هدف از این پژوهش بررسی اثر عوامل فرهنگی بر خلق اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران می باشد. این پژوهش بر حسب روش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارکنان شرکت چکیده کامل
هدف از این پژوهش بررسی اثر عوامل فرهنگی بر خلق اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران می باشد. این پژوهش بر حسب روش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران است. جامعه آماری این پژوهش حدود 700 نفر را شامل می گردد. در این پژوهش، 248 نفر از کارکنان و مدیران به روش غیر تصادفی در دسترس به عنوان نمونه آماری در این پژوهش شرکت نمودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که جمع گرایی، اجتناب از عدم اطمینان و رویکرد بلند مدت بر اعتماد به تجارت در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر معناداری ندارد. فاصله قدرت بر اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر منفی دارد و مردگرایی بر اعتماد به تجارت الکترونیک در این شرکت ها اثر مثبت دارد. همچنین مشخص شد که اعتماد به تجارت الکترونیک بر توانمندی، انسجام و خیرخواهی در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر مثبت دارد. بنابراین برای حصول اعتماد الکترونیکی پیشنهاد می شود که مدیران سطوح عالی این موسسات با مشورت افراد پایین دستی تصمیم گیری کرده و مرتبا نظر افراد پایین دستی را در تصمیماتشان جویا شده و تعاملات سازنده با آنها داشته باشند.
پرونده مقاله
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت نوآوری و عملکرد اقتصادی در صنعت هتلداری بوده است. روش: این پژوهش به لحاظ روش یک تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعهی آماری این پژوهش را 302 نفر از مدیران و کارشناسان در صنعت هتلداری شهر چکیده کامل
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت نوآوری و عملکرد اقتصادی در صنعت هتلداری بوده است. روش: این پژوهش به لحاظ روش یک تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعهی آماری این پژوهش را 302 نفر از مدیران و کارشناسان در صنعت هتلداری شهر قم تشکیل داد. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بر اساس جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان تعداد 170 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. ابزار گردآوری دادههای تحقیق، پرسشنامه استاندارد بود. به منظور آزمون فرضیات و ارزیابی مدلهای تحقیق از نرمافزار اسپیاساس و لیزرل بهره گرفته شد. یافته ها: یافتهها نشان دادند شبکهسازی تاثیر معناداری بر قابلیت نوآوری و عملکرد اقتصادی ندارد؛ همچنین متغیرهای فعال-سازی، تمرکز فرصت، ایجاد ارزش تاثیر مثبت و معناداری بر قابلیت نوآوری دارد؛ متغیرهای فعالسازی، تمرکز فرصت، ایجاد ارزش تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد اقتصادی دارد و در نهایت قابلیت نوآوری تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد اقتصادی دارد. بازاریابی کارآفرینانه میتواند به عنوان یکی از راهکارهای رشد و توسعه در عملکرد اقتصادی در صنعت هتلداری محسوب شود. نتیجه گیری: بنابراین بایستی توجه ویژهای به کارآفرینان در صنعت هتلداری شود و با تقویت بازاریابی در کارآفرینی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه آن، موجبات پیشرفت اقتصادی صنعت هتلداری در شهر قم و سپس در کشور را فراهم نمود.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند است، تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662 چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر تعیین اثرات مسئولیت اجتماعی شرکت بر شهرت شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی اعتماد به برند است، تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662118 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 645نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکت لوپز-گونزالس و همکاران(2019) و پرسش نامه استاندارد شهرت شرکت سوکی و سوکی(2019)و پرسش نامه استاندارد ارزش ویژه برند سیفسی و همکاران(2016) و پرسش نامه استاندارد اعتماد به برند تزمپلیکوس و گوناریس(2017) بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 77/0 ،77/0 ، 75/0و 75/0 برآورد شد . تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر شهرت شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 735/0 است و مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد به برند بر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 685/0 است
پرونده مقاله
کارآفرینی در پرستاری فرصت های عظیم و امیدوارکننده ای برای یک پرستار دارد. این شامل مراقبت تسکینی / مراقبت در منزل، مشاوره پرستاری، آموزش مراقب، و غیره است. با این حال، توسعه کارآفرینی در پرستاری هنوز با موانع متعددی مواجه است. هدف از این مطالعه، تعیین موانع کارآفرینی در چکیده کامل
کارآفرینی در پرستاری فرصت های عظیم و امیدوارکننده ای برای یک پرستار دارد. این شامل مراقبت تسکینی / مراقبت در منزل، مشاوره پرستاری، آموزش مراقب، و غیره است. با این حال، توسعه کارآفرینی در پرستاری هنوز با موانع متعددی مواجه است. هدف از این مطالعه، تعیین موانع کارآفرینی در پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری بود .روش کار: مطالعه حاضر، یک مطالعه توصیفی و مقطعی بود. همه دانشجویان پرستاری و مامایی شاغل به تحصیل در نیمسال.تحصیلی 1401-1400 در این دانشکده در کلیه مقاطع از طریق فراخوان وارد مطالعه شدند. تمام شماری برای مطالعه در نظر گرفته شد. جهت گرداوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس مرور متون استفاده شد. برای تعیین پایایی ضریب کودرریجاردسون عدد 0.74 مورد تایید قرار گرفت. داده های گردآوری شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تحت نرم افزار SPSS نسخه 16 و نرم افزار برخط AHPتحلیل شد. نتایج: از 162 نفری که پرسشنامه برایشان ارسال شده بود 65 نفر به آن پاسخ دادند ( نرخ پاسخدهی 62 درصد) سه مانع اصلی کارآفرینی از دیدگاه دانشجویان ببه ترتیب اولویت مانع نداشتن دانش کسب کار، نفوذ و قدرت پزشکان و نداشتن سرمایه اولیه بود و نداشتن وقت کافی در اولویت اخر قرار داشت. بحث و نتیجه گیری با توجه به اینکه مهمترین مانع |، نداشتن دانش کسب و کار ذکر شده است. به نظر می رسد آموزش های لازم در این زمینه اثربخشی کافی را ندارد لذا پیشنهاد می شود. دوره های آموزشی منتورینگ و کارآفرینی برگزار گردد و اثربخشی آنها ارزیابی شود.
