A

  • Abbasi.Ghodratollah مقایسه کارآمدی روش های تدریس تعاملی-مشارکتی و غیر تعاملی کار-محور بر ترس از ارزیابی منفی زبان آموزان در کلاس های نامتجانس دانشگاهی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Abbasian.Gholam Reza تاثیر آموزش تحلیل گفتمان انتقادی بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Abbasian.Gholam-reza نقش طرح ذهنی ساز آموزش تاریخچه واژگان در تقویت مهارت خواندن [ Vol.2, Issue 5 - Winter Year 2009]
  • Abbasian.Gholam-reza تاثیر درسکارهای تصمیمی و جورچین بر تقویت توانای های شنیداری و گفتاری زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Abbasian.Gholam-Reza رویکرد سبک-مدارانه و مهارت-محورنسبت به مقوله ناهماهنگیهای کاربردی زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Abbasian.Gholam-Reza نگرش زبان آموزان ایرانی نسبت به فرهنگ زبان های مقصد و مبدا [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Abbasian.Gholam-Reza Portfolio Assessment-Led Engagement, Study and Activation (ESA) Mechanism in Writing Class: Focus on Emotive Dimensions [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Abbasian.Gholam-Reza چالشهای آموزش و ارزیابی زبان انگلیسی در دبیرستانهای ایران [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Abbasian.Gholam-Reza تاثیر آموزش صریح و مقابله ای اصطلاحات و کلمات همنشین برمهارت درک مطلب زبان آموزان خارجی [ Vol.5, Issue 10 - Summer Year 2012]
  • Aghaalikhani.Masomeh Investigating the Effects of Scaffolding Genre Knowledge and Metacognitive Strategy Use on EFL Learners’ Academic Writing Skills: A Mixed-methods Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Aghazadeh.Zahra EFL Learners’ and Teachers’ Perceptions toward Corrective Feedback and Collaborative Writing: A Mixed-Methods Study [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Ahangaran.Farnoush Scrutinizing Applied Linguistics Professors, EFL Teachers, and Parents’ Perspectives on English Instruction at the Primary School Level [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Ahangari.Saeideh تاثیر بالابردن میزان آگاهی از طریق آموزش راهکارهای فراشناختی (طرح ریزی کردن و خود مدیریت کردن) بر روی مهارت خواندن فراگیران ایرانی انگلیسی برای اهداف خاص [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Ahangari.Saeideh تاثیر ارزشیابی پویای گروهی تجمعی و همزمانی بر حافظه شنیداری زبان آموزان در فعالیت های شنیداری [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Ahangari.Saeideh بهبود عملکرد داستانگویی شفاهی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی از نظر صحت دستوری، روانی وپیچیدگی با ا یجاد آگاهی معنایی از طریق فیلدهای معنای [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Ahangari.Saeideh تأتیر پیچیدگی شرایط و دشواری فعالیت‌های کلاسی بر صحت دستوری نگارش زبان‌آموزان ایرانی [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Ahangari.Saeideh ساختار موضوعی درسه نوع نگارش(استدلالی- علت و معلولی و فرایندی) دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Ahangari.Saeideh تاثیر متن بر یادگیری و یاداوری اصطلاحات [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Ahangari.Saeideh ویژگیهای یک معلم زبان انگلیسی کارآمد از دیدگاه دانشجویان پسر و دختر [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Ahanghari.Saeideh The Role of Participatory Structure and Output Modality in Enhancing Iranian EFL Learners’ Speaking and their Perceptions: A Mixed-Method Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Ahanghari.Saeideh Growth Mindset and Cognitive Engagement of Female EFL Learners: Contribution of Risk-Taking as a Mediator [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Ahmadi.Hossein The Effects of Task-Based Collaborative Output Activities and Scaffolding Techniques on EFL Learners' Writing Performance: A Mixed-Methods Study [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Ahmadian.Mehrshad محافل بحث های حرفه ای و نقادانه ی گروهی: گامی عملی به سوی اجرای آموزش انتقادی معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Ahmadian.Mehrshad محافل بحث های حرفه ای و نقادانه ی گروهی: گامی عملی به سوی اجرای آموزش انتقادی معلمان زبان انگلیسی [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Ahmadi-Azad.Shima Unveiling Vocabulary Learning Strategies: A Mixed Methods Study among EAP Students [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Ahmadi-Azad.Shima Investigating the Effects of Scaffolding Genre Knowledge and Metacognitive Strategy Use on EFL Learners’ Academic Writing Skills: A Mixed-methods Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Ahmadi-Azad.Shima بررسی میزان همبستگی بین سبک نوشتاری زبان آموزان ایرانی وجنسیت و شخصیت آنان [ Vol.1, Issue 3 - Summer Year 2008]
  • Ahour.Touran رابطه بین ویژگی های شخصیتی زبان آموزان ایرانی و جرات آنها: مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Ahour.Touran تاثیر سرودهای انگلیسی بر درک شنیداری زبان آموزان سطح پیش متوسط [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Ahour.Touran ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه اول((prospect1 بر اساس چک لیست از دیدگاه دبیران [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Ahour.Touran تاثیر اموزش مشترک از طریق مدل معلم – کمک معلم بر روی درک مطلب زبان اموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Ahour.Touran ارزیابی درونی کتاب درسی زبان انگلیسی «ویژن ۲» از دیدگاه معلمان [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Ahour.Touran The Effect of BBC News Lessons on High School EFL Learners’ Vocabulary Learning [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Ahour.Touran تحلیل انتقادی بصری نمادهای جنسیت در مواد درسی آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه چند بعدی [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Ahrabi Fakhr.Masoud جستاری در توانایی یک نرم افزار پیام رسانی سیار در زبان آموزی خود انگیخته [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Akbari.farzaneh Unveiling Vocabulary Learning Strategies: A Mixed Methods Study among EAP Students [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Akbari.Mahboubeh Designing an Intercultural Development Inventory to Assess EFL Learners’ Intercultural Competence: A Mokken Scale Analysis [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Akbari.zahra Revisiting Mental Translation: A Potential to Promote Reading Comprehension in English for Specific and Academic Purposes Contexts [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Alavinia.Parviz Developing Process Writing Ability in Virtual Learning Environment via (Reinforced) Metalinguistic Corrective Feedback [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Alavinia.Parviz ارتباط بین خلاقیت معلمان، انگیزش و میزان رضایت شغلی آنان: بررسی نقش جنسیت، تجربه تدریس و بافت تدریس [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Aliasgharzadeh.Akbar تاثیر راهبردهای اصلاح خطا و استنباط بر روی درک مفاهیم انگلیسی و دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Alizadeh Oghyanous.Parastoo بررسی تاثیر تدریس راهبردهای فراشناختی شنیداری در تکنیک سایه برروی درک شنیداری زبان آموزان وابسته به زمینه و مستقل از آن [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Alizadeh Oghyanous.Parastoo تاثیر مقایسه ای تقویتدرون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Aminzadeh.Roxana بررسی مقایسه ای تأثیر تمرین های نوشتاری مبتنی بر مطالعه ی متون و تمرین های منحصراً نوشتاری برروی مهارت نوشتن زبان آموزان ایرانی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • arianfar.afrooz فراگیری دستور زبان انگلیسی با مواد آموزشی گفتاری و شنیداری در رویکردهای شناختی و زیست محیطی: مورد تاکید با بازخورد غیر صریح [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • asadi.Javanshir بررسی اثربخشی گذرگاه های-چندگانه مغز بعنوان یک مدل آموزش مغز-محور بررروی استرس، اضطراب، افسردگی و فضای حمایتی ادراک شده فراگیران زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Ashraf.Hamid مطالعه تطبیقی در زمینه آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی ازاستاندارد های اخلاق در پژوهش: نقش جنسیت و تجربه در تدریس [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Ashraf.Hamid آیا مهارت های تفکر انتقادی موجب موفقیت در تدریس زبان می شود؟ مطالعه موردی معلمان ایرانی زبان انگلیسی بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی آنها [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • assadi.nader تاثیر تدریس SFL-oriented register برروی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی با تاکید بر مهارت زبانی آنها [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Assadollahfam.Hasssan The Effect of Synchronous and Asynchronous Computer-Mediated Communication on Reading Comprehension and Reading Self-efficacy of Iranian EFL Learners [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Ayyoob Tabatabaei.Mir استفاده از اصطلاحات شک و اطمینان در نوشته های رسمی زبان آموزان تک زبانه و دو زبانه مونث و مذکر ایرانی: مطالعه موردی مقالات تحقیقاتی فارغ التحصیلان دوره ارشد زبان انگلیسی ایرانی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Azabdaftari.Behrooz سنجش پویای استراتژی های خواندن یادگیرندگان زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی: معرفی روش وساطت سوسی [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Azabdaftari.Behrooz Iranian Advanced EFL Learners’ Perception of Criteria-Referenced Self-and-Peer Assessment: Benefits and Challenges [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Azabdaftari.Behrouz شرح نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی در پرتو یافته‌های روش‌شناسی قوم شناختی [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Azad.Omid Paralinguistic Cues and EFL Learners’ Speaking Fluency: A Study of First-Year Undergraduate Students of Gonabad University [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Aziz Malayeri.Faramarz ادراکات و عملکرد معلمان زبان انگلیسی از استراتژی های ارزیابی جایگزین و رابطه آنها با تامل معلم [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]

