در دنیای رقابتی امروز شباهت بیش از پیش محصولات و خدمات به یکدیگر از یکسو و حساسیت بالا و انعطاف پذیری کم مشتری از سویی دیگر باعث شده است که شرکتها جهت بقا در بازار به دنبال کسب مزیت رقابتی پایدار باشند از این رو سرمایه گذاری در حوزه وفاداری مشتری یک سرمایه گذاری اثربخش چکیده کامل
در دنیای رقابتی امروز شباهت بیش از پیش محصولات و خدمات به یکدیگر از یکسو و حساسیت بالا و انعطاف پذیری کم مشتری از سویی دیگر باعث شده است که شرکتها جهت بقا در بازار به دنبال کسب مزیت رقابتی پایدار باشند از این رو سرمایه گذاری در حوزه وفاداری مشتری یک سرمایه گذاری اثربخش و سودمند برای تولیدکنندگان بخصوص در حوزه لوازم خانگی است.یکی از عواملی که در شکل گیری وفاداری مشتری نقش دارد علایم تجاری شرکتها میباشد.لذا پژوهش حاضر به بررسی رابطه وفاداری مشتریان با عوامل موثر از علایم تجاری پرداخته است.بمنظور تحقق این هدف،بر اساس مدل مفهومی تحقیق رابطه متغیرهای رضایتمندی،ارزش،مقاومت در برابر تغییر،احساس،اعتماد به برند و ارزش ویژه برند با وفاداری مشتری فرضیه سازی شده و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه بصورت خوشهای و تصادفی در جامعه آماری مشتریان محصولات پارس خزر واقع در فروشگاههای زنجیرهای شهروند مستقر در مناطق 13،12،5،1و20 شهر تهران جمع آوری شد.و فرضیههای تحقیق با استفاده از آزمونهای کولموگروف-اسمیرنوف،ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن مورد آزمون قرار گرفت.نتایج حاکی از آن است که توزیع نمرههای گروه نمونه غیر نرمال بوده و متغیرهای اعتماد و ارزش ویژه برند بیشترین تاثیر را در شکل گیری وفاداری مشتری دارند.ضمن اینکه عوامل اثرگذار وفاداری رفتاری در مقابل وفاداری نگرشی ممکن است در زمینههای تحقیقاتی مختلف،متفاوت باشد.
پرونده مقاله
امروزه بسیاری از مصرفکنندگان مواجه با نوعی بدبینی جدید میباشند. چون اغلب عملکردهای بازاریابی شرکتها را کمتر مورد پذیرش قرار میدهند. هدف این پژوهش بررسی و تعیین عوامل مؤثر بر رفتار بدبینانه مصرف کنندگان میباشد. در پژوهش حاضر که از نظر گردآوری داده¬ها، توصیفی-پیم چکیده کامل
امروزه بسیاری از مصرفکنندگان مواجه با نوعی بدبینی جدید میباشند. چون اغلب عملکردهای بازاریابی شرکتها را کمتر مورد پذیرش قرار میدهند. هدف این پژوهش بررسی و تعیین عوامل مؤثر بر رفتار بدبینانه مصرف کنندگان میباشد. در پژوهش حاضر که از نظر گردآوری داده¬ها، توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است، جامعه آماری را مصرفکنندگان فروشگاههای زنجیرهای (رفاه، شهروند) تشکیل میدهنداز آمار توصیفی برای نمایش اطلاعات جمعیت شناختی و توزیع فراوانی دادههای تحقیق و در داده پردازی از مدل معادلات ساختاری (SEM) و برای انجام تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار LISREL استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داده است که هر گونه افزایش در همخوانی اهداف سبب رفتارهای مثبت و هر گونه افزایش در نا همخوانی اهداف سبب رفتارهای منفی خواهد شد. مصرف کنندگانی که نا همخوانی ارزشی را تجربه میکنند، درگیر رفتارهای منفی شده در حالی که همخوانی ارزشی رفتارهایی مثبت را از سوی مصرف کنندگان سبب نمیشود. اثر (نا) همخوانی اهداف بر انتظارات قابل پیش بینی مثبت است و این نشان میدهد هر گونه همخوانی در اهداف سبب بهبود انتظارات قابل پیش بینی میشود و بالعکس یعنی با افزایش نا همخوانی سبب کاهش انتظارات قابل پیش بینی میشود.