شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های نظام جبران خدمات کارکنان شهرداری با استفاده از تکنیک دلفی فازی (مورد مطالعه: شهرداری زاهدان)
الموضوعات :عارف نوتی زهی 1 , مهدی محمدباقری 2 , سراج الدین محبی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گروه مدیریت دولتی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان
3 - دانشیار، گروه مدیریت دولتی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
الکلمات المفتاحية: نظام جبران خدمات, شهرداری, تحلیل دلفی فازی,
ملخص المقالة :
هدف این مقاله شناسایی ابعاد و مؤلفه ها و شاخص های نظام جبران خدمات کارکنان و مدیران درشهرداری زاهدان بوده است. تحقیق حاضر کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی بوده است. جامعه آماری را استادان و خبرگان دانشگاهی آگاه به حوزه جبران خدمات و مدیران ارشد مرتبط با منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده اند. جهت گردآوری اطالعات در این پژوهش، با 33 نفر از مطلعین کلیدی که با روش هدفمند و به قضاوت محققان انتخاب شده اند، مصاحبه باز و عمیق صورت گرفته است. از روش دلفی فازی برای تحلیل و تفسیر داده های به دست آمده از مصاحبه استفاده شده است.براساس یافته های پژوهش در نهایت چهار بعد و پانزده شاخص در عوامل خارجی نظام جبران خدمات کارکنان و هفت بعد و چهل و یک شاخص در عوامل داخلی نظام جبران خدمات کارکنان شنایی شد. بنابراین در وضعیت رقابتی موجود و در محیطی با تغییرات مستمر و نوآوریهای مداوم اصلیترین ویژگی آن است و تنها سازمانهایی موفق هستند که به نظام جبران خدمات توجه نموده و در سازمان اجرا و بر مبنای آن کارکنان را مورد توجه قرار دهد.