فهرست مقالات مجید احمدی


  • مقاله

    1 - تبیین و ارزیابی رفتار شهروندی زیست محیطی و اثرات آن بر توسعه گردشگری با نقش میانجی برندسازی شهری (مورد کاوری: شهر تهران)
    برنامه ریزی و توسعه محیط شهری , شماره 12 , سال 3 , زمستان 1402
    امروزه توسعه گردشگری در مقاصد مختلف از اهداف راهبردی و مهم تلقی می‌شود و دارای اثرات مثبت بسیاری است. از این رو کشورهایی که از توانایی‌های بالقوه‌ای در این زمینه بهره‌مند هستند، تلاش مستمری دارند تا با برندسازی سهم مناسبی از بازارهای گردشگری را به خود اختصاص دهند. هدف ا چکیده کامل
    امروزه توسعه گردشگری در مقاصد مختلف از اهداف راهبردی و مهم تلقی می‌شود و دارای اثرات مثبت بسیاری است. از این رو کشورهایی که از توانایی‌های بالقوه‌ای در این زمینه بهره‌مند هستند، تلاش مستمری دارند تا با برندسازی سهم مناسبی از بازارهای گردشگری را به خود اختصاص دهند. هدف از پژوهش تبیین ارزیابی بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی زیست‌محیطی بر توسعه گردشگری شهری با نقش میانجی برندسازی شهری بوده است. روش تحقیق از جهت هدف، کاربردی و بر طبق شیوه گردآوری داده‌‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل شهروندان استان تهران در سال 1402 است که به مناطق شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شدند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 420 پرسش‌‌نامه به روش نمونه‌‌گیری در دسترس توزیع و تعداد 403 پرسش‌‌نامه جمع‌‌آوری گردیده است. پایایی پرسش‌‌نامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 804/0 بوده است. داده‌‌ها با استفاده از مدل‌‌یابی معادلات ساختاری و توسط نرم‌‌افزار Smart-PLS تجزیه‌و‌تحلیل شدند. یافته‌ها حاکی از آن است که بازاریابی داخلی، بازاریابی شهری، تصویر شهر و رفتار شهروندی زیست‌محیطی بر برندسازی شهری اثرگذار بوده است. همچنین برندسازی شهری بر توسعه گردشگری شهری تاثیر معنی‌داری دارد. بنابراین در این پژوهش برندسازی شهری بر توسعه گردشگری شهری با آماره (931/8) بیشترین تاثیر و رفتار شهروندی زیست‌محیطی بر برندسازی شهری با آماره (570/3) کمترین تاثیر را داشته است. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - Future Study of Marketing in the Banking Industry with a focus on Blockchain Technology
    Journal of System Management , شماره 5 , سال 8 , پاییز 2022
    The aim of the current research is to identify the futures of marketing in the banking industry with a focus on blockchain technology. The current research is applied in terms of direction and has a mixed methodology due to the use of qualitative and quantitative method چکیده کامل
    The aim of the current research is to identify the futures of marketing in the banking industry with a focus on blockchain technology. The current research is applied in terms of direction and has a mixed methodology due to the use of qualitative and quantitative methods together. The theoretical population of the research was experts in banking marketing and digital financial technologies, especially blockchain, and the sampling method was done in a judgmental method. The sample size in this study was equal to 15 people. For data analysis, meta synthesis methods, Binominal's statistical test, developed Copras and root definitions tool were used. The tools of data collection in this research were interviews and questionnaires (expert evaluation and priority evaluation questionnaires). 47 drivers were extracted from meta synthesis and these drivers were classified into nine main drivers. The drivers of the research were screened in two stages using theory-based inference screening and Binominal's test, and 12 drivers were considered for prioritization using the Copras technique. The remaining drivers were evaluated using the Copras technique and three criteria of importance, degree of certainty and experts' expertise. The findings showed that the drivers of marketing researchers' interest in digital financial technologies and blockchain and the development of decentralized banking had the highest priority and were selected for scenario planning. Based on these two drivers, four scenarios of crypto bank, conservative banking, pioneer banking and traditional banking were developed. The research proposals were proposed based on the important drivers and the desired scenario (crypto bank). پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - ارائه چارچوبی برای شناسایی پیشران‌های موثر روی آینده بازاریابی نوآورانه در صنعت بانکداری با تمرکز بر فناوری بلاک‌چین
