• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - امکان سنجی اقتصاداقتصادسرمایه گذاری بخش خصوصی بخش خصوصی در خط لوله صادرات گاز صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه جهت صادرات به اروپا
        یداله رجائی زهره کامیاب تیموری عطیه حمیدی نژاد
        این پژوهش بصورت کاربردی، توسط نرم افزارEXCELبه بررسیی اقتصیادی صیادرات گیازطبیعی ازطریق خط لوله به اروپا از طریق کشور ترکیه توسط سرمایه گذاری بخیش خصوصیی، براسیاس پییشبینی زمان و هزینه اتمام پروژه از زمان ساخت تا دوره بهره بیرداری در جهیت راهبیرد و طیرح رییزیاقدامات اسا چکیده کامل
        این پژوهش بصورت کاربردی، توسط نرم افزارEXCELبه بررسیی اقتصیادی صیادرات گیازطبیعی ازطریق خط لوله به اروپا از طریق کشور ترکیه توسط سرمایه گذاری بخیش خصوصیی، براسیاس پییشبینی زمان و هزینه اتمام پروژه از زمان ساخت تا دوره بهره بیرداری در جهیت راهبیرد و طیرح رییزیاقدامات اساسی مدیریت پروژه پرداخته است.باتوجه بهانجام تغییرات درمتغیرهای موثر درسودآوری طرح که شیامل؛ هزینیههیای سیرمایه گیذاری،هزینههای عملیات، قیمت گاز خریداری شده از شرکت ملی گاز ایران و قیمت فروش گاز صادراتی بهیدهیبت فایییه در نسییی کییایج عینییین نتییایی و همچنییورهای اروپیکشی–یه(هزینیB/C)،یالارزش خیفعلی(NPV)،نرخ بازگشیت سیرمایه پیروژه(IRR) در سیناریوهای مختلیف موردبررسیی قرارگرفیت،درتمامی تغییرات بعمل آمده در متغیرهای موثر بر طرح، پروژه همچنان سودآور مشاهده گردیده شد.واژههایکلیدی :صادرات گاز، خط لوله، سرمایهگذاری بخش خصوصی، ارزیابی اقتصادیطبقه بندیJEL:Q43،L95،G30، پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - ارائه مدل استقرار بهیینهنهتوسط الگورتوسط الگورییتمتمهاهاییفراابتکارفراابتکارییدر صنادر صناییعع نساجنساجیی
        بابک حاجی کریمی سلیمان ایرانزاده کمال الدین رحمانی حسین بیورانی علی محتشمی
        در سیستمهایصنعتیمسئله مکانیابیو استقرار تسهیلاتبه دلیلتأثیربر افزایشراندمان و بهره وریبسیارموردتوجه است.مطالعه پیرامونمکان بهینهصنعتیاز دیدگاهجغرافیدانانو علمایعلم اقتصاد همیواره دارایاهمییتبوده است.مراکز صنعتیو کارخانجات برایتعیینمکان احداث کارخانه،استقرار تجهیزاتو دپا چکیده کامل
        در سیستمهایصنعتیمسئله مکانیابیو استقرار تسهیلاتبه دلیلتأثیربر افزایشراندمان و بهره وریبسیارموردتوجه است.مطالعه پیرامونمکان بهینهصنعتیاز دیدگاهجغرافیدانانو علمایعلم اقتصاد همیواره دارایاهمییتبوده است.مراکز صنعتیو کارخانجات برایتعیینمکان احداث کارخانه،استقرار تجهیزاتو دپارتمانهایخود درکارخانه،استقرار دفاترشان،تعیینایستگاههایتولیدو کنترل کیفیو کمیو چیدمانماشینآلات بحث مکانیابیو استقرار را بسیارمورد توجه دارند. جانماییو استقرار تسهیلاتدر کارخانه که از آن به طراحیچیدمانتسهیلاتیادمیکنند،تأثیربسزاییدر هزینههایساخت،موجودیدر جریانساخت،زمانهایتحویلو بهره وریدارد. دربحث چیدمانو مدلهایارائه شده در استقرار عمدتا"متغیرهایکمیمد نظرمیباشد و سیایرمتغیرهیایکیفییجهت ارائهیکمدل استقرار بهینهدر نظر گرفتهنشده است.در اینتحقیقیکمدل استقرار بهینهبا در نظر گرفتنمتغیرهایکیفیو کمیشامل مسافت،جریانمواد و آلودگیدر نظر گرفته شده است و بیا توجیه بیه پیچییدگیخاص مدل توسط الگوریتمتجمع ذرات از الگوریتمهایفرا ابتکاریبهینهسازیانجام گردیدهاست.واژه پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ارزیابی ارزش کل ادراک شده مشتری ازدیدگاه ارزش اجتماعی
