• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - نقش جذابیت نام تجاری در پذیرش نام تجاری از طرف مشتری (مطالعه موردی در شعب فروش برند نساجی بروجرد)
        پیمان ولی پور مریم سیاری
        پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین جذابیت نام تجاری (برند) در پذیرش نام تجاری از طرف مشتری طرح‌ریزی گردیده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان استفاده کننده از محصولات برند نساجی بروجرد می‌باشند که تعداد 384 نمونه بصورت طبقه‌بندی شده از بین مشتریان مراجعه کننده به نمایند چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین جذابیت نام تجاری (برند) در پذیرش نام تجاری از طرف مشتری طرح‌ریزی گردیده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان استفاده کننده از محصولات برند نساجی بروجرد می‌باشند که تعداد 384 نمونه بصورت طبقه‌بندی شده از بین مشتریان مراجعه کننده به نمایندگی‌های عرضه مستقیم محصولات نساجی برند بروجرد در تهران شعب پارک‌وی، پونک، پیروزی، تهرانپارس، ساعی، شهدا، قلهک و هروی نظرسنجی گردید. پرسشنامه پژوهشی محقق ساخته و شامل 6 بعد و 28 گویه بوده است. اطلاعات به دست آمده در توزیع میدانی پرسشنامه به کمک نرم‌افزار PLS تحلیل گردید. یافته‌های پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد نشان داد. نتایج حاصل از تجزیه تحلیل داده ها و مقایسه با تحقیقات محققان در مورد رابطه بین تجربیات نام تجاری با جذابیت نام تجاری و شناسایی نام تجاری مشتری و همچنین مزایای اجتماعی نام تجاری با جذابیت نام تجاری رد و سایر ارتباطات بررسی شده تایید گردید. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - تأثیر تعداد ورودی‌ گردشگران و درآمد بر سلامت جسمانی و رفاه اجتماعی افراد محلی در شهرک تاریخی ماسوله
        مهدی نوراللهی سلامت سیدحمید خداداد حسینی
        گردشگری به عنوان یک صنعت خدماتی نقش مهمی در توسعه بسیاری از کشورها ایفا می کند و در سال های اخیر به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این صنعت در کشور ایران که دارای سرزمینی چهار فصل و جاذبه های متنوع و منحصر به فرد تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی و غیره است، از اهمیت زیادی چکیده کامل
        گردشگری به عنوان یک صنعت خدماتی نقش مهمی در توسعه بسیاری از کشورها ایفا می کند و در سال های اخیر به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این صنعت در کشور ایران که دارای سرزمینی چهار فصل و جاذبه های متنوع و منحصر به فرد تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی و غیره است، از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور در این مطالعه به بررسی تأثیر تعداد ورودی‌ گردشگران و درآمد بر سلامت جسمانی افراد محلی و ارتقاء رفاه اجتماعی آن ها در شهرک تاریخی ماسوله گیلان پرداخته شد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت، پیمایشی- توصیفی می‌باشد و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده‎ها و اطلاعات از نوع میدانی می‎باشد. جامعه آماری این پژوهش را ساکنان شهرک ماسوله تشکیل می دهند. از این جامعه، نمونه ای به حجم 363 نفر و به روش نمونه گیری اتفاقی انتخاب شد. برای گردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه ای حاوی 18 سؤال طراحی شد. روایی پرسشنامه توسط اساتید و کارشناسان امر و پایایی مورد نظر در این مطالعه توسط ضریب آلفای کرونباخ که مقدارش بالای 7/0 شد بررسی و تأیید گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد تعداد گردشگران ورودی بر سلامت ساکنان و درآمد آن ها تأثیر مثبت و معناداری دارد. سلامت ساکنان بر رفاه اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری دارد. و در نهایت تعداد گردشگران ورودی به واسطه درآمد ساکنان بر سلامت ساکنان تأثیر مثبت و معناداری دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ارائه مدل ظرفیتهای بازاریابی مبتنی بر مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد شرکت با رویکرد کارت امتیازی متوازن
        لیلا اندرواژ آزاده تاج امیر محمد حسین پور
        امروزه سازمان‌ها جهت درک و برآوردن نیازهای مشتریان و جلوگیری از گرایش آنان به رقبا، باید دانش و آگاهی کامل از محیط رقابتی خود را داشته باشند؛ . این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش رویکرد آمیخته (کیفی – کمی) بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده چکیده کامل
