هدف اصلی این پژوهش یافتن رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت با توانمندیهای دینامیک و مزیت رقابتی بنگاه است. مسئولیت اجتماعی استراتژیک با دیدگاه مبتنی بر منابع رابطه تگاتنگ دارد چرا که با تاثیرگذاری بر سرمایه فکری به عنوان بخش عظیمی از منابع ناملموس که جزء داراییهای ارزشمن چکیده کامل
هدف اصلی این پژوهش یافتن رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت با توانمندیهای دینامیک و مزیت رقابتی بنگاه است. مسئولیت اجتماعی استراتژیک با دیدگاه مبتنی بر منابع رابطه تگاتنگ دارد چرا که با تاثیرگذاری بر سرمایه فکری به عنوان بخش عظیمی از منابع ناملموس که جزء داراییهای ارزشمند، کمیاب، غیرقابل تقلید و غیرقابل جایگزین بنگاه ها می باشند،می تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بنگاه ایجاد نماید. این پژوهش که از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی می باشد، با استفاده از پرسشنامهای با طیف پنجگانه لیکرت، بر روی 208 نفر از مدیران ارشد شرکتهای عضو گروه خودرو سازی سایپا که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند، اجرا شد. در تجزیه و تحلیل دادهها از مباحث آمار استنباطی از جمله مدل معادلات ساختاری که خود شامل تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیراست، استفاده شد. بر اساس نتایج حاصل از آزمون فرضیههای پژوهش مبنی بر وجود رابطه مستقیم بین مسئولیت اجتماعی شرکت، سرمایه فکری و مزیت رقابتی پایدار، می توان استنباط نمود شرکتهای عضو گروه خودرو سازی سایپا قادر بوده اند با رعایت و اجرای اصول و ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی شرکتها در جهت مدیریت موثر و ارتقاء سرمایههای فکری خویش گام برداشته و باعث تمایز شرکت در بین سایرین شوند.
پرونده مقاله
امروزه کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به سمت صنایع خدماتی در حال حرکت هستند. در این راستا میتوان به صنعت بیمه اشاره کرد که در شاخههای مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت میباشد. از سوی دیگر قدرت انتخاب مشتریان در بین سازمانهای مختلف سبب افزایش رقابت در بازار این صنعت شده چکیده کامل
امروزه کشورهایی با اقتصاد پیشرفته به سمت صنایع خدماتی در حال حرکت هستند. در این راستا میتوان به صنعت بیمه اشاره کرد که در شاخههای مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت میباشد. از سوی دیگر قدرت انتخاب مشتریان در بین سازمانهای مختلف سبب افزایش رقابت در بازار این صنعت شده است. همچنین برای شرکتها رضایت مشتریان کافی نمیباشد و به دنبال ایجاد وفاداری در مشتریان میباشند. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه بیمهگذاران بیمه بدنه خودرو شرکت بیمه پارسیان شیراز میباشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای بوده و دادهها از طریق پرسشنامه محقق ساختهای که از ترکیب چند پرسشنامه استاندارد بوده جمعآوری گردیده است. به منظور تحلیل دادهها و بررسی فرضیات پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار AMOS استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از آن است که الگوی ارائه شده الگوی نظری مناسبی، به منظور بررسی تاثیر رفتاراخلاقی فروش بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. یافتههای این پژوهش حاکی از این است رفتار اخلاقی فروش بر رضایت مشتری از فروشنده، اعتماد مشتری به فروشنده و تعهد مشتری به فروشنده تاثیر داشته است. همچنین نتایج حاکی از این موضوع بوده است که رفتار اخلاقی فروش به صورت غیرمستقیم و از طریق تاثیر بر اعتماد، رضایت و تعهد بر وفاداری مشتری تاثیرگذار میباشد. به عبارت دیگر با بهبود رفتار اخلاقی فروش رضایت، تعهد و اعتماد مشتری به فروشنده افزایش مییابد، و از طریق این تاثیرات وفاداری مشتری به شرکت بیمهگذار افزایش مییابد.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارتباطات دهان به دهان مشتریان بر خرید گوشی تولید داخلی (GLX G5) است. روش: اینپژوهش در شهر اصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه ی آماری پژوهش، متقاضیان (خرید گوشی) درشهر اصفهان است و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. با توجه به ن چکیده کامل
هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارتباطات دهان به دهان مشتریان بر خرید گوشی تولید داخلی (GLX G5) است. روش: اینپژوهش در شهر اصفهان و در مورد گوشی GLX G5 انجام شده است. جامعه ی آماری پژوهش، متقاضیان (خرید گوشی) درشهر اصفهان است و روش نمونه گیری خوشه ای بوده است. با توجه به نامتناهی بودن تعداد نمونه، این تعداد با استفاده ازجدول کرجسی- مورگان بالغ بر 720 نفر می باشد. پایایی پرسش نامه های ارتباطات دهان به دهان و تمایل خریدگوشیGLX G5، توسط آزمون آلفای کرون باخ مورد ارزیابی و میزان آن به ترتیب برابر با 866/0 و 834/0 می باشد که میزان آن قابل قبول وبسیار خوب است. یافته ها: در این راستا 5 فرضیه (ارتباطات دهان به دهان به عنوان منبع اصلی متخصص بودن منبع اطلاعات مشابهت خود با منبع اطلاعات- رسیک کارکردی ریسک روان شناختی) به وجود آمد، که تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج حاکی از آن است که ارتباطات دهان به دهان مشتریان یکی از منابع اصلی و تاثیرگذار در تامین اطلاعات برای متقاضیان خرید گوشی می باشد .همچنین، استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گیرنده اطلاعات، میزان تاثیر این اطلاعات را تحت الشعاع قرار می دهد. در این تاثیر ریسک کارکردی محصول، اهمیت تخصص و ریسک روانشناختی، اهمیت تشابه منبع با گیرنده پیام را تعدیل می کنند.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد عینی پرداخت الکترونیک بر استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک با نقش واسطه ابعاد ذهنی پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت شهرستان ساری شکل گرفت. این تحقیق از بعد هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی و علی معلولی می باشد. جامعه آماری تحق چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ابعاد عینی پرداخت الکترونیک بر استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک با نقش واسطه ابعاد ذهنی پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت شهرستان ساری شکل گرفت. این تحقیق از بعد هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی و علی معلولی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان شعب بانک ملت شهرستان ساری می باشد که تعداد آن ها نامحدود می باشد. پرسشنامه ها به صورت طبقه ای نسبی به صورت تصادفی بین 395 نفر بین از مشتریان توزیع گردید. داده ها توسط معادلات ساختاری و توسط نرم افزار لیزرل مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از این بود که ابعاد عینی پرداخت الکترونیک بر استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک با نقش واسطه ابعاد ذهنی پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت شهرستان ساری تاثیر دارد. در این راستا تمام فرضیات تحقیق تایید شدند و در انتها به شعب بانک ملت شهرستان ساری پیشنهاداتی ارائه گردید.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق "ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در میان مشتریان بانک های دولتی و خصوصی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران" میباشد. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق دارای حجم نامحدود و شامل مشتریان با چکیده کامل
هدف از این تحقیق "ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در میان مشتریان بانک های دولتی و خصوصی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران" میباشد. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق دارای حجم نامحدود و شامل مشتریان بانک های دولتی و خصوصی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه ۳۸۵ نفردر نظر گرفته شده است. جهت انتخاب نمونهی آماری، از نمونهگیری تصادفی خوشه ای استفاده گردید و با استفاده از پرسشنامه استاندارد که روایی آن از طریق فرمول cvrبه تایید رسید و برابر 0.8 شد، مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. برای تعیین پایایی پرسش نامه ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.81 محاسبه گردید که حاکی از پایایی در سطح عالی می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف، آزمون دوربین واتسون و آزمون رگرسیون به کمک نرمافزار SPSS استفاده شد؛ که حاکی از تاثیر متغیرهای اعتماد، تجربه استفاده از اینترنت، استفاده از دیگر خدمات بانک، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده ادراک شده بر پذیرش بانکداری اینترنتی است.