        حسین بدیعی روح اله رضازاده فرزانه کاشفی
        ینپژوهش با مرور تعاریفمطرح شده در زمینهارزش ادراک شده مشتریبه بررسیارزش ادارک شده مشتریدر حوزه خرده فروشیمیپردازدو در پیایناست تا با بررسیو نقد و تحلیلعوامل ایجادکننیده ارزش ادارکشده،در خرده فروشیمسیرجدیدیرا برایّموفقیتاینبنگاهها دربازار رقابتیکنونیفراهم آورده و خلاء عل چکیده کامل
        ینپژوهش با مرور تعاریفمطرح شده در زمینهارزش ادراک شده مشتریبه بررسیارزش ادارک شده مشتریدر حوزه خرده فروشیمیپردازدو در پیایناست تا با بررسیو نقد و تحلیلعوامل ایجادکننیده ارزش ادارکشده،در خرده فروشیمسیرجدیدیرا برایّموفقیتاینبنگاهها دربازار رقابتیکنونیفراهم آورده و خلاء علمیموجود در زمینهارزش ادراک شده مشتریدر ایرانرا پوشش دهد.ادبیاتتحقیقدر مورد رفتار مصرف کننده و ارزش ادراک شده مشتری،نشان میدهدکه ابعاد ارزش ادراک شدهمشتریازخرده فروشیاز جنبه ارزش اجتماعیقابل بررسیمیباشد. در اینپژوهش ارزش ادراک شده مشتریدر فروشگاههایزنجیرهایشهروند مورد بررسیقرار گرفته است.نمونهاز چهار منطقه اقلیمی شهر تهران انتخاب شده است و تعداد یکصد و ده پرسشنامه در هر یک از چهار منطقهتوزیع شده است. شیوه نمونهگیریدر این تحقیق ترکیبی از روشهای احتمالی و غیراحتمالی اسیت. اختصیاصبه منطقه، انتخاب تعداد نمونه در روزهای بخصوص و ا تعداد مشخنتخابفروشگاههای شهروند به صیورتهدفمند و غیر تصادفی و انتخاب افراد در زمان نمونهگیریبصورت تصادفی انجام گرفته است.درپژوهش حاضر برای دسته بندی پاسخهای پرسشنامه و تنظیم و تبدیل آنها به متغیرهای تحقییق و اسیتخراج وارائه شاخهای گرایش مرکزی و پراکندگی ازتجزیه و تحلیل توصیفی استفاده شده است. تحلیلو آزمون فرضاز طریقمدل معادلات ساختاریاز جمله تحلیلعاملیتاییدی،تحلیلرگرسیونو تحلیلمسیر،آزمونtتک نمونه،آزمون آنالیزواریانسانجام گردیدهاست.تایجتحقیقبیانگررابطه مستقیمو معنادار در ارتبیاو باتیاثیرارزشیهایاجتماعیبا ارزش درک شده مشتریمیباشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - بررسیی رابطه مرابطه مییان انداراداراییییهایهاینامشهود و نوآورنامشهود و نوآورییدر شرکتدر شرکتهایهای تولتولییددییو خدماتو خدماتیی
        عادل صلواتی سامان رحمانی نوروز آباد مجتبی رحمانی نوروز آباد
        هدف این پژوهش بررسی رابطه میان داراییهای نامشهود و نوآوری است. در این پژوهش میدانی، بیهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامهی استاندارد مطالعهو همکاران( ی چن هوان0544) استفاده شدهاست. جامعهی آماری اینپژوهش شرکتهیایتولییدی و خیدماتی مسیتقر در شیهرکهیای صینعتیشهرستانسنندج میبا چکیده کامل
