طراحی الگوی آموزشکارآفرینانه جهت توانمندسازیکارکنان در نظام بانکی
الموضوعات :زهرا مینافام 1 , میرزا حسن حسینی 2 , رسول حسینی 3 , حمیده رشادتجو 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
3 - استادیار، گروه مدیریت آموزشی، پردیس شهیدچمران، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
4 - استادیار، گروه مدیریت آموزش عالی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: آموزشکارآفرینانه, توانمندسازیکارکنان, توانمندسازیکارآفرینانه, نظامبانکی,
ملخص المقالة :
ایجاد استراتژیهایجدید، دستیابی به فرصتهایکارآفرینی، توسعه فناوریهاینوین، قابلیتها، محصولات، خدمات و ارائه مدلهایتجاریجدید؛ راهحل مشکلات پیچیدهیموجود در اکثر سازمانها است. بر این اساس، پژوهشحاضر با هدف طراحی الگویآموزشکارآفرینانه جهت توانمندسازیکارکنان در نظامبانکی انجام شدهاست. روش تحقیق در این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از منظر گردآوری اطلاعات، کیفی از نوع تحلیلمحتوا و روش گردآوریاطلاعات مصاحبه نیمهساختاریافته است. مصاحبه با مشارکتکنندگان تا رسیدن به نقطه اشباعنظری و با انجام 17 مصاحبه حاصلگردید. انتخاب مشارکتکنندگان با روش گلولهبرفی و هدفمند و تجزیه و تحلیلدادهها به واسطه سه مرحلهکدگذاری با نرمافزارMAXQDA2020 بودهاست. بر اساس نتایجتحقیق؛ توانمندسازیکارآفرینانهکارکنان(دانشی، مهارتی و نگرشی) بهواسطهی آموزشکارآفرینانه امکانپذیر است. لذا پیشایندها؛ مشتمل بر نهادینهسازی آموزش وفرهنگکارآفرینی، تغییر مدلکسب وکار، توسعه اقتصاددیجیتالی، حلمساله، پاسخگویی مطابق تغییراتمحیطی و پیشرانها مشتمل بر عوامل نهادی و قانونگذاری، ارتباط مؤثر با دانشگاه، فناوریبلاکچین، رمزارزها،مگاترندهایجهانی،شناساییفرصتهایکارآفرینانه،اقتصاداشتراکی،خصوصیسازی، مربیگری(کوچینگ)، نیازسنجیآموزشی، برگزاری سمینارها و نمایشگاهها میباشد. عوامل مؤثر در سطح فردی و سازمانی شناسایی و نیز پیامدهای ملی و بینالمللی به عنوان پیامدهای آموزشکارآفرینانهکارکنان در نظامبانکی مشخص شدند.
_||_