تحولات و تغییرات عظیمی که در واحد های صنعتی در ابعاد مختلف به وجود آمده است سبب گشته تا روش ها و سیستم های نوین جایگاه ارزشمندی در این میان به خود اختصاص دهند و تلاش در زمینهی استقرار چنین سیستم هایی سبب حرکت به سمت بهبود، کارآمدی و در نتیجه بهرهوری بیشتر شده است. این چکیده کامل
تحولات و تغییرات عظیمی که در واحد های صنعتی در ابعاد مختلف به وجود آمده است سبب گشته تا روش ها و سیستم های نوین جایگاه ارزشمندی در این میان به خود اختصاص دهند و تلاش در زمینهی استقرار چنین سیستم هایی سبب حرکت به سمت بهبود، کارآمدی و در نتیجه بهرهوری بیشتر شده است. این تحقیق بر اساس استفاده از روشهای مختلفی چون آنالیز تبدیل فوریه سریع، منحنی شکل موج، وضعیت یاتاقانهای غلطکی و زاویه فاز در فضای فرکانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به دنبال آن عیوب و منشأ احتمالی آنها کاندید شدهاند. پس از انجام دیتا برداری و بررسی نتایج، عیب ناشی از نابالانسی پولی الکتروموتور و نیز عدم همراستایی پولیها در سیستم انتقال قدرت آن مشخص شد. عیوب مذکور با استفاده از تغییرات دامنه ارتعاشاتی و زاویه فاز مربوطه شناسایی و رفع شده است.
پرونده مقاله
در این مقاله به تحلیل اکسرژی و تحلیل انرژی با استفاده از مدل موجوددربرخی از انواع آب شیرین کن های خورشیدی متداول ومورد استفاده پرداخته شده واجزای تشکیل دهنده یک آب شیرین کن که شامل پوشش شیشه ای ،کلکتور(جذب کننده انرژی خورشید) وآب شور ورودی وحوضچه را توسط روابط اکسرژی مو چکیده کامل
در این مقاله به تحلیل اکسرژی و تحلیل انرژی با استفاده از مدل موجوددربرخی از انواع آب شیرین کن های خورشیدی متداول ومورد استفاده پرداخته شده واجزای تشکیل دهنده یک آب شیرین کن که شامل پوشش شیشه ای ،کلکتور(جذب کننده انرژی خورشید) وآب شور ورودی وحوضچه را توسط روابط اکسرژی مورد بررسی قرار داده. همچنین موازنه اکسرژی و انرژی را برای سایر قسمت های یک آب شیرین کن اشاره کرده وروابط حاکم را بیان خواهد کردهمچنین روش های بهبودکارایی در سایر پارامترهای موجود ددرآب شیرین کن هارا توسط روش های مختلف برگرفته از اکسرژی وانرژی شرح داده شده ونتایج حاصل را بیان خواهد کرد.درنهایت سعی خواهیم کرد با یک مقایسه مختصر بخش های ناکارآمد در آب شیرین کن ها را شناخته و راه های بهبود عملکرد آنهارا شرح دهیم.
پرونده مقاله
در مقاله حاضر، هدف اصلی بدست آوردن ارتعاشات وارده به بدنه خودرو و سرنشینان آن ناشی از ناهمواری های جاده ای در طی یک حرکت شتاب دار با شتاب ثابت است. برای دستیابی به این هدف از مدل ¼ خودرو جداگانه برای چرخ جلو و عقب یک خودروی سواری استفاده شده است. بدین ترتیب که در چکیده کامل
در مقاله حاضر، هدف اصلی بدست آوردن ارتعاشات وارده به بدنه خودرو و سرنشینان آن ناشی از ناهمواری های جاده ای در طی یک حرکت شتاب دار با شتاب ثابت است. برای دستیابی به این هدف از مدل ¼ خودرو جداگانه برای چرخ جلو و عقب یک خودروی سواری استفاده شده است. بدین ترتیب که در ابتدا ناهمواری های جاده ای بر اساس کلاسه بندی انجام شده توسط استاندارد ایزو بدست آمده است. سپس مدل ¼ خودرو با شرایط حرکت با سرعت ثابت و نیز حرکت شتابدار در جاده کلاس D بر اساس استاندارد ISO8606 در نرم افزار المان محدود آباکوس شبیه سازی شده است. ارتعاشات وارده بر بدنه خودرو و نیز نیروهای وارد شده بر بدنه خودرو تحت اثر همزمان حرکت شتابدار و ناهمواری های جاده ای برای چرخ عقب و جلوی خودرو استخراج شده است.