        هدف این پژوهش بررسی رابطه میان داراییهای نامشهود و نوآوری است. در این پژوهش میدانی، بیهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامهی استاندارد مطالعهو همکاران( ی چن هوان0544) استفاده شدهاست. جامعهی آماری اینپژوهش شرکتهیایتولییدی و خیدماتی مسیتقر در شیهرکهیای صینعتیشهرستانسنندج میباشد و از این جامعهی آماری،464نفر از مدیران عالی آن مراکز به طور تصیادفیساده مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهیای پیژوهش از تکنییک میدلییابیمعادلات ساختاری و نرمافزارLISRELاسیتفاده گردییده اسیت. نتیایج شیاخهیای خیوبی بیرازشمانندRMSEA،GFIوAGFIنشان دهندهی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج میباشید. بیراین اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان سرمایه انسانی و سرمایه اطلاعاتی ارتباو معنی-داری وجود دارد.میان سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی ارتباو معنیداری وجیود دارد. مییان سیرمایهاطلاعاتی و سرمایه سازمانی رابطهی معنیداری وجود دارد؛ میان سرمایه سیازمانی و نیوآوری رابطیهیمعنیدار و مثبتی وجود دارد. در نهایت نتیجهگیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابیط مییان متغیرهیایمدل ارائه گردیدهاست پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - شناساییییو اولوو اولوییتتبندبندییززییررساختهاساختهاییسازمانسازمانییموثر بر اجراموثر بر اجرایی مهندسمهندسییارزش در شرکتارزش در شرکتهاهاییببییمهمهایای با استفاده از تکنبا استفاده از تکنییککتصمتصمییممگیریگیریچند شاخصهچند شاخصهEELLEECCTTRREE
        علی رمضانی مجتبی کاتب
        قرن بیست و یکم را باید قرن رقابت برای بقاء دانست. افزایش تعاملات بین اللملی دنیا را به دهکیده جهیانیتبدیل نموده است که سازمانهابرای بقاء و رشد خود چارهایندارند که بیه انیواعی از ابزارهیای توسیعه وبالندگی مجهز باشند. تئوریهایی که هر از چند گاهی در علم مدیریت پدیدمیآید هم چکیده کامل
        قرن بیست و یکم را باید قرن رقابت برای بقاء دانست. افزایش تعاملات بین اللملی دنیا را به دهکیده جهیانیتبدیل نموده است که سازمانهابرای بقاء و رشد خود چارهایندارند که بیه انیواعی از ابزارهیای توسیعه وبالندگی مجهز باشند. تئوریهایی که هر از چند گاهی در علم مدیریت پدیدمیآید همگی بیه دنبیال افیزایشتوان سازمانهابرای رشد و بقاءمیباشد.مهندسی ارزش به عنیوان یکیی از تکنییکهیای نیو پدیید در علیممدیریت تلاشمیکند. بابکارگیری قدرت خلاقیت و کارآفرینی سازمانی ضمن بازنگری مجیدد برنامیههیاوفعالیتهای سازمانی، فعالیتهای فاقد ارزش افزوده را حیذف نمیوده و ارزش افیزوده فعالییتهیای جیارییوزهیی ارزش در حیید. مهندسییزایش دهییازمان را افیسییاهییدیریتیت،بهره وری، مییون کیفییییاری همچیی بسیپروژه،طراحی محصول وسیستمهای تولید کاربرد دارد. موفقیت برنامه مهندسی ارزش در سیازمان وابسیته بیه عواملی سازمانی بیشماریمیباشد که مهمترین آنها رامیتوان در دسترس بودن منیابع،اسیتراتژی سیازمان وساختار سازمان، حمایت مدیریت ارشد،سازمانی و ارتباطات و سیستم فرهنهای اطلاعاتی دانست.