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبکهای رهبری تحول آفرین، تبادلی و عدم ملاحظه با توانمندسازی کارکنان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن شهر تهران میباشد. بدین منظور 94 کارمند مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن که به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند به پرسشنامه توانمند سازی اسپریتزر(1 چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبکهای رهبری تحول آفرین، تبادلی و عدم ملاحظه با توانمندسازی کارکنان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن شهر تهران میباشد. بدین منظور 94 کارمند مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن که به روش تصادفی ساده انتخاب شده بودند به پرسشنامه توانمند سازی اسپریتزر(1995) و پرسشنامه چند عاملی رهبری (MLQ) از باس و آوالیو پاسخ دادند. تحلیل داده-ها از طریق شاخص¬های آمار توصیفی و آزمون¬های آماری (همبستگی پیرسون، رگرسیون، تحلیل واریانس یک¬راهه، تی مستقل) انجام گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبکهای رهبری تبادلی، تحولی و مؤلفه¬های آن با توانمندسازی همبستگی مثبتی و معناداری در سطح 01/0 وجود دارد. همچنین، یافته¬های حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد که دو مولفه انگیزش الهام بخش و نفوذ آرمانی سبک رهبری تحول آفرین قادر به پیش¬بینی توانمندسازی نیروی انسانی هستند. نتایج آزمون تی مستقل نیز آشکار ساخت که بین متغیر توانمندسازی با جنسیت کارمندان تفاوت معناداری وجود ندارد و در پایان نتایج تحلیل واریانس یک¬راهه بین توانمندسازی با متغیر جمعیت شناختی سطح تحصیلات آشکار ساخت که تفاوت معنی¬داری بین آنها وجود ندارد.
پرونده مقاله
امروزه تغییر یک فرایند مستمر و استراتژیک تعریف شده و لازمه بهبود و تعالی سازمانها در راستای اهداف کسب و کار و موفقیتهای آموزشی، تولیدی، تجاری، صنعتی، خدماتی و غیره میباشد. فلسفه بهبود مستمر بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زن چکیده کامل
امروزه تغییر یک فرایند مستمر و استراتژیک تعریف شده و لازمه بهبود و تعالی سازمانها در راستای اهداف کسب و کار و موفقیتهای آموزشی، تولیدی، تجاری، صنعتی، خدماتی و غیره میباشد. فلسفه بهبود مستمر بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. هدف اصلی این پژوهش بررسی شاخص بهبود مستمر و رابطهی آن با تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه میباشد. از فرضیات اساسی این پژوهش وجود رابطه معنی دار بین بهبود مستمر و تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان رسمی و اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه هستند و نمونه آماری 114 نفر میباشند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامهی محقق ساخته مدیریت کیفیت فراگیر با پایایی حدود 955% و پرسشنامه تعهد سازمانی مییر ـ آلن استفاده شده است. آزمونهای آماری t گروههای مستقل و ضریب همبستگی مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج نشان میدهد بین شاخص بهبودمستمر و تعهد عاطفی و نیز بین بهبودمستمر و تعهد عقلانی، همچنین بین بهبودمستمر و تعهد هنجاری کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی رابطه معنی وجود دارد.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر به بررسی ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد در سیستمهای پرداخت الکترونیکی پرداخته است. متغیرهای این پژوهش شامل امنیت، اعتماد، فرآیندهای تراکنش، حفاظتهای فنی، بیانیه امنیت و استفاده کاربر می¬باشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتری چکیده کامل
پژوهش حاضر به بررسی ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد در سیستمهای پرداخت الکترونیکی پرداخته است. متغیرهای این پژوهش شامل امنیت، اعتماد، فرآیندهای تراکنش، حفاظتهای فنی، بیانیه امنیت و استفاده کاربر می¬باشد. نوع تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان موسسات مالی و اعتباری عسکریه، ثامن الائمه، کوثر و مهر میباشد که با استفاده از فرمول کوکران به طور تصادفی ساده انتخاب شده اند. تجزیه و تحلیل داده¬های جمع¬آوری شده با کمک نرم افزار SPSS و لیزرل و اکسپرت چویس انجام شده است. بررسی نتایج نشان داد که بین متغیرهای حفاظتهای فنی با امنیت ادراک شده توسط کاربران، فرآیندهای تراکنش با اعتماد ادراک شده، امنیت ادراک شده با اعتماد ادراک شده و اعتماد ادراک شده با استفاده کاربران رابطه مثبت وجود دارد.