پرونده مقاله
در این مقاله انرژی کازمیر مربوط به میدان اسکالر جرم دار روی یک سطح کره با شرط مرزی نوسانی و با استفاده از روش منظم سازی کم کردن جعبه ها محاسبه شده است. محاسبه این انرژی در دیگر مقالات گذشته با کم کردن انرژی نقطه صفرِ فضای مینکوفسکی از انرژی نقطه صفری که با در نظر گرفتن چکیده کامل
در این مقاله انرژی کازمیر مربوط به میدان اسکالر جرم دار روی یک سطح کره با شرط مرزی نوسانی و با استفاده از روش منظم سازی کم کردن جعبه ها محاسبه شده است. محاسبه این انرژی در دیگر مقالات گذشته با کم کردن انرژی نقطه صفرِ فضای مینکوفسکی از انرژی نقطه صفری که با در نظر گرفتن شرط مرزی محاسبه می شد انجام شده است. اما آنچه که در این مقاله بر آن تاکید گردیده است استفاده از روش منظم سازی جعبه ها در انجام محاسبات کازمیر است. این روش در گذشته بر روی ساختارهای تعریف شده در فضای تخت تست شده و البته در کلیه موارد نیز دارای موفقیت خوبی بوده است. اما در این مقاله سعی شده است تا برای اولین بار انجام این روش در یک فضای خمیده مورد ارزیابی قرار گیرد و در واقع مساله ذکر شده تنها بهانه ای است تا جوانب متفاوت روش کم کردن جعبه ها در فضای خمیده شناخته شود. در پایان در این مقاله با ترسیم و نمایش رابطه انرژی کازمیر بدست آمده و بررسی شرایط حدی در خصوص سازگاری مناسب و منطقی بین جوابهای بدست آمده در این مقاله در مقایسه با آنچه در کتب و مقالات گذشته بدست آمده بود، بحث خواهد شد.
پرونده مقاله
امروزه در سطح دنیا تمایل به سوی ساخت زیربناهای دارای امکان مشارکت بخش غیردولتی به جای زیربناهای عمومی با امکان استفاده رایگان در حال افزایش است. ساخت و توسعه راهها از طریق مشارکت بخش غیردولتی به دلیل استحصال فواید و نتایج مطلوبی همچون کمک به جبران کمبود بودجه عمومی به م چکیده کامل
امروزه در سطح دنیا تمایل به سوی ساخت زیربناهای دارای امکان مشارکت بخش غیردولتی به جای زیربناهای عمومی با امکان استفاده رایگان در حال افزایش است. ساخت و توسعه راهها از طریق مشارکت بخش غیردولتی به دلیل استحصال فواید و نتایج مطلوبی همچون کمک به جبران کمبود بودجه عمومی به منظور ساخت و نگهداری راهها، پاسخگویی به رشد ترافیک (تقاضا)، از سوی کشورها پذیرفته شده و اجرا میگردد. عوارض یکی از مشخصترین فرمهای تأمین اعتبار از کاربران در توسعه راههاست. در بحث تعیین نرخ عوارض با دو مسأله مواجه هستیم؛ یکی بحث هزینهیابی حملونقل و موضوع مهم دیگر، بحث تخصیص هزینه است و این که هزینه ایجادشده را به چه نسبتی و بر چه اساسی بین انواع وسایل نقلیه مختلف توزیع نماییم، به طوری که هر وسیله نقلیه، سهم خود را به طور عادلانه پرداخت نماید. در اخذ عوارض اهداف متفاوتی میتواند وجود داشته باشد و بسته به این که استراتژی اخذ عوارض چه باشد، میزان آن نیز متغیر است. اصول هزینهیابی و تعرفهگذاری در کشورهای مختلف بر این اساس است که کل حمل ونقل را شامل میشود و مختص راههای عوارضی نمیباشد. مثلاً سیاست مالیات بر سوخت در جایی کاربرد دارد که هزینه حملونقل از استفادهکنندگان از شبکه راهها اخذ میشود، نه از استفادهکنندگان از راههای عوارضی. از آنجا که زیرساختهای حمل ونقل در کشور ما به طور رایگان عرضه میشود، استفاده از این روشها کاربردی ندارند.