مدیریت قبل از شروع هر برنامه مهندسی ارزش باید عوامل سازمانی موثر بر اجرای موفقییت آمییز مهندسییارزش را شناسایی و مدیریت نمایند تا از نتایج حاصله از اجرای چنین برنامهایبهره مند گردند.در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات مربوو به ادبیات موضوع ومبانی نظری و پیشیینه تحقییق،ازروش کتابخانهایاستفاده شد و به منظور استخراج بسترهای سازمانی موثر بیر پییاده سیازی مهندسییارزش در سازمان بر استفاده از مبانی نظری تحقییق، مصیاحبهایبیاز بیا تعیدادی از خبرگیان،میدیرانسازمانهای بیمهای،اساتید دانشگاهی انجامگرفت.نتایج حاصل از این مصاحبههابا اسیتفاده از تکنییکتحلیل محتوی بررسی شدند و عوامل سازمانی موثر بیر پییاده سیازی مهندسیی ارزش اسیتخراج و درنهایت پرسش نامهایحاوی66سوال به منظور اندازهگیریاولویتهیای هیر ییک از عوامیل تیدوینگردید و بین اعضای نمونه آماری تحقیق توزیع شد. براساس نتایج بدست آمده حاصل از اولویت بندیعوامل زیر ساختی اولویت عوامل تاثیر گذار به ترتیب عبارت است ازدر دسترس بودن منابع،اسیتراتژیسازمان و ساختار سازمان، حمایت مدیریت،سازمانی، ارتباطات و سیستم فرهنهای اطلاعاتی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - تبیین رابطه فرهنگ سازمانی دربالندگی نیروی انسانیتبیین رابطه فرهنگ سازمانی دربالندگی نیروی انسانی (مطالعه مورد(مطالعه موردیی: اداره کل امور مالیاتی تبریز): اداره کل امور مالیاتی تبریز
        هما درودی سهیلا کنگری
        تغییردر شرایطسازمانهایعصر حاضر، منجر به تغییرنگرش آنها نسبت به نیرویانسانیشده اسیت.در اینشرایطکارکنان سازمان، ابیزار موفقییتمیدیرهسیتند و بیه عنیوان سیرمایههیایسیازمان، بیهگردانندگان اصلیجریانکار و شرکایسازمان تبدیلشدهاند. نیروی انسانی توانمند و بالندهمییتوانیدیکی از مز چکیده کامل
        تغییردر شرایطسازمانهایعصر حاضر، منجر به تغییرنگرش آنها نسبت به نیرویانسانیشده اسیت.در اینشرایطکارکنان سازمان، ابیزار موفقییتمیدیرهسیتند و بیه عنیوان سیرمایههیایسیازمان، بیهگردانندگان اصلیجریانکار و شرکایسازمان تبدیلشدهاند. نیروی انسانی توانمند و بالندهمییتوانیدیکی از مزیتهای رقابتی مهم سازمانی محسوب شود، برای بالندگی نیروی انسانی باید به عوامل زمینهساز آن توجه خاصی صورت گیرد که یکی ازاین عواملمیسازمانی باشد. بد تواند فرهنینجهت دراینپژوهش سعیشده است که به بررسی تبیینسازمانی در رابطه فرهنبالنیدگینییروی انسیانی بیااستفاده ازمدل کوئین پرداخته شیود. پیژوهش از لحیاظ هیدف کیاربردی و روش مطالعیه توصییفی–پیمایشیوابزار پژوهش، پرسشنامهایبوده که با تاییدپایاییورواییآن درمیان کارکنان اداره کیل امیورمالیاتی تبریز،بعنوان نمونه آماریاجرا و تحلیلدادههابافنونآمار توصیفی و استنباطی انجام شده است.یافتههایپژوهش نشانمیسیازمانی و بالنیدگی نییروی انسیانی رابطیه وجیود دارد، دهند بین فرهن بطوریتوسعه که دو متغییر فرهنایوفرگروهی به ترتیب الویت دارای همبستگی مثبت ورابطه هنمستقیمبا بالندگی نیروی انسانیمیباشندسلسله مراتبیی دارای عقلایی وفرهن . اما دو متغییر فرهن همبستگی منفی و رابطه غیرمستقیمبا بالندگی نیروی انسانیمیباشند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ مالییاتاتییدر مدر مییانانمودمودییاناننظامنظام مالیاتمالیاتبر ارزش افزودهبر ارزش افزوده (صنف طلا فروشان) استان آذربایجان(صنف طلا فروشان) استان آذربایجانغربیغ
