فهرست مقالات میثم کرمی پور


  • مقاله

    1 - طراحی مدل یکپارچه استوار زنجیره تأمین فرآورده‌های خونی در شرایط بحران و عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ‌ NSGA II و MOPSO
    پژوهش های نوین در ریاضی , شماره 39 , سال 8 , پاییز-زمستان 1401
    حوزه‌ی زنجیره‌ی تأمین خون به دلیل اهمیت چشمگیر در نجات جان انسان‌ها، به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی تبدیل شده است. بعد از وقوع زمین‌لرزه، تعداد زیادی از مجروحان و آسیب‌دیدگان، دارای خونریزی‌های شدید و سوختگی می‌شوند که به تزریق خون در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیازمند چکیده کامل
    حوزه‌ی زنجیره‌ی تأمین خون به دلیل اهمیت چشمگیر در نجات جان انسان‌ها، به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تحقیقاتی تبدیل شده است. بعد از وقوع زمین‌لرزه، تعداد زیادی از مجروحان و آسیب‌دیدگان، دارای خونریزی‌های شدید و سوختگی می‌شوند که به تزریق خون در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نیازمند هستند؛ بنابراین، مدیریت مناسب برای تأمین خون مجروحان، حائز اهمیت است و کوچک‌ترین سهل‌انگاری، سبب به خطر افتادن جان انسان‌ها خواهد شد. در چنین شرایطی، امدادرسانی به مصدومان و نیازمندان به خون، بسیار حیاتی است و باید با پاسخ‌گویی به‌موقع به تقاضای به‌وجود‌آمده، تا حد زیادی خسارات جانی و تلفات ناشی از کمبود خون را کاهش داد. در مقاله‌ی حاضر، یک مدل ریاضی دوهدفه تحت شرایط بحران و عدم قطعیت ارائه شده است. به دلیل حد بالای عدم قطعیت موجود در زنجیره‌ی تأمین خون در شرایط بحرانی و با توجه به ماهیت پارامترهای غیرقطعی، از رویکرد برنامه‌ریزی استوار استفاده شده است. همچنین با توجه به NP-hard بودن مسئله، از الگوریتم NSGA II و MOPSO استفاده شده است. برای ارزیابی نتایج مدل، از یک مطالعه‌ی موردی واقعی در شهر تهران استفاده شده و تحلیل حساسیت نیز روی پارامترهای مهم مدل انجام شده است. در نهایت، نتایج محاسباتی، بیانگر آن است که کیفیت جواب‌های خروجی الگوریتم NSGA II بهتر از الگوریتم MOPSO می‌باشد و مسائل را در مدت‌زمان کمتری نیز حل می‌نماید؛ لذا نتایج، نشان‌دهنده‌ی پایداری و ثبات جواب‌های الگوریتم مورد بررسی است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - ارائه یک چارچوب مفهومی برای توسعه برنامه تحصیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان (نمونه پژوهش : مدارس تیزهوشان غرب استان مازندران)
    پژوهش‌های برنامه‌ریزی درسی و آموزشی , شماره 1 , سال 11 , تابستان 1400
    برنامه آموزشی برای کودکان از کودکستان تا پایه دوازدهم باعث شده فرصتی برای توسعه آموزش استعدادهای درخشان در مازندران ایجاد شود. این مقاله برنامه های آموزشی مختلف را برای آموزش استعدادهای درخشان را شناسایی کرده و موضوعات و چالش های پیش روی معلمان و مدیران را در اجرای این چکیده کامل
    برنامه آموزشی برای کودکان از کودکستان تا پایه دوازدهم باعث شده فرصتی برای توسعه آموزش استعدادهای درخشان در مازندران ایجاد شود. این مقاله برنامه های آموزشی مختلف را برای آموزش استعدادهای درخشان را شناسایی کرده و موضوعات و چالش های پیش روی معلمان و مدیران را در اجرای این برنامه های استعدادهای درخشان در مدارس تیزهوشان غرب استان مازندران، بررسی می کند. جامعه این پژوهش در بخش طراحی شامل کلیه دانش آموزان استعداد درخشان در مقطع متوسطه دوم و در بخش اعتبار بخشی متخصصین برنامه درسی و آموزش دانش آموزان استعداد درخشان غرب استان مازندران بود. این مقاله یک الگوی برنامه درسی را ارائه می کند که بر اساس دوره درسی ارائه شده توسط دپارتمان آموزش می باشد که بر اساس اصول و نظریه های مورد قبول توسعه برنامه دروس، شکل گرفته است. همچنین این مقاله یک چارچوب آموزشی را ارائه می کند که می توان از این چارچوب به عنوان یک راهنما برای توسعه دوره های درسی برای دانش آموزان با استعداد در تمام مدارس عمومی در کشور استفاده کرد. پرونده مقاله