پرونده مقاله
سیستمهای ترموالکتریک دارای مزایای فراوانی از جمله سازگاری با محیطزیست، بدون سروصدا بودن و قابلیت اطمینان بالا هستند. با توجه به کاهش روز افزون منابع سوختهای فسیلی و آلایندگی ناشی از آنها استفاده از سیستمهای ترموالکتریک به دو صورت خنککن و ژنراتور رو به افزایش است. چکیده کامل
سیستمهای ترموالکتریک دارای مزایای فراوانی از جمله سازگاری با محیطزیست، بدون سروصدا بودن و قابلیت اطمینان بالا هستند. با توجه به کاهش روز افزون منابع سوختهای فسیلی و آلایندگی ناشی از آنها استفاده از سیستمهای ترموالکتریک به دو صورت خنککن و ژنراتور رو به افزایش است. اما یکی از مهمترین معایب خنککنهای ترموالکتریک پایین بودن ضریب کارایی آنها است. امروزه محققان تمرکز خاصی بر ضریب عملکرد ترموالکتریک داشته و در تلاش هستند که آن را بهبود بخشند. جهت آشنایی بیشتر با پارامترهای مؤثر بر ضریب عملکرد در این مقاله به مرور آنها پرداخته شده است. بدین منظور ابتدا تأثیر مقاومت تماسی الکتریکی و گرمایی بررسی شده است که در ماژولهای ترموالکتریک کوچک، با نادیده گرفتن آن به نتایج مطلوبی نخواهیم رسید. همچنین با کاهش مقاومت تماسی الکتریکی میتوان مقدار ضریب کارایی را 50 تا 60 درصد افزایش داد. سپس رابطه ضریب عملکرد با طول ترموالمنت، اختلاف دما و جریان الکتریکی آورده شده است و در نهایت به بررسی ماژولهای چندمرحلهای بر ضریب عملکرد پرداخته شده است که در نتیجه افزایش مراحل، ضریب عملکرد نیز افزایش یافته است.
پرونده مقاله
زیست توده دارای فرآیند احتراق پیچیده ای است که شامل متغییر های فراوانی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر میزان انتشار آلاینده ها و راندمان احتراق تاثیر میگذارند. در این مقاله تلاش بر آن بوده است تا اثر پدیده تبخیر ذرات سوختی بر احتراق ابر ذرات ارگانیک به صورت تحلی چکیده کامل
زیست توده دارای فرآیند احتراق پیچیده ای است که شامل متغییر های فراوانی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر میزان انتشار آلاینده ها و راندمان احتراق تاثیر میگذارند. در این مقاله تلاش بر آن بوده است تا اثر پدیده تبخیر ذرات سوختی بر احتراق ابر ذرات ارگانیک به صورت تحلیلی مورد مطالعه قرار گیرد. فرض شده است که ذرات ارگانیک بطور یکنواخت پخش شدهاند و به دلیل گرادیان دمایی تحت اثر نیروی ترموفورتیک قرار میگیرند. در این کار از مدلی یک بعدی برای ارزیابی ویژگیهای شعله استفاده شده است. جهت سادهسازیِ مدل، ساختار پیشانی شعله به سه ناحیه تقسیم شده است: ناحیه پیش گرم، ناحیه تبخیر و ناحیه شعله. نهایتا یک روش استاندارد حدی به منظور حل معادلات حاکم به کار گرفته شده است؛ در انتها با استفاده از معادلات حاکم بر فیزیک مسئله و همچنین معادلات بقا، مشخصه های احتراقی مربوطه حاصل شده است و نتایج حاصل از این مدلسازی با دادههای تجربی منتشر شده نیز مقایسه و توافق خوبی میان آنها بدست آمده است
پرونده مقاله