        محمد ملازاده
        پژوهش حاضر به عوامل مؤثر بر ارتقایمالیاتی در میان مودیان نظام مال فرهنیاتبیر ارزش افیزودهاستان آذربایجانغربی(صنف طلافروشان)مییپیردازد. روش تحقییق بیه کیار رفتیه از نیوع پیمیایشمحسوبمیگردد.جامعه آماری تحقیقعبارت است از4450واحد کسبیطلافروش که در محدوده اداره کل امور مالیا چکیده کامل
        پژوهش حاضر به عوامل مؤثر بر ارتقایمالیاتی در میان مودیان نظام مال فرهنیاتبیر ارزش افیزودهاستان آذربایجانغربی(صنف طلافروشان)مییپیردازد. روش تحقییق بیه کیار رفتیه از نیوع پیمیایشمحسوبمیگردد.جامعه آماری تحقیقعبارت است از4450واحد کسبیطلافروش که در محدوده اداره کل امور مالیاتیاستان آذربایجانغربیواقع گردیدهاست. حجم نمونه بر اسیاس فرمیول کیوکران026نمونیه بیرآوردگردیدهو روش نمونهگیریدر دو مرحله صورت گرفته است که ابتدا بر اساس نمونیهگییریطبقیهایسهم هر طبقه (شهر) از تعداد نمونههاو سپس با نمونه مشخگیریتصادفی از دورن هر طبقه تعیدادنمونههاانتخاب شده است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه پینج گزینهایبا طیف لیکرتمیباشد که با تعداد64سوال فرضیات پژوهش را به آزمون گذاشتهاندو برایتجزیهو تحلیلاطلاعات از جداول اکسل و نرم افیزارSPSSگردییدهاسیت. پیژوهش حاضیر دارای4فرضیهاصلیو44فرضیهفرعیمیباشد.فرضیههایاصلیپژوهش عبارتند از: عواملاجتماعیشدن بر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستند.عواملبرون سازمانیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستندعواملدرون سازمانیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستندعواملفردیبر ارتقایمال فرهنیاتیموثر هستند نتایج حاصل از تحقیقات نشانمیدهد تمامیفرضیههایاصلیو فرضیههایفرعیتحقیقمیورد تایییدواقیعگردیدهاند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - نقش مدییررییتتمشارکتمشارکتییدر ارتقاء اخلاق حرفهدر ارتقاء اخلاق حرفهایایکارکنانکارکنان ادارات مرکزادارات مرکزییبانک مسکنبانک مسک
        مهدی ایران نژاد پاریزی زین العابدین امینی سابق وحید اسدپور
        پژوهش حاضر با هدف بررسینقش مدیریت مشیارکتی در ارتقیاء اخیلاق حرفیهایکارکنیان ادارات بانیکمسکن انجام گرفته است. بدینمنظور فرضیههایی در چیارچوب ییک الگیوی نظیری میدیریت مشیارکتی واخلاق حرفهایبنا گردید.این پژوهشدر شیمار تحقیقیات توصییفی ی همبستگیمحسیوبشیده و بیه روشتحقیقات چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف بررسینقش مدیریت مشیارکتی در ارتقیاء اخیلاق حرفیهایکارکنیان ادارات بانیکمسکن انجام گرفته است. بدینمنظور فرضیههایی در چیارچوب ییک الگیوی نظیری میدیریت مشیارکتی واخلاق حرفهایبنا گردید.