B

  • Babaei Bigham Lahiji. Bahareh Dynamic Assessment and Iranian EFL Learners’ Knowledge of Passive Voice in Speaking Tasks [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Babaii.Esmat Literature Use in Iranian and International Journals of Applied Linguistics: A Grounded Theory Study [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Babapour.Mina مطالعه مقابله ای نشانگرهای موضع نویسنده در ستون عقیده روزنامه های انگلیسی و فارسی [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Baghaei.Purya Examining Indicators of Validity in Online Formative Assessment: Insights from Iranian EFL Teachers [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Bakhtiari Fayendari.Mehri موفقیت حرفه ای بین استادان مدرس رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه : تحقیقی بر اساس تئوری فوتینگ گافمن [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Bakhtiari Fayendari.Mehri آیا مهارت های تفکر انتقادی موجب موفقیت در تدریس زبان می شود؟ مطالعه موردی معلمان ایرانی زبان انگلیسی بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی آنها [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Banayazdi.Fatemeh تاثیر راهبردهای اصلاح خطا و استنباط بر روی درک مفاهیم انگلیسی و دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Barjesteh.Hamed بررسی انگیزه ها، نگرش ها و فعالیت های آموزشی خانگی والدین به سوی دوزبانگی [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Barjesteh.Hamed بررسی موانع خرد و کلان در اجرایی شدن آموزش تفکر انتقادی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Basirat.Mina نقش و توانش مدرس آنلاین: نظرات دانشجو معلمان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Behin.Bahram بررسی مقایسه‌ای نشانگرهای کلام در متون زبانشناسی کاربردی و متون ترجمه‌شده [ Vol.3, Issue 7 - Winter Year 2010]
  • Behin.Bahram فعال شدن زبان اول هنگام پردازش واژگان در زبان دوم در یک بافت جمله ای [ Vol.4, Issue 8 - Summer Year 2010]
  • Behin.Bahram شرح زبانشناختی تحول قهرمان خوشه های خشم [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • Behjat.Fatemeh نقش کمکی بازی در آموزش اعداد انگلیسی به زبان اموزان ایرانی در سطح متوسط [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Behjat.Fatemeh ارتباط بین آموزش دستور زبان به شیوه استقرایی و استنتاجی و عملکرد دستوری زبان انگلیسی در فراگیران دختر و پسر [ Vol.1, Issue 0 - Spring Year 2008]
  • Behjat.Fatemeh کاربرد ابزارهای شبکه در یادگیری مهارت نگارش فراگیران زبان انگلیسی: وبلاگ، ویکی و پادکست [ Vol.4, Issue 8 - Summer Year 2010]
  • Behnam.Biook ویژگی های روان‌سنجی یک مقیاس سنجش برای ارزشیابی توانش تعاملی در وظایف زوج گفتار در سطح خُرد [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Behnam.Biook تحلیل نقادانه گفتمان رویداد 11سپتامبر 2001 درگفتمان مطبوعاتی‌ امریکا و سوریه [ Vol.3, Issue 7 - Winter Year 2010]
  • Behnam.Biook بررسی میزان همبستگی بین سبک نوشتاری زبان آموزان ایرانی وجنسیت و شخصیت آنان [ Vol.1, Issue 3 - Summer Year 2008]
  • Behnam.Biook بررسی سبک نوشتاری چکیده های مقالات پژوهشی زبانشناسی کاربردی دانشگاه های اکسفورد و تبریز:بررسی ساختار انتقالی و ساختار انتخابی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Behnam.Biook تاثیر استفاده از فعالیت های مختلف در یاد گیری حروف اضافه در کلاسهایی با تعامل افزایشی صورت محور و معنی محور [ Vol.4, Issue 9 - Winter Year 2011]
  • Behnam.Biook آموزش داربستی نگارش پیشرفته از طریق چهارچوبهای نوشتاری [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Behnam.Biook تحلیل نقادانه گفتمان سیاسی : بررسی چند نمونه ازسخنرانی های نخبگان سیاسی در زبان انگلیسی [ Vol.1, Issue 0 - Spring Year 2008]
  • Biria.Reza بررسی تاثیرنحوه انتخاب نشانه های بافتی و نوع متن بر نحوۀ استنتاج نوجوانان و جوانان [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • Birjandi.Parviz تاثیر تغییرات ضربان قلب بر روی مهارت خواندن و درک مطلب در بین فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]

C

  • Chalak.Azizeh تأثیر استفاده از نقشه های ذهنی الکترونیکی بر گزینه های راهبردی یادگیری زبان انگلیسی بزرگسالان و نوجوانان [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Chalak.Azizeh بررسی نگرش دانشجویان زبان انگلیسی در عرصه بین الملل نسبت به توانش ارتباطی بین فرهنگی [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Chalak.Azizeh زبان کوید-19: عکس العمل جوامع در قالب ایجاد یک کویدپدیای جامع نئولوژیسم انگلیسی در مقایسه با فارسی (کرونولوژیسم) [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Chalak.Azizeh Promoting Professional Identity Formation of Novice EFL Teachers in E-teaching Through Online Image Management (OIM) Strategies [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Chalak.Azizeh بررسی تاثیر به کاربردن آنالیز نقادانه نیازهای زبان آموزان ایرانی سطح متوسط بر ارتقای سطح مهارت گفتاری آنها [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]

D

  • Daftarifard.Parisa خاصیت تراکمی توانمندی خواندن و درک مطلب: مدل قطعی یا مدل احتمالی ؟ [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Dastgoshadeh.Adel رابطه بین هویت سازمانی ،هویت حرفه ای، و کارایی تدریس اساتید زبان دانشگاهی [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Davaribina.Mehran تاثیر انواع مختلف بازخورد اصلاحی نوشتاری معلم بر روی صحت نوشته های زبان آموزان ایرانی [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Davarzani.Fatemeh تاثیر کلاس مجازی و حقیقی بر توسعه کاربردشناسی بین زبانی: میکروبلاگینگ در مقایسه با آموزش سنتی کنشهای گفتاری به فراگیران ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • davatgari.hanieh Effective Language Classroom: A Qualitative Study Using a Critical Incident Technique [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Davatgari.Haniyeh بررسی تاثیر آموزش فرآیند خطی درمقابل آموزش مبتنی برفن معانی بیان برروی کنش زبان نوشتاری فراگیران زبان دوم پایه متوسط [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Derakhshan.Ali تحلیل سبک‌شناختی چکیده‌ی پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Dowlatabadi.hamid Pinpointing The Miscellaneous Causes and Reasons of Failure in Intercultural Communications from Iranian Teachers' Viewpoints [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]

