هدف اصلی این مقاله تعیین عوامل تاثیرگذار در انتخاب اندازه بافرها با توجه به ریسک‎های پروژه است که همواره این عوامل به دلیل آنکه حسی و شهودی هستند، دقیق محاسبه نمی‎شوند و همچنین به دلیل کمبود منابع و زمان موجب تاخیر در پروژه شده و یا بیشتر از نیاز واقعی فعالیتهای چکیده کامل
هدف اصلی این مقاله تعیین عوامل تاثیرگذار در انتخاب اندازه بافرها با توجه به ریسک‎های پروژه است که همواره این عوامل به دلیل آنکه حسی و شهودی هستند، دقیق محاسبه نمی‎شوند و همچنین به دلیل کمبود منابع و زمان موجب تاخیر در پروژه شده و یا بیشتر از نیاز واقعی فعالیتهای پروژه در نظر گرفته می‎شوند که این امر هزینه‎های پروژه را افزایش می‎دهد. از طرف دیگر در این مقاله سعی شده تا روابط و تعامل ریسکها با یکدیگر شناسایی شده و در قالبِ مدلی مفهومی ارائه گردد. در مدل ارایه شده ریسکهای پیشران و وابسته تعیین خواهند شد که در بستر مدل مفهومی ارائه شده می توان با مدیریت ریسک های پیشران بر اندازه بافرهای کل پروژه تأثیر گذاشته و شاخص های زمانی و هزینه ای پروژه را در حد قابل قبولی بهبود ببخشد. به منظور ارائه مدل مفهومی از روش مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) استفاده شده است و برای فراهم ساختن اطلاعات کیفی مدل مصاحبه های عمیق با بیست و هفت نفر از خبرگان و مدیران پروژه های بزرگ در حوزه نفت و گاز انجام شده است. بر اساس مدل مفهومی ارایه شده و همینطور تحلیل همزمان، مشکلات ناشی از پیچیدگی و شناخت کم از مسایل فنی پروژه عاملِ اصلی است که باعث می شود مدیران و پیمانکاران مجبور به افزایش سطح بافرها شوند.
پرونده مقاله
سرعت فزاینده تغییرات فن آورانه، از یک سو، و تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمان ها، از سوی دیگر، باعث شده است که سازمان ها به شدت به دنبال کسب مزیت های رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان باشند. حصول چنین اهدافی در سایه مفهوم جدیدی ب چکیده کامل
سرعت فزاینده تغییرات فن آورانه، از یک سو، و تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمان ها، از سوی دیگر، باعث شده است که سازمان ها به شدت به دنبال کسب مزیت های رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان باشند. حصول چنین اهدافی در سایه مفهوم جدیدی به نام چابکی سازمانی به دست می آید اما چابکی سازمان تحت تاثیر عامل های خود می باشند که در شرکت های خدماتی ، کارکنان تاثیر گذارترین عامل می باشند. در این پژوهش که دانشگاه علوم و تحقیقات به عنوان مطالعه موردی مطرح شده است کارکنان به سه دسته نرم ، خاطی و مقصور تقسیم بندی شده اند که عامل های مذکور تعیین کننده سه عنصر اصلی چابکی زنجیره تامین سازمان که عبارتند از محرک های چابکی، توانمندیهای چابکی و توانا سازهای چابکی می باشند. همچنین با استفاده از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات یک مدل هوشمند طراحی شده که تاثیرگذاری و تاثیر پذیری عوامل بر یکدیگر مورد سنجش قرار گرفته است. و پس از اجرای مدل در مطالعه موردی در نقطه Time=769 ، بهبودی سازمان در بهترین حالت ممکن می باشد.
