-
المقاله
1 - Psychological Identifications of Branding in the Food Industry with Grounded Theory Institutions (Study case: Gaz Asari)Journal of System Management , العدد 2 , السنة 10 , بهار 2024A strong brand differentiates the product from competitors' products, reduces search costs, minimizes perceived risks, and offers high quality from the customer's point of view. He considered that one of the most important problems of Iran's food industry is related to أکثرA strong brand differentiates the product from competitors' products, reduces search costs, minimizes perceived risks, and offers high quality from the customer's point of view. He considered that one of the most important problems of Iran's food industry is related to the brand name, especially in the field related to the internalization of awareness and association of the brand name in the customer's mind. Cognitive distortions, as psychological factors that cause perceptual errors in people, can be effective in their negative feelings and, as a result, affect the expected results of customers' behavior; Therefore, identifying the psychological components of branding in the food industry with the foundation's data approach (case study: Gaz Asari) is of great importance. The method of this research is qualitative and grounded theory method (foundation data) which has been used in this research due to some of its special features. The statistical population consists of interviews with 17 people, including all managers and expert managers in the Gaz Asari brand industry, which means analyzing the data obtained from the interviews, using the qualitative-inductive grounded theory method (including the steps of open coding, central coding, and selective coding). The results include 19 general categories in the form of a paradigm model, which include causal conditions (competitive pressure, changing customer characteristics, market uncertainty, understanding the importance of branding and lifestyle changes), central phenomenon (psychological branding), background conditions (sustainability of brand effects) flexible characteristics of the brand and branding skills, intervening conditions (customer, company capability, brand competition capacity and the challenges of Sanat Gaz administration) and strategies (differentiation strategy, modeling strategy, discovery strategy, and resistance strategy) and consequences (short consequences duration and long-term consequences). تفاصيل المقالة -
المقاله
2 - طراحی و تدوین مدل راهبردهای نوین سرمایه انسانی مبتنی بر تحول فناوری دیجیتالمدیریت توسعه و تحول , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1400پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تدوین راهبردهای سرمایه انسانی مبتنی بر فناوری دیجیتال انجام شده است. برای این منظور از طرح آمیخته رویکردی استفاده شد، که در بخش پژوهش کیفی آن بر مبنای مطالعات و تحلیل داده های کیفی مدل مفهومی پژوهش طراحی شد و در بخش کمی آن از تحلیل های آماری أکثرپژوهش حاضر با هدف شناسایی و تدوین راهبردهای سرمایه انسانی مبتنی بر فناوری دیجیتال انجام شده است. برای این منظور از طرح آمیخته رویکردی استفاده شد، که در بخش پژوهش کیفی آن بر مبنای مطالعات و تحلیل داده های کیفی مدل مفهومی پژوهش طراحی شد و در بخش کمی آن از تحلیل های آماری برای آزمون مدل پژوهش استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شامل ۴۵۰۰ نفر از کارشناسان، سرپرستان و مدیران شرکت مخابرات ایران با سطح خبرگی بالا در حوزه های فناوری دیجیتال و منابع انسانی بوده است. برای جمع آوری داده ها در بخش کیفی از مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته با پایایی ۹۸ درصد استفاده شد.پرسشنامه در قالب ۹۸ گویه طراحی شد و بین ۳۶۰ نفر از خبرگان در مناطق مخابراتی ۸ استان توزیع گردید. بمنظور تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش تحلیل مضمونی یا تماتیک و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری، فرضیات مرتبط با ابعاد مختلف مدل پژوهش را مورد تایید قرار داد. یکی از دستاوردهای کلیدی پژوهش حاضر تبیین و معرفی ۶ راهبرد نوآورانه در حوزه مدیریت سرمایه انسانی است. تفاصيل المقالة -
المقاله