        امروزه سازمان‌ها جهت درک و برآوردن نیازهای مشتریان و جلوگیری از گرایش آنان به رقبا، باید دانش و آگاهی کامل از محیط رقابتی خود را داشته باشند؛ . این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش رویکرد آمیخته (کیفی – کمی) بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده است. داده‌های مرحله کیفی از طریق انجام مصاحبه با 15 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، جمع‌آوری و با نرم‌افزار مکس.کیودی.ای تحلیل شد. در بخش منجر به الگوی نهایی ظرفیت‌های بازاریابی شد که دارای 11 مقوله اصلی که مدیریت دانش، تجزیه و تحلیل رقبا، مشتری و محصول در نقش عوامل زمینه‌ای بازار در نقشِ شرایط محیطی، تبلیغات، برند، شبکه توزیع، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای فناورانه و آموزش در نقش راهبردها و استراتژی‌ها و ظرفیت‌های بازاریابی در نقش مقوله اصلی و عملکرد شرکت در نقش پیامد شناسایی شده است. در بخش کمی نیز یافته‌ها حاکی از برازش مطلوب مدل پیشنهادی بود پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - تاثیر خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش نسبت به کارآفرینی
        مجتبی مالکی علی اکبر جوکار
        هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی گری هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش نسبت کارآفرینی در شرکت سایپا می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کابربردی واز منظر گردآوری داده ها، توصیفی- است. جامعه آماری تحقیق حا چکیده کامل
        هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی گری هنجارهای ذهنی، کنترل رفتاری ادراک شده و نگرش نسبت کارآفرینی در شرکت سایپا می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کابربردی واز منظر گردآوری داده ها، توصیفی- است. جامعه آماری تحقیق حاضر را 436 نفر از مدیران عالی و میانی شرکت سایپا تشکیل دادند که از این میان تعدادی(204) به عنوان نمونه بر اساس فرمول کوکران انتخاب گردید. روایی تحقیق به صورت محتوای و توسط استاد راهنما مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم‌افزار 24SPSS انجام گردید. برای تحلیل داده ها نیز از نرم افزار PLS استفاده می شود. یافته های این تحقیق نشان داد خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی گری هنجارهای ذهنی موثر است. خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی گری کنترل رفتاری ادراک شده موثر است و خودکارآمدی کارآفرینی بر قصد کارآفرینی استراتژیک با نقش میانجی گری نگرش نسبت کارآفرینی موثر است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - نقش هوش هیجانی درنیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای
        محمد حسن زاده محمد حقیقی علی صالحی
        هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش هیجانی بر نیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای بود.تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات میدانی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش کلیه چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش هیجانی بر نیات رفتاری مشتریان در فروشگاه های زنجیره‌ای بود.تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از نظر ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی است. از نظر روش گردآوری اطلاعات از نوع تحقیقات میدانی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و نمونه آماری تعداد 376 نفر از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بود که به شیوه غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند.برای گردآوری داده‌های تحقیق از سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن (2018)وپرسشنامه نیات رفتاری مشتریان ژی و هوانگ (2012) استفاده شد. روایی این پرسشنامه با جویا شدن نظر متخصصان حاصل شد و پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده و به ترتیب 82/0و 799/0 به دست آمده است. داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد و نتایج نشان داد که هوش هیجانی بر نیات رفتاری و خرده‌مقیاس‌های آن نقش دارد. استفاده از استراتژی های هوش هیجانی اطمینان می دهد که به طور صحیح با مشتریان رفتار کرد که به نوبه خود، به گسترش سریع تر کسب و کار کمک می نمایند.هوش هیجانی شناخت احساسات و هیجانات خود و دیگران و مدیریت آنها به گونه ای که باعث رشد فردی و سازمانی و شغلی شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - تاثیر عوامل درون سازمانی بر عملکرد فروش با نقش انتقال ایده، خلاقیت، نوآوری و خودکارآمدی نیروی فروش
        رضا بالو الناز مهران فرزاد آسایش علی رضا روستا
        روند روبه رشد رقابت در فروش محصولات و خدمات منجر گردیده تا سازمان‌ها توجه ویژه‌ای به فروش محصولات و خدمات خود داشته و در نتیجه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مطلوبی در بهره‌برداری از نیروهای فروش به منظور توسعه سطح عملکرد فروش خود انجام دهند. بر این اساس هدف از انجام این مط چکیده کامل