پرونده مقاله
سنجش و ارزیابی همواره مورد توجه انسان بوده است . ارزیابی عملکرد منابع انسانی برای سازمانها و مدیران بسیار مورد توجه قرار گرفته است که نقش بسیارمهم و راهبردی را دارا شده است وازعناصرتأثیر گذار بر مزیت رقابتی سازمان محسوب می شود . در این مقاله ازکاربرد تحلیل پوششی دادهای چکیده کامل
سنجش و ارزیابی همواره مورد توجه انسان بوده است . ارزیابی عملکرد منابع انسانی برای سازمانها و مدیران بسیار مورد توجه قرار گرفته است که نقش بسیارمهم و راهبردی را دارا شده است وازعناصرتأثیر گذار بر مزیت رقابتی سازمان محسوب می شود . در این مقاله ازکاربرد تحلیل پوششی دادهای دو مرحله ای (DEA) در تجزیه وتحلیل کارایی و عملکرد کارکنان بهره برده شده است. هرچند مدلهای کاربردی مختلفی در این حوزه ارائه شدهاست اما این مدلها با مشکلاتی مواجه هستند و تمامی نیازهای تصمیمگیران را برآورده نمیسازند. مدل کاربردی ارائه شده در این تحقیق، مشکلات مدلهای پیشین را که تکیه برفاکتور های به غیر ساعات اضافه کار ، حقوق ، مرخصی به عنوان ورودی اولیه و ساعات مفید کاری وساعات میزان حضور در جلسات آموزشی به عنوان خروجی میانی ومقدار تولِید سالم ، و تولید ناسالم برای در نظرگرفتن خروجی نهای می باشد را دارند ، کامل کرده ومرتفع می نمایید . در نتیجه، یکی از روشهای جدید ارزیابی عملکرد کارکنان، روش تحلیل پوششی داده است که یک روش چند معیاره برای تصمیمگیری و سنجش عملکرد کارکنان و شرکتها میباشد. مدل کاربردی پیشنهادی در ارزیابی کارایی و اثربخشی وعملکرد کارکنان شرکت آذر نوش شکوفه مورد استفاده قرار گرفته و تحلیلی جهت بهبوده هم زمان کارایی و اثربخشی هر یک از کارکنان وعملکرد بهینه تولید در اختیار تصمیمگیران قرار میدهد.
پرونده مقاله
امروزه تبلیغات جزء لاینفک کلیه استراتژی های بازاریابی به شمار می روند،تبلیغات نقش مهمی در ایجاد آگاهی مشتریان در ارتباط با محصولات و خدمات دارد و تا حد زیادی درایجاد شهرت سازمان موثر می باشد. بر همین اساس تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی تبلی چکیده کامل
امروزه تبلیغات جزء لاینفک کلیه استراتژی های بازاریابی به شمار می روند،تبلیغات نقش مهمی در ایجاد آگاهی مشتریان در ارتباط با محصولات و خدمات دارد و تا حد زیادی درایجاد شهرت سازمان موثر می باشد. بر همین اساس تحقیق حاضر با هدف ارائه الگویی از روابط علت و معلولی اثربخشی تبلیغات برای صادرات محصولات غیرنفتی استان آذربایجان شرقی به کشورهای CIS انجام شده است. برای نیل به هدف فوق یک سوال اصلی و دو سوال فرعی تدوین شده است. روش تحقیق توصیفی بوده و جامعه آماری این تحقیق کلیه صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی در فاصله سال های 1390 تا 1396 می باشد. تعداد 161 صادر کننده بر اساس اطلاعات اخذ شده از سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش دیمتل فازی استفاده شده است. برای جمع آوری داده های لازم از پرسشنامه مخصوص دیمتل فازی استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد که تداوم و استمرار تبلیغات، ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به محصول یا خدمت، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ، نوع رسانه، زمان مناسب ارائه تبلیغ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیام های تبلیغاتی و شهرت و وجهه خوب برند هشت سازه اصلی تحقیق می باشند. که تداوم و استمرار تبلیغات ، ایجاد تصویر ذهنی مثبت نسبت به محصول یا خدمت، ابتکار و خلاقیت موجود در تبلیغ و نوع رسانه تأثرگذارترین سازه ها و زمان مناسب ارائه تبلیغ، تکرار دفعات تبلیغات، صداقت در پیام های تبلیغاتی و شهرت و وجهه خوب برند تأثیرپذیرترین سازه های تحقیق می باشند.
پرونده مقاله
برونسپاری ابزار قدرتمندی است که در صورت استفاده درست، میتواند کامیابی سازمان را در عرصه رقابت تجاری به همراه داشته باشد، اما چنانچه در استفاده از این ابزار قدرتمند دقت و تأمل کافی صورت نگیرد، نهتنها هیچیک از منافع مورد انتظار حاصل نمی شود، بلکه آسیبها و خسارات جبر چکیده کامل