E

  • Ebrahimi.Seyed Foad Functional Analysis of Hedges and Boosters in Academic Students Essays: Across Disciplinary Study [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Entesari.Elham Adverse Conditions in the Professional Lives of English Instructors: Recommendations to Ameliorate Teacher Resilience [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Eslami.Hedayat Adverse Conditions in the Professional Lives of English Instructors: Recommendations to Ameliorate Teacher Resilience [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]

F

  • Fallah.Raziyeh Promoting Professional Identity Formation of Novice EFL Teachers in E-teaching Through Online Image Management (OIM) Strategies [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Farajzadeh.Roshan ارتباط بین خلاقیت معلمان، انگیزش و میزان رضایت شغلی آنان: بررسی نقش جنسیت، تجربه تدریس و بافت تدریس [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Farnia.Maryam مطالعة میان‌فرهنگی بی‌ادبی و پاسخ به تهدید توسط دانشجویان ایرانی و انگلیسی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Farrokhi.Mohamma Hasan ترتیب درستی تکواژهای دستوری در فراگیری زبان انگلیسی در فراگیران فارسی‌زبان: شواهدی برای وجود یا عدم وجود دستور همگانی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Fathali.Somayeh Design and Implementation of a Blended ESP Course for Iranian Vocational School Students of Photography: A TBLT Approach [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]

G

  • Garmabi.Hanieh موفقیت حرفه ای بین استادان مدرس رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه : تحقیقی بر اساس تئوری فوتینگ گافمن [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Garmabi.Hanieh آیا مهارت های تفکر انتقادی موجب موفقیت در تدریس زبان می شود؟ مطالعه موردی معلمان ایرانی زبان انگلیسی بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی آنها [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Gavidelnia.Negin بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Ghaffari.mostafa بررسی ادراک معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از آگاهی فرهنگی انتقادی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Ghafouri.Naser تاثیر آموزش فرایند محور و ژانر محور بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در دو سطح خلاقیت [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Ghafouri.Naser بررسی استعاره دستوری اندیشگانی در رمان فرانکشتاین نوشته ماری شلی و برگردان سینمایی آن [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Ghafouri.Naser ارتباط بین تفکر نقادانه زبان آموزان زن و مرد ایرانی با ِیادگیری مستقل آنها [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Ghafouri.Naser بررسی مقابله ای استفاده از عناصر فراکلامی در مقالات نوشته شده در رشته زبانشناسی کاربردی توسط نویسند گان انگلیسی زبان زن و مرد [ Vol.5, Issue 10 - Summer Year 2012]
  • Ghafouri.Naser بررسی فراوانی وقوع بخشهای متوجه به شکل زبان در مکالمات دو نفره متشابه و نا متشابه در زبان آموزان ایرانی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Ghafouri.Naser بررسی مقابله‌ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و نا هم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [ Vol.2, Issue 4 - Autumn Year 2009]
  • Ghafouri.Naser تاثیر بازی های واژگانی بر یادگیری کوتاه مدت و طولانی مدت زبان آموزان نوجوان ایرانی [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Ghafouri.Naser درک معلمان و دانشجویان زبان انگلیسی نسبت به قابل آموزش بودن استراتژیهای ارتباطی [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Ghafouri.Naser بررسی مقابله ای وجهیت معرفتی و الزامی در دو کتاب با موضوع زبانشناسی کاربردی به زبان انگلیسی با نویسندگان بومی انگلیسی و غیر بومی ایرانی [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Ghanbar.Hessameddin Applying Structural Equation Modeling to Second-language (L2) Research: Key Concepts and Fundamental Reconsiderations [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Ghasemi.Hanieh بررسی مقابله ای تاثیر ارئه واژگان متضاد و توصیفی در توضیحات جداگانه داخل متن بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان زبان انگلیس [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Gheitury.Amer تاثیر آگاهی ساختواژی بر توانایی آوا نویسی متون شنیداری انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی ایرانی [ Vol.2, Issue 5 - Winter Year 2009]
  • Ghelichi.Mahla قدرت پیش بینی اندازه واژگان شنیداری و تصویری بر درک مطلب دیداری زبان آموزان ایرانی [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Ghelichi.Majid بافتمند سازی آموزش دستور زبان از طریق آموزش از قبل طراحی شده مبتنی بر معنا و ارایه درونداد برجسته نمایی شده در یک محیط انگلیسی بعنوان زبان خارجی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Ghobadi.Sara نقش عوامل اجتماعی و آموزش در مشارکت زبان آموزان انگلیسی در تعاملات شفاهی کلاس [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • ghonsooly.Behzad تحلیل مقایسه ای خطاها: زبان آموزان مونث و مذکر دوزبانه و یکزبانه ایرانی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Ghorbani Asl.Hamed Comparing Extrovert/Introvert EFL learners in terms of using socio-affective strategies in developing four language skills of speaking, listening, reading, and writing [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Golpour.Farhad تاثیر اصلاح صریح و ضمنی خطاها بر نگارش زبان آموزان ایرانی (صحت دستوری) [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]

H

  • Hadidi Tamjid.Nasrin رابطه بین انگیزه و هویت زبان آموزان مونث و مذکر ایرانی: کمال گرایی و سخت گرایی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin تأثیر استفاده از داستان‌های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان‌آموزان ایرانی در سطح پیش‌متوسط [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin Explicit vs. Implicit Corrective Feedback and Grammar Accuracy in Flipped and Non-Flipped Classes [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin تاثیراستراتژی طرح سوال بر مبنای متن بصورت گروهی و یا انفرادی بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin تدریس استراتژی استنتاج لغوی وتاثیر آن بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin آموزش داربستی نگارش پیشرفته از طریق چهارچوبهای نوشتاری [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Hadidi.Nasrin Growth Mindset and Cognitive Engagement of Female EFL Learners: Contribution of Risk-Taking as a Mediator [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Hadidi.Nasrin Unveiling the interplay of Continuing Professional Development Strategies and Teacher Success in the Iranian EFL Context [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Hadidi.Nasrin The Role of Participatory Structure and Output Modality in Enhancing Iranian EFL Learners’ Speaking and their Perceptions: A Mixed-Method Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Hadidi.Yaser پتانسیل دوگانه معنایی استعاره گرامری حرف اضافه ای در نثر رمان [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Hadidi.Yaser باقیمانده معنایی منقطع در کلام اعتلا یافته:ارتباط تنگاتنگ سیستمهای معنایی [ Vol.1, Issue 3 - Summer Year 2008]
  • Hadidi.Yaser سیستم درگیری با مخاطب در نمونه‌ای از رمان نثر انگلیسی و متن اخبار [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • haghverdi.hamidreza تحلیل پیکره قیدهای بیان دیدگاه در مقالات علمی انگلیسی زبانان و زبان آموزان ایرانی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Haji Jalili.Mehrnoosh میزان مصونیت شغلی معلمان زبان انگلیسی در مراکز زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Hajimaghsoodi.Arezoo روش های یادگیری ادراکی وپیشرفت مهارت نوشتن به کمک کامپیوتردرقالب نظریه فعالیت محور [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Hakimzadeh.Afsaneh تهیه پرسشنامه انتقادی برای ارزیابی کتاب های آموزش زبان [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Hassanzadeh.Leila تأثیر استفاده از داستان‌های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان‌آموزان ایرانی در سطح پیش‌متوسط [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Hassanzadeh.Zahra تدریس استراتژی استنتاج لغوی وتاثیر آن بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Hassanzadeh.Zahra سبکهای یادگیری و آموزشی در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی در ایران [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Hassasskhah.Jaleh بررسی اثرپذیری صحت/روانی کلام در دانشجویان زبان انگلیسی: تحلیل سیستماتیک [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Heidari Darani.Laya بررسی نگرش زبان آموزان ایرانی زن و مرد نسبت به گونه های بومی و غیر بومی زبان انگلیسی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Heidari Darani.Laya زبان وتغییرپذیری: بررسی جملات استفهامی انگلیسی و فارسی [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Heidari Darani.Laya مشترکات انگلیسی کانادایی و انگلیسی ایرانی بر مبنای جنسیت:بررسی گونه های جملات پرسشی آری-نه [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • Heidari Tabrizi.Hossein Promoting Professional Identity Formation of Novice EFL Teachers in E-teaching Through Online Image Management (OIM) Strategies [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Heidarypur.Mohammad رابطه بین انواع شخصیت ، انگیزه و موفقیت زبانی زبان آموزان سطح پیشرفنه ایرانی [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Heydari Tabrizi.. درک دانشجویان از عوامل سلب انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Heydari Tabrizi.. بررسی تاثیر به کاربردن آنالیز نقادانه نیازهای زبان آموزان ایرانی سطح متوسط بر ارتقای سطح مهارت گفتاری آنها [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Heydari Tabrizi.. بررسی نگرش دانشجویان زبان انگلیسی در عرصه بین الملل نسبت به توانش ارتباطی بین فرهنگی [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Hosseini.Sahar مقایسه تأثیر بازخورددهی و نگارش در گروههای توأم با همکاری بر نگارش زبان آموزان [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]

