امروزه صنعت بانکداری تحت تأثیر تحولات فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی مجبور به تغییر شیوه از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی شده است. توسعه این فناوری مزایای زیادی در هزینه، زمان و شیوه دسترسی برای ارائه خدمات به مشتریان فراهم نموده است. با این حال هنوز مشتری به عن چکیده کامل
امروزه صنعت بانکداری تحت تأثیر تحولات فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی مجبور به تغییر شیوه از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی شده است. توسعه این فناوری مزایای زیادی در هزینه، زمان و شیوه دسترسی برای ارائه خدمات به مشتریان فراهم نموده است. با این حال هنوز مشتری به عنوان اصلی ترین عامل حفظ، تداوم و بقاء هر کسب و کار شناخته می شود. بنابراین شناخت نیازها و رفتار آن و پیش بینی صحیح در جهت پاسخ به موقع، می تواند منجر به تقویت رابطه مشتری و حفظ آن شود (تا مبدل به مزیت رقابتی گردد). اما ایجاد پذیرش خدمات بانکداری الکترونیک از سوی مشتریان هنوز یکی از چالش های سیستم بانکی محسوب می باشد (که اثر مستقیم بر سودآوری فعالیت های بانکی دارد). بر این اساس هدف اصلی این پژوهش ارائه مدل رفتاری مشتریان در پذیرش و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک می باشد.
در این پژوهش آمیخته، ابتدا در بخش کیفی محققین به شیوه اکتشافی و بر مبنای مدل جامع پذیرش فناوری، سعی در شناسایی عوامل پذیرش فناوری و ابعاد آن به کمک خبرگان نمود. پس از استفاده از تکنیک تحلیل محتوا در شناسایی ابعاد و مفاهیم، با استفاده از نرم افزار مکس کیودا روابط بین آنها و الگوی مفهومی استخراج شد. در این بخش اعتماد به بانک، امنیت درک شده، سهولت استفاده به عنوان ابعاد تأثیرگذار بر ریسک درک شده و مطلوبیت درک شده، تأثیر اجتماع و دانش و آگاهی به عنوان ابعاد تأثیرگذار بر نیت های رفتاری شناخته شدند. سپس در بخش کمی این الگو با استفاده از نظرات مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج تحلیل مدل معادلات ساختاری از طریق نرم افزار PLS نشان داد که در بین روابط تعریف شده، دانش و آگاهی کمترین تأثیر و مطلوبیت درک شده بالاترین تأثیر را بر نیات رفتاری دارد. در این میان ریسک درک شده به عنوان متغیر مستقل در این مدل تعریف شد. در نهایت متناسب با این یافته ها، استراتژی ها و راهکارهای لازم جهت ارتقاء پذیرش مشتریان خدمات بانکداری الکترونیک ارائه گردید.
پرونده مقاله
مدیریت ریسک یکی از مهمترین وظایف مدیران است. از یک طرف ریسکپذیری منجر به افزایش مزیت رقابتی میگردد و از طرفی دیگر طبق تئوری فرامدرن پرتفوی افزایش ریسک منجر به نوسانات احتمالی منفی بازدهی سرمایهگذاریها میگردد. زمانی که سطح سرمایه گذاریهای شرکت متناسب با سطح مناسب چکیده کامل
مدیریت ریسک یکی از مهمترین وظایف مدیران است. از یک طرف ریسکپذیری منجر به افزایش مزیت رقابتی میگردد و از طرفی دیگر طبق تئوری فرامدرن پرتفوی افزایش ریسک منجر به نوسانات احتمالی منفی بازدهی سرمایهگذاریها میگردد. زمانی که سطح سرمایه گذاریهای شرکت متناسب با سطح مناسب ریسک، تعیین شود میتواند برای شرکت ارزش آفرینی کند. محافظه کاری شرطی و غیرشرطی هر کدام به سبب ویژگی های خود میتوانند بر کاهش یا افزایش ریسک اثرگذار باشند. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سرمایهگذاری شرکت بر نوسانات آتی بازده سهام با در نظر گرفتن اثر تعدیل کنندگی محافظه کاری شرطی و غیرشرطی است. در این راستا از اطلاعات مالی 129 شرکت با استفاده از روش حذف سیستماتیک برای دوره مالی 1388 تا 1396 به صورت داده های ترکیبی استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که محافظه کاری شرطی تاثیر منفی بر سرمایه گذاری آتی شرکت دارد. همچنین محافظه کاری غیرشرطی تاثیر مثبت بر سرمایه گذاری آتی شرکت دارد. سایر یافتهها حاکی از آن است که محافظه کاری شرطی تاثیر منفی بر رابطه بین سرمایه گذاری شرکت و نوسانات بازده آتی سهام دارد. در نهایت محافظه کاری غیرشرطی تاثیر مثبت بر رابطه بین سرمایه گذاری شرکت و نوسانات بازده آتی سهام دارد.