این پژوهشدر شیمار تحقیقیات توصییفی ی همبستگیمحسیوبشیده و بیه روشتحقیقاتمیدانی و به کمکپرسشنامه، نگرش جامعه آماری در مورد نقش مدیریتمشارکتی بیرارتقیاءاخلاقحرفهایکارکنانرا موردسنجش قرارمیدهد.مدیریتمشیارکتیو اخیلاق حرفیهایاز مقیولات بسییارمهمییهستند که دریکسازمان بهره ور با نظام مدیریتیپویابه راحتیقابل ملاحظه هستند.در واقیع زیربنیایییکتصمیممطلوب و کارآمد بهرهگیریاز همفکریمنابع انسانیو مشارکت کارکنیان در امیور اسیت. از طیرفدیگرتوسعه و رشد در سازمان مستلزم ارائه تعاریفدرست از اصول حیاکم بیر اجیرایمیدیریتیاسیت.ایناصول در چارچوب اخلاق حرفهای،تمامیسطوح سازمانراملزم به توجه و رعاییتآن نمیوده اسیت. لیذادراینتحقیقبه تبییننقش مدیریتمشارکتیبر ارتقاء اخلاق حرفهایکارکنان پرداختهایم.یافتههایپژوهش حکایتازوجود رابطه مثبت و معنیادار بیینمیدیریتمشیارکتیو مولفیههیایمسیئولیتپذیری، صداقت، وفاداریوتعهد کارکنانورابطه منفیمدیریت مشارکتیومولفهبرتیری جیویی کارکنانیدارد.نتایج به دست آمده است براساس فرضیههای مورد تأیید ثابت میکند کیه فرضییهاصیلی تحقییق کیه نقیشمدیریت مشارکتیبر ارتقاء اخلاق حرفهایکارکنان است، تأیید میگیردد.در نهاییت براسیاس نتیایج، توصییهمینماید که بانکهایبهویژه دولتیکشور برای بهبودعملکرد کارکنان و ارتقاء سطح اخلاق حرفهای،آنیان رادر امور مختلف و مرتبط با تصمیمگیریسازمانیمشارکت دهند و برای تحقق ایین آرمیان،همیواره شیرایطاقتضائیرا که پژوهشگر جهت بهبود اخلاق حرفهایکارکنان و افزایش میزان مشارکت آنیان درامیور میورد تأیید قرار داده به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت مشارکتی بکار گیرند پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - درجه توفییققاجرای نظام مالاجرای نظام مالییاتاتبرارزش افزودهبرارزش افزوده (مطالعه موردی اداره کل امورمال(مطالعه موردی اداره کل امورمالییاتاتییاستان آاستان آ--غ)غ
        عبداله محمودی مسعود قهرمانی رضا عبداله پور
        هدف پژوهش حاضر که با روش توصیفی-همبستگیصورت گرفته است.درجهتوفیقاجرای نظیام مالییاتبرارزش افزوده در استان آذربایجیانغربییاسیت.جامعیه آمیاری ایینپیژوهش را کلییهکارکنیان اداره کیلامورمالیاتیاستان آذربایجانغربیتشکیلمیدهند از بینایینافیراد براسیاس روش نمونیه گییریتصیادفیمتنا چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر که با روش توصیفی-همبستگیصورت گرفته است.درجهتوفیقاجرای نظیام مالییاتبرارزش افزوده در استان آذربایجیانغربییاسیت.جامعیه آمیاری ایینپیژوهش را کلییهکارکنیان اداره کیلامورمالیاتیاستان آذربایجانغربیتشکیلمیدهند از بینایینافیراد براسیاس روش نمونیه گییریتصیادفیمتناسب با حجم واز طریقفرمول تعیینحجم نمونیه کیوکران تعیداد044نفرکارمنید انتخیاب گردیید.ابیزارپژوهش پرسشنامه ساخته محقق است که جهت سنجش رواییآن از طریقخبرگان واستادان بررسیوپاییاییاز طریقنمونه آزمایشمورد بررسیقرار گرفت پایاییابزار پژوهش ازضریبآلفای کرونبیاخ265/.بیرآوردگردید.ونتایجبدست آمده از تحقیقنیزنشان دادآموزش ماموران مالیاتیوصیاحبان مشیاغل حرفیهای،مهلیتپرداخت،نحوه اطلاع رسانی،نحوه برخورد،نحوه دریافتونحوه محاسبه مالیاتبرارزش افزوده بردرجه توفییقاجرای ایننظام مالیاتیتاثیردارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - اثرات بازارییابابییداخلداخلییبر تعهد سازمانبر تعهد سازمانییهولدهولدیینگنگاتکااتکا
