فهرس المقالات Arsalan Nami


  • المقاله

    1 - Designing and testing the supply chain agility model in oil and gas industry with a mixed approach
    پژوهشگر , العدد 4 , السنة 7 , بهار 2022
    Today, environmental change has become an integral part of businesses. One of the best ways to respond to these changes is supply chain agility. Therefore, the purpose of this study is to design and test the supply chain agility model in oil and gas industry. This resea أکثر
    Today, environmental change has become an integral part of businesses. One of the best ways to respond to these changes is supply chain agility. Therefore, the purpose of this study is to design and test the supply chain agility model in oil and gas industry. This research is conducted with a mixed approach. The statistical population was experts in the oil and gas industry. In the qualitative phase, a sample consisting of 8 experts are selected to extract the drivers, components and consequences of supply chain agility model and using the content analysis approach. In the quantitative phase, a sample of 64 experts are selected and the collected data are analyzed using a questionnaire tool through the structural equation modeling approach with Smart PLS software version 2. Qualitative findings represent that environmental drivers act as prerequisites and requirements of supply chain agility. Supply chain agility consists of the general categories of agile sensitivity, planning and production, which ultimately leads to the consequences of supply chain agility. Quantitative phase findings show that supply chain agility drivers have a significant and positive effect on agility sensitivity, agile planning and agile production. Also, agile planning and agile production have a significant and positive effect on the consequences of supply chain agility, but agile sensitivity has no significant effect on the consequences of supply chain agility. The results of fitting the research model also showed that this model has a good fit. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - نگاشت علّی برند موفق در آموزش عالی ایران (مورد مطالعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای
    مهندسی مدیریت نوین , العدد 1 , السنة 10 , بهار 1403
    هدف اصلی این مطالعه، شناسایی، دسته بندی و نگاشت علّی مولفه های برند موفق در آموزش عالی است. این پژوهش از نظر هدف؛ کاربردی، از نظر ماهیت؛ اکتشافی- تحلیلی؛ از نظر روش گردآوری داده ها، ترکیبی (کیفی- کمی) است. براین اساس، در فاز کیفی با مرور ادبیات و پیشینه پژوهش و تاییدیه أکثر
    هدف اصلی این مطالعه، شناسایی، دسته بندی و نگاشت علّی مولفه های برند موفق در آموزش عالی است. این پژوهش از نظر هدف؛ کاربردی، از نظر ماهیت؛ اکتشافی- تحلیلی؛ از نظر روش گردآوری داده ها، ترکیبی (کیفی- کمی) است. براین اساس، در فاز کیفی با مرور ادبیات و پیشینه پژوهش و تاییدیه خبرگان مولفه های برند موفق در آموزش عالی شناسایی شد. سپس با استفاده از نظر خبرگان این مولفه ها دسته بندی گردید. در نهایت با استفاده از پرسشنامه مقایسه زوجی داده های مورد نیاز از 11 خبره دانشگاه فنی و حرفه ای استخراج و با استفاده از رویکرد نگاشت علّی مدل برند موفق با نقشه ذهنی ادغامی خبرگان طراحی شد. یافته های فاز کیفی نشان داد برند موفق در آموزش عالی بطور کلی در مقوله های تصویر دانشگاه، هزینه ها و موارد مالی، خدمات و امکانات دانشگاهی، تبلیغات و ارتباطات برون سازمانی، برنامه ریزی و موفقیت آموزشی و موقعیت دانشگاه دسته بندی شد. بیشترین رابطه متغیرها مربوط به خدمات و امکانات دانشگاهی با هزینه ها و موارد مالی، سپس رابطه بین متغیرهای تصویر دانشگاه و خدمات و امکانات دانشگاهی است. ضعیف ترین رابطه نیز بین متغیر هزینه و موارد مالی با متغیر تصویر دانشگاه و برنامه ریزی و موفقیت آموزشی با هزینه ها و موارد مالی است. برند موفق در دانشگاه فنی و حرفه ای از مقوله های تصویر دانشگاه، هزینه ها و موارد مالی، خدمات و امکانات دانشگاهی، تبلیغات و ارتباطات برون سازمانی، برنامه ریزی و موفقیت آموزشی و موقعیت دانشگاه تشکیل شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تأملی بر شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , العدد 6 , السنة 2 , تابستان 1401
    این مقاله به تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در آموزش عالی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایران تشکیل داده‌اند. تعداد 17 نفر از این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داد أکثر
    این مقاله به تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در آموزش عالی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایران تشکیل داده‌اند. تعداد 17 نفر از این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده گردید که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته است. از آزمون t زوجی به منظور تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب مؤلفه‌های تحقیق در آموزش عالی استفاده گردید. براین اساس، از طریق مرور ادبیات نظری، 103 مؤلفه در خصوص برند موفق در آموزش عالی شناسایی شد. در نهایت، براساس نظر خبرگان از میان مؤلفه‌های شناسایی شده، 47 معیار به عنوان معیارهای برند موفق در آموزش عالی مشخص گردید که این معیارها در 7 شاخص کلی شامل تصویر دانشگاه، هزینه و موارد مالی، خدمات و امکانات دانشگاهی، تبلیغات و ارتباطات برون دانشگاهی، تکنولوژی و توسعه، برنامه‌ریزی و موفقیت آموزشی و موقعیت دانشگاه طبقه بندی گردید. یافته‌ها همچنین نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب تمامی مؤلفه‌ها و مقوله‌های اصلی تحقیق در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختلاف معناداری وجود دارد. تفاصيل المقالة