تأثیر اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند سازمانی در صنعت بانکداری مورد مطالعه: بانکهای خصوصی شهر یزد
الموضوعات : مدیریت بازاریابیسیدمهدی میراحمدی باباحیدری 1 , سیدمحمد طباطبائی نسب 2
1 - کارشناسیارشد مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت مالی، دانشکده مدیریت، دانشگاه یزد، یزد، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه یزد، یزد، ایران
الکلمات المفتاحية: اقدامات بازاریابی, بانکداری, کیفیت رابطه,
ملخص المقالة :
امروزه با گسترش روز افزون صنایع خدماتی، موضوع اقدامات بازاریابی برای حفظ و جذب مشتریان و برآورد نیازها و خواستههای آنها به مسئله مهمی برای سازمانها و از جمله بانکها تبدیل شده است. برای بررسی این ادعا در تحقیق حاضر تلاش شده است تا تأثیر اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند سازمانی در بانکهای خصوصی شهر یزد مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. برای این منظور تعداد 512 نفر از مشتریان بانکهای خصوصی هر سه منطقه شهر یزد را به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. با توجه به این که تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی است از ابزار پرسشنامه برای گردآوری دادهها استفاده شده است. نهایتا با استفاده از نرمافزارهای PLS و SPSS فرضیات تحقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این مطالعه سعی شد تا با بررسی مبانی نظری در خصوص محرکهای کیفیت رابطه برند، ابعاد و مؤلفهها، مدل مفهومی پژوهش ارائه شود و در مرحله بعد تاثیر ابعادهای اقدامات بازاریابی بر کیفیت رابطه برند مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفت که براساس نتایج بدست آمده، مؤلفههایی نظیر ارائه اطلاعات،کیفیت رابطه، انعطافپذیری، شهرت و همدلی بر کیفیت رابطه برند، رابطه مثبت و معنادار دارند و متغیرهایی نظیر مشتری مداری، رابطه مداری کیفیت ارائه خدمات، بر کیفیت رابطه برند، رابطهی معنادار مشاهده نشد.
_||_