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , شماره 1 , سال 12 , بهار 1402
    هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل پیشران‌های اثرگذار روی آینده بازاریابی نوآورانه در صنعت بانکداری با تمرکز بر فناوری بلاک‌چین است. روش: تحقیق حاضر از نظر جهت‌گیری، کاربردی بوده و به علت استفاده از روش‌های کیفی و کمّی در کنار هم، دارای روش‌شناسی آمیخته است. جامعه نظر چکیده کامل
    هدف: هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل پیشران‌های اثرگذار روی آینده بازاریابی نوآورانه در صنعت بانکداری با تمرکز بر فناوری بلاک‌چین است. روش: تحقیق حاضر از نظر جهت‌گیری، کاربردی بوده و به علت استفاده از روش‌های کیفی و کمّی در کنار هم، دارای روش‌شناسی آمیخته است. جامعه نظری پژوهش، خبرگان بازاریابی بانکی و فناوری‌های مالی دیجیتال بود و روش نمونه‌گیری به صورت قضاوتی انجام شد. حجم نمونه در این پژوهش برابر با 15 نفر بود. برای تحلیل داده‌ها، روش‌های فراترکیب، آزمون آماری بینم و کپراس توسعه‌یافته استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش، پرسشنامه‌های خبره‌سنجی و اولویت‌سنجی کپراس بود. یافته‌ها: 47 پیشران از فراترکیب استخراج شد و این پیشران‌ها در قالب نُه پیشران فرهنگی، قانونی، فناورانه، ساختاری و فرایندی، فین‌تک‌ها، محیطی، مشتری، امنیتی و آگاهی و اطلاع‌رسانی طبقه‌بندی شدند. پس از غربال نظری و آماری، 12 پیشران برای اولویت‌بندی با کپراس مورد توجه قرار گرفتند. پیشران‌های باقیمانده با بکارگیری کپراس و سه شاخص شدت اهمیت، میزان قطعیت و تخصص خبرگان ارزیابی شدند. نتایج نشان داد که پیشران‌های اقبال محققان بازاریابی به فناوری‌های مالی دیجیتال و بلاک‌چین و توسعه بانکداری غیرمتمرکز دارای بالاترین اولویت از نظر اثرگذاری روی آینده بازاریابی نوآورانه در صنعت بانکداری با تمرکز بر فناوری بلاک‌چین هستند.نتیجه‌گیری: تحقیقات بازاریابی و فناوری مالی علی‌الخصوص مطالعات میان رشته‌ای، تنظیم و سازگاری روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی در حوزه‌های مختلف با فناوری بلاک‌چین، سرمایه‌گذاری روی فین‌تک‌ها و بهبود رگولاتوری و اصلاح برخی قوانین و نظام‌ها مثل اصلاح نظام کارمزد و کیف پول، از مهم‌ترین پیشنهادهای کاربردی پژوهش بودند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - تبیین عملکرد جهادی مدیران با تاکید بر قرآن کریم، نهج البلاغه و بیانات عالمانه آیت العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)
    رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی , شماره 4 , سال 1 , پاییز 1400
    پس از انقلاب اسلامی، به ویژه در سال های دفاع مقدس، یکی از شیوه های مدیریت که به طور خاص مورد توجه قرار گرفت،مدیریت جهادی بود که برگرفته از تعالیم اسلامی،بهره گیری از انرژی و توانمندی منابع انسانی است که با تکیه بر ارزش ها و اعتقادات معنوی صورت می گیرد.هدف این تحقیق،تبیی چکیده کامل
    پس از انقلاب اسلامی، به ویژه در سال های دفاع مقدس، یکی از شیوه های مدیریت که به طور خاص مورد توجه قرار گرفت،مدیریت جهادی بود که برگرفته از تعالیم اسلامی،بهره گیری از انرژی و توانمندی منابع انسانی است که با تکیه بر ارزش ها و اعتقادات معنوی صورت می گیرد.هدف این تحقیق،تبیین عملکرد جهادی مدیران با تاکید بر قرآن کریم،نهج البلاغه و بیانات عالمانه آیت العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) می باشد.روش تحقیق از نظر هدف،کاربردی و برطبق شیوه جمع آوری داده ها،توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش،تمامی مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران (شهرقدس، شهریار، ملارد، صفادشت و سما اندیشه) می باشند.در واقع، تعداد 125 پرسشنامه به روش تصادفی ساده توزیع و تعداد 120 پرسش نامه جمع آوری گردیده است.پایایی پرسش نامه با ارزیابی ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 0/761 بوده است. همچنین داده ها با شیوه مدل یابی معادلات ساختاری و توسط نرم افزار Smart-PLS مورد سنجش قرار گرفتند.نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌‌های پژوهش حاکی از آن است که مسئولیت و پاسخگویی مدیران، شایسته سالاری، التزام به تعهدات، روابط خوب و قوی مدیران با کارکنان، و نظارت مبتنی بر نیاز بر عملکرد جهادی مدیران تاثیر دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - تبیین تاثیر مدیریت دانش و نقش شبکه های تجاری در بانکداری اسلامی
    رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی , شماره 5 , سال 2 , زمستان 1401
    پس از انقلاب اسلامی تحقق بانکداری اسلامی در سیستم بانکی کشور یکی از موضوعات اساسی در زمینه بانکی بوده است. پیشرفت چشمگیر بانکداری اسلامی در چند دهه اخیر،توجه بسیاری از پژوهشگران حوزه مالی و بانکی را به خود جلب کرده است. با توجه به اهمیت موضوع بانکداری اسلامی،هدف از انجا چکیده کامل
    پس از انقلاب اسلامی تحقق بانکداری اسلامی در سیستم بانکی کشور یکی از موضوعات اساسی در زمینه بانکی بوده است. پیشرفت چشمگیر بانکداری اسلامی در چند دهه اخیر،توجه بسیاری از پژوهشگران حوزه مالی و بانکی را به خود جلب کرده است. با توجه به اهمیت موضوع بانکداری اسلامی،هدف از انجام پژوهش تبیین تاثیر مدیریت دانش و نقش شبکه های تجاری در بانکداری اسلامی در شهر تهران می باشد.روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر طبق شیوه جمع آوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه آماری پژوهش،تمامی مشتریان بانک های قرض الحسنه مهر ایران و بانک های قرض الحسنه رسالت در استان تهران می باشد.همچنین تعداد 384 نفر با روش فرمول کوکران به عنوان نمونه تعیین شده و 400 پرسشنامه به روش نمونه گیری در دسترس توزیع و تعداد 394 پرسش نامه جمع آوری گردیده است.پایایی پرسش نامه با ارزیابی ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 808/0 بوده است.همچنین داده ها با شیوه مدل یابی معادلات ساختاری و توسط نرمافزار Smart-PLS مورد سنجش قرار گرفتند.نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از آن است که سنجش بازار، تصرف بازار، شبکه های تجاری، شبکه های مالی ومدیریت دانش بر بانکداری اسلامی نقش ایفا می کند. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - تاثیر تنهایی،‌‌ نگرانی ‌‌از ‌‌سلامت ‌‌جسمی ‌‌و ‌‌همدلی ‌‌بر ‌‌قصد‌‌ تبلیغات ‌‌دهان ‌‌به ‌‌دهان الکترونیکی و قصد خرید در معلولین و افراد ناتوان جسمی
    مطالعات رفتاری در مدیریت , شماره 1 , سال 12 , بهار 1400
    معلولیت همانند پدیدهای زیستی و اجتماعی، حقیقتی است که همه جوامع، جدای از میزان توسعه‌‌یافتگی، اعم از کشورهای صنعتی و غیرصنعتی با آن روبرو هستند. ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان، قسمتی از افراد جامعه‌‌اند که همچون سایرین نیازمند بهره‌مندی و استفاده از امکانات و خدمات ع چکیده کامل
    معلولیت همانند پدیدهای زیستی و اجتماعی، حقیقتی است که همه جوامع، جدای از میزان توسعه‌‌یافتگی، اعم از کشورهای صنعتی و غیرصنعتی با آن روبرو هستند. ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان، قسمتی از افراد جامعه‌‌اند که همچون سایرین نیازمند بهره‌مندی و استفاده از امکانات و خدمات عمومی هستند. هدف از انجام پژوهش، ارزیابی تاثیر تنهایی، نگرانی از سلامت جسمی و همدلی بر قصد تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید در بین معلولین و افراد ناتوان جسمی در شهر تهران می‌‌باشد. روش تحقیق از جهت هدف، کاربردی و بر طبق شیوه گردآوری داده‌‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی معلولین و افراد ناتوان جسمی سازمان بهزیستی در شهر تهران می‌‌باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسش‌‌نامه به روش نمونه‌‌گیری در دسترس توزیع و تعداد 393 پرسشنامه جمع‌‌آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 789/0 بوده است. داده‌‌ها با استفاده از مدل‌‌یابی معادلات ساختاری و توسط نرم‌‌افزار Smart-PLS تجریه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه‌‌ها حاکی از این است که همدلی افراد معلول، تنهایی افراد معلول، عزت‌‌نفس کم افراد معلول، و نگرانی از سلامت جسمی افراد معلول بر روابط بین ‌‌اجتماعی افراد معلول تاثیر معناداری دارد. همچنین آگاهی زیست‌‌محیطی افراد معلول بر روابط بین ‌‌اجتماعی افراد معلول اثرگذار نبوده است. و در نهایت، نقش روابط بین‌‌ اجتماعی افراد معلول بر قصد تبلیغات دهان‌‌به‌‌دهان معلولین و قصد خرید معلولین نشان داده شده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1399
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید در شرکت دیجی کالا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجی کالا می چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید در شرکت دیجی کالا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجی کالا می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسش نامه به روش تصادفی توزیع و تعداد 393 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان780/0 بوده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از این است که شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید نقش داشته است. پرونده مقاله