ارزیابی موفقیت دورههای دانشگاه علمی کاربردی در ارتقاء آگاهیهای عمومی شغلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید و مقایسه آنان
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگی
1 - ندارد
کلید واژه: ارزیابی, دانشگاه جامع علمی کاربردی, مهارت آموزی,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیق حاضر با هدف اصلی این که آیا دورههای کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آموزش مهارت مؤفق بوده اند یا نه صورت پذیرفت. روش پژوهش: دانشجویان و اساتید مراکز علمی کاربردی جنوب شهر تهران به عنوان جامعه آماری مدنظر قرار گرفت که مجموعاً 194 دانشجوی ترم آخر دوره کاردانی و 50 استاد به پرسشنامههای مربوطه پاسخ دادند. پرسشنامهها هر کدام شامل 30 سؤال بود که روایی آن با اتخاذ نظر و اعمال دیدگاه کارشناسان جهت تصحیح و رفع اشکالات حاصل گردیده و پایایی آن نیز از طریق آزمون پایایی روش آلفای کرونباخ به اثبات رسیده بود. شاخص آگاهیهای عمومی شغلی، مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت و تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون تی صورت پذیرفته است. یافتهها: تحقیق نشان داد که از دیدگاه دانشجویان و اساتید، دانشگاه علمی- کاربردی درارتقاء آگاهیهای عمومی شغلی، توفیقات آموزشی بالا نداشته اما ضعیف هم نبوده و در سطح متوسط عمل نموده است. نتیجه گیری: دانشگاه جامع علمی کاربردی، با بهره برداری از تحقیقاتی از این دست و به مدد دانش مدیریت برمبنای هدف، با جدیت بیشتری به امر مهارت آموزی مبادرت ورزد.
Introduction and Objective: The main purpose of the present study was whether the Applied Science University in skill training courses has been successful or not carried. Methods: Students and faculty of applied science center in Tehran city as the population was considered. A total of 194 students from last semester course and 50 teachers responded to the questionnaire. Its reliability was proved by the test of Crown Bach Alfa. Public awareness of indicators of job evaluation and were assessed by T-test and analysis of data has been done. Results: Showed that the attitudes of students and professors, university staff - Applied promotion of public awareness, job training successes, but not above the average level of operation and has not been weakened. Conclusion: University of Applied Science, the utilization of research-based knowledge management and to help achieve the goal, the more seriously it does take training.