I

  • Isvandi.Golshan Apology variations among Persian EFL learners in Iran, Iranian-Americans and American English speakers [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]

J

  • Jafarigohar.Manoochehr بررسی تاثیر متفاوت بسط ترتیبی و همزمان درون دادهای متنی بر دریافت زبان آموزان ایرانی [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Jalali.Mehri اثرآموزش چند رسانه ای بر بهبود دانش دستوری زبان آموزان ایرانی و نگرش آنها [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Jalali.Mehri بررسی تاثیر متفاوت بسط ترتیبی و همزمان درون دادهای متنی بر دریافت زبان آموزان ایرانی [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • jalali.sara رابطه بین استفاده از کمکهای بصری، نوع متون شنیداری و عملکرد زبان آموزان پیشرفته انگلیسی در آزمون شنیداری [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2008]
  • Jamshidipour.Ahmadreza The Effect of Using Mobile-Assisted Flipped Classroom on Iranian EFL Learners' Vocabulary Leaning [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Jodaie.Mina نظرات زبان‌آموزان دبیرستانی نسبت به اصلاح نوشتاری خطاهای گرامری [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]

K

  • Kalantari Khandani.Ezatollah ترتیب درستی تکواژهای دستوری در فراگیری زبان انگلیسی در فراگیران فارسی‌زبان: شواهدی برای وجود یا عدم وجود دستور همگانی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Kargar Behbahani.Hossein The Effect of 4/3/2 Technique on Iranian EFL Learners’ Speaking Fluency: The Moderating Role of Working Memory [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Karimi.Mahzad به کارگیری تکنیک فتوویس در جهت بهبود تفکر انتقادی و حساسیت بین فرهنگی در بین زبان آموزان دختر و پسر ایرانی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Karimnia.Amin ترجیح سبک یادگیری در مترجمان حرفه ای مرد و زن [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Karimpour.Maryam تاثیرخلاصه نویسی بر روس دانش بلاغی دانشجویان انگلیسی به عنوان زبان خارجه: تلفیق گونه نوشتاری ورویکرد مبنی بر فرآیند [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Khabiri.Mona بررسی مقابله ای تاثیر ارئه واژگان متضاد و توصیفی در توضیحات جداگانه داخل متن بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان زبان انگلیس [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Khabiri.Mona بررسی تاثیر تدریس راهبردهای فراشناختی شنیداری در تکنیک سایه برروی درک شنیداری زبان آموزان وابسته به زمینه و مستقل از آن [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Khalaji.Hamidreza ادراکات و عملکرد معلمان زبان انگلیسی از استراتژی های ارزیابی جایگزین و رابطه آنها با تامل معلم [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Khalaji.Hamidreza The Effects of Task-Based Collaborative Output Activities and Scaffolding Techniques on EFL Learners' Writing Performance: A Mixed-Methods Study [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Khatib.Mohammad تاثیر یادگیری معکوس رو در رو در مقابل یادگیری معکوس آنلاین برمهارت گفتاری زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی دانشحویان ایرانی در سطح پایین تر از متوسط [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Kheiri.Hanieh Scrutinizing the Utility of Collaborative Tasks for Ameliorating Male and Female EFL Learners’ Flow Experiences [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Khodabakhshi.Fariba EFL Student Teachers’ Beliefs and Practice of Online Classroom Management [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • khodabakhshzadeh.hossein Examining Indicators of Validity in Online Formative Assessment: Insights from Iranian EFL Teachers [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Khodadust.Mohammad Reza تاثیر موسیقی پس زمینه هنگام خواندن صامت روی درک مطلب فراگیران ایرانی انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Khodadust.Mohammad Reza منشاء احتمالی خطاهای املائی زبان انگلیسی دانش آموزان ایرانی [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • khodareza.Mohammad Reza طرح پرسشنامه ای جهت ارزیابی مفهوم سازی انگلیسی های جهانی بین اساتید و دانشجویان ایرانی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • khodareza.Mohammad Reza اثربخشی گفتمان نقادانه دانشجویان با استفاده از الگوی آموزشی باختین درکلاس مکالمه [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Khoshnevis.Iraj تأثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Khoshnevis.Iraj آموزش استراتژی خودتنظیم گر بر درستی و انسجام نوشتار در بین فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Kiani.Gholamreza رابطه بین استفاده از کمکهای بصری، نوع متون شنیداری و عملکرد زبان آموزان پیشرفته انگلیسی در آزمون شنیداری [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2008]
  • Kiani.Gholamreza بررسی اعتبار نتایج آزمونهای انگلیسی ویژه دانشگاهی: یک تحقیق کیفی در ایران [ Vol.2, Issue 4 - Autumn Year 2009]
  • Kiani.Gholamreza نوسان در نمرات آزمون های چهار گزینه ای دستور زبان: تاثیر جنسیت و نوع سوال [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • kianifard.sara Investigating The Effect of Linguistic Knowledge Versus Cultural Knowledge in The Formation of Intercultural Competence Among Iranian EFL Learners [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Kolahi.Sholeh تاثیر مقایسه ای بازخورد مستقیم و غیر مستقیم تصحیحی در دو روش تدریس فرآیند محور و فرآورده محور نوشتار بر یادگیری نوشتار زبان آموزان [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Kolahi.Sholeh بررسی متغیرهای چالش‌برانگیز اجتماعی‌فرهنگی تأثیرگزار بر هویت زبان‌آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Kuhi.davud بررسی کارکردی اشاره به خود در پایان نامه های کارشناسی ارشد علوم نرم [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Kuhi.davud مطالعه بین فرهنگی تکرار پذیری حرکت متنی-کارکردی در بخشهای بحث مقالات پژوهشی علوم نرم [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Kuhi.davud مطالعه مقابله ای نشانگرهای موضع نویسنده در ستون عقیده روزنامه های انگلیسی و فارسی [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Kuhi.davud بررسی ادراک معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از آگاهی فرهنگی انتقادی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Kuhi.davud وفاداری به سنتها یا رویارویی با چالشها: بررسی جایگاه عناصر فراگفتمانی در کتب آموزشی نوشتار آکادمیک [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Kuhi.Davud صدای جامعه –بنیان استفان هاوکینگ: بررسی کارکردی ذکر خویش در نوشتار علمی استفات هاوکینگ [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Kuhi.Davud جستاری در ساخت هویت کلامی در نوشتار آکادمیک [ Vol.4, Issue 9 - Winter Year 2011]
  • Kuhi.Davud در راستای توسعه ی الگویی اجتماعی و فرایند محور از پژوهش در حوزه فرا گفتمان [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Kuhi.Davud بررسی ویژگی های ژانری مقالات علمی منتشر شده در بولتن انجمن ریاضی ایران [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Kuhi.Davud بررسی مقابله ای فراگفتمان در بخش سرمقاله ی روزنامه های فارسی و انگلیسی [ Vol.5, Issue 10 - Summer Year 2012]
  • Kuhi.Davud بررسی مقابله ای بینامتنیت در مقالات پژوهشی تالیف شده توسط مولفان ایرانی و انگلیسی در رشته زبان شناسی کاربردی [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]

