فهرس المقالات سید نجم الدین موسوی


  • المقاله

    1 - طراحی مدل توسعه‌ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک
    مدیریت بازاریابی , العدد 54 , السنة 17 , بهار 1401
    بازاریابی محیط زیست دوستانه که به دلیل افزایش نگرانی‌ها و آگاهی‌های زیست محیطی در حال ظهور است به عنوان یک استراتژی محبوب تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، جهت رسیدن به درکی بهتر نسبت به جنبش زیست محیطی یک ملت خاص، آزمون چگونگی نگاه مصرف‌کنندگان آن کشور ن أکثر
    بازاریابی محیط زیست دوستانه که به دلیل افزایش نگرانی‌ها و آگاهی‌های زیست محیطی در حال ظهور است به عنوان یک استراتژی محبوب تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، جهت رسیدن به درکی بهتر نسبت به جنبش زیست محیطی یک ملت خاص، آزمون چگونگی نگاه مصرف‌کنندگان آن کشور نسبت به مسائل زیست محیطی و در نتیجه نحوه رفتار آن‌ها موضوع مهمی است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل توسعه‌ای بازاریابی سبز برای محصولات ارگانیک شرکت طبیعت زنده با برند (سینره) در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. روش پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها کیفی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی، خبره‌های بازاریابی بودند. خبرگان با روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده‌ها، در مجموع با 10 خبره مصاحبه شد. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از رویکرد تئوری داده بنیاد استفاده شد. نتایج به دست آمده موید این موضوع بود که برچسب پاک، دغدغه زیست محیطی، تبلیغات سبز، بسته‌بندی سبز و قیمت سبز بر رفتار زیست محیطی مشتریان تأثیر دارند. در بخش کمی جامعه آماری پژوهش، فروشندگان فروشگاه‌های استان کهگلویه و بویراحمد با سطح مناسب فروش محصولات سینره به تعداد 40 نفر بودند، که هر 40 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل یافته‌ها با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام پذیرفت و نتایج نشان داد که دغدغه زیست محیطی به میزان 0/807، بسته‌بندی سبز به میزان 0/804، تبلیغات سبز به میزان 0/90، قیمت سبز 0/79 و برچسب پاک به میزان .0/29 بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - رابطۀ درک رهبری اقتدارگرا و رفتارهای انحرافی کارکنان در محل کار با میانجیگری نقض قرارداد روانشناختی
    دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی , العدد 1 , السنة 22 , بهار 1400
    هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ درک رهبری اقتدارگرا و رفتارهای انحرافی کارکنان در محل کار با میانجیگری نقض قرارداد روان‌شناختی در کارکنان سازمان‌های دولتی استان لرستان بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع تحقیق، رابطه‌ای و از نوع مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعۀ آ أکثر
    هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ درک رهبری اقتدارگرا و رفتارهای انحرافی کارکنان در محل کار با میانجیگری نقض قرارداد روان‌شناختی در کارکنان سازمان‌های دولتی استان لرستان بود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع تحقیق، رابطه‌ای و از نوع مدل‌سازی معادلات ساختاری بود. جامعۀ آماری پژوهش تعداد 1317 نفر از کارکنان ادارات کل ستادی استان لرستان مستقر در شهر خرم‌آباد بودند، از این میان نمونه‌ای به تعداد 297 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای از میان آن‌ها انتخاب گردید. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامۀ رهبری اقتدارگرا (Shu, Chiang & Lu, 2018)، پرسشنامۀ نقض قرارداد روان‌شناختی (Robinson & Morrison, 2000) و پرسشنامه رفتارهای انحرافی در محل کار (Bennett & Robinson, 2000) استفاده شده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Amos استفاده شده است. همچنین برای بررسی معنی‌داری اثر متغیر میانجی از آزمون سوبل به همراه آماره VIF که نشان‌دهندۀ شدت اثر غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی است، استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان‌دهندۀ آن است که رهبری اقتدارگرا به‌صورت مستقیم با رفتارهای انحرافی و قرارداد روان‌شناختی رابطه مثبت و معنی‌داری دارد، همچنین نتایج نشان‌دهندۀ این بود که نقض قراردادهای روان‌شناختی، رابطۀ بین رهبری اقتدارگرا و رفتارهای انحرافی کارکنان را میانجیگری می‌کند (P<0/05). تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - شناسایی مقوله‌های موثر بر بازاریابی سبز محصولات ارگانیک و بررسی ارتباط بین این مقوله‌ها با استفاده از راهبرد نظریه مفهوم‌سازی بنیادی (مورد مطالعه: شرکت سینره در استان کهگیلویه و بویراحمد)
    مدیریت صنعتی , العدد 2 , السنة 17 , تابستان 2022
    این پژوهش با هدف شناسایی مقوله‌های موثر بر بازاریابی سبز محصولات ارگانیک و بررسی ارتباط بین این مقوله‌ها با استفاده از راهبرد نظریه مفهوم‌سازی بنیادی صورت پذیرفت؛ از آنجائیکه تحقیقات علمی‌ که در این این زمینه انجام شده یا قابلیت اجرائی نداشته و یا دارای نقص‌‌هائی بوده‌ا أکثر