پرونده مقاله
بیمه نوعی خدمت است و مانند همه کالاها و خدمات دارای بازار است. بازار بیمه به دلیل ویژگی های خاصی که دارد دربردارنده سه رکن خریدار ، فروشنده و تنظیم گر می باشد. تنظیم به منظور شناسایی موارد ی که بازار در آن با شکست مواجه می شود و نظارت به قصد کنترل کردن نارسایی های ناشی چکیده کامل
بیمه نوعی خدمت است و مانند همه کالاها و خدمات دارای بازار است. بازار بیمه به دلیل ویژگی های خاصی که دارد دربردارنده سه رکن خریدار ، فروشنده و تنظیم گر می باشد. تنظیم به منظور شناسایی موارد ی که بازار در آن با شکست مواجه می شود و نظارت به قصد کنترل کردن نارسایی های ناشی از موارد مذکوراعمال می گردند. به همین جهت ، هر دولتی با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد روش ها و ابزارهایی را برای تنظیم و نظارت بر بازار بیمه به کار می برد، در ایران نیز پس از خصوصی سازی بازار بیمه ، جهت تنظیم و نظارت در بازار بیمه از روش کنترل و دستور استفاده می گردد. درا ین راستا تنظیم و نظارت کارا و مؤثر بر صنعت بیمه همراه با گسترش رقابت به منظور جلوگیری از انحرافات که میتواند ضربات جدی به صنعت وارد کند، یکی از چالشهای اساسی صنعت بیمه کشور است. مقاله حاضر با روش تحلیلی -توصیفی در پی پاسخ به این پرسش است که ساختار تنظیم و نظارت در ایران چگونه است؟ دولت از چه روش و ابزاری برای این کار استفاده می نماید؟ و از نظر خبرگان این روش و ابزار دارای چه جایگاه از اهمیت و عملکرد است؟پس از جمع آوری اطلاعات ساختار تنظیم و نظارت از منابع و متون علمی، از 30 نفر از خبرگان به روش تحلیل عملکرد – اهمیت جایگاه روش ها و ابزار تنظیم و نظارت برای صنعت بیمه ایران بدست آمد. نتایج نشان می دهد ابزارها و روش های آشکار سازی ، نقدینگی ، تهدید به تعقیب ، اقدامات پرداخت .و شکایت مشتریان دارای عملکرد بالایی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.