L

  • Latif.Farnaz تاثیر شیوه آموزشی تیمی بر دانش آموزشی هر یک از مدرسان همکار درتیم [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • Lotfi.Islamic نگرش زبان آموزان و معلمان ایران نسبت به کتاب های درسی انگلیسی دبیرستان [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]

M

  • Maftoon.Parviz بررسی مقابله‌ای تاثیر گفتگوی مشارکتی هم سطح و نا هم سطح بر بیشرفت مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [ Vol.2, Issue 4 - Autumn Year 2009]
  • Maftoon.Parviz روش های یادگیری ادراکی وپیشرفت مهارت نوشتن به کمک کامپیوتردرقالب نظریه فعالیت محور [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Mahdizadeh Tasande.Zahra Design and Implementation of a Blended ESP Course for Iranian Vocational School Students of Photography: A TBLT Approach [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Mahmoudi.Asgar تاثیر چهارچوب سازی انگیزشی روی خودکارامدی و موفقیت یادگیری یادگیرنده های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی با سبک های شناختی مختلف وابسته و مستقل [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Mahmoudi.Asgar تاثیر آموزش فرایند محور و ژانر محور بر روی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در دو سطح خلاقیت [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Mahmoudi-Dehaki.Mohsen زبان کوید-19: عکس العمل جوامع در قالب ایجاد یک کویدپدیای جامع نئولوژیسم انگلیسی در مقایسه با فارسی (کرونولوژیسم) [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Mahmoudy.Behzad بهبود عملکرد داستانگویی شفاهی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی از نظر صحت دستوری، روانی وپیچیدگی با ا یجاد آگاهی معنایی از طریق فیلدهای معنای [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Malek Abbasi.Fatemeh نگرش معلمان زبان انگلیسی نسبت به پیشرفت حرفه ای خود آغاز [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Mallaki.Azadeh Functional Analysis of Hedges and Boosters in Academic Students Essays: Across Disciplinary Study [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Mall-Amiri.Behdokht تاثیر مقایسه ای استفاده از استراتژی های شنیداری برروی درک شنیداری زبان آموزان با آسیب بینایی در دو گروه شخصیتی واکنشی (انعکاسی) و تکانشی [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Mall-Amiri.Behdokht تاثیر مقایسه ای تقویتدرون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Mall-Amiri.Behdokht An Exploration into the Effect of IELTS Teachers’ Self-Efficacy on their Resilience through a Self-efficacy Teacher Training Workshop [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Mansouri Nejad.ALi ارزیابی سطح تفسیری فرکلاف از طریق معیار نیکی: یک نمونه ایرانی [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Marashi.Hamid تدوین و روایی سازی پرسشنامه ارزشیابی بکارگیری سخن کاوی نقادانه میان معلمین زبان [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Marashi.Hamid رابطه بین مهارت شنیدن در زبان دوم و خستگی شنیداری در میان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Marashi.Hamid مقایسه تأثیر بازخورددهی و نگارش در گروههای توأم با همکاری بر نگارش زبان آموزان [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Marashi.Hamid بکارگیری آموزش مبتنی بر سخن کاوی نقادانه بر پیچیدگی ساختاری، صحت و روانی نگارش زبان آموزان [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Marzban.Amir تاثیر فعالیتهای کلاسی حل مسئله روی تمایل به ارتباط، توانش ارتباطی خود ادراکی، و اضطراب ارتباط در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Mashhadi Heidar.Davood طرح پرسشنامه ای جهت ارزیابی مفهوم سازی انگلیسی های جهانی بین اساتید و دانشجویان ایرانی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Mashhadi Heidar.Davood اثربخشی گفتمان نقادانه دانشجویان با استفاده از الگوی آموزشی باختین درکلاس مکالمه [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Masiha.Laleh بررسی امکان خوانش متون ادبی از دیدگاه جامعه شناسی زبان: کاربرد الگو در خوانش آثار منتخب آلیس واکر [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Mazandarani.omid تحلیل مقایسه ای خطاها: زبان آموزان مونث و مذکر دوزبانه و یکزبانه ایرانی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Mazandarani.Omid بررسی اشتباهات گرامری در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه در سطوح مختلف [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Mehrabi Sari.Iran تحلیل کاربرد نقش‌نماهای گفتمانی در داستانهای کودکان فارسی زبان [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Memari.Mehran بررسی تأثیرات بازخورد فرازبانشناختی معلم در مقابل بازخورد متقابل مبتنی بر همکاری بر عملکرد نوشتن دانش‌آموزان [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • Mikaeli.Zohreh تأثیر افزایش متنی بر ساختار مجهول [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Mirzapour.Fatemeh The Effect of Graphic Organizer Strategy on Improving Iranian Intermediate EFL Learners’ Complexity of Written Performance [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Mirzayian.Bahram مقایسه کارآمدی روش های تدریس تعاملی-مشارکتی و غیر تعاملی کار-محور بر ترس از ارزیابی منفی زبان آموزان در کلاس های نامتجانس دانشگاهی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Modarresi.Ghasem بررسی تأثیر موسیقی کلاسیک موتسارت بر کیفیت ترجمه دانشجویان مترجمی زبان انگلیسی و ارتباط آن با ویژگی شخصیتی درونگرایی و برونگرایی [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Mohammadi.Nava تأثیر یادداشت روزانه بر دقت نوشتن زبان آموزان ایرانی: استفاده از زمان گذشته [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Mohseni.Ahmad Inspecting Instrument-Based Variability: Effects of Enriching Willingness to Communicate Questionnaire - A Mixed Methods Approach [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • mohseni.fateme تاثیر بالابردن میزان آگاهی از طریق آموزش راهکارهای فراشناختی (طرح ریزی کردن و خود مدیریت کردن) بر روی مهارت خواندن فراگیران ایرانی انگلیسی برای اهداف خاص [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Mojaverian.Mansoureh تاثیر سازمان دهنده های گرافیکی ایجاد شده توسط مدرس، توسط فراگیر به صورت انفرادی و توسط فراگیران به صورت گروهی بر دانش واژگانی فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Mombini.Rahman ادراک معلمان و دانشجویان EFL نسبت به کتاب مقدماتی دبیرستان انگلیسی (چشم انداز1) [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Montashery.Iraj Dynamic Assessment and Iranian EFL Learners’ Knowledge of Passive Voice in Speaking Tasks [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Motallebzadeh.khalil موفقیت حرفه ای بین استادان مدرس رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه : تحقیقی بر اساس تئوری فوتینگ گافمن [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Motallebzadeh.Khalil مطالعه تطبیقی در زمینه آگاهی معلمان زبان انگلیسی ایرانی ازاستاندارد های اخلاق در پژوهش: نقش جنسیت و تجربه در تدریس [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Moussavi Esterabadi Kermani.Fatemeh تاثیر تغییرات ضربان قلب بر روی مهارت خواندن و درک مطلب در بین فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Mowlaie.Bahram Portfolio Assessment-Led Engagement, Study and Activation (ESA) Mechanism in Writing Class: Focus on Emotive Dimensions [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]