پرونده مقاله
مدیران منابع انسانی، برای تحقق اهداف خود در راستای برنامههای استراتژیک در حوزه منابع انسانی سازمان ها، راهی جز بهره گیری از روشها و رویکردهای مناسب ندارند. این حساسیت به اندازهای است که تقریبا همه شرکتها وسازمانهای موفق یا در جستجوی موفقیت را ترغیب کرده است که برنا چکیده کامل
مدیران منابع انسانی، برای تحقق اهداف خود در راستای برنامههای استراتژیک در حوزه منابع انسانی سازمان ها، راهی جز بهره گیری از روشها و رویکردهای مناسب ندارند. این حساسیت به اندازهای است که تقریبا همه شرکتها وسازمانهای موفق یا در جستجوی موفقیت را ترغیب کرده است که برنامههایی جدی و مستمر برای آموزش و پرورش کارکنان شایسته داشته باشند و این برنامهها را با جدیت پیگیری کنند. از سوی دیگر، سیستمهای استعدادیابی، امروزه معیارهای بیشتر و پیچیده تری را برای ارزیابی افراد به کار میگیرند. این معیارها علاوه بر ظرفیتهای رهبری افراد با ارزشها و هنجارهای سازمان نیز مرتبط است و شامل ظرفیت یادگیری و رشد افراد و همچنین نتایج حاصل از عملکرد آنها نیز میشود. شرکتهای موفق در شناسایی قابلیتها و شایستگیها اولا به اهداف و جهت گیریهای استراتژیک سازمانشان توجه جدی دارند و فهرست قابلیتها را بر اساس نیازمندیهای مربوط به این استراتژیها تدوین میکنند و ثانیا در ارزیابی قابلیتها هم بر عملکرد فعلی و هم بر پتانسیلهای آنان تاکید دارند. معیارهای مربوط به عملکرد معمولا شامل نحوه دستیابی به اهداف تعیین شده و التزام عملی به ارزشها و هنجارهای مورد توجه سازمان است در حالیکه پتانسیل به معنی تواناییهای فرد برای رهبری موفق در سطوح بالاتر است. تلاش این پژوهش، با استفاده از روش توصیفی پیمایشی با زمینه کاربردی ارائه فاکتورهایی برای ارزیابی واقعگرایانه و صحیح افراد با پتانسیل بالا میباشد. همچنین افزایش دقت و اعتبار ارزیابیها و قضاوتهای ذهنی با استفاده از رویکردهای نوین علم روانشناسی و فاکتورهای ارزشمند این رویکردها از دیگر اهداف این پژوهش میباشد. جامعه آماری این بررسی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت میباشند که تعداد آنها در ایران 11 شرکت است. به عنوان ابزار انجام تحقیق از پرسشنامهای استفاده شد که روایی آن توسط کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته است. بر این اساس250 پرسشنامه بین کارشناسان رده سرپرستی به بالا توزیع شد. سه متغیر شناختی، رفتاری و محیطی در این پژوهش به عنوان فاکتورهای موثر در فرایند شناخت استعدادها در نظر گرفته شده که تاثیر این سه متغیر در مراحل مختلف فرایند استعدادیابی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیلهای آماری صورت پذیرفته نیز تاثیر عمیق این فاکتورها را تایید میکند. نتایج بیانگر این نکته است که حفظ استعدادها مهمترین متغیر تاثیر پذیر از متغیرهای رویکرد روانشناختانه نسبت به سنجش عملکرد در فرآیند مدیریت استعداد است. یعنی مهمترین نقش این متغیرها در حفظ استعدادها میباشد.
