مقاله حاضر با هدف شناسایی و ارزیابی نحوه عملکرد سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری در شعب بانک تجارت استان تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن تدوین شده است. در این ارتباط، در گام اول با توجه به چهار بُعد اصلی کارت امتیاز متوازن شامل مشتری، مبادلات داخلی، مالی چکیده کامل
مقاله حاضر با هدف شناسایی و ارزیابی نحوه عملکرد سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری در شعب بانک تجارت استان تهران با استفاده از کارت امتیازی متوازن تدوین شده است. در این ارتباط، در گام اول با توجه به چهار بُعد اصلی کارت امتیاز متوازن شامل مشتری، مبادلات داخلی، مالی و نوآوری و یادآوری، پرسشنامهای مشتمل بر 31 پرسش در دو بخش تهیه شد؛ سپس با استفاده از نرمافزار لیزرل، اطلاعات حاصل از پرسشنامه تحلیل شد. نتایج مطالعه نشان داد که بانک تجارت با انجام برنامهریزیهای کاربردی میتواند سطح معناداری از بهبود را از منظر چهار دیدگاه کارت امتیازی متوازن تجربه کند که ماحصل آن آگاهی از وجود شرکت (برند)، افزایش مقدار تبادلات مشتری، افزایش نرخ استفاده از فناوریهای جدید در مقایسه با رقبا را افزایش می دهد و بهبود کیفیت خدمات را موجب می شود.
پرونده مقاله
در سال های اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، موجب تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بی سیم و ارائه بانکداری موبایل، انعطافپذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از اینرو، هدف چکیده کامل
در سال های اخیر پیشرفت مربوط به تکنولوژی اطلاعات، موجب تحول صنعت بانکداری در حوزه بانکداری الکترونیک شده است. خصوصا پیشرفت در تکنولوژی بی سیم و ارائه بانکداری موبایل، انعطافپذیری زمانی و مکانی در استفاده از خدمات بانکداری را برای مشتریان فراهم آورده است. از اینرو، هدف از این تحقیق، شناسایی و تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل در سیستم بانکداری با استفاده از معادلات ساختاری می باشد. برای شناسایی عوامل کیفی موثر از300 نفر مشتری در بین یک بانک دولتی (ملی) و سه بانک خصوصی (پارسیان، اقتصاد نوین و سینا)، در شهر تبریز بهره گرفته شد. در این تحقیق، ابتدا از تحلیل عامل اکتشافی برای تعیین عوامل کیفی موثر بر ترویج بانکداری موبایل استفاده شد که چهار عامل کارکردگرایی، خدمات مشتری، محتوا، طراحی واسط انتخاب شد که سپس از بسته نرم افزاری لیزرل برای تعیین میزان تاثیر هریک از عوامل تعیین شده استفاده شد که یافته های پژوهش حاکی از آن است که خدمات مشتری را به عنوان عامل مهم تاثیرگذار بر اثربخشی بانکداری مویابل تعیین شد.
پرونده مقاله
مدیریت نقدینگی به معنای پیشبینی حجم تقاضا برای وجوه و تأمین مقادیر کافی وجوه برای جوابگویی به این نیازها است. در این پژوهش، مدیریت نقدینگی با لحاظ شاخصهای ریسک نقدینگی به صورت مطالعه موردی در بانک ملت مورد اندازهگیری و تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. تحقیق پیشرو از نوع چکیده کامل
مدیریت نقدینگی به معنای پیشبینی حجم تقاضا برای وجوه و تأمین مقادیر کافی وجوه برای جوابگویی به این نیازها است. در این پژوهش، مدیریت نقدینگی با لحاظ شاخصهای ریسک نقدینگی به صورت مطالعه موردی در بانک ملت مورد اندازهگیری و تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. تحقیق پیشرو از نوع کاربردی است و به اندازهگیری میزان مطلوب نقدینگی بانک ملت با استفاده از مدل برنامهریزی آرمانی طی سالهای 1391 – 1392 میپردازد. در این تحقیق صورتهای مالی بانک مورد بررسی قرار میگیرد، در پایان برای بررسی مدل نقدینگی به دست آمده، پرسش نامه ای توسط 30نفر از خبرگان و استفادهکنندگان بانک ملت تکمیل شد. جهت بررسی اولویت نسبت های نقدینگی موثر بر نقدینگی، جداولی طراحی و اولویت نسبت ها با توجه به رتبه بندی معیارهای قضاوتی ترجیحات به کمک کارشناسان و مدیران با تجربه بانک نمره گذاری شد. در این پژهش، از روش تحلیل سلسله مراتبیAHPو نرمافزارEXPERT CHOICEبرای تعیین ضرایب نسبت ها در تابع هدف استفاده شد. در نهایت مدل برنامهریزی آرمانی با استفاده از نرم افزارGAMS حل شد.