N

  • Nabifar.Nessa تأ ثیر سه شیوه آموزشی واژ گان :اجزا ء سازنده واژ گان ، فلش کارت و سر نخ های با فتی بر یاد سپاری فوری و با تأ خیر واژگان دانش آ موزان پایه سوم دبیر ستان [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Naderi Farsani.Maryam Developing Process Writing Ability in Virtual Learning Environment via (Reinforced) Metalinguistic Corrective Feedback [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Naeini.Jila تحلیل مقایسه ای خطاها: زبان آموزان مونث و مذکر دوزبانه و یکزبانه ایرانی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Naeini.Jila بررسی اثربخشی گذرگاه های-چندگانه مغز بعنوان یک مدل آموزش مغز-محور بررروی استرس، اضطراب، افسردگی و فضای حمایتی ادراک شده فراگیران زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Najafi Sarem.Saeid رابطه بین مهارت شنیدن در زبان دوم و خستگی شنیداری در میان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Najjari.Hossein ملاقات مجدد با راهبردهای ارتباطی: نگاهی فراتر از رویکردهای تعاملی و روانشناختی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Najmi.Kazem رابطه ی بین دقت، پیچیدگی و صحت در مهارت گفتاری در سطحوح مختلف [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Namaziandost.Ehsan The Effect of 4/3/2 Technique on Iranian EFL Learners’ Speaking Fluency: The Moderating Role of Working Memory [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Nazari Bagha.Karim Investigating the Effects of Scaffolding Genre Knowledge and Metacognitive Strategy Use on EFL Learners’ Academic Writing Skills: A Mixed-methods Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • niknezhad.fatemeh اثربخشی گفتمان نقادانه دانشجویان با استفاده از الگوی آموزشی باختین درکلاس مکالمه [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Nikoopour.Jahanbakhsh تاثیر استفاده از تکنیک نوشتاری گروهی برپیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی [ Vol.3, Issue 7 - Winter Year 2010]
  • Noorabadi.Masoomeh Scrutinizing Applied Linguistics Professors, EFL Teachers, and Parents’ Perspectives on English Instruction at the Primary School Level [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Nouri.Farzaneh تهیه پرسشنامه انتقادی برای ارزیابی کتاب های آموزش زبان [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]

O

  • Okati.Farideh کارایی گفتگوهای برون دادی تحریک شده متقارن و نامتقارن در تقویت گفتار [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Ostovar.Shahla بررسی روایی و پایایی پرسشنامه فارسی هوش‌های چندگانه (میداس) [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]

P

  • Pazhouhesh.Mohammed داربست بندی مهارتهای شفاهی و نگرش در زبان انگلیسی با استفاده از طراحی نقشه ی داستان و پادپخش [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Pourhadi.Mahdieh The Role of Participatory Structure and Output Modality in Enhancing Iranian EFL Learners’ Speaking and their Perceptions: A Mixed-Method Study [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]

R

  • Rahimi Esfahani.Fariba تأثیر بازخورد اصلاح و صریح اصلاح شده بر اضطراب آزمون دهندگان ایرانی در صحبت کردن در سطح مهارت [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Rahmani Doqaruni.Vahid ملاقات مجدد با راهبردهای ارتباطی: نگاهی فراتر از رویکردهای تعاملی و روانشناختی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • ramak.matin تأثیر تمرین مهارت گفتاری در زبان دوم در شرایط با واسطهی رایانهای ناهمزمان و چهره به چهره بر توانایی گفتاری، اضطراب گفتاری، اعتماد به نفس توانایی زبان دوم و تمایل به صحبت کردن زبان آموزان به زبان دوم [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Ranjbar Mohammadi.Roya The Effect of Synchronous and Asynchronous Computer-Mediated Communication on Reading Comprehension and Reading Self-efficacy of Iranian EFL Learners [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Ranjbarvahed.Fatemeh Portfolio Assessment-Led Engagement, Study and Activation (ESA) Mechanism in Writing Class: Focus on Emotive Dimensions [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Rashtchi.Mojgan A Comparative Analysis of the Perceived Effects of Interactionist and Interventionist Dynamic Assessment Models in the Improvement of Speaking Subskills Among Iranian EFL Learners [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Rashtchi.Mojgan ارزشیابی کار- محور مهارت شنیدار و تاثیر متغیرهای مستقل از توانش زبانی [ Vol.1, Issue 0 - Spring Year 2008]
  • Rashtchi.Mojgan ضبط کردن یادداشت های روزانه: تکنیکی برای پیشبرد مهارت گفتاری زبان آموزان ایرانی [ Vol.1, Issue 3 - Summer Year 2008]
  • Rashtchi.Mojgan Promoting EFL Learners’ Writing Skills via Reflection: The Case of Kolb’s Experiential Learning Cycle [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Rashtchi.Mojgan راهکار خواندن انتقادی تطبیقی و تاٌثیر آن بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2008]
  • Rashtchi.Mojgan آیا آموزش نگارش استدلالی به شیوه ارزشیابی پویای تداخلی و تعاملی بر پیجیدگی، درستی و سلاست تاثیر می‌گذارند؟ [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Rezaie.Ghafour A Comparative Analysis of the Perceived Effects of Interactionist and Interventionist Dynamic Assessment Models in the Improvement of Speaking Subskills Among Iranian EFL Learners [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Roohi.Afsar تاثیر بازخورد اصلاحی بر صحت دستوری نوشتار بازخورد دهندگان و دریافت کنندگان بازخورد اصلاحی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Roohi.Afsar فرصت تمهید: روشی میانجی برای ایجاد توازن بین صحت و روانی گفتار زبان آموزان در آموزش کار-محور [ Vol.1, Issue 0 - Spring Year 2008]

