فهرست مقالات شهلا سهرابی


  • مقاله

    1 - The Antecedents Destructive Organizational Behaviors based on Social Exchange Theory in Metacombination Method
    Journal of System Management , شماره 5 , سال 9 , پاییز 2023
    Antecedents destructive organizational behaviors impose many direct and indirect costs on organizations, therefore, in the current situation, paying attention to it has gone beyond a choice and has become a necessity. This research was done with the aim of identifying t چکیده کامل
    Antecedents destructive organizational behaviors impose many direct and indirect costs on organizations, therefore, in the current situation, paying attention to it has gone beyond a choice and has become a necessity. This research was done with the aim of identifying the antecedents of destructive organizational behavior in the banking system. The type of research is developmental in terms of purpose. For this purpose, after searching the databases, 582 articles were evaluated in the field of destructive organizational behaviors between 2000 and 2022, and finally, 55 articles were selected in a targeted way and entered the analysis stage. Based on the final framework of the research, the antecedents of destructive organizational behaviors were categorized in the form of two main categories and six subcategories. The main categories resulting from the research results are: facilitating antecedents and limiting antecedents of destructive organizational behaviors. Facilitating and limiting antecedents of destructive organizational behaviors each includes three categories of behavioral, structural, and contextual facilitating and limiting factors. The obtained framework can be used as a tool for strategic planning in the field of destructive organizational behaviors. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - بررسی رابطه سهامداران نهادی به عنوان مالک و مدیر بردرماندگی مالی شرکت‌های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادارتهران
    اقتصاد مالی , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1397
    هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه سهامداران نهادی به عنوان مالک و مدیر بر درماندگی مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. روش تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت جمع‌آوری داده‌ها توصیفی-همبستگی و از نوع داده کمی است. جامعه آماری تحقیق را کلی چکیده کامل
    هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه سهامداران نهادی به عنوان مالک و مدیر بر درماندگی مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. روش تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت جمع‌آوری داده‌ها توصیفی-همبستگی و از نوع داده کمی است. جامعه آماری تحقیق را کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی زمانی1390 تا 1394 تشکیل می‌دهد، به منظور نمونه‌گیری از روش حذف سیستماتیک استفاده شده و تعداد 107 شرکت به عنوان نمونه انتخاب گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Eviews استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که بین تعداد سهامداران نهادی که در هیئت مدیره‌اند(مالکیت نهادی)و درماندگی مالی شرکت‌های مورد مطالعه و همچنین بین تعداد سهامداران نهادی که مالک شرکت‌اند(مالکیت مدیریتی) و درماندگی مالی شرکت‌ها رابطه معنادار وجود دارد. The purpose of this research is to investigate the relationship between institutional shareholders as owner and manager on financial distress in companies admitted to Tehran Stock Exchange. The research method is applied from the perspective of the target and descriptive in terms of the nature of the data collection. The statistical population of the study is Tehran Stock Exchange (TSE), a systematic elimination sampling method, and a sample size of 107 companies. Eviews software has been used to analyze the data. The results of the research indicate that there is a meaningful relationship between the number of institutional shareholders that are on the board of directors (institutional ownership) and the financial distress of the companies studied, as well as the number of institutional shareholders that own the company (management ownership) and financial distress. Keywords: companies admitted to the Tehran Stock Exchange, financial distress, Institutional ownership, management ownership پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید (مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 4 , سال 12 , پاییز 1399