        روند روبه رشد رقابت در فروش محصولات و خدمات منجر گردیده تا سازمان‌ها توجه ویژه‌ای به فروش محصولات و خدمات خود داشته و در نتیجه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مطلوبی در بهره‌برداری از نیروهای فروش به منظور توسعه سطح عملکرد فروش خود انجام دهند. بر این اساس هدف از انجام این مطالعه بررسی نقش عوامل درون سازمانی (دانش نظارتی، انطباق‌پذیری نیروی کار جدید و سرمایه‌گذاری در سرمایه اجتماعی تیمی) بر عملکرد فروش با تاکید بر نقش میانجی انتقال ایده، خلاقیت نیروی کار جدید و نوآوری فروش نمایند. همچنین این مطالعه نقش تعدیلگر خودکارآمدی بر اثرگذاری عوامل درون سازمانی بر عملکرد فروش را موردبررسی قرار داده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه‌ی مدیران و سرپرستان ارشد شرکت‌های تولیدی حوزه مواد غذایی تشکیل داده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای- تصادفی تعداد 138 نفر به‌عنوان نمونه پژوهش تعیین گردیدند. تجزیه و تحلیل داده‌‌های جمع‌-آوری‌شده با استفاده از پرسشنامه به روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم‌افزار اسمارت-پی-ال‌اس موردبررسی قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه نشان داد که انطباق‌پذیری نیروی کار جدید و سرمایه‌گذاری در سرمایه اجتماعی تیمی، انتقال ایده و نوآوری فروش تاثیر معناداری بر عملکرد فروش داشته‌اند. همچنین این مطالعه نشان داد که خودکارآمدی تنها تاثیر انطباق‌پذیری نیروی کار جدید فروش بر عملکرد فروش را تعدیل می‌نماید و نقش تعدیلگری آن در ارتباط با اثرگذاری دانش نظارتی و سرمایه‌گذاری در سرمایه اجتماعی تیمی بر عملکرد فروش موردتایید قرار نگرفت پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت، تصویر برند و قصد خرید مشتری
        حبیبه نظری الهام فاضلی ویسری
        مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تعیین تصویر شرکت و برند آن در ذهن مصرف کنندگان مورد توجه واقع شده است. در این پژوهش رابطه بین مسئولیت‌اجتماعی شرکت و قصد خرید با توجه به نقش میانجی تصویر شرکت و تصویر برند در شرکت لبنیات صباح مو چکیده کامل
        مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تعیین تصویر شرکت و برند آن در ذهن مصرف کنندگان مورد توجه واقع شده است. در این پژوهش رابطه بین مسئولیت‌اجتماعی شرکت و قصد خرید با توجه به نقش میانجی تصویر شرکت و تصویر برند در شرکت لبنیات صباح مورد بررسی واقع شده است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی/ پیمایشی و همبستگی می باشد. نمونه آماری به تعداد 384 نفر از بین کلیه مشتریان محصولات شرکت صباح در استان گلستان انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفته‌اند. در پایان با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار لیزرل رابطه مثبت و معنادار بین مسئولیت‌اجتماعی شرکت و قصد خرید مشتریان با نقش میانجی تصویر شرکت و تصویر برند مورد تایید قرار گرفت. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - ارائه مدل هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده، ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری
        نصرت اله شادنوش محمد علی کرامتی معصومه غفوری
        پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل نظری تاثیر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری انجام شده است. به منظور تدوین مدل، از روش تحقیق کیفی و به طور خاص در ساخت نظریه، از روش داده بنیاد استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش در بخش چکیده کامل
        پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل نظری تاثیر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده بر ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری انجام شده است. به منظور تدوین مدل، از روش تحقیق کیفی و به طور خاص در ساخت نظریه، از روش داده بنیاد استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی تحقیق، از خبرگان امرمانند استاتید دانشگاهی و متخصصینی شرکت مپنا می باشد که در نهایت منجر به استخراج و شناسایی متغیرها گشته است. روش نمونه گیری به صورت گلوله برفی و ملاک اندازه نمونه، رسیدن به اشباع نظری و مبنای اصلی جمع آوری داده ها، انجام مصاحبه عمیق بوده است. در مجموع 20 مصاحبه انجام شد. پس از انجام مراحل سه گانه کدگذاری با به کارگیری نرم افزار MAXQDA مدل نهایی پژوهش متشکل از 8مقوله کلی، 27 مقوله فرعی و 58مفهوم اصلی حاصل شد. در این پژوهش شناسایی عوامل مدل مبتنی بر هم آفرینی در مواجهه با واقعیت افزوده، ریسک درک شده، اعتماد درک شده و قصد خرید مشتری و تبیین روابط آنها مورد نظر بوده است. پرونده مقاله