نتایجتحقیقنشانداد که میزان مطلوب نقدینگی در بانکطیسال هایموردبررسی با میزان واقعی آن در حال حاضرتطابق دارد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی خرده فروشی بر کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط (با نگرش بر روابط کانال خرده فروشی) است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع تحقیق همبستگی است. در این مطالعه برای جمع آوری داده ها از روش تحقیق میدا چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی خرده فروشی بر کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط (با نگرش بر روابط کانال خرده فروشی) است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع تحقیق همبستگی است. در این مطالعه برای جمع آوری داده ها از روش تحقیق میدانی و به کارگیری پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری مدیران فروشگاه زنجیره یی رفاه در شهر تهران است. در این تحقیق، به دلیل محدود بودن حجم جامعه، حجم جامعه با حجم نمونه برابر است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن توسط تعدادی از متخصصان جامعه آماری و استادان بازاریابی تایید شد است. پردازش داده ها از طریق نرم افزار اس پی اس اس انجام شده است. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت بازارگرایی خرده فروش بر هوش بازار تامین کننده، هوش بازار تامین کننده بر عملکرد تامین کننده، بازارگرایی خرده فروش بر عملکرد تامین کننده، هوش بازار تامین کننده بر رضایت اقتصادی و اجتماعی خرده فروش، رضایت اقتصادی بر رضایت اجتماعی خرده فروش است.
پرونده مقاله
مسؤولیت اجتماعی شرکت ها امروزه نقش ارزشمندی در بنگاه های اقتصادی ایفا می کند و توجه فزایندهای را به دست آورده است؛ درحالی که بسیاری از مطالعات تاثیر مسؤولیت اجتماعی شرکت ها را بر روی مصرفکنندگان مورد بررسی قرار دادهاند. تحقیقات اندکی تلاش نمودهاند تاثیر مسؤولیت اجتم چکیده کامل
مسؤولیت اجتماعی شرکت ها امروزه نقش ارزشمندی در بنگاه های اقتصادی ایفا می کند و توجه فزایندهای را به دست آورده است؛ درحالی که بسیاری از مطالعات تاثیر مسؤولیت اجتماعی شرکت ها را بر روی مصرفکنندگان مورد بررسی قرار دادهاند. تحقیقات اندکی تلاش نمودهاند تاثیر مسؤولیت اجتماعی شرکت ها در درک کارکنان از سازمان، از دیدگاه بازاریابی رابطهمند مورد بررسی قرار دهند. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر نقش مسؤولیت اجتماعی شرکت ها بر کیفیت و نتیجه رابطه کارکنان با سازمان است. در این تحقیق، براساس مدل کارول، چهار بعد از مسؤولیت اجتماعی شرکت ها (مسؤولیت اقتصادی، مسؤولیت قانونی، مسؤولیت اخلاقی و مسؤولیت بشر دوستانه)استفاده شده است و منظور از کیفیت رابطه، اعتماد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان و نتیجه رابطه، تعهد سازمانی است. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه از کارکنان شرکت های صنایع غذایی در شهرک صنعتی نصیرآباد مستقر در شهرک های صنعتی استان تهران جمع آوری شده است. به منظور توصیف داده ها از آمار توصیفی و برای تحلیل آن و آزمون فرضیه ها از آمار استنباطی استفاده و از روش مدل یابی معادلات ساختاری و با بهره گیری از دو نرم افزار Spss و Lisler کمک گرفته شده است. یافته های حاصل نشان می دهد همه ابعاد مسؤولیت اجتماعی شرکتها تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی کیفیت رابطه کارکنان با سازمان دارند؛ اما تاثیرات آنها یکسان نیست. به گونه ای که مسؤولیت های بشردوستانه و اخلاقی بشترین تاثیر را بر اعتماد سازمانی دارند و مسؤولیت های اخلاقی و قانونی نیز بیشترین تاثیر را بر رضایت شغلی می گذارند. همچنین، کیفیت رابطه بر نتیجه رابطه تاثیر بسزایی می گذارد و اعتماد سازمانی نسبت به رضایت شغلی بیشترین تاثیر مثبت و مستقیم را بر تعهد سازمانی می گذارد. علاوه براین نتایج، ابعاد مسؤولیت اجتماعی شرکت ها تاثیر مثبت ولی غیرمستقیمی را بر نتیجه رابطه (تعهد سازمانی) نیز دارد. در این زمینه مسؤولیت های اقتصادی، قانونی و بشردوستانه بیشترین تاثیر را بر تعهد سازمانی از طریق واسطه اعتماد سازمانی می گذارند و تنها بعد مسؤولیت اخلاقی بیشترین تاثیر را بر روی تعهد سازمانی از طریق واسطه رضایت شغلی دارد.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر با هدف مقایسه کارایی کانال های مستقیم وغیرمستقیم بازاریابی بیمه در ایرانانجام شده است. پس از بررسی مطالعات انجام شده پیشین، متغیرهای تحقیق تعیین شدند. برای ارزیابی کارایی کانال های بازاریابی از تلفیق روش فرایند تحلیل شبکه یی ANPو تحلیل پوشش داده ها DEA و از م چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف مقایسه کارایی کانال های مستقیم وغیرمستقیم بازاریابی بیمه در ایرانانجام شده است. پس از بررسی مطالعات انجام شده پیشین، متغیرهای تحقیق تعیین شدند. برای ارزیابی کارایی کانال های بازاریابی از تلفیق روش فرایند تحلیل شبکه یی ANPو تحلیل پوشش داده ها DEA و از مدل CCR جهت سنجش کارایی عملیاتی واحدهای تصمیم گیری استفاده شده است. روش تحقیق براساس هدف، کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده ها توصیفی است. جامعه آماری تحقیق کلیه شرکت های بیمه که در سال1390در ایران فعالیت داشته اند می باشد. درابتدا پرسشنامه تحقیق بین مدیران ارشد شرکت های بیمه توزیع شده و سپس بااستفاده از فرایند تحلیل شبکه یی وزن متغیرها تعیین شد. بعد از نرمالیزه کردن داده ها با استفاده از تحلیل پوشش داده ها نتیجه تحقیق حاکی از این مطلب شد که کارایی کانال غیرمستقیم بیشتر از کارایی کانال مستقیم بازاریابی بیمه در ایران است.
پرونده مقاله
در سال های اخیر استفاده از فناوری شناسایی به وسیله امواج رادیویی (RFID) به منظور ردیابی هر قطعه در مدیرت انبارها به بخشی از زنجیره تامین بسیار حیاتی مبدل شده است؛ از این رو در این تحقیق سیستم انبارداری سنتی و سیستم انبارداری نوین همراه با معیارهای موثر بر انبارداری از ط چکیده کامل
در سال های اخیر استفاده از فناوری شناسایی به وسیله امواج رادیویی (RFID) به منظور ردیابی هر قطعه در مدیرت انبارها به بخشی از زنجیره تامین بسیار حیاتی مبدل شده است؛ از این رو در این تحقیق سیستم انبارداری سنتی و سیستم انبارداری نوین همراه با معیارهای موثر بر انبارداری از طریق تکنیک تحلیل سلسله مراتبی ارزیابی و رتبه بندی می شود. در این ارتباط ابتدا مدل تحقیق بر اساس مدل لین و طراحی و با بهره گیری از نظرات کارشناسان مجرب نهایی می شود و آنگاه گزینه های استفاده از سیستم انبارداری سنتی و نوین با استفاده از 5 معیار اصلی و 18 زیر معیار مربوط با بهره گیری از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت گزینه های حاصل رتبه بندی می شود. نتایج تحقیق نشان داد که سیستم انبارداری نوین بر سیستم انبارداری سنتی ارجح است. اولویت معیارهای موثر بر سیستم انبارداری به ترتیب، هزینه، عملکرد، قابلیت اطمینان، امنیت و استانداردهای بینالمللی شناسایی شده اند. روش مورد استفاده در این تحقیق از نظر گردآوری داده ها توصیفی – اکتشافی بوده است و با توجه به محدودیت آن به مدیریت انبارهای مناطق عملیاتی مطالعه موردی محسوب می شود. این پژوهش با حمایت شرکت انتقال گاز انجام گرفته است.
پرونده مقاله