S

  • Sadeghi.Karim Explicit vs. Implicit Corrective Feedback and Grammar Accuracy in Flipped and Non-Flipped Classes [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • sadighi.firooz یادگیری حروف‌اضافه زبان انگلیسی در فضای (غیر‌بومی) زبان خارجه در ایران: حروف‌اضافه مکانی، غیر‌مکانی و اصطلاحی و نظریه نمونه [ Vol.3, Issue 7 - Winter Year 2010]
  • Sadoughi.Raziyeh EFL Undergraduate Students' Critical Thinking Ability and Reading Comprehension Performance [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Saeidi.Mahnaz تاثیر مقایسه ای مدلهای MRs و CSR بر مهارت درک مطلب زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Saeidi.Mahnaz بررسی تماس بین فرهنگی بین دانشجویان زبان خارجی ایرانی: اعتبارسنجی پرسشنامه [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Saeidi.Mahnaz تاثیر تمرکز بر فرم بر اساس تدریس درون داد و برونداد روی یادگیری گرامر زبان آموزان ایرانی [ Vol.11, Issue 22 - Autumn Year 2018]
  • Saeidi.Mahnaz Unveiling the interplay of Continuing Professional Development Strategies and Teacher Success in the Iranian EFL Context [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Saeidi.Mahnaz مهارتهای تدریس مدرسان انگلیسی و تمایل به ارتبا ط زبان آموزان: دیدگاه مدرسان و زبان آموزان [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Saeidi.Mahnaz آموزش با تکنولوژی و تاثیر آن روی پشتوانه ادراکی-شناختی، عملکرد تحصیلی و انگیزه در کلاس های زبان خارجی [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Saeidi.Mahnaz مقایسه مقالات تایپی و دست نویس یادگیران زبان انگیسی ایران در زمینه طول متن، املا و صحت دستور زبانی [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Saidi.Mavadat به دنبال توانمندی ارتباطی بین فرهنگی در فضای انگلیسی به عنوان زبان خارجی: بررسی ادراکات معلمان انگلیسی ایران [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Saidi.Mavadat ارزیابی مهارت خواندن و درک مطلب در کتاب ویژن ۳ و زبان انگلیسی پیش دانشگاهی براساس دسته بندی فریمن (۱۴۰۰) و دیدگاه معلمان [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Saidi.Mavadat رابطه میان هوش بین فردی و میان فردی، اضطراب تدریس، و باورهای مدیریت کلاس در میان اساتید زبان تخصصی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Saidi.Mavadat رابطه بین هوش های زبانی و منطقی زبان آموزان ایرانی و فراوانی مغلطه ها و شواهد در نوشتار استدلالی: مطالعه ای براساس جنسیت [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • samii.Abdolraoof Unveiling the interplay of Continuing Professional Development Strategies and Teacher Success in the Iranian EFL Context [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Samoudi.Negin ارزیابی یک کتاب درسی ELT: یک معیار دو مرحله ای [ Vol.14, Issue 28 - Autumn Year 2021]
  • sanaz sabermoghaddam.sanaz Iranian Advanced EFL Learners’ Perception of Criteria-Referenced Self-and-Peer Assessment: Benefits and Challenges [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Sarabi Asl.Saeid A Comparative Analysis of the Perceived Effects of Interactionist and Interventionist Dynamic Assessment Models in the Improvement of Speaking Subskills Among Iranian EFL Learners [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Sarkeshikian.Amir The Impacts of Drawing, Visualization and Rote Memorization on Iranian EFL Students’ English Vocabulary Recall and Retention [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Sarkhosh.Mehdi Developing Process Writing Ability in Virtual Learning Environment via (Reinforced) Metalinguistic Corrective Feedback [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Seifoori.Zohreh تاثیر کارهای نوشتاری مبتنی بر هوش های چندگانه بر صحت دستوری، ساختارمندی و روانی کلام نوشتاری زبان آموزان در بافت زبان خارجی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • Seifoori.Zohreh تاثیر کدگردانی بر خواندن و درک مفاهیم زبان آموزان دوزبانه [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Seifoori.Zohreh ارتقاء مهارت خواندن و درک مطلب از طریق آموزش راهبردهای فراشناختی: تأثیر رشته تحصیلی و جنسیت [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • Seifoori.Zohreh Iranian Advanced EFL Learners’ Perception of Criteria-Referenced Self-and-Peer Assessment: Benefits and Challenges [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Seifoori.Zohreh تاثیر طراحی پیش و حین انجام فعالیت بر صحت دستوری کنش شفاهی کارمحور [ Vol.1, Issue 3 - Summer Year 2008]
  • Seifoori.Zohreh تاثیر آموزش فراشناختی و طراحی برپیچیدگی دستوری گفتار شفاهی زبان آموزان ایرانی [ Vol.2, Issue 4 - Autumn Year 2009]
  • Seifoori.Zohreh کاربرد واژگان عاطفی و رسمی در نگارش فارسی و انگلیسی دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش زبان [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Seifoori.Zohreh Explicit vs. Implicit Corrective Feedback and Grammar Accuracy in Flipped and Non-Flipped Classes [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Seifoori.Zohreh سبکهای یادگیری و آموزشی در کانون توجه: زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی در ایران [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Seifoori.Zohreh مقایسه تاثیر سه نوع بازخورد بر صحت دستوری و ساختارمندی نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش انگلیسی [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Seifoori.Zohreh آگاهی فرازبانی و صحت دستوری نوشتار دانشجویان کارشناسی ارشد: معلم کانون درمقابل فراگیرکانون [ Vol.6, Issue 13 - Winter Year 2013]
  • Seifoori.Zohreh بررسی تاثیر روش اصلاح خطاها توسط همکلاسان بر رشد مهارت نوشتاری [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2008]
  • Seifoori.Zohreh رابطه بین تحمل ابهام و صحت دستوری گفتار کار-مدار زبان آموزان ایرانی [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Sepehri.Mehrdad میزان مصونیت شغلی معلمان زبان انگلیسی در مراکز زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Sepehri.Mehrdad تأثیر بازخورد اصلاح و صریح اصلاح شده بر اضطراب آزمون دهندگان ایرانی در صحبت کردن در سطح مهارت [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Seyedebrahimi.Samin تأثیر بازخورد اصلاح و صریح اصلاح شده بر اضطراب آزمون دهندگان ایرانی در صحبت کردن در سطح مهارت [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Shafiee.Sajad میزان مصونیت شغلی معلمان زبان انگلیسی در مراکز زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Shafipoor.Mahdieh بررسی ارزیابی پویای مداخله گر به روش مختلط: نگارش مقالات آکادمیک زبان آموزان ایرانی درون گرا و برون گرا [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Shangarffam.Nasim بررسی مقا یسه ای تاثیر تدریس گرامر از طریق تمرینهای تفسیری و نشانه های تصویری بر درستی نگارش زبان آموزان [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Sheibani.Zahra مطالعة میان‌فرهنگی بی‌ادبی و پاسخ به تهدید توسط دانشجویان ایرانی و انگلیسی [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Shirazizadeh.Mohsen نوسان در نمرات آزمون های چهار گزینه ای دستور زبان: تاثیر جنسیت و نوع سوال [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Shirazizadeh.Mohsen عناصر جنسیت-وابسته زبانی در مقالات زبانشناسی کاربردی: ارزیابی نسبی مدلی در زبان و جنسیت [ Vol.3, Issue 6 - Summer Year 2010]
  • Shirkhani.Servat تدریس صریح و تدریس ضمنی استراتژی درخواست کردن: مقایسه تاثیر این دو روش بر نگارش ایمیل فراگیران زبان انگلیسی سطح فوق متوسط [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Siahpoosh.Hossein تاثیر چهارچوب سازی انگیزشی روی خودکارامدی و موفقیت یادگیری یادگیرنده های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی با سبک های شناختی مختلف وابسته و مستقل [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Siahpoosh.Hossein تأثیر تمرین مهارت گفتاری در زبان دوم در شرایط با واسطهی رایانهای ناهمزمان و چهره به چهره بر توانایی گفتاری، اضطراب گفتاری، اعتماد به نفس توانایی زبان دوم و تمایل به صحبت کردن زبان آموزان به زبان دوم [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Siahpoosh.Hossein تاثیر سازمان دهنده های گرافیکی ایجاد شده توسط مدرس، توسط فراگیر به صورت انفرادی و توسط فراگیران به صورت گروهی بر دانش واژگانی فراگیران انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.14, Issue 29 - Summer Year 2022]
  • Siyyari.Masood رابطه ی بین دقت، پیچیدگی و صحت در مهارت گفتاری در سطحوح مختلف [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Siyyari.Masood Promoting EFL Learners’ Writing Skills via Reflection: The Case of Kolb’s Experiential Learning Cycle [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Siyyari.Masood رابطه بین مهارت شنیدن در زبان دوم و خستگی شنیداری در میان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Sodagari.Faranak بررسی مقایسه ای به کارگیری راهبردهای فراشناختی در مهارت صحبت کردن در شیوه یک سویه در مقابل شیوه دو سویه بر روی فرا گیران ایرانی زبان خارجه [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Soleimani.Maryam EFL Learners’ and Teachers’ Perceptions toward Corrective Feedback and Collaborative Writing: A Mixed-Methods Study [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Soltani.Kimia مطالعه بین فرهنگی تکرار پذیری حرکت متنی-کارکردی در بخشهای بحث مقالات پژوهشی علوم نرم [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]