        پانته آ صالحی صدقیانی ابوالفضل تاج زاده نمین سهیلا داروئیان
        جهان امروز در تمام عرصههاشاهد تغییراتگسترده است و سازمانهابایستیهمزمان با اینتغییراتدرحیالگسترش وتوسعه دائمیباشند. توسعه سازمان وهمسو شدن آن با تغییراتنوینبه صورت داخلیوخیارجیصورتمیپذیرد؛درخارجاز سازمان با مشتریان،سهامداران وذینفعان خارجیودر داخل با کارکنان به عنواناهرم چکیده کامل
        جهان امروز در تمام عرصههاشاهد تغییراتگسترده است و سازمانهابایستیهمزمان با اینتغییراتدرحیالگسترش وتوسعه دائمیباشند. توسعه سازمان وهمسو شدن آن با تغییراتنوینبه صورت داخلیوخیارجیصورتمیپذیرد؛درخارجاز سازمان با مشتریان،سهامداران وذینفعان خارجیودر داخل با کارکنان به عنواناهرمهایموفقیتسازمان روبرو هستیم.یکیاز مهمترینابعاد حفظ عملکرد داخلیسازمان وبهبیودنعهیداتسازمانیبحث بازاریابیداخلیسازمان است که دراینمقاله سعیبرآن است تا به بررسییاییندوابیزار مهیمحفظ وبهبود عملکردهایسازمانیوتاثیراتآنها برهم پرداخته شیود. تعهید سیازمانی،تعهییید روانشیناختیاست که افراد در قبال سازمان حس میکنند. تعهد سازمانی،به ویژهابعاد عاطفیو هنجیارینقیش مهمییدرتأمینمزیترقابتیبرای سازمانها در بازار پویاداشته و تأثیراتمثبتیبرخلاقیتسیازمان وکارکنیان آن دارد. ازاینرو سازمانها همواره در پییافتنراهیبرایافزایشاینتعهد و آثار آن مییباشیند. در ایینراسیتا درایینمقاله سعیشده است تا رابطه میانبازاریابیداخلیو تعهد سازمانیمورد بررسیقرار گیرد. بازاریابیداخلیی،بیانگرآن است که مدیریتکسب و کار نیازهایکارکنان رابهعنوان عناصرمهم موفقیتسازمان میورد توجیهقرار داده و انگیزشرا درآنها ایجادکند. (Meyer and Allen, 1999.61)موفقییتفعالیتهیایبازارییابیداخلییمستلزم برخورداری کارکنان از نگرشهایشغلیمثبت مانند تعهد سیازمانی،انگییزهکیاریو رضیایتشیغلیاست. از طریقاجرایبازاریابیداخلی،رفع نیازهایکارکنان، برانگیختهشیدن کارکنیان و افیزایشرضیایتشغلیآنها، تمایلبه جداییاز سازمان کاهشیافتهو بیه ایینترتییبرضیایت،وفیاداریواعتمیاد مشیتریامکانپذیرمیشود( (Ahmed , Rafiq.2003,1221هدف اصلیمقاله حاضر ایناست که آیا برنامههای بازارییابیداخلییبیر انیواع تعهید عیاطفی،هنجاریو مستمر (تکلیفی) تاثیری دارند یا خیر؟ وبه عبارت دیگر"بازاریابیداخلیبر تعهد سیازمانیتأثیردارد"و اینتاثیراتدرحوزه تاثیربازاریابیداخلیبر رضایتشغلی؛ارتباطات؛پیاداش؛ انسیجاموهمکاری؛توانمند سازی؛انگیزشو موقعیتشغلیبترتیببر تعهد عاطفی؛تعهید هنجیاریو تعهیدمستمر به چه صورتیهستند،میپردازد.جامعه آماریایینمطالعیه سیازمان اتکیا (یکییاز سیازمانهایوابسته به وزارت دفاع و پشتیبانینیروهایمسلح ایران) است. از قریب به055نفر کارشناس موجوددر سازمان مذکور در شهر تهران460نفر به عنوان نمونه،براساس روش نمونهگیریتصیادفیسیادهانتخاب شدند. پرونده مقاله