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید در شرکت دیجی کالا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجی کالا می چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید در شرکت دیجی کالا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجی کالا می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسش نامه به روش تصادفی توزیع و تعداد 393 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان780/0 بوده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از این است که شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید نقش داشته است. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - همراستایی استراتژی‌های کسب وکار با استراتژی‌های مدیریت دانش
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , شماره 1 , سال 12 , بهار 1399
    هدف از انجام این تحقیق ارائه الگویی جهت همراستایی استراتژی‌های کسب وکار با استراتژی های مدیریت دانش می باشد. روش تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نطر ماهیت گردآوری داده‌ها توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان رسمی و قراردادی شاغل به کار در شرکت‌های سایپا چکیده کامل
    هدف از انجام این تحقیق ارائه الگویی جهت همراستایی استراتژی‌های کسب وکار با استراتژی های مدیریت دانش می باشد. روش تحقیق از منظر هدف کاربردی و از نطر ماهیت گردآوری داده‌ها توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان رسمی و قراردادی شاغل به کار در شرکت‌های سایپا و پژوهشگاه نیرو در مجموع به تعداد800 نفر می‌باشد. با استفاده از جدول مورگان و کرجسی تعداد 260 نفر بعنوان نمونه تعیین و به روش تصادفی انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. سوالات پرسشنامه، حاوی متغیرهای دانش ضمنی، دانش صریح، استراتژی شخصی سازی، کدگذاری، استراتژی تمایز و رهبری هزینه می باشد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ، استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی، آزمون همبستگی و مدل‌یابی معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای Amos21, SPSS18 استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از این است که بین استراتژی مدیریت دانش و استراتژی کسب وکار رابطه معناداری وجود دارد. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - ارزیابی نقش عقاید و نوع دوستی مصرف کننده در رفتار خریدسبز با اثر میانجی هنجار ذهنی
    پژوهش اجتماعی , شماره 4 , سال 11 , پاییز 1398
    هدف انجام این پژوهش، ارزیابی نقش عقاید و نوع دوستی مصرف کننده در رفتار خرید سبز با اثر میانجی هنجار ذهنی است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه مصرف کنندگان محصولات ارگانیک(ظروف یکبار مصرف ارگانیک چکیده کامل
    هدف انجام این پژوهش، ارزیابی نقش عقاید و نوع دوستی مصرف کننده در رفتار خرید سبز با اثر میانجی هنجار ذهنی است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه مصرف کنندگان محصولات ارگانیک(ظروف یکبار مصرف ارگانیک) فروشگاه های جانبو شهر تهران می باشند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 384 پرسشنامه توزیع، جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پایایی پرسش نامه با روش ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته و روایی پرسشنامه با تکنیک تحلیل عاملی تاییدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از این است که نوع دوستی مصرف کننده با نقش میانجی هنجار ذهنی در رفتار خرید سبز اثرگذار بوده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات شفاهی آنلاین و انتقال آن در بین کاربران
    پژوهش اجتماعی , شماره 2 , سال 12 , تابستان 1399
    هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات شفاهی آنلاین و انتقال آن در بین کاربران است. روش تحقیق ترکیبی(کیفی و کمی) است. همچنین از نظر هدف کاربردی، و از نظر شیوه جمع‌آوری داده ها، توصیفی پیمایشی و میدانی است. ابتدا جهت شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغا چکیده کامل
    هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات شفاهی آنلاین و انتقال آن در بین کاربران است. روش تحقیق ترکیبی(کیفی و کمی) است. همچنین از نظر هدف کاربردی، و از نظر شیوه جمع‌آوری داده ها، توصیفی پیمایشی و میدانی است. ابتدا جهت شناسایی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات شفاهی با مرور مطالعات انجام شده و جمع آوری نظرات خبرگان از طریق توزیع سه دور پرسشنامه دلفی، عوامل موثر شناسایی شدند. در این مرحله از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده و 12 نفر از خبرگان، انتخاب شدند. جامعه آماری مربوط به بخش کمی نیز شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس می‌باشند که با استفاده از فرمول کوکران، 385 نفر به عنوان نمونه تعیین گردیده است. داده های بخش کمی از طریق پرسشنامه با طیف لیکرت جمع آوری شده است. پایایی پرسشنامه، از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و جهت سنجش برازش مدل و روایی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از معادلات ساختاری حاکی از این است که رابطه مثبت و معنی داری بین 9 عامل شناسایی شده با پذیرش تبلیغات شفاهی آنلاین و انتقال آن در بین کاربران وجود دارد. همچنین، عامل سودمندی درک شده با 613/0 بیشترین تاثیر و عواطف مثبت با 12/0کمترین تاثیر را نشان داده است. این پژوهش با ارائه یک مدل ترکیبی جامع، براساس نظرات خبرگان، درک مناسبی از عوامل تحت تاثیر قرار دهنده پذیرش و انتقال تبلیغ شفاهی ارائه نموده که در مطالعات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است. پرونده مقاله