3 - طراحی و اعتبار سنجی مدلی برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دیدگاه فرهنگ اسلام (با رویکرد تحلیل مضمون)مهندسی مدیریت نوین , ستأتي المقالات قريبًامدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا میکند قطعاً از افراد بیپروایی که ابایی از بدخلقی و بیایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از أکثرمدیری که حرمت سازمان و افراد را در نظر گرفته و از اینکه عمل ناشایستی از او سر زند حیا میکند قطعاً از افراد بیپروایی که ابایی از بدخلقی و بیایمانی نداشته ترجیح دارد، هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینههای پژوهش و استفاده از دادههای حاصل از مصاحبههای انجامشده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شد. روایی صوری و محتوایی سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پایایی تحلیلها از روش پایایی باز آزمون (0.90) و پایایی بین کدگذاران (0.76) تائید شد، دادهها با استفاده از نرمافزار 8 Atlas Ti مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته و مولفه های شناساییشده در دو بعد مجزا شامل ویژگیهای شخصیتی مدیران باحیا و ویژگیهای مدیریتی مدیران باحیا دستهبندی شد؛ و در بخش کمی دادههای بهدستآمده از پرسشنامه تحلیل عاملی اکتشافی با کمک نرمافزار آماری spss26 تحلیل شد. در خروجیهای تحلیل عاملی تأییدی نرمافزار چون بارهای عاملی همه گویه ای مدل استاندارد بالاتر از 3/0 بوده و ضرایب معناداری مدل نیز همگی بالاتر از 96/1 میباشند و همچنین شاخصهای جداول برازش نیز حاکی از مناسب بودن مدل است، ازاینرو تمامی بارهای عاملی و ضرایب مسیر مدل معنادار میباشند تفاصيل المقالة -
المقاله
4 - طراحی مدل مدیریت ارتباط با کارکنان (در بانک ملی ایران)مهندسی مدیریت نوین , العدد 4 , السنة 8 , پاییز 1401مدیریت روابط با کارکنان، روند نوظهوری را دررابطهبا مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل میدهد مدیریت ارتباط با کارکنان را میتوان یک ابزار و فرایند راهبردی جهت توانمندسازی مدیران برای مدیریت منا أکثرمدیریت روابط با کارکنان، روند نوظهوری را دررابطهبا مدیریت منابع انسانی با ساخت و حفظ روابط فردی و متقابلاً روابط ارزشمند با کارکنان بر مبنای فناوری اطلاعات تشکیل میدهد مدیریت ارتباط با کارکنان را میتوان یک ابزار و فرایند راهبردی جهت توانمندسازی مدیران برای مدیریت منابع انسانی در نظر گرفت. هدف این پژوهش طراحی مدل طراحی مدل بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان با رویکرد دادهبنیاد است. روش پژوهش کیفی- استقرایی است و از نظریه زمینهای اشتراوس - کوربین استفادهشده است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمهساختارمند بود و اطلاعات با استفاده از روشهای کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شد. مشارکتکنندگان، متخصصان موضوعی واجد شرایط در بانک ملی ایران بودند که از طریق نمونهگیری گلولهبرفی تا 11نفر به سطح اشباع نظری دادهها رسید. نتایج با 10مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی که این عوامل دربرگیرنده شرایط علی (فرهنگسازی، تعامل با سرمایههای انسانی سازمانی، ساختاری) پدیده محوری)(بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان()، شرایط زمینهساز (بستر فرهنگ بانکداری)، شرایط مداخلهگر (مدیریت عاطفی) و راهبردها(بهبود عملکرد، بهینهسازی و ساختار مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان و پیامدها (ارتقای سیستم بانکی، کارایی و اثربخشی) است. تفاصيل المقالة -
المقاله
5 - طراحی و اعتبار سنجی مدلی برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دیدگاه فرهنگ اسلام(با رویکرد تحلیل مضمون)مهندسی مدیریت نوین , العدد 5 , السنة 10 , زمستان 1403هدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینههای پژوهش و استفاده از دادههای حاصل از مصاحبههای انجامشده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی أکثرهدف مطالعه حاضر برای تعیین ویژگیهای مدیریتی و شخصیتی مدیران باحیا از دﻳﺪﮔﺎه اﺳﻼم اﺳﺖ، در این تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شد، پس از بررسی مطالعات و پیشینههای پژوهش و استفاده از دادههای حاصل از مصاحبههای انجامشده با 12 نفر از نخبگان و متخصصان واجد شرایط، طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شد. روايي صوري و محتوايي سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پايايي تحلیلها از روش پايايي باز آزمون (0.90) و پايايي بين کدگذاران (0.76) تائید شد، دادهها با استفاده از نرمافزار 8 Atlas Ti مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته و مولفه های شناساییشده در دو بعد مجزا شامل ویژگیهای شخصیتی مدیران باحیا و ویژگیهای مدیریتی مدیران باحیا دستهبندی شد؛ مضامین فراگیر شامل دو دسته ویژگی شخصیتی مدیران باحیا وویزگی های مدیریتی مدیران با حیا شد که هر ویژگی های شخصیتی شامل مضامین سازمان دهنده: تقوا، شایستهسالاری، صداقت، خودکنترلی، اخلاق، سعهصدر، خلوص نيّت، عدالت، شجاعت و شهامت، حُسن سابقه است و ویژگیهای مدیریتی شامل: پردهپوشی کردن تغافل نمودن احساس مسئولیت کردن سادهزیست بودن فساد زدایی از قدرت تنهایی است و در بخش کمی دادههای بهدستآمده از پرسشنامه تحلیل عاملی تأییدی با کمک نرمافزار آماری spss26 تحلیل شد. در خروجیهای تحلیل عاملی تأییدي نرمافزار چون بارهاي عاملی همه گويه اي مدل استاندارد بالاتر از 3/0 بوده و ضرایب معناداري مدل نیز همگی بالاتر از 96/1 میباشند و همچنین شاخصهای جداول برازش نیز حاکی از مناسب بودن مدل است، ازاینرو تمامی بارهاي عاملی و ضرایب مسیر مدل معنادار میباشند. تفاصيل المقالة