T

  • Tabatabaee Lotfi.Seyyed Abdolmajid The Impacts of Drawing, Visualization and Rote Memorization on Iranian EFL Students’ English Vocabulary Recall and Retention [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Tabatabaei.Mir Ayyoob بررسی تفاوت بین تاثیر بازخورد الکترونیکی و فرازبانی بر دقت نگارش زبان آموزان ایرانی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • Taghizadeh.Mahboubeh EFL Student Teachers’ Beliefs and Practice of Online Classroom Management [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Taghizadeh.Mahboubeh نقش و توانش مدرس آنلاین: نظرات دانشجو معلمان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.15, Issue 30 - Autumn Year 2022]
  • Talebi.Maryam An Exploration into the Effect of IELTS Teachers’ Self-Efficacy on their Resilience through a Self-efficacy Teacher Training Workshop [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Talebzadeh.Hossein تاثیر کلاس مجازی و حقیقی بر توسعه کاربردشناسی بین زبانی: میکروبلاگینگ در مقایسه با آموزش سنتی کنشهای گفتاری به فراگیران ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • Tayebipour.Farhad یادگیری و رشد دستور زبان فارسی در بین کودکان رده سنی مهد کودک [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Toni.Arman بررسی اثرپذیری صحت/روانی کلام در دانشجویان زبان انگلیسی: تحلیل سیستماتیک [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Torabi.Mohammad Ali تأثیر تدریس استراتژی های شناختی و فراشناختی بر توانایی درک مطلب خواندن [ Vol.4, Issue 8 - Summer Year 2010]
  • Torabi.Mohammad Ali فلسفه تحقیق در زبانشناسی کاربردی [ Vol.4, Issue 9 - Winter Year 2011]

V

  • Valipour.Valeh بررسی در زمانی واژگانی-دستوری چکیده ومقالات علمی-پژوهشی [ Vol.9, Issue 19 - Winter Year 2016]
  • Vaseghi.Reza EFL Undergraduate Students' Critical Thinking Ability and Reading Comprehension Performance [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Vosoughi.Marjan بررسی ادراک زبان آموزان با مهارت های زبانی بالا و پایین از راهبرد های انگیزش دهی مدرسان زبان انگلیسی [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Vosoughi.Marjan بررسی ارتباط اضطراب خواندن و راهبرد های خواندن و درک مفاهیم در میان فراگیران زبان انگلیسی با درجات مختلف مهارت زبانی [ Vol.11, Issue 23 - Winter Year 2018]
  • Vosoughi.Marjan راستی ازمایی مجموعه کتب خواندن Cover to Cover از نقطه نظر تناسب فرهنگی محتوی با ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Vosoughi.Marjan زبان جنسیت: کنکاشی بر صورت های خطابی مرد و زن درمجموعه کتب آموزشی New Interchange Series [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]

Y

  • YarAhmadi.Malihe The Effect of 4/3/2 Technique on Iranian EFL Learners’ Speaking Fluency: The Moderating Role of Working Memory [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • Yazdanimoghaddam.Massood آیا آموزش نگارش استدلالی به شیوه ارزشیابی پویای تداخلی و تعاملی بر پیجیدگی، درستی و سلاست تاثیر می‌گذارند؟ [ Vol.13, Issue 27 - Winter Year 2020]
  • yoosefi oskuee.mohammad بررسی کاربرد حروف ربط موازی و غیرموازی توسط دانش‌آموزان مقطع پیش‌دانشگاهی در ایران [ Vol.5, Issue 11 - Winter Year 2012]
  • yoosefi oskuee.mohammad تاثیر تدریس SFL-oriented register برروی مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی با تاکید بر مهارت زبانی آنها [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]
  • Yousefi.Mohammad Hossein Adverse Conditions in the Professional Lives of English Instructors: Recommendations to Ameliorate Teacher Resilience [ Vol.17, Issue 34 - Spring - Summer Year 2024]
  • Yousefian.Vida راهبردهای مورد استفاده زبان آموزان ایرانی طی خواندن متنهای تخصصی [ Vol.8, Issue 17 - Winter Year 2015]
  • Yousefih.Mandana هوش هیجانی و توانایی ترجمه دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.6, Issue 12 - Summer Year 2013]
  • Yousefih.Mandana بررسی فرایندهای شناختی ترجمه شفاهی از زبان فارسی به انگلیسی [ Vol.10, Issue 21 - Winter Year 2017]
  • Yousefih.Mandana عدم اطمینان و مدیریت عدم اطمینان در دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه [ Vol.7, Issue 14 - Summer Year 2014]
  • Yousofi.Nouroddin The Efficacy of the Inclusion of Recast and Prompts Corrective Feedback in Task- based Language Teaching on Iranian EFL Learners' Knowledge of Grammar [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]

Z

  • zafari.sara بررسی تاثیر به کاربردن آنالیز نقادانه نیازهای زبان آموزان ایرانی سطح متوسط بر ارتقای سطح مهارت گفتاری آنها [ Vol.13, Issue 26 - Autumn Year 2020]
  • Zaferanieh.Elaheh نحوه ارایه ی ابعاد منظورشناسی زبان در کتب درسی زبان انگلیسی مقطع دبیرستان در ایران [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Zaferanieh.Elaheh اموزش منظورشناسی زبان انگلیسی : بررسی تاثیر روشهای فرم محور مداخله ای و غیر مداخله ای [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • Zamani.Roya ویژگیهای یک معلم زبان انگلیسی کارآمد از دیدگاه دانشجویان پسر و دختر [ Vol.8, Issue 16 - Summer Year 2015]
  • Zarabi.Hamed The Relationship Among Iranian Advanced EFL Learners’ Speaking, Writing, And Grammatical Competence [ Vol.15, Issue 31 - Winter Year 2022]
  • Zardoshti.Farzaneh نقش کمکی بازی در آموزش اعداد انگلیسی به زبان اموزان ایرانی در سطح متوسط [ Vol.7, Issue 15 - Winter Year 2014]
  • zeraatpishe.mitra Examining Indicators of Validity in Online Formative Assessment: Insights from Iranian EFL Teachers [ Vol.16, Issue 33 - Autumn - Winter Year 2023]
  • zoghi.masoud پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان: مدل ساختاری تاثیر تعامل بین معلم و دانش آموز و یادگیری خود تنظیمی [ Vol.12, Issue 25 - Spring Year 2020]
  • zoghi.masoud بررسی تاثیر تکنیک آموزش گروهی راهبردی خواندن بر کاهش اضطراب خواندن زبان آموزان [ Vol.9, Issue 18 - Summer Year 2016]
  • Zohrehvand.Atefeh تاثیر مقایسه ای تقویتدرون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی [ Vol.10, Issue 20 - Autumn Year 2017]
  • zohrevandi.Khosro The Effects of Task-Based Collaborative Output Activities and Scaffolding Techniques on EFL Learners' Writing Performance: A Mixed-Methods Study [ Vol.16, Issue 32 - Spring - Summer Year 2023]
  • Zokaeieh.Siavash تهیه پرسشنامه انتقادی برای ارزیابی کتاب های آموزش زبان [ Vol.12, Issue 24 - Autumn Year 2019]