پرونده مقاله
مراکز رشد کسب و کار، ابزاری قدرتمند برای توسعه نوآوری و کارآفرینی به شمار میروند که به طور روزافزون بر تعداد آن ها در جهان افزوده میشود. یکن فقدان شناخت از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد آن ها، بهعنوان یک شکاف نظری در ادبیات مطرح شده است. در تحقیق حاضر با هدف شناسایی این چکیده کامل
مراکز رشد کسب و کار، ابزاری قدرتمند برای توسعه نوآوری و کارآفرینی به شمار میروند که به طور روزافزون بر تعداد آن ها در جهان افزوده میشود. یکن فقدان شناخت از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد آن ها، بهعنوان یک شکاف نظری در ادبیات مطرح شده است. در تحقیق حاضر با هدف شناسایی این عوامل، ابتدا با استفاده از روش فراترکیب و مطالعه نظام مند 40 پژوهش، عوامل موثر اولیه استخراج گردیده و سپس در راستای بسترمند سازی، با بهرهگیری از روش مطالعه موردی، نسبت به انجام مصاحبههای نیمه ساختار یافته با خبرگان، در مراکز رشد شهر قزوین اقدام شده است. در نهایت با تحلیل محتوای کیفی مصاحبه ها، عوامل موثر بر عملکرد مراکز رشد، در قالب 6 زمینه اصلی و 33 عنصر مرتبط با آن ها شامل 2 عنصر در زمینه اصلی محیط خارجی، 2 عنصر در زمینه اصلی بستر محلی، 8 عنصر در زمینه اصلی مرحله پیش رشد، 9 عنصر در زمینه اصلی مرحله رشد، 2 عنصر در زمینه اصلی مرحله پس از رشد و 10 عنصر در زمینه اصلی سیاستهای کلی، با رویکرد فرایندی به رشد کسب و کارها، شناسایی و طبقه بندی شدهاند که پس از اعتبار سنجی با استفاده از روش های بررسی توسط اعضاء و گروه کانونی، در قالب مفاهیم کاربردی معرفی و تبیین گردیده اند.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر بر تعیین روابط ساختاری و رتبه بندی عوامل موثر بر خروج کارآفرینانه در شرکت های دانش بنیان فناوری محوردر حوزه زیست فناوری هدف گذاری شده است . این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و توسعه ای است و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع هم چکیده کامل
پژوهش حاضر بر تعیین روابط ساختاری و رتبه بندی عوامل موثر بر خروج کارآفرینانه در شرکت های دانش بنیان فناوری محوردر حوزه زیست فناوری هدف گذاری شده است . این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و توسعه ای است و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی قرار می گیرد و از روش معادلات ساختاری و سلسله مراتبی جهت انجام تحقیق استفاده شد. در این پژوهش جامعه آماری شامل450 نفر از مدیران و سهامدران شرکت های دانش بنیان نیز می باشد که بر اساس جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 208 نفر انتخاب شد و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. برای بررسی تعیین روابط ساختاری و رتبه بندی عوامل مؤثر بر خروج کارآفرینانه از روش معادلات ساختاری و سلسله مراتبی استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد به ترتیب عوامل فردی؛ عوامل مربوط به سرمایه گذار؛ ویژگی های شرکت، عوامل مربوط به عملکرد شرکت سرمایه پذیر، مشکلات مدیریت و اداره کسب وکار، شرایط عاطفی، شرایط نامساعد محیطی و قانونی برای کسب و کار، شناسایی فرصتهای بهتر کسب و کار، مشکلات مالی، مشکلات شراکت، شاخص برآورد نکردن چشم انداز مثبت و شاخص ویژگیهای جمعیت شناختی دارای اولویت می باشند.
پرونده مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین توانایی مدیران و حقالزحمه حسابرسی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران است. قیمت گذاری خدمات حسابرسی، یکی از موضوع های موردعلاقه بسیاری از محققان بوده و تاکنون مطالعات زیادی در این زمینه انجامشده است که اکثر آنها یک چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین توانایی مدیران و حقالزحمه حسابرسی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران است. قیمت گذاری خدمات حسابرسی، یکی از موضوع های موردعلاقه بسیاری از محققان بوده و تاکنون مطالعات زیادی در این زمینه انجامشده است که اکثر آنها یک هدف عمده را دنبال میکنند و آن تشخیص عوامل مؤثر بر حقالزحمه حسابرسی است. از مهمترین عوامل تعیین کننده حقالزحمه حسابرسی، مفهوم توانایی مدیریت است. در ادبیات حسابداری، توانایی مدیریت یکی از ابعاد سرمایه