فهرست مقالات ثریا فتح اللهی


  • مقاله

    1 - طراحی مدل ارزیابی عوامل موثربررفتار نوستالژیک ونتایج حاصل از آن با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی و معادلات ساختاری
    پژوهش های نوین در ریاضی , شماره 31 , سال 7 , تابستان 1400
    از آنجایی که رفتارهای نوستالژیک مصرف کنندگان می‌توانند موجب شناخت و درک واقعی رفتار مصرف کننده و برآورده کردن خواسته های مصرف کننده به بهترین شیوه ‌ممکن شود، لذا تأثیر فتارهای نوستالژیک بررفتارمصرف -کننده نقش به سزایی بر خرید واقعی دارد.درپژوهش حاضرابتدابه بررسی وشناسای چکیده کامل
    از آنجایی که رفتارهای نوستالژیک مصرف کنندگان می‌توانند موجب شناخت و درک واقعی رفتار مصرف کننده و برآورده کردن خواسته های مصرف کننده به بهترین شیوه ‌ممکن شود، لذا تأثیر فتارهای نوستالژیک بررفتارمصرف -کننده نقش به سزایی بر خرید واقعی دارد.درپژوهش حاضرابتدابه بررسی وشناسایی عوامل فردی-روانشناختی پرداخته شده وبرای هر یک ازاین عوامل،مولفه‌های زیرشامل:خصیصه های شخصیتی،سبک زندگی،انگیزش ،یادگیر ی،مقاومت در برابر تغییر، ارزش های سودگرایانه و لذت گرایانه،خودانگاره وخوداصالتی در نظر گرفته شده وتأثیر این عوامل بر بررفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک،احساسات نوستالژیک وشدت نوستالژیک بررسی می شود.سپس تاثیر متغییرهای نیازبه تعلق،شرایط مصرف،میراث برند،نگرش برند وسطوح احساسات وهیجانات بررفتارهای نوستالژیک بررسی می شود.درمرحله بعد تأثیر این عوامل ورفتارهای نوستالژیک بر نیت خرید بررسی شده و در نهایت تأثیر نیت خرید بر روی خرید واقعی سنجیده می‌شود.روش‌شناسی این پژوهش که نکته شاخص وبرجسته پژوهش حاضرمی باشد،این است که تجزیه وتحلیل در دو مرحله انجام شده است: مرحله اول: با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی بررسی شده و مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری، مدل‌یابی انجام شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگراین است که عوامل فردی-روانشناختی بر روی رفتارهای نوستالژیک تاثیرمعناداری دارد و نیز نیازبه تعلق،شرایط مصرف، نگرش برند، میراث برند، سطوح احساسات و هیجانات برروی رفتارهای نوستالزیک تاثیر معناداری دارند و در نهایت رفتارهای نوستالژیک و متغییرهای مذکور به غیر از میراث برند بر روی نیت خرید تاثیر داشته ونیت خرید بر رفتار خرید تاثیر دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - طراحی مدل ارزیابی رفتارهای نوستالژیک بر روی میراث برند،نگرش برند ، اصالت محصول ، تمایل به محصول نوستالژیک (مطالعه موردی:بازارهای نوستالژیک شهرتهران)
    مدیریت بازرگانی و علم اطلاعات , شماره 2 , سال 1 , تابستان 1401
    ازآنجایی که شناخت رفتارهای نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناسایی ودرک صحیح رفتارمصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود لذا دراین پژوهش ابتدا تاثیر رفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک، احساسات نوستالژیک و شدت نوستالژیک برروی چکیده کامل
    ازآنجایی که شناخت رفتارهای نوستالژیک مصرف کننده می تواند موجب شناسایی ودرک صحیح رفتارمصرف کننده و برآورده کردن نیازها و خواسته های آنان به بهترین شیوه ممکن شود لذا دراین پژوهش ابتدا تاثیر رفتارهای نوستالژیک شامل تمایلات نوستالژیک، احساسات نوستالژیک و شدت نوستالژیک برروی میراث برند و نگرش برند بررسی می‌شود و سپس تاثیر متغیرهای اصالت محصول و تمایل به محصول نوستالژیک برروی رفتارهای نوستالژیک بررسی سنجیده می شود.در مرحله بعد تاثیر رفتارهای نوستالژیک، میراث برند و نگرش برند بر روی نیت خرید بررسی می‌شود و در نهایت تأثیر نیت خرید بر روی رفتارخرید واقعی سنجیده می شود.روش ‌شناسی این تحقیق در دو مرحله انجام شده است :در مرحله اول با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی تجزیه و تحلیل انجام شده و در مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری ،مدل‌یابی شد. یافته ها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگراین است که رفتارهای نوستالژیک برروی میراث برند و نگرش برند و اصالت محصول و تمایل به محصول نوستالژیک برروی رفتارهای نوستالژیک تاثیر معناداری دارد. همچنین رفتارهای نوستالژیک و نگرش برند بر روی نیت خرید تاثیرمعناداری دارند ولی میراث برند بر روی نیت خرید تاثیری ندارد و درنهایت نیت خرید بر خرید واقعی تاثیر معناداری دارد پرونده مقاله