شناسایی مولفه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین بر خرید واقعی با استفاده از روش دلفی فازی (مورد مطالعه:هلدینگ آتیه صبا )
الموضوعات :روح اله نگهداری نیا 1 , علی پیرزاد 2 , سید نجم الدین موسوی 3
1 - گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
2 - گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران
3 - گروه مدیریت، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران و (گروه مدیریت، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران)
الکلمات المفتاحية: تبلیغات آنلاین", " خرید واقعی", " دلفی فازی", " تبلیغات", " هلدینگ آتیه صبا,
ملخص المقالة :
با توجه به تاثیر گذاری روز افزون تبلیغات آنلاین بر رفتار مصرف گنندگان پژوهش حاضر درجهت شناسایی مولفه های تاثیرگذار تبلیغات آنلاین برخرید واقعی در هلدینگ آتیه صبا با استفاده از روش دلفی فازی انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی - اکتشافی انجام شده است. در این پژوهش از روش کیفی- کمی استفاده شده است .جامعه آماری این پژوهش را کلیه خبرگان در حوزه فروش و بازاریابی هلدینگ آتیه صبا تشکیل می دهند.با توجه به هدف پژوهش، نمونه گیری هدفمند به روش گلوله برفی و با حجم نمونه 10نفرصورت گرفت. پس از بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق و مصاحبه با تعدادی از خبرگان ،مولفه های 11 گانه شناسایی شدند.که از طریق پرسش نامه در اختیار خبرگان قرار گرفتند و 8 مولفه از طریق دلفی فازی تایید شدند. نتایج نشان می دهد که مولفه های رسانه های اجتماعی،تبلیغات جستجوی موتورهاووبلاگ ها،تبلیغات بنری،وب سایت های تبلیغاتی،پنل تبلیغات،تبلیغات ویدئویی آنلاین،برنامه های آنلاین تلفن همراه و تبلیغات ایمیلی بر خرید واقعی در هلدینگ آتیه صبا تاثیر گذار هستند.
_||_