    این پژوهش با هدف شناسایی مقوله‌های موثر بر بازاریابی سبز محصولات ارگانیک و بررسی ارتباط بین این مقوله‌ها با استفاده از راهبرد نظریه مفهوم‌سازی بنیادی صورت پذیرفت؛ از آنجائیکه تحقیقات علمی‌ که در این این زمینه انجام شده یا قابلیت اجرائی نداشته و یا دارای نقص‌‌هائی بوده‌اند، تصمیم به پژوهش در این زمینه گرفته شد. روش‌شناسی موردنظر در این پژوهش، روش داده‌بنیاد می‌باشد؛ جامعه آماری شامل 10 نفر از خبرگان می‌باشد که به صورت هدفمند انتخاب شدند، همچنین در گام دوم و مطالعات کتابخانه‌ای نیز، متون با کلیدواژه محیط‌زیست، مدیریت سبز و بازاریابی سبز مورد بررسی قرار گرفتند و در ابتدا با استفاده از روش داده‌بنیاد، به تحلیل داده‌ها و شناسائی مقولات پرداخته و سپس با استفاده از نمونه‌گیری گلوله‌برفی و نظرسنجیِ 15 نفر از خبرگان، در راستای تائید پایائی و روائی پژوهش و اعتبارسنجی نتایج، از نظرات آنان استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها و شناسائی مقولات، در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت، که بر اساس آن در پاسخ به سوال اصلی: مقوله‌های موثر بر بازاریابی سبز محصولات ارگانیک کدامند؟، مقولات پژوهش احصاء و نتایج شامل: 172 شناسه، 47 مفهوم، و 26 مقوله از نتایج پژوهش شد، که مقولات 26 گانه در طی یک ارتباط کاملا دوطرفه حول محور مقوله اصلی، یعنی بازاریابی سبز محصولات ارگانیک شناسائی شدند و در قالب مدل سیستماتیک ارائه گردیدند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی متناسب با عوامل و ویژگی‌های داخلی و خارجی مشتریان با استفاده از روش تئوری داده بنیاد (مورد مطالعه: فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1400
    پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی مشتریان متناسب با ویژگی‌های داخلی و خارجی آنها در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی و از نوع تحقیقات اکتشافی است. جامعه‌ی آماری پژ أکثر
    پژوهش حاضر با هدف ارائه الگویی از رفتار خرید تصادفی مشتریان متناسب با ویژگی‌های داخلی و خارجی آنها در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی و از نوع تحقیقات اکتشافی است. جامعه‌ی آماری پژوهش در مرحله‌ی اول به‌صورت کیفی شامل 30 نفر از خبرگان آشنا به موضوع و در مرحله‌ی کمی نیز شامل مشتریان فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شهر خرم‌آباد است. سپس با استفاده از روش GT تعداد 100 کد استخراج شد که متشکل از 20 مضمون پایه و 5 مضمون سازمان‌دهنده است. تحلیل عناصر مؤثر با استفاده از نرم‌افزار SPSS(22) انجام شده است. پس از دستیابی به مدل، در مرحله‌ی دوم پژوهش از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شده است. به‌طور کلی، تحلیل نتایج پژوهش نشان می‌دهد؛ عوامل فردی، عوامل روان‌شناختی، ویژگی‌های محیط، ویژگی‌های محصول و عوامل اجتماعی- فرهنگی به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتار خرید تصادفی مشتریان شناسایی شده‌اند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - شناسایی مولفه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین بر خرید واقعی با استفاده از روش دلفی فازی (مورد مطالعه:هلدینگ آتیه صبا )
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 2 , السنة 14 , تابستان 1401
    با توجه به تاثیر گذاری روز افزون تبلیغات آنلاین بر رفتار مصرف گنندگان پژوهش حاضر درجهت شناسایی مولفه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین برخرید واقعی در هلدینگ آتیه صبا با استفاده از روش دلفی فازی انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی - اکتش أکثر
    با توجه به تاثیر گذاری روز افزون تبلیغات آنلاین بر رفتار مصرف گنندگان پژوهش حاضر درجهت شناسایی مولفه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین برخرید واقعی در هلدینگ آتیه صبا با استفاده از روش دلفی فازی انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی - اکتشافی انجام شده است. در این پژوهش از روش کیفی- کمی استفاده شده است .جامعه آماری این پژوهش را کلیه خبرگان در حوزه فروش و بازاریابی هلدینگ آتیه صبا تشکیل می دهند.با توجه به هدف پژوهش، نمونه گیری هدفمند به روش گلوله برفی و با حجم نمونه 10نفرصورت گرفت. پس از بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق و مصاحبه با تعدادی از خبرگان ،مولفه های 11 گانه شناسایی شدند.که از طریق پرسش نامه در اختیار خبرگان قرار گرفتند و 8 مولفه از طریق دلفی فازی تایید شدند. نتایج نشان می دهد که مولفه های رسانه های اجتماعی،تبلیغات جستجوی موتورهاووبلاگ ها،تبلیغات بنری،وب سایت های تبلیغاتی،پنل تبلیغات،تبلیغات ویدئویی آنلاین،برنامه های آنلاین تلفن همراه و تبلیغات ایمیلی بر خرید واقعی در هلدینگ آتیه صبا تاثیر گذار هستند. تفاصيل المقالة