج نشان داد که واریانس تبیین شده رضایت‌مندی مشتریان توسط ابعاد استراتژی های بازاریابی رابطه‌مند 94 درصد است و توسعه ارتباطات با ضریب مسیر 0.596 و مدیریت تعارض با ضریب مسیر 0/580 دارای بیشترین تأثیر از بین ابعاد استراتژی های بازاریابی رابطه مند را دارد. بنابراین، سازمانها ملزم هستند تا فراتر از نیازهای اولیه ی مشتریان رفته، انتظارات مشتریان را تامین و کانون توجه خود را از ارضای صرف مشتری به ایجاد وفاداری و اعتماد از طریق ایجاد ارتباطی بلند مدت، دو جانبه و سود آور برای هر دو طرف معطوف نمایند. تفاصيل المقالة