پرونده مقاله
ایجاد وحفظ وفاداری مصرف کننده به برند در قلب برنامههای بازاریابی شرکتها به ویژه در بازارهای رقابتی قرار دارد، لذا در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در بخش خدمات ارتباطی شرکت ایرانسل پرداخته شود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از چکیده کامل
ایجاد وحفظ وفاداری مصرف کننده به برند در قلب برنامههای بازاریابی شرکتها به ویژه در بازارهای رقابتی قرار دارد، لذا در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی تاثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان در بخش خدمات ارتباطی شرکت ایرانسل پرداخته شود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کاربران ایرانسل ساکن شهر تهران بوده که از خدمات متنوع این اپراتور استفاده میکنند. برای جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیههای تحقیق که مبتنی بر مدل سویینی و سوییت (2008) میباشند، تعداد 384 پرسشنامه به روش خوشهای تک مرحلهای بین کاربران توزیع و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار لیزرل ومدل معادلات ساختاری نشان داد که اعتبار برند بر تعهد وفاداری،تعهد مداوم ورضایت تاثیر مستقیم دارد.رضایت بر تعهد وفاداری وتوصیههای شفاهی تاثیر مستقیم داشته وباعث کاهش تمایل به تغییر برندمی گردد. تعهد وفاداری برمتغیر وابسته توصیه شفاهی، تاثیر مستقیم داشته ولی برروی تمایل به تغییر برند تاثیری ندارد.تعهد مداوم بر تمایل به تغییر برند تاثیر معکوس دارد،یعنی باعث کاهش تمایل مشتریان به تغییر برند میگردد.
پرونده مقاله
گسترش برند استراتژی است که بسیاری از شرکتها با هدف بهرهبرداری از موقعیت بهدست آمدهی برند در بازارهای فعلی، آن را دنبال میکنند زمانی که محصول جدید تحت یک برند مشهور به بازار عرضه شود، نرخ شکست و هزینههای بازار کاهش مییابد . امکاناتی که برند برای محصولات جدید ارائه چکیده کامل
گسترش برند استراتژی است که بسیاری از شرکتها با هدف بهرهبرداری از موقعیت بهدست آمدهی برند در بازارهای فعلی، آن را دنبال میکنند زمانی که محصول جدید تحت یک برند مشهور به بازار عرضه شود، نرخ شکست و هزینههای بازار کاهش مییابد . امکاناتی که برند برای محصولات جدید ارائه میکند غالباً باعث تغییر در تصویر از برند شرکتها میشود. در نتیجه هم تأثیر و هم اطلاعات خاص مرتبط با برند و هم محصولات جدید در ذهن مصرفکننده با هم مبادله میشوند. این پژوهش دیدگاه جدیدی را با جامع ترین مدل در ارتباط با تحقیق در گسترش برند در حوزة کالاها ارائه میکند، که راهبرد فراگیری در ارائه محصولات جدید محسوب میشود.عکس العمل مصرف کنندگان، نسبت به 4 محصول جدید که از 2 نام تجاری واقعی در حوزه کالاهای مصرفی استفاده کرده اند، در این پژوهش مورد ارزیابی قرار میگیرد. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. ما دریافتیم که شرکتها قبل از اجرای گسترش برند باید سعی در شناسایی هر چه بیشتر برند در نظر مصرف کنندگان کنند و تصویر از برند خود را در ذهن مصرف کننده ارتقا دهند. برای ایجاد نگرشی مطلوب نسبت به این استراتژی باید کالای جدید چه از لحاظ طبقاتی و هم از لحاظ تصویر ذهنی با برند مادر تناسب داشته باشد. البته که این تناسب تأثیر مستقیمی بر روی تصویر ذهنی از برند گسترش یافته ندارد و فقط بر روی نگرش نسبت به گسترش تأثیر دارد و مشتریان تنوع طلب و ریسک پذیر در جا اندختن محصول ما در ذهن مصرف کنندگان دیگر تأثیر دارند، که جا دارد بر روی آنان به خصوص در شرایطی که تناسبات پایین است تمرکز بیشتری باشد.
پرونده مقاله