انسانی شرکتهاست که بهعنوان دارایی نامشهود طبقه بندی میشود. توانایی مدیریت را بهعنوان کارایی مدیران نسبت به رقبا در تبدیل منابع شرکت به درآمد تعریف شده است. یافتهها نشان میدهد که توانایی مدیریت، عاملی تأثیرگذار بر تصمیمات حسابرسان است. نمونه آماری مشتمل بر 81 شرکت میباشد که با روش حذف سیستماتیک انتخابشده است که در مجموع 648 شرکت بودند و دوره مطالعه، سالهای 1388 تا 1395 را در برمیگیرد. این تحقیق کاربردی بوده و برای آزمون فرضیه بکار برده شده است. با بررسی فرضیه پژوهش مشاهده شد که بین توانایی مدیران و حقالزحمه حسابرسی رابطه منفی معنادار برقرار است. این نتیجه نشان میدهد که شرکت هایی که از مدیران توانمندتری برخوردارند، نسبت به سایر شرکتها حقالزحمه حسابرسی کمتری پرداخت میکنند.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر به شناخت و توصیف الگوی مطلوب معنویت محیط کار و مدیریت ارتباط با مشتری وکیفیت زندگی کاری در سازمان بیمه تامین اجتماعی استان کرمان می پردازد.روش تحقیق بر اساس هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و توسعهای بوده و از حیث جمع آوری داده ها از دسته پژوهشهای توصیفی_همبستگ چکیده کامل
پژوهش حاضر به شناخت و توصیف الگوی مطلوب معنویت محیط کار و مدیریت ارتباط با مشتری وکیفیت زندگی کاری در سازمان بیمه تامین اجتماعی استان کرمان می پردازد.روش تحقیق بر اساس هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و توسعهای بوده و از حیث جمع آوری داده ها از دسته پژوهشهای توصیفی_همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان شاغل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان کرمان به تعداد 208 نفر و روش نمونهگیری تصادفی_طبقه ای متناسب با حجم جامعه و حجم نمونه 132 نفر بوده است. ابزارسنجش و اندازه گیری در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بوده و برای روایی سازه از تحلیل عاملی استفاده و برای برآورد ضریب پایایی از ضریب آلفای کرونباخ،پایایی سازه و پایای مرکب استفاده شده که نمرات مناسب اخذ نموده اند. به منظور آزمون سوالات پژوهش و انجام تحلیل های آماری و ارایه مدل از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی(با استفاده از معادلات ساختاری (SEM)) و نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش در مدل ارایه شده نشان داد که معنویت محیط کار بصورت مستقیم با بیشترین اثر و از طریق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت غیر مستقیم در سازمان بیمه تامین اجتماعی بر کیفیت زندگی کاری تاثیر مثبت و معنی داری دارند.
پرونده مقاله
با توجه به اهمیت کارایی در پیشبرد جوامع و جایگاهی که سازمان های امروزی به خود اختصاص داده ، استفاده از ارزیابی عملکرد به ضرورتی گریز ناپذیر تبدیل شده است. از این رو در این پژوهش سعی بر آن داریم تا با استفاده از تلفیق دو رویکرد DEA-BSC و ANN-DEA به بررسی کارایی سازمان ها چکیده کامل
با توجه به اهمیت کارایی در پیشبرد جوامع و جایگاهی که سازمان های امروزی به خود اختصاص داده ، استفاده از ارزیابی عملکرد به ضرورتی گریز ناپذیر تبدیل شده است. از این رو در این پژوهش سعی بر آن داریم تا با استفاده از تلفیق دو رویکرد DEA-BSC و ANN-DEA به بررسی کارایی سازمان ها بپردازیم. در این راستا، ابتدا به تعیین شاخص های عملکرد به کمک تکنیک کارت امتیازی متوازن در چهار بعد مشتری، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری و مالی پرداخته، سپس با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها و مدل غیر شعاعی SBM و نرم افزار GAMS کارایی سازمان را محاسبه نمودیم. در گام بعد به کمک شاخص های بدست آمده از روش DEA-BSC و با استفاده از رویکرد تلفیق تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی مصنوعی و با بهره گیری از نرم افزار MATLAB میزان کارایی را مجدداً محاسبه نمودیم. در گام آخر به مقایسه دو روش DEA-BSC و ANN-DEA پرداخته که نتایج بدست آمده از مقایسه دو روش مذکور حاکی از سازگاری دو مدل در بحث کارایی و برتری روش ANN-DEA به لحاظ زمان کوتاه پاسخگویی و تعیین کارایی و امکان استفاده از الگوریتم آموزش دیده آن برای اندازه گیری کارایی واحدهای سازمانی در آینده است.
پرونده مقاله