برونسپاری ابزار قدرتمندی است که در صورت استفاده درست، میتواند کامیابی سازمان را در عرصه رقابت تجاری به همراه داشته باشد، اما چنانچه در استفاده از این ابزار قدرتمند دقت و تأمل کافی صورت نگیرد، نهتنها هیچیک از منافع مورد انتظار حاصل نمی شود، بلکه آسیبها و خسارات جبرانناپذیری به سازمان وارد میکند؛ بنابراین ضعف در شناخت و مدیریت ریسکها نگرانکننده است چراکه میتواند منجر به از دست رفتن مزایای رقابتی شده و سازمان را تا مرز نابودی پیش برد؛ بنابراین هدف عمده این تحقیق شناسایی ریسک های موجود در برونسپاری پروژه های شرکت مدیریت تولید برق، اولویت بندی ریسک ها و تعیین ریسک های اصلی و غیر اصلی هست. این تحقیق ازنظر هدف، کاربردی ازنظر ماهیت و روش، توصیفی و ازنظر شیوه نگرش، توصیفی- تحلیلی است. از بعد هدف نیز توسعه ای است. همچنین در این پژوهش از روش پیمایشی استفادهشده است و از مقطع زمانی هم میتوان گفت، این پژوهش از نوع تک مقطعی است. در این پژوهش، از تکنیک دی متل خاکستری و مدلسازی ساختاری-تفسیری برای شناسایی و طراحی الگوی روابط شاخصها استفادهشده است. با استفاده از تکنیک دی متل الگوی روابط علی میان متغیرها شناساییشده است. درنهایت از مدلسازی ساختاری-تفسیری برای تعیین الگوی نهایی پژوهش استفادهشده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که دو ریسک مشکل ارتباطات و مشکلات قرارداد از مهم ترین ریسک ها بهحساب می آیند؛ و لازم است شرکت ها بر این دو ریسک تمرکز کنند، زیرا این دو عامل تحققبخش عوامل دیگر هستند.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر چابکسازی زنجیره تأمین بر ارزش برند در شرکت ایران خودرو دیزل بوده است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش به صورت توصیفی – همبستگی بود. و از لحاظ زمانی در زمره پژوهشهای مقطعی میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارشناسان شرکت ایرا چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر چابکسازی زنجیره تأمین بر ارزش برند در شرکت ایران خودرو دیزل بوده است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش به صورت توصیفی – همبستگی بود. و از لحاظ زمانی در زمره پژوهشهای مقطعی میباشد. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارشناسان شرکت ایران خودرو دیزل مشتمل بر 800 نفر بود. با استناد به جدول مورگان، نمونهای به حجم 260 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه چابکسازی زنجیره تأمین و پرسشنامه ارزش برند بود. روایی محتوایی پرسشنامهها با استناد به نظر متخصصان و اساتید دانشگاهی بررسی و تأیید شد. همچنین جهت بررسی پایایی پرسشنامهها به ضریب آلفای کرونباخ استناد شد که مقدار آلفا برای پرسشنامه چابکسازی زنجیره تأمین، 911/0 و برای پرسشنامه ارزش برند، 855/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها نیز از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها نشان داد که چابکسازی زنجیره تامین و ابعاد آن، قابلیت پیشبینی ارزش برند شرکت ایران خودرو دیزل را دارند. و همچنین اینکه چابکسازی زنجیره تأمین بر وفاداری به برند، آگاهی از برند، تداعی برند، تمایل به گسترش برند و کیفیت برند تأثیرگذار میباشند
پرونده مقاله
در جوامع مدرن امروزی، مراکز تولیدی باید قادر به ارائه پاسخی صریح، دقیق، فوری به تغییرات تقاضا و تبع آن تغییرات در محصول باشند، بنابراین در این مقاله در پی مطرح نمودن مساله چیدمان و بازآرایی تاسیسات مراکز تولیدی و خدماتی هستیم بهگونهای که مجموع هزینههای حمل و نقل مواد چکیده کامل
در جوامع مدرن امروزی، مراکز تولیدی باید قادر به ارائه پاسخی صریح، دقیق، فوری به تغییرات تقاضا و تبع آن تغییرات در محصول باشند، بنابراین در این مقاله در پی مطرح نمودن مساله چیدمان و بازآرایی تاسیسات مراکز تولیدی و خدماتی هستیم بهگونهای که مجموع هزینههای حمل و نقل مواد و بازآرایی خطوط تولیدی به کمترین میزان خود برسد. یک طرح بهینه باعث انتقال بهینه و کارا مواد بین تاسیسات و کاهش فرآیند کار و هزینه انبارداری میشود. برای مراکز تولیدی، هزینه حمل مواد مهمترین شاخص برای تعیین بهرهوری یک طرح میباشد. این موضوع به عنوان مساله طرح تاسیسات پویا (DFLP) مطرح گردیده است. در این مقاله، DFLP با پنج روش فراابتکاری شامل ژنتیک (GA)، شبیهسازی تبرید (SA)، جستجوی ممنوع (TS)، ازدحام ذرات (PSO) و رقابت استعماری (ICA) مدلسازی شده است. روش تاگوچی جهت انتخاب پارامترهای بهینه به کار برده شده است. نتایج حاصله به خوبی نمایانگر آناند که روشهای فراابتکاری، راهکارهایی بهینه و موثر برای غلبه بر مساله طرح تاسیسات مراکز تولیدی و خدماتی ارائه میدهند. نتایج مدلسازی حاکی از آن هستند که الگوریتم رقابت استعماری در مقام مقایسه با دیگر روشها، جوابهای بهینه بهتری را در این مساله با محدودیتهای مفروض در معیارهای مختلف ارائه میدهد.
پرونده مقاله