پرونده مقاله
در ایران صنعت غذا با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می رسد به دلیل به کارگیری استراتژی نادرست در زمینهبازاریابی و تبلیغات و هم چنین کم توجهی و بی توجهی به ارزش های ناشی از نام تجاری معتبر و کم توجهی به دیدگاه مشتریاست. حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه هنوز هم به چکیده کامل
در ایران صنعت غذا با مشکلات پس از تولید مواجه است که به نظر می رسد به دلیل به کارگیری استراتژی نادرست در زمینهبازاریابی و تبلیغات و هم چنین کم توجهی و بی توجهی به ارزش های ناشی از نام تجاری معتبر و کم توجهی به دیدگاه مشتریاست. حوزه ارتباطات بازاریابی یکپارچه هنوز هم به عنوان یک رشته جوان دیده می شود. IMCمی تواند به عنوان استراتژی هماهنگ کننده تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و دیگر فعالیت های تبلیغاتی تعریفشده و هدف آن فراهم کردن نظم و ترتیب، ثبات و حداکثر کردن تاثیر ارتباطات می باشد. در این مقاله سعی شده ضمن آشنایی و شناسایی ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنایع غذایی، مناسب ترین کانال انتخاب شود. عناصر تشکیل دهنده اجزایمدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه در قالب آمیخته ترفیع عمدتا دارای ماهیتی تصادفی، پویا، مبهم، نادقیق، کیفی و فازی بوده. با توجه به موضوع و هدفی که این تحقیق دنبال می کند و از آن جایی که غالبا مدیران ترجیحات و نظرات خود را به صورت اصطلاحات زبانی به جای مقادیر عددی بیان می کنند، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (F-AHP) مناسب ترین روش تجزیه و تحلیل داده ها شناخته شد. نتایج به دست آمده در این تحقیق حاکی از آن است که در بین ابزارهای IMC ، تبلیغات بالاترین رتبه را در میان سایر ابزارهای IMCدر صنایع غذایی دارد و در اولویت بندی گزینه ها در بین کانال های تبلیغاتی رسانه های تبلیغاتی مانند رادیو و تلویزیون، در بین کانال های پیشبرد فروش برگزاری مسابقات، قرعه کشی ها و ارائه جوایز، در بین کانال های بازاریابی مستقیم بازاریابی با کاتالوگ و در بین کانال های روابط عمومی وقایع و رویدادهای مختلف، موثرترین ابزارهای ارتباطی در صنایع غذایی به شمار می آیند.
پرونده مقاله
هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خریداینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار چکیده کامل
هدف از این تحقیق مطالعه نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران نسبت به خرید اینترنتی بر اساس توسعه مدل پذیرش تکنولوژی و تعیین تاثیر جنسیت بر آن بوده است. جهت توسعه مدل با توجه به ادبیات موضوع، عامل لذت در خریداینترنتی به مدل مفهومی تحقیق اضافه گردیده است. برای این کار از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهرانشامل: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم وتحقیقات، تهران مرکز و تهران جنوب نمونه ای به حجم 385 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استخراج شده از پرسشنامه های لین(2007) ، چایلدرسا و همکاران(2001) مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. روایی پرسشنامه از طریق فرمول cvrبه تایید رسید و برابر 0.78 شد و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ که برابر 0.88 شد مورد تصدیق قرار گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با به کارگیری نرم افزار SPSS حاکی از تاثیر متغیرهای سودمندی، سهولت استفاده و لذت بر نگرش نسبت به خرید اینترنتی می باشد و همچنین تاثیر متغیر سهولت استفاده بر سودمندی است. از طرف دیگر اثبات گردید متغیر جنسیت نقش تعدیل کننده در رابطه بین سودمندی و نگرش، همچنین رابطه بین سهولت استفاده و نگرش دارد ولی به عنوان تعدیل کننده در رابطه بین لذت و نگرش عمل نمی کند.
پرونده مقاله