پرونده مقاله
زمینه: بسیاری از تصمیمات خریداران در نقطه فروش و یا همان فروشگاه گرفته میشود. لذا تاثیرگذاری بر خریداران در این مرحله برای خردهفروشان و تولیدکنندگان بسیار اهمیت یافته است. مفهوم بازاریابی درونفروگشاهی که در طی چند سال گذشته در ادبیات خردهفروش روز دنیا رواج پیدا کرده چکیده کامل
زمینه: بسیاری از تصمیمات خریداران در نقطه فروش و یا همان فروشگاه گرفته میشود. لذا تاثیرگذاری بر خریداران در این مرحله برای خردهفروشان و تولیدکنندگان بسیار اهمیت یافته است. مفهوم بازاریابی درونفروگشاهی که در طی چند سال گذشته در ادبیات خردهفروش روز دنیا رواج پیدا کرده است به بکارگیری ابزارهای مختلف در فروشگاه اشاره دارد. هدف: با توجه به گستردگی موضوع بازاریابی درون فروشگاهی، هدف این مطالعه شناسایی محدوده بازاریابی درون فروشگاهی، ترسیم چارچوب جامع و شناسایی پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی درون فروشگاهی است.روش ها: واژه های وکلیدی مرتبط با بازاریابی درون فروشگاهی در پایگاههای داده های علمی مورد جستجو قرار گرفت. مقالات شناسایی شده در 2 مرحله مورد پایش قرار گرفت و در نهایت 95 مقاله در پژوهش انتهایی بکارگرفته شد. همچین پژوهش حاضر، مطالعه مروری از نوع دامنه محور است.یافته ها: ابتدا مفاهیم مرتبط با بازاریابی درون فروشگاهی که عبارتند از پروموشن، مرچندایزینگ، مرچندایزینگ بصری، نمایشها، اتمسفریکها و علائم تعریف و حوزه های پژوهش در این موارد مورد بررسی قرار گرفته اند. سپس اشتراکات و هم-پوشانیهای این مفاهیم با بازاریابی درون فروشگاهی نشان داده شدهاند در انتها پرکاربردترین ابزارهای درونفروشگاهی معرفی شدهاند.نتیجه گیری: بازایابی درون فروشگاهی مفهومی گسترده شامل ابزارهای مختلف است که درک ابعاد مختلف آن برای پژوهشگران و افراد فعال در حوزه خردهفروشی بسیار مهم است. از سویی با توجه به کاربردی بودن این ابزارها و تاثیرات بسیاری که بر فروش و تجربه مشتریان دارند، بکارگیری بهینه آنها باعث بهبود کسب و کارهای خرده فروشی میگردد.
پرونده مقاله
توجه به اثرات فرهنگی، اقتصادی واجتماعی کارآفرینی ، نقش دانش آموختگان و نوآوران در توسعه جامعه را مشخص خواهد نمود و متخصصین کارآفرینی به نیازهای مختلف جامعه پاسخ می دهند. این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی ابعاد و مولفه های کارآفرینی سازمانی در صنعت حفاری نفت و گاز، مو چکیده کامل
توجه به اثرات فرهنگی، اقتصادی واجتماعی کارآفرینی ، نقش دانش آموختگان و نوآوران در توسعه جامعه را مشخص خواهد نمود و متخصصین کارآفرینی به نیازهای مختلف جامعه پاسخ می دهند. این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه بندی ابعاد و مولفه های کارآفرینی سازمانی در صنعت حفاری نفت و گاز، مورد مطالعه شرکت حفاری شمال انجام گردید. پژوهش حاضر توسط روش تحقیق آمیخته (کیفی و کمی) انجام شد. برای گردآوری داده ها در بخش کیفی 12 نفر از خبرگان دانشگاهی در زمینه کارآفرینی مورد مصاحبه قرار گرفتند. در بخش کیفی، توسط مصاحبه و روش تحلیل محتوا، ابعاد و مولفههای کارآفرینی سازمانی در صنعت شناسایی گردید و سپس در بخش کمی، داده های لازم توسط پرسشنامههای مقایسات زوجی ANP، جمع آوری گردید. در این بخش پرسشنامه های استاندارد ANP در اختیار 14 نفر از آگاهان شرکت شامل مدیران ارشد و میانی شرکت حفاری شمال قرار داده شد و داده های لازم این بخش جمع آوری گردید. بر اساس نتایج بخش کیفی، 5 بعد، 14 مولفه اصلی و 119 مولفه فرعی برای کارآفرینی سازمانی در صنعت شناسایی شد. نتایج ANP نیز نشان داد که بعد مدیریتی بیشترین اهمیت را در میان سایر ابعاد کارآفرینی سازمانی دارد. همچنین در روابط درونی زیرمعیارها، فناوری در تولید، مدیریت منابع انسانی و سیاست های داخلی و خارجی